برنامه یاد بعضی نفرات
 
می گفتند یگانه تمام شده
گفتگوی ویژه با محسن یگانه و رهبر ارکسترش علی ثابت:
می گفتند یگانه تمام شده
موسیقی ما- داریوش شهریاری: گفتگوی تازه ما با محسن یگانه یک ویژگی خاص دارد.او این بار همراه با علی ثابت رهبر ارکسترشبه دفتر ترانه ماه آمد و ما در واقع مصاحبه ای مشترک را با محسن و علی انجام دادیم. گفت و گویی که محسن در آن از همه اتفاقات مربوط به آلبومِ در شرف انتشارش صحبت کرده و علی ثابت هم از کنسرت ها و همکاری هایش با یگانه می گوید.


آلبوم جدید محسن یگانه در آستانه انتشار است. قاعدتاً توقعات از تو بالا رفته است و بنابراین باید در آلبوم جدید، قدم های تازه ای برداشته باشی. برای آلبوم جدیدت چه کاری کرده ای؟
محسن یگانه: مهمترین کاری که توانستم در این آلبوم انجام دهم این بود که ضعف های آلبوم اول را برطرف کردم. آلبوم اول من آلبوم خوبی بود و مردم هم آن را پسندیدند اما یکسری ایرادات داشت که خودم به آنها واقف بودم. ایراد خیلی بزرگ آلبوم قبلی، لو رفتن تعداد زیادی از کارها پیش از انتشار رسمی آلبوم بود. این بار این مشکل را برطرف کردم و نگذاشتم کارهایم لو برود. یکی دیگر از ایرادات آلبوم «نفس های بی هدف» این بود که تراک هایش به لحاظ مفهومی و فنی خیلی عمق نداشت. البته به لحاظ بار احساسی مورد تایید خودم و سایرین قرار گرفت اما شخصاً دوست داشتم کار عمیق تری را منتشر کنم و این کار در آلبوم دوم انجام شده است.


تقریباً اکثر خواننده های رسمی و موفق ما در کار دوم ضعیف تر ظاهر شده اند. این «ترس» درباره آلبوم جدید تو هم وجود دارد.
محسن یگانه: خیلی ها قبل از اینکه حتی یک تراک از کارهای جدید را بشنوند مدام می گفتند محسن یگانه نمی تواند کار خوب خلق کند. دیگر آن خواننده سابق نیست و تمام شده است. من هم نگفتم که نه اینگونه نیست. منتظر ماندم تا آلبوم به اتمام برسد و با کار توانایی هایم را ثابت کنم. به لحاظ بافت، آلبوم جدید مثل آلبوم قبلی است. افت و خیز آلبوم را تغییر نداده ام. ارنج قطعات هم به همان شکل است. کار آلبوم جدید از نظر خودم شنیدنی است. خواننده وقتی کار را بعد از تنظیم می خواند و چند باری به آن گوش می دهد دیگر رغبتی به شنیدنِ دوباره کار ندارد چراکه آن قطعه را لایه به لایه بارها گوش کرده است اما من هنوز هم بعضی از کارهای آلبوم جدید را مدام گوش می کنم و هنوز از آنها خسته نشده ام. این یک امتیاز برای آلبوم من است. نمی خواهم کنار آلبومم ستاره بگذارم و بگویم عجب آلبومی است اما خود مرا کاملاً اغنا می کند. اطرافیان من به خصوص آنها که به عنوان طرفدار یا شنونده خاص با من ارتباط دارند هم بسیار راضی اند و یک «چند برابر» را همیشه قبل از تعریف هایشان قرار می دهند و می گویند کار «چند برابر» از آلبوم قبلی جلوتر و بهتر است.
در این آلبوم هم با وجود عمقی که به کارها داده ام،هنوز «حس» اولویت اول است و مسائل فنی اولویت دوم.


