برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه آوازی تهران «فوتبالیست‌ها» را اجرا کرد
شب گذشته در جشنواره موسیقی فجر؛
گروه آوازی تهران «فوتبالیست‌ها» را اجرا کرد
موسیقی ما - شب گذشته تالار وحدت ساعت ۲۱ شاهد علاقه‌مندان پرشمار گروه آوازی تهران بود. گروهی که حالا پس از عمر نه‌چندان بلندش توانسته است طرفداران بسیاری را در میان علاقه‌مندان به موسیقی پیدا کند.

در بخش اول این کنسرت، گروه آوازی تهران با لباس‌های سبز و سرخ رنگ روی صحنه آمدند و آنگاه میلاد عمرانلو سرپرست گروه با لباس تمام سفید روی صحنه آمد که این طراحی، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را تداعی کرد. این گروه جوان که صدای ساز‌ها را با دهان خود اجرا می‌کنند در ابتدا اورتور جادوگر شهر سویل را با قدرت بالا اجرا کردند. سپس اثری از فوره توسط گروه اجرا شد. آتنا اشتیاقی‌مستعان از نوازندگان ویلنسل ارکس‌تر سمفونیک تهران، در این اثر گروه آوازی تهران را با ساز خود همراهی می‌کرد. این قطعه، آرام، سنگین و احساسی بود و مستعان اجرای درخشانی را به همراه گروه از خود به جای گذاشت.

والس معروف شوستاکوویچ قطعه بعدی این کنسرت بود. اغلب علاقه‌مندان این اثر خاطره‌انگیز را بر روی فیلم چشمان باز بسته اثر استنلی کوبریک شنیده‌اند. بعد از اجرای این قطعه دلنشین، نوبت به اجرای «طرب‌انگیز» اثر شهرام توکلی بود. قطعه‌ای با ریتم شاد. سپس قطعه «طلوع» اثر میلاد عمرانلو اجرا شد. وحید تاج خواننده جوان و خوش‌آتیه، به روی صحنه آمد و به عنوان تک‌خوان گروه را همراهی کرد. این قطعه حماسی در مدح شهیدان بود که با استقبال خوبی نیز همراه شد. وحید تاج پس از این قطعه، «خوشه‌چین» و «خاک مهرآیین» را با همراهی گروه به خوبی اجرا کرد و مورد تشویق بسیار حاضران شد. آخرین قطعه بخش نخست این کنسرت آهنگ شاد و آذری «توی ماهنیسی» بود.

در بخش دوم، هنگام ورود گروه آوازی تهران، چراغ‌های سالن خاموش شد و اعضا در تاریکی روی صحنه آمدند. این فضا، نشان از خلاقیت دوباره گروه در برنامه‌شان می‌داد. زمانی که عمرانلو روی صحنه آمد چراغ‌ها روشن شد و حاضران شاهد تغییر طراحی لباس‌های گروه شدند. لباس‌هایی رنگارنگ و متنوع که فضایی شورانگیز را به مخاطبان القا می‌کرد. در این بخش قطعاتی از کورساکف، موریکونه، مک‌کارتنی و اسکلف و دو قطعه محلی ایتالیایی و استرالیایی اجرا شد. هنگام اجرای قطعه استرالیایی «waltzing matilda» یکی از اعضای گروه که تک‌خوانی آن را برعهده داشت، توضیحاتی درباره این اثر داد و عنوان کرد این اثر برای استرالیایی‌ها حکم سرود ملی غیررسمیشان را دارد از این رو برایشان مهم است. موسیقی متن سینما پارادیو اثر انریکو موریکونه نیز قطعه زیبا و به یادماندنی این برنامه بود. همچنین قطعه «cioa bela ciao» برگرفته از سرود کشاورزان برنج‌کار شمال ایتالیایی است که زمان جنگ جهانی دوم به سرودی حماسی تبدیل شد. سپس موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت» به زیبایی اجرا شد. عمرانلو در این قطعه با کلاه مخصوص کابویی روی صحنه آمد و جذابیت خاصی به کار داد. در ادامه اثری از مک‌کارتنی و اسکلف اجرا شد و برنامه‌های در نظر گرفته شده گروه به اتمام رسید. گروه آوازی تهران قطعه پرواز زنبور اثر کورساکف را به عنوان قطعه بیز (افتخاری) اجرا کرد و پس از تشویق ممتد تماشاگران موسیقی متن کارتون «فوتبالیست‌ها» را برای آنان به اجرا درآورد.

گروه آوازی تهران اینک پس از حدود سه سال فعالیت ممتد در عرصه موسیقی کشور، سکوهای پیشرفت را یک به یک پشت سر گذاشته و سعی در رسیدن به نقطه استاندارد یک گروه جهانی دارد. این گروه با همدلی پررنگ در بین اعضایش و وجود نظم و خلاقیت مدام‌اش، نوید روزهای پررنگ و نواتری را به مخاطبان و طرفداران‌اش می‌دهد. امیدواریم مسوولان و دست‌اندرکاران عرصه فرهنگ و هنر کشور، توجه به چنین گروه‌هایی را در دستور کار خود قرار دهند تا الگویی خوب، سالم و پرافتخار برای دیگران جوانان معرفی شوند.
منبع: 
برنا
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

اگر ویدیویی از این اجرا ها دارید ممنون می شم بذارید.

Mas
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

با تشکر فراوان از گزارشتون
کارشون فوق العاااااااااااااااااااده بود
میلاد عمرانلو با شوخی هایی که با اعضای گروه داشتند باعث خوشحالی و خنده حضار میشد
مهمانان دیشب آقای سیاوش ظهرالدینی و رازمیک اوحانیان بودند
خلاصه جای همه خالی
MAS

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه آوازی تهران «فوتبالیست‌ها» را اجرا کرد | موسیقی ما