برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از اجرا در آمريكا و كانادا؛
قطعات آلبوم «سبوي تشنه» با صداي سالار عقيلي در اراك اجرا مي‌شود
موسیقی ما - سالار عقيلي و آرش كامور كه به همراه گروه موسيقي «راز و نياز» دو ماهي است كه در توركنسرت كانادا و آمريكا مشغول اجراي قطعات آلبوم «سبوي تشنه»هستند، از برگزاري كنسرتي در شهر اراك در روزهاي 27 و 28 آبان ماه خبر دادند.

آرش كامور بيان كرد: تور اجراي قطعات آلبوم «سبوي تشنه» كه از شهر مونترال کانادا آغاز شد و به زودي در شهر «ساکرامنتو» آمريکا به پايان مي‌رسد، چهارده شب اجراي کنسرت را در دل خود جاي داده است و از جمله شهرهايي که قطعات اين آلبوم در آنها به اجرا درآمد، مي‌توان به مونترال، اتاوا، تورنتو و ونکور در کشور کانادا و هيوستن، دالاس، دورهم، آتلانتا، واشنگتن دي سي، سياتل، پرت لند، سنخوزه و لس آنجلس، در کشور آمريکا اشاره کرد.

آهنگساز آلبوم «سبوي تشنه» كه اين مجموعه را به بيستمين سالگرد در گذشت اسطوره شعر معاصر ايران

«مهدي اخوان ثالث» تقديم كرده است، افزود: اجراي کنسرت درشهرهاي نام برده انجام و با استقبال چشم‌گيري از سوي مخاطبان موسيقي ايراني مواجه شد و تور اجراي اين مجموعه با آخرين اجرا در شهر ساکرامنتو در آمريكا تا چند روز آينده به پايان خواهد رسيد.

اين هنرمند با اشاره به اينكه قصد دارد مجموعه «سبوي تشنه» را به زودي درسراسر ايران به اجرا بگذارد، بيان كرد: اولين اجرا قطعات آلبوم «سبوي تشنه» درايران در تاريخ 27 و 28 آبان ماه درشهر اراک خواهد بود.

آرش کامور چندي پيش مجموعه‌اي با نام «سبوي تشنه» را بر روي اشعار مهدي اخوان ثالث، براي ارکستر ايراني آهنگسازي و تنظيم کرده است. اين مجموعه که عمدتا در دستگاه ماهورمرکب ساخته و تنظيم شده است، گذرهايي به دستگاه همايون، آواز شوشتري و... نيز دارد.

فرم آهنگسازي اين قطعات که چيزي جدا از فرم‌هاي موسيقي ايراني نيست، به زباني ساده اما معاصر، بازگو کننده فراز و فرودهاي اشعار مهدي اخوان ثالث است.

همچنين براي اين مجموعه شاعران جواني همچون عليرضا بديع (شاعر جوان نيشابوري) و روح الله ابهري نيز ترانه‌سرايي کرده‌اند. خوانندگي اين اثر را سالار عقيلي به عهده گرفته است و به گفته او، «سبوي تشنه» در زمره پرکارترين آثار وي در مراحل ضبط و اجرا بوده است.

هنرمنداني که در اين مجموعه فعاليت دارند، عبارتند از: سالارعقيلي(آواز)، آرش کامور(کمانچه)، حرير شريعت زاده(دف)، فردين لاهورپور(ني)،کامران منتظري(تمبک)، بهزاد رواقي(تار) و حسين بهروزنيا که از نوازندگان چيره‌دست و پيشکسوت سازبربط هستند.
منبع: 
ایسنا
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعات آلبوم «سبوي تشنه» با صداي سالار عقيلي در اراك اجرا مي‌شود | موسیقی ما