تا همین چند روز پیش نام این آلبوم «این CD رو بخر» بود، اسمی که منتقدین زیادی هم داشت. اما ظاهراً این نام را هم خط زده ای.
محسن یگانه: بله. سر نام آلبوم خیلی مسئله داشتم. من چند اسم مدنظرم بود که دفتر موسیقی با آنها مخالفت کرد. اسامی خاصی مثل تقاص، تابوت و اور دوز! چندین اسم هم بود که با سلیقه اطرافیان و هوادارانم جور در نمی آمد. پیش از نوروز 89 بابت انتخاب نام آلبوم تحت فشار بودم. یک نظرسنجی اینترنتی انجام دادم و دست آخر اسم «این CD رو بخر» را برای آلبوم انتخاب کردم. بعد از آن فشار از روی من برداشته شد و البته این اسم عجیب و غریب ابعاد تبلیغاتی خوبی هم برای من داشت. طی همین چند روز اخیر با مشورت همکاران و دوستانم سرانجام نام «رگ خواب» را برای آلبوم جدید برگزیدم و برای اولین بار است که نام اصلی آلبوم را مطرح می کنم.


خب «رگ خواب» اسم سنگین و قابل قبولی برای سبک کاری توست اما حالا که ماجرا تمام شده بگو، چرا «این CD رو بخر»؟
محسن یگانه: برای این اسم هم منظوری داشتم. اولاً این اسم به خاطر غیرمتعارف بودنش خیلی زود به چشم آمد و بعد تبلیغاتی داشت ثانیاً منظور من از این اسم این نبود که لطفاً این CD را حتماً بخرید نه، منظورم این بود که آلبوم را دانلود نکنید. در واقع در شرایطی که اوضاع کپی رایت به سمت ناکجاآباد می رود به ذهنم رسید که این نام را انتخاب کنم و البته در نهایت هم این عنوان روی آلبوم جدید قرار نگرفت. از این بحث که بگذریم باید به این نکته هم اشاره کنم که اینسرت آلبوم من اینسرت کاملی خواهد بود و از تمام همکارانم در اینسرت کار اسم برده ام. جدیداً کم پیش می آید که این اتفاق رخ دهد. نمی دانم چرا بعضی ها نسبت به همکارانشان کم لطفی می کنند ولی من سعی کردم اینگونه نباشم.


از همکارانت در آلبوم «رگ خواب» بگو.
محسن یگانه: در آلبوم جدید سعی کرده ام فضا و سبک کاری خودم را حفظ کنم و البته به تقویت آن پرداخته ام. شاید 25 درصد کار من نوآوری باشد. در هر صورت تنظیم 4 قطعه را به شهاب اکبری سپردم. این بار چون باتجربه تر شده ام خودم 3 قطعه را تنظیم کردم و یک تزریق انرژی به آلبومم کردم و از علی ثابت هم به عنوان تنظیم کننده بهره بردم و تنظیم دو قطعه را در اختیار او قرار دادم. فضای کاری علی ثابت به فضای من خیلی نزدیک است و نام بزرگی نیز در موسیقی ما محسوب می شود. کوشان حداد دیگر تنظیم کننده آلبوم جدید من است که خیلی ها از او به عنوان نخبه موسیقی الکترونیک اسم می برند. ترانه ها و ملودی های آلبوم هم تماماً از خودم است. در آلبوم قبلی تیم کاری من تیم خلوتی بود. شهاب اکثر کارها را تنظیم کرده بود و من هم تنظیم دو قطعه را برعهده داشتم اما این بار شرایط فرق کرده اصولاً کار را برای آدم های فنی می گذارم. نظراتشان را می نویسم و بعد با شهاب، علی و کوشان مشورت می کنم و سعی می کنم بهترین نتیجه را بگیرم. مسئله مهم دیگر این است که در هر ژانر سعی کردم سراغ متخصص آن ژانر بروم. در واقع دنبال یک همه فن حریف نبودم. در ضمن از علی چراغعلی هم باید تشکر ویژه ای داشته باشم که برای تولید این آلبوم و آلبوم اول من زحمات زیادی کشید.


خب، آلبوم «رگ خواب» چه زمانی و توسط کدام کمپانی منتشر خواهد شد؟
محسن یگانه: تا جایی که به من گفته اند آلبوم 16 خرداد ماه روانه بازار خواهد شد. آوای هنر تهیه کننده آلبوم است و هنر اول کار را پخش خواهد کرد. خدا را شکر قرار است تبلیغات مناسبی برای این آلبوم انجام شود و این برای من بسیار مهم است چراکه کلاً شخصیت تبلیغاتی ندارم. یکی از مهمترین مسائل مربوط به کارهای تبلیغی تصویر است و من فکر می کنم نسبت به سایر همکارانم کمترین عکس جلد را روی نشریات داشته ام. البته به جز ترانه ماه که دو، سه نوبت روی جلد نشریه شما قرار گرفته ام.


تو چند سالی با علی چراغعلی همکاری و رفاقت نزدیکی داشتی ولی الان یک ماهی می شود که از او جدا شده ای. در این باره صحبت کن.
محسن یگانه: قرار بود آلبوم دوم من آخرین همکاری مشترک من و علی باشد. مسیر کاری ما با هم فرق کرده بود اما هنوز هم با هم دوستیم. به هر حال پکیج کاری من عوض شده اما من و علی همکاری خوبی با هم داشتیم. من و علی این همکاری را به نحوی قطع کردیم که خاطره بدی برایمان نماند. ما با یک صحبت کارمان را آغاز کردیم و با یک صحبت هم به پایان رساندیم.


به اعتقاد من تو ترانه سرای بسیار خوبی هستی و معتقدم از بسیاری از ترانه سراهای حرفه ای ما حرفه ای تر می نویسی. این واقعیت را به خصوص از آلبوم علی لهراسبی و کارهای جدیدت که با هم شنیدیم، بیشتر لمس کرده ام. واقعاً چگونه اینقدر شاعر شده ای؟
محسن یگانه: پیشرفت چیزی است که همه به دنبالش هستند اما مسئولیت چیزی است که همه از آن فرار می کنند. وقتی می بینی پیشرفت در گرو پذیرفتن یک سری مسئولیت های جدید است، هاج و واج بر سر دوراهی می مانی که این کار را انجام دهم یا نه.
بهتر کار کردن من در موزیک، تنظیم و حتی نحوه خواندم برمی گردد به برنامه ریزی. وقتی تو یک پله به سمت بالا حرکت می کنی باید برای پله بعدی ات هم برنامه داشته باشی. شعر هم اینگونه است. من می توانستم در همان لِوِل آلبوم قبل ترانه بنویسم اما سعی کردم در این زمینه هم پیشرفت کنم و در واقع سعی کردم مسئولیتی را که پذیرفته ام به نحو احسن انجام دهم. من بدون غل و غش و هیچگونه تعارفی می گویم که به هوادارانم به شدت علاقه دارم و برایشان احترام قائلم. تا دیر وقت می نشینم و ایمیل هایشان را می خوانم و خلاصه برایشان وقت می گذارم. وقتی می بینم هوادارانم تا این حد هوایم را دارند کلاً مسئولیتم سنگین می شود و در نتیجه باید کار خوب ارائه دهم و پایه یک کار خوب شعر است. من می توانم از دوستان بسیار توانای ترانه سرا مثل بمانی، خانم برزویی یا عبدالجبار کاکایی و سایرین کار بگیرم اما من سلیقه مخاطبم را می شناسم و سعی کردم خودم این کار را انجام دهم و در نهایت سعی کردم پیشرفت کنم. من دو، سه ماه خودم را در منزل حبس کردم و 20 تراک پر و پیمان را در عرض دو، سه ماه تولید کردم. روی شعر خیلی وقت گذاشتم و برای تک تک کلمات زمان صرف کردم. خدا را شکر ترانه های بهتری نوشتم و معتقدم هنوز هم جا دارد که از این بهتر شود. اگر یادت باشد سر آلبوم قبلی گفتم تا دو آلبوم دیگر خودم را تضمین می کنم. الان دارم آلبوم جدید را منتشر می کنم و این بار می گویم 3 آلبوم دیگر دارم که می دانم با سلایق مخاطبانم جور هستند.


