برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت مجید درخشانی و وحید تاج در قائمشهر
عکسهای مصطفی گرمان از این اجرا را اینجا ببینید؛
کنسرت مجید درخشانی و وحید تاج در قائمشهر
موسیقی ما - آرتین ولی الهی: تور کنسرت گروه موسیقی «سرو آزاد» با نوازندگی استاد «مجید درخشانی» و خوانندگی «وحید تاج»، جمعه شب با اجرا در تالار «شهر آشوب» قائمشهر پایان یافت.

گروه موسیقی «سرو آزاد» به سرپرستی سید علی مصطفوی، چهارم بهمن ماه در تالار مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبد کاووس به روی صحنه رفت و روز بعد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان به اجرا پرداخت. این گروه که از نوازندگی تار استاد «مجید درخشانی» بهره می برد، جمعه شب در تالار ابن شهر آشوب و در میان استقبال گرم هنردوستان قائمشهری به اجرای خود پایان داد.

این کنسرت با اشعاری از حافظ، شفیعی کدکنی، مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج و سیمین بهبهانی، در دو بخش اجرا شد که بخش نخست به آواز بیات اصفهان (آثار مجید درخشانی) و بخش دوم به آواز دشتی (آثار حامد حافظی، سید علی مصطفوی و نوید توسلی) اختصاص داشت. بخش نخست پیش درآمد و آواز، ضربی بیات راجه و آواز، تصنیف گَوَن، ساز و آواز و تصنیف بوی عشق، و بخش دوم شامل رقص پاییز، تصنیف جویبار لحظه ها، مضراب پرانی دشتی، تصنیف گام زمان، ساز و آواز دشتستانی و تصنیف وطن را شامل می شد.

در بخش پایانی این کنسرت، وحید تاج (خواننده) گفت: «پیش از اجرای برنامه یکی از دوستان از من خواست تا قطعه ی مرغ سحر را اجرا کنیم. باید بگویم ما نیز مانند شما دلمان برای مرغ سحرِ اصلی تنگ شده است!» سپس گروه با اجرای تصنیف «دوباره می سازمت وطن» با شعری از سیمین بهبهانی، پایان خوشایندی برای حضار رقم زدند.

در این کنسرت حامد حافظی (سنتور)، آرش عزیزی (تار)، نغمه طهرانی و سمیرا گلباز (سه تار)، حنانه سعیدی (قانون)، مجید محیط و حمیدرضا آفریده (کمانچه)، شهروز شعاعی (تمبک)، فرزانه وثوقی رهبری (دف) و سید علی مصطفوی (عود) به نوازندگی پرداختند.

«پدرام طهماسبیان» که مدیریت اجرایی این کنسرت ها را بر عهده داشت، در گفت و گو با «موسیقی ما» از استقبال پرشور مردم مازندران و گلستان از این کنسرت ها خبر داد و اظهار داشت تمامی بلیتهای این سه اجرا، در روزهای نخست توزیع به فروش رسید. وی افزود: «با توجه به استقبال به عمل آمده، در صدد برگزاری کنسرت اساتید سرشناس و هنرمندان صاحب نام موسیقی در قائمشهر و سایر شهرهای استانهای شمالی کشور در سال جاری هستیم که پس از قطعی شدن آنها، از طریق سایت موسیقی ما اطلاع رسانی خواهیم کرد».

گفتنی است گفت و گوی مفصل سایت «موسیقی ما» با استاد درخشانی در روزهای آتی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

در ادامه عکسهای «مصطفی گرمان» از اجرای گروه «سرو آزاد» را در موسیقی ما ببینید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

اجرای بسیار زیبایی بود.
خوشحالم که اساتید بزرگ به شهرستانیها هم اهمیت می دهند.
از سایت موسیقی ما هم سپاسگزاریم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

شب خیلی خوبی بود

سپاس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

کنسرت گروه همساز - 4 اسفند - شهر ساری
سرپرست:مسعود شعاری
آواز:وحید تاج

سه تار: پویان خلیلی/سه تار:سیاوش کرمی/تنبک:احمد مستنبط/عود: مریم خدابخش/سه تار: لیلا آسوده خواه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت مجید درخشانی و وحید تاج در قائمشهر | موسیقی ما