برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت پر حاشیه خوان مارتین در تالار وزارت کشور برگزار شد
در اولین شب جشنواره بیست و پنجم؛
کنسرت پر حاشیه خوان مارتین در تالار وزارت کشور برگزار شد
موسیقی ما - خوان مارتین نوازنده مشهور سبک فلامنکو اسپانیا در حالی جمعه شب در جریان اولین شب بیست و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وزارت کشور به روی صحنه رفت که برخی کاستی های این برنامه سئوال برانگیز بود.
کنسرت خوان مارتین شب گذشته طبق برنامه ای که پس از نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اعلام شده بود از ساعت 21 آغاز شد تا بسیاری از علاقمندان موسیقی فلامنکو از نزدیک شاهد نوازندگی این هنرمند باشند.
البته قیمت بالای بلیت های این کنسرت که در طبقه همکف به 30 هزار تومان نیز می رسید آن هم در جشنواره ای که تداعی کننده پیروزی انقلاب 57 مردم ایران است و قرار بوده یکی از دستاوردهایش امکان دسترسی تمام اقشار جامعه (به خصوص قشر مستضعف) باشد جالب توجه بود. بسیاری از دانشجویان و علاقمندان و خانواده هایی که تمایل به استفاده از این برنامه را داشتند به دلیل قیمت بالای بلیت ها از این دیدن آن منصرف شدند. این در حالی بود که اکثر صندلی های طبقه دوم تالار وزارت کشور نیز خالی مانده بود.

خوان مارتین؛ بدون مترجم
خوان مارتین در بخش های مختلف این کنسرت پیش از اجرای هر قطعه چند جمله ای را با حاضران در سالن سخن می گفت. اما نکته جالب اینکه هیچ گونه مترجمی برای این برنامه در نظر گرفته نشده بود تا سخنان این نوازنده اسپانیایی را برای حاضران ترجمه کند. روال صحبت های خوان مارتین به زبان انگلیسی با مخاطبان تا پایان برنامه ادامه پیدا کرد.
این نوازنده اسپانیایی در بخشی از این کنسرت گفت: من وقتی 5 سال قبل برای اجرای کنسرت به ایران آمدم حس بسیار خوبی از مردم تهران گرفتم و این موضوع برایم آنقدر جذاب بود که تصمیم گرفتم قطعه ای را برای مردم تهران بسازم و امشب خوشحالم که این قطعه را برای شما اجرا می کنم.
خوان مارتین همچنین در قسمتی دیگر از کنسرت قول داد که این بار وقفه او برای اجرای دوباره در ایران به 5 سال نرسد و از مسئولان جشنواره نیز که او را برای این برنامه به ایران دعوت کرده بودند تشکر کرد.

کاستی های دیگر کنسرت
نکته دیگری که در این برنامه بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر مانند سایر کنسرت ها و برنامه های روز اول این جشنواره مشاهده سئوال برانگیز بود به عدم و انتشار بروشور برنامه ها مربوط می شد. این در حالی است که تا به این امروز کتاب بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر نیز که در آن گروه ها و اعضاء شان می بایست معرفی شوند هنوز منتشر نشده است.
کنسرت خوان ماتین نیز از این قاعده مستثنی نبود و این خود نوازنده شهیر اسپانیایی بود که زبان انگلیسی سعی می کرد قطعات خود را به مخاطبانش معرفی کند.

بد اخلاقی های برگزار کنندگان برنامه های تالار وزارت کشور
همانطور که گنجایش 4 هزار نفری تالار بزرگ وزارت کشور جزو ویژگی های منحصر به فرد این تالار محسوب می شود گویا بد اخلاقی و بد رفتاری با مخاطبان، خبرنگاران، عکاسان و هنرمندان نیز جزء ویژگی های این تالار به حساب می آید تا در حین هر اجرا منتظر چنین رفتارهایی بود.
به طور قطع هنرمندانی که از محبوبیتی در بین مخاطبانشان برخوردارند حضورشان در کنسرت ها انتظارهایی را نیز به وجود می آورد. پس از پایان کنسرت شب گذشته خوان مارتین نیز حدود 20 نفر از علاقمندان این هنرمند اسپانیایی در مقابل سن برای گرفتن عکس یادگاری با وی دقایقی را در داخل سالن منتظر او بودند که با برخورد نامناسب برگزارکنندگان برنامه روبرو شدند.
این برخورد نامناسب با خبرنگارانی که قصد انجام گفتگوی کوتاهی با محمد حسین ایمانی خوشخو معاونت هنری وزارت ارشاد را داشتند نیز صورت گرفت تا نارضایتی اهالی رسانه از نحوه برخورد و پاسخگویی مسئولان جشنواره که پیش از آغاز جشنواره دیده می شد ادامه پیدا کند.
گفتنی است خوان مارتین در پایان این برنامه و پس از ترک سن یکبار دیگر با تشویق های حاضران به روی صحنه بازگشت تا یک قطعه شاد اسپانیایی را اجرا کند و این حرکت او با تشویق پر شور مخاطبان پاسخ داده شد.
منبع: 
مهر
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت پر حاشیه خوان مارتین در تالار وزارت کشور برگزار شد | موسیقی ما