از این حرف تو می شود دو نتیجه متفاوت گرفت. اول اینکه تو اینقدر مغرور شده ای که فکر می کنی هر چه بخوانی مورد توجه قرار می گیرد و دوم اینکه برخلاف 90 درصد خواننده های ما هنوز از نبوغ تهی نشده ای و همچنان کار خوب برای ارائه به بازار داری؟
محسن یگانه: بحث غرور نیست. من سه آلبوم نیمه کاره دارم که می دانم که پایه و اساس کارهایشان با سلیقه مخاطبان من یکی است. در واقع اسکلت بندی کارها مثل سایر کارهایم است و فقط قرار است با سلیقه روز طراحی شود. باور کن من از الان عزا گرفته ام برای دو ماه آینده که باید بنشینم و کارهای نیمه کاره را به سرانجام برسانم. من همین الان نگران ترانه های آلبوم بعدی ام هستم. کار خیلی خیلی سختی نیست ولی ساده هم نیست. اگر ساده بود اینقدر با ترس در موردش صحبت نمی کردم. واقعاً کار خسته کننده ای است.


این خستگی که خواننده های ما به آن اشاره می کنند کمی نامأنوسِ و من احساس می کنم همان ماجرای «خوشی زیر دل» زدن است. واقعیت این است که چه به لحاظ شهرت و چه از بعد مالی زندگی تو و خواننده های مطرح ما طی سال های اخیر دچار تغییرات مثبت شده است و من معتقدم این تغییرات را مدیون موسیقی هستید؟
محسن یگانه: مدیون موسیقی هم حتی نه، ما مدیون مخاطبان موسیقی هستیم. هیچگاه فکر نکن که من از وضعیتم ناراضی هستم. وقتی در یک کنسرت، مخاطبانم کارها را با من می خوانند خستگی همه تلاش ها از تنم خارج می شود. معلوم است که می ارزد. فواید این تلاش ها قطعاً بیشتر از خستگی اش است. من که یک روز نمی توانستم در یک جمع خودمانی صحبت کنم الان دارم برای یک جمعیت پرشمار صحبت می کنم و همه هم حرف دل مرا می فهمند. این بزرگترین نعمتی است که خداوند به من داده است.


خب، می خواهم از علی ثابت سئوال کنم. علی در موسیقی ما نام شناخته شده ای است با بسیاری از خواننده های مطرح ما کار کرده و من شخصاً معتقدم که بیشتر یک شخصیت کنسرتی و استیجی است و حضورش در کنسرت ها به عنوان رهبر ارکستر نسبت به همکاری های آلبومی اش با خواننده ها بیشتر بوده است.
علی ثابت: من در آلبوم بسیاری از خواننده ها حضور داشته ام اما همیشه این همکاری را به یکی، دو تراک خلاصه کرده ام. اما حرفت را قبول دارم که من بیشتر یک موزیسین صحنه ای هستم.


از همکاری با محسن یگانه بگو. تو الان رهبر ارکستر محسن هستی. برایش برنامه ریزی می کنی و در آلبومش هم حضور داریم. از این همکاری راضی هستی؟
علی ثابت: حدوداً چهار سال پیش یک همکاری کوچکی را با محسن یگانه داشتم و بعد از آن هم دو ملودی محسن را برای علی لهراسبی تنظیم کردم. سال 87 یک نشستی با محسن و علی چراغعلی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که بیشتر می توانیم با هم همکاری داشته باشیم. محسن یک ویژگی خاص برای من دارد و آن هم این است که موزیسین بسیار توانایی است. چه از لحاظ ترانه سرایی، آهنگسازی و خوانندگی و چه حتی از لحاظ نوازندگی و این مسئله برای من اهمیت زیادی دارد. وقتی همکاری مان را آغاز کردیم دیدیم که حس نزدیکی با هم داریم و این حس باعث شد که همکاری مان هم به موفقیت برسد و می توانم بگویم که طی یک سال و نیم اخیر به دور از هیچ حاشیه ای یکی از پرکارترین اکیپ های کنسرت موسیقی پاپ بوده ایم. من از بهمن ماه 87 تا به امروز رهبر ارکستر محسن هستم.


در طی این مدت چند اجرای مشترک داشته اید؟
علی ثابت: تعدادش را دقیق نمی دانم اما بالای 100 اجرا بوده که بیشترش هم کنسرت بوده و نه اجراهای ارگانی. یکی از نکات بارز کنسرت های محسن همسرایی و همخوانی مردم با اوست. در واقع بیشتر آهنگ ها را مردم به جای محسن می خوانند و این برای من بسیار دوست داشتنی است. البته من چنین شرایطی را قبلاً با رضا صادقی هم داشته ام.


به جز محسن و رضا صادقی، با ارکستر چه خواننده های دیگری همکاری داشته ای؟
علی ثابت: نزدیک به 20 نفر بوده اند. من اولین بار سال 83 با مجتبی کبیری روی استیج رفتم و از همان اجرای اول رهبر ارکستر بودم و تا به امروز هم فقط رهبری ارکستر را برای خواننده های مختلف برعهده داشته ام. جدا از کبیری، محسن و رضا صادقی با فرزاد فرزین، احسان خواجه امیری، مانی رهنما، علی لهراسبی، امیر کریمی، حامی، مرحوم ناصر عبداللهی و ... هم همکاری داشته ام و در مقطعی رهبر ارکسترشان بوده ام اما طی یک سال و نیم اخیر صرفاً در کنار محسن یگانه حضور داشته ام.


برایت سخت نیست که همه وقتت را فقط برای یک خواننده بگذاری. چه به لحاظ کاری و چه به لحاظ مالی؟
علی ثابت: بعد از پنج سال حضور پررنگ در موسیقی پاپ به این نتیجه رسیده ام که اگر وقتم را صرفاً برای یک خواننده موفق و توانمند بگذارم به لحاظ کیفی نتیجه بهتری می گیرم. از لحاظ مالی هم همینطور. مضاف بر اینکه من و محسن به لحاظ تفکری هم با هم خیلی نزدیک هستیم. در هر صورت خیلی خوشحالم که فقط با محسن همکاری دارم و این را هم اضافه کنم که به لحاظ زمانی هم نمی رسم با خواننده دیگری همکاری داشته باشم.


علی ثابت را اصولاً یک موزیسین ارکسترال می شناسند که در تنظیم های آلبومی اش هم همواره ساز زنده نقشی اساسی را ایفا می کند. در واقع تو را نمی توان یک تنظیم کننده سوپرمدرن دانست. قبول داری؟
علی ثابت: بله. موافقم البته توانایی اش هست اما راستش خودم علاقه ای به کار کردم در آن فضا ندارم.


خود من در ترانه ماه نسبت به تنظیم های تو در آلبوم «فصل تازه» احسان خواجه امیری انتقاد داشتم. حالا فرصت خوبی است که درباره آن مسئله صحبت کنیم.
علی ثابت: ببین آنچه که از من خواسته شده بود همان چیزی بود که در آلبوم شنیدید. من اصلاً نمی خواهم وارد بحث آن آلبوم شوم. شما اگر فیلم کنسرت 86 احسان را ببینید متوجه می شوید که مردم آن فضای ارنج و تنظیم را به شدت دوست داشتند. بعد از آن بود که از من خواسته شد همان استایل را در آلبوم فصل تازه هم پیاده کنم. اعتقاد بر این بود که وقتی یک سبک برای یک خواننده موفقیت ایجاد می کند، باید آن را ادامه دهد. منتها ممکن است بعضاً ملودی هایی در اختیار یک تنظیم کننده قرار بگیرد که برای آن مدل تنظیم مناسب نباشد. در هر صورت وقتی فصل تازه منتشر شد، مردم در ابتدا احساس کردند توقع چیز دیگری را داشته اند ولی رفته رفته همه آن کارها مورد توجه قرار گرفت. من این را از ایمیل هایی که دریافت می کنم متوجه می شوم.
اگر بخواهم تفکر واقعی خودم را مثال بزنم باید به ترانه «ماهگرد حلقه ها» در آلبوم جدید رضا صادقی اشاره کنم. در واقع تنظیمی که در این قطعه انجام دادم ماهیت اصلی تفکر من است.


به کنسرت سال 86 همراه با احسان خواجه امیری اشاره کردی که CD تصویری اش هم روانه بازار شد در مورد این کنسرت بگو.
من از آن کنسرت فقط به عنوان یک خاطره خوب یاد می کنم که تنها زحمت من نبود و یک کار تیمی بود به خصوص نوازنده های خوبی که در اختیار داشتیم. در هر صورت فیلم این کنسرت هم منتشر شده و همه راجع به آن قضاوت کرده اند.


طی یک سال و نیم اخیر تو با دو خواننده دیگر به شکل خیلی محدود همکاری داشته ای. یکی فرزاد فرزین و دیگری حمید حامی که من معتقدم فضای موسیقایی تو با سبک فعلی فرزاد فرزین چندان سازگار نیست.
علی ثابت: آشنایی من و فرزاد بازمی گردد به حدود 10 سال قبل. من برای فرزاد قطعه «شراره» را تنظیم کردم که در زمان خودش مورد استقبال هم قرار گرفت. دوستی من و فرزاد از آن زمان تا به امروز همچنان ادامه دار است و سال گذشته با توجه به کنسرت تهران او و زمان کمی که وجود داشت این کار را پذیرفتم و البته بعداً با توجه به پرکار شدن فرزاد و پرکاری محسن دو ارکستر از هم تفکیک شد. من صدا و شخصیت فرزاد را بسیار دوست دارم و در آن کنسرت هم سعی کردم در حد توانم به دوستم کمک کنم اما با نظر شما هم موافقم. اما یادتان باشد که من هیچگاه سبکم را عوض نمی کنم. به حامی هم که جزو بهترین خواننده های موسیقی ماست از قبل قول داده بودم و در کنسرت سال گذشته اش در اریکه بعد از تنها دو جلسه تمرین با او روی استیج رفتم که البته کنسرت موفقی هم بود. حامی را نیز بسیار دوست می دارم. تنظیم کنسرتی و تنظیم آلبومی با هم 180 درجه متفاوت است. مردم به کنسرت می آیند که ساز زنده ببینند و بشوند و به همین دلیل برای کنسرت باید جوری تنظیم کرد که تفاوت هایی داشته باشد. در هر صورت توانایی تنظیم در سبک های مختلف را دارم اما دوست دارم در ژانر مورد علاقه ام کار کنم.
محسن یگانه: مصداق حرف علی، قطعه «نفس های بی هدف» یا همان «آی خدا دلگیرم ازت» بود که مانده بودیم چگونه برای کنسرت تنظیمش کنیم اما علی کار را به گونه ای کاملاً مدرن و حرفه ای تنظیم کرد که بسیار هم جواب داد. سلیقه من و علی یکی است و زیاد به آن سمتی که بحثش بود سوق پیدا نمی کند وگرنه که علی توانایی هایش را دارد.
علی ثابت: جدا از کار محسن، قطعه «وایسا دنیا» رضا صادقی هم شرایط مشابهی داشت. وقتی کار را تنظیم کردم رضا می گفت فکر نمی کردم بشود این آهنگ را با این فضا در کنسرت اجرا کرد. معضل تنظیم کارهای ترنس برای همه رهبران ارکسترها وجود دارد.


به عنوان کسی که در آلبوم محسن یگانه حضور داری و با او نزدیک هستی، چه نگاهی به آلبوم جدید او داری؟
علی ثابت: موفقیت در وهله اول لطف خداست و در وهله دوم تلاش تیم کاری. با توجه به اینکه محسن سبک و سیاقش را عوض نکرده و همه فاکتورهایی که مردم از او می خواهند را رعایت کرده. فکر می کنم آلبوم بسیار احساسی و خوبی را از کار درآورده است. ضمن اینکه در آلبوم محسن کار زیادی روی دوشم نبود چراکه من در اواخر کار به تیم آلبوم او اضافه شدم. در طول یک سال گذشته من به همراه علی چراغعلی بیشتر درگیر هماهنگی کنسرت ها بودیم. در هر صورت من تنها دو قطعه تنظیم کرده ام که یکی از آنها با نام «ضربان معکوس» را یکی از کارهای فوق العاده موسیقی ما در زمینه شعر و ملودی می دانم.


برنامه کنسرت های آتی محسن به چه شکل است؟
علی ثابت: انشاءالله تیرماه کنسرت بزرگ

محسن را در تهران خواهیم داشت و خواهید دید که متفاوت ترین و استثنایی ترین کنسرت محسن و من برگزار خواهد شد. خردادماه هم در تبریز، اراک، نیشابور و اصفهان روی استیج خواهیم رفت.
محسن یگانه: نحوه چیدمان قطعات در کنسرت ها را تغییر داده ایم. قطعاً وقتی آلبوم جدید منتشر می شود نمی توانیم از اجراهای قطعاتش در کنسرت چشم پوشی کنیم و از سوی دیگر مخاطبان کنسرت قطعات قدیمی را هم می خواهند. ما هم نهایتاً دو ساعت برای اجرا زمان داریم. این دو ساعت هم اصولاً با اجرای قطعات قدیمی پر می شده. ما آمدیم برنامه ریزی کردیم و با کم کردن تایم اجرای قطعات قدیمی سعی کردیم همچنان همه آنها را اجرا کنیم چرا که دوست ندارم هیچ مخاطبی از کنسرت ناراضی خارج شود. در هر صورت کنسرت های جدید بسیار پر و پیمان خواهد بود.


به آلبوم علی لهراسبی هم برسیم. تو در آلبوم 14 شعرها و ملودی های بسیار خوبی در اختیار او قرار دادی.
محسن یگانه: اصولاً کمتر پیش می آید که دوستان خواننده ای که ترانه سرا یا آهنگساز هم هستند کارهای خیلی خوبشان را در اختیار خواننده دیگری قرار دهند اما من اینگونه نیستم. در کارهای علی هم همین ویژگی را رعایت کردم اصولاً کمتر پیش می آید که دوستان خواننده ای که ترانه سرا یا آهنگساز هم هستند کارهای خیلی خوبشان را در اختیار خواننده دیگری قرار دهند اما من اینگونه نیستم. در کارهای علی هم همین ویژگی را رعایت کردم و بهترین کارهایم را در اختیار او قرار دادم. یکی از سخت ترین کارهایی که طی سال های اخیر انجام داده ام، قطعه «بعد رفتنت» آلبوم علی بود. بدون تعارف تمام احساسات گذشته ام در این تراک خلاصه شده است.


تو به تازگی ازدواج کرده ای در شرایطی که به نظر می رسد خواننده ها با این همه گرفتاری و مسافرت فرصت کمتری برای رسیدگی به خانواده دارند.
محسن یگانه: این درست که کار موسیقی وقت گیر و پر دردسر است اما من با شخصی ازدواج کرده ام که همه این مسائل را درک می کند. می گویند وقتی ازدواج می کنی بار سنگینی روی دوشت اضافه می شود اما همسر من خیلی از بارها را از روی دوشم برداشته است و مثل خودم است و از این بابت ممنون او هستم.
منبع: 
ماهنامه ترانه ماه
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

محسن یگانه تا قبل از اینکه آلبوم مجاز بده اصلا به نظرم خوب نبود
اما آلبومش که اومد یکم بهتر شد... استفاده خوب از ساز زنده.. صدای دستکاری نشده و شعر و حس خوب...

البته با صداش هنوز یه کم مشکل دارم... خیلی زیر و تیزه...

به هر حال امیدوارم آلبوم خوبی بشه و محسن یگانه به همبن روال ادامه بده و از جمع خواننده هایی که الکی معروف شدن و چیزی برای گفتم ندارن بیاد بیرون و نشون بده که کارش رو بلده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

شما چرا همش خبرها وگفتگوی مجلات کش می برین ومیگین به گزارش موسیقی ما گفتگوی فریدون تموم نشده برا محسن یگانه رو گذاشتین اونم مال ترانه ماه هیچ نو اوری نداری اقای عزیزی داریوش شهریاری راست میگه همه شدن مقلد از ترانه ماه از خودتون نشون بدینموسیقی ما: دوست عزیز سایت موسیقی ما سعی می کند علاوه بر مطالب اختصاصی خودش , سایر مطالب جالب رسانه های دیگر را نیز در سایت با ذکر منبع منتشر کند تا سایت موسیقی ما برای کاربرانش مرجع کاملی از مطالب حوزه موسیقی ایران باشد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

این چقدر مغروره اصلا از این ادما خوشم نمیاد
یکی یگانه یکی هم حامی خدای غرورن یه جوری از خودشون تعریف میکنن هر کی ندونه فکر میکنه میگه لابد کی هستن
خوبه جفتشونم محبوبیت چندانی ندارن نسبت به بقیه مگر نه چی میگفتن
اینجور ادما اخر سر سرشون به سنگ میخوره و به هیچ جایی نمیرسن
راستی مصاحبه مجله اتفاق نو با فرزاد فرزین هم بذارید دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

اولا اسم محسن یگانه رو کنار هرکسی نیار.مقایسشم با هرکی خنده داره.در مورد محبوبیت محسن هم من و تو نظر ندیم بهتره چیزی که عیانه چه حاجت به بیانه.عجیب و غریب ترین حرفارو زدی محسن سرش به سنگ میخوره؟میگن ادما از روی حسادت حتی به گلهای خوشبو هم توهین میکنن به این میگن.اگه همین یگانه نبود الان پاپی وجود نداشت که تو بیای در موردش نظر بدی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

(( همیشه با شواهد کم نمیتوان حکم کلی داد )) محسن یگانه

بی شک یکی از بهترین خوانندهای ایرانه هیچ کدوم از ما

نمیتوانیم این واقعیت رو انکار کنیم این حقیقت رو کسی نتونسته

اثبات کنه به جز طرفداراش.طرفداراش اونو بهترین کرده.هر کدوم

از ما علایق متفاوتی داریم و بر اساس اون علایق خواننده مون رو

انتخاب میکنیم.اما شما که از صدای یگانه خوشتون نمیاد چه قبول

کنین چه نکنین.بسیاری از مردم ایران که خیلیش عزیمه از صدای

این جوون ایرانی 25 ساله به نام محسن یگانه خوششون میاد و

عاشقشن.باور کنین اگه با این صدا خو بگیرین شما هم عاشقش

میشین چونواقعا فوق العاده است.شعرش.که حرفی توش

نیست.بی صبرانه منتظر البومشم..................................

البته هیچ وقت به خودتون این اجازه رو ندین که به یک هنرمند

توهین کنین ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

من نمی دونم یکی مثل حامد و روزbe برای چی نظر می دن ؟
بابا شاید یکی عاشق محسن بگانه باشه
این طوری نگین
زشته
حالا شما از هر کی خوشتون میاد من نمی دونم ولی اگه مسخره اش کنن ناراحت نمی شید ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

کمیا چی میگی تو؟ من که عاشقه محسنم ...دوباره کامنت منو بخون بعد منو محکوم کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

من این مصاحبه رو حدودآ 1 ماه پیش تو خود مجله خوندم اما بازم مرسی که گذاشتید واسه اونایی که نخوندن - ولی در کل محسن یگانه یه دونست و هیچکسم به گرد پاش نمیرسه - نمیخوام اسم ببرم اما همه خواننده هایی که همزمان با محسن یگانه وارد موسیقی شدن ( منظورم خوانندگیه ) الان دیگه دورشون تموم شده - اما محسن یگانه یه ملت بی صبرانه منتظر آلبومشن - ایشالا کنسرتشم میترکونه - وعده ما 30 و 31 خرداد سالن میلاد کنسرت بزرگ یگانه مرد موسیقی پاپ ایران محسن یگانه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

از کی تا حالا علی ثابت موزیسین شده.نکنه رفته کلاس نت یاد گرفته.آره همیشه رهبر ارکستر بوده !!!!!!!
کیبورد صحنه ها یادش رفته.خدا میدونه اگر ارشاد از اینا امتحان اصول اولیه موسیقی میگرفت چندتاشون باید میرفتن خونه.
هنر کجا ..... دلالی کجا !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

ببخشید خانوم مونا خانوم ولی میشه بگی از کجا میدونی علی ثابتنت و کارش بلد نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا الان که واسه محسن عالی بوده و همه ی کارها و کنسرتاش خوب پیش رفته....و هیچ کدومش خارج از نت نبوده//اکه بگی چرا همچین حرفی زدی و مدرک بدی ممنون میشم.منتظرم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

baraye ona ke tohin mikonan vaghean motaasefam bayad begam khodeshono ba in sohbata kheyli kochik mikonan
mohsene yeganeh bi nazire.

m.f
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

محسن یگان صدای تو یگانه هست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود می گفتند یگانه تمام شده | موسیقی ما