برنامه یاد بعضی نفرات
 
frank
با حضور اسکورسیزی پشت دوربین شکل گرفت؛
نبرد سه ستاره بزرگ سینما برای نقش فرانک سیناترا

موسیقی ما - جرج کلونی، لئوناردو دی‌کاپریو و جانی دپ در تلاش برای به دست آوردن نقشی هستند که شاید از همین حالا بتوان یک اسکار بازیگری برای آن کنار گذاشت.

به گزارش گاردین، این ستاره‌هاي بزرگ هالیوود با فیلم‌های خود در مجموع بیش از سه میلیارد پوند به حساب استودیوهای فیلمسازی واریز کرده و تنها یک بار اسکار بازیگری نقش مکمل را در دست گرفته‌اند، اما ایفای نقش فرانک سیناترا در فیلمی سینمایی می‌تواند تضمینی قطعی برای بردن اسکار و درخشش خیره‌کننده هر يک از آنها در گیشه باشد.

بی‌تردید می‌توان بازی هر کدام از این سه بازیگر درجه یک را در فیلم آینده مارتین اسکورسیزی بر اساس زندگی فرانک سیناترا اتفاقی بزرگ در تاریخ سینما دانست. ضمن اینکه موفقیت یکی از این سه ستاره در به دست آوردن نقش سیناترا قطعا علاوه بر برانگیختن تحسین منتقدان، جایگاه او را در میان قدرتمندترین بازیگران هالیوود تثبیت می‌کند.

نکته جالب اینکه دپ، دی‌کاپریو و کلونی هر کدام حامیانی قدرتمند برای به دست آوردن نقش سیناترا دارند؛ اسکورسیزی که اولین اسکار بهترین کارگردانی خود را سال 2006 با «مردگان» تجربه کرد، این روزها چهارمین همکاری خود با دی‌کاپریو را در فيلم «جزيره شاتر» به پایان رسانده و دوست دارد این همکاری را سال آینده میلادی با فیلم زندگی سیناترا ادامه بدهد.

از سوی دیگر، مدیران استودیو یونیورسال در مقام تهیه‌کنندگان فیلم تلاش می‌کنند جانی دپ را برای ایفای نقش بازیگر و خواننده فقید آمریکایی به اسکورسیزی تحمیل کنند. این علاقه وافر پس از بازی درخشان دپ به نقش جان دیلینجر در فیلم سینمایی «دشمنان مردم»به کارگردانی مایکل مان بیش از پیش شده است.

اما تینا دختر فرانک سیناترا عقیده‌ای کاملا متفاوت دارد و می‌خواهد بازیگری نقش پدرش را بازی کند که همه از تماشاگر گرفته تا منتقدان از او راضی باشند. تینا برای این نقش کلونی را پیشنهاد می‌دهد که به نظر می‌رسد چالش‌برانگیزترین نقش دوران حرفه‌ای حضور بازیگر سرشناس آمریکایی در عرصه سینما خواهد بود.

برخی گزارش‌ها در آمریکا حاکی از آن است که تینا سیناترا می‌ترسد بر سر فیلم زندگی پدرش از نگاه اسکورسیزی همان بلایی بیاید که سر «گاو خشمگين» و «هوانورد» آمد. استاد در این دو فیلم هم چندان به واقعیت‌های زندگی جیک لاموتا و هوارد هیوز وفادار نماند و همین باعث بروز سوء تفاهم‌هایی پس از نمایش هر دو فیلم شد.

روزنامه نیویورک پست از قول یکی از نزدیکان به خانواده سیناترا نوشