برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده تئاتر رستم و اسفنديار:
موسيقي تئاتر از 100 كنسرت هم سخت‌تر است
موسیقی ما - سهيلا پواگرامي(خواننده) اجراي موسيقي تئاتر را سخت‌تر از كنسرت دانست و به خبرنگار ايلنا گفت: موسيقي اين تئاتر توسط ابراهيم اثباتي ساخته شده است كه اغلب از سازهاي كوبه‌اي و زورخانه‌اي استفاده كرده است.وي افزود: درتئاتر «رستم و اسفنديار» يك خواننده علاوه بر كار خواندن بايد مانند يك بازيكن با دوستان آشنا باشد و حركات يك بازيگر را بداند.

اين خواننده با تاكيد براين موضوع كه آهنگسازي و اجراي موسيقي در تئاتر بسيار دشوار است، خاطرنشان كرد: موسيقي در تئاتر همزمان با تمرينات ساخته مي‌شود و از راهه بداهه و آزمون و خطا يك موسيقي تئاتر ساخته مي‌شود. اين درحالي است كه درساخت موسيقي فيلم داستاني به آهنگساز داده مي‌شود تا موسيقي براساس آن ساخته ‌شود اما اين روند در موسيقي تئاتر وجود ندارد. يك خواننده در تئاترهاي پري صابري بايد بازيگر هم باشد؛ چراكه بعضي از حركات را بايد به شيوه يك بازيگر حرفه‌اي انجام داد. اين مسايل موجب مي‌شود اجراي موسيقي تئاتر از برگزاري 100 كنسرت موسيقي سخت‌تر باشد.

سرپرست گروه موسيقي آواي مهرباني درباره موسيقي اين تئاتر گفت: تئاتر«رستم و اسفنديار» در دستگاه دشتي، اصفهان و چهارگاه اجرا مي‌شود. زماني كه مسائل؛ طرب‌انگيز باشند از دستگاه اصفهان استقاده مي‌كنيم و زمان غم از دشتي و در بيان موضوعات حماسي از دستگاه چهارگاه.

سهيلا پواگرامي در اين تئاتر به همراه صبا ضامني و مهدي طايقي، خوانندگي كار را عهده‌دار است.
منبع: 
ایلنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسيقي تئاتر از 100 كنسرت هم سخت‌تر است | موسیقی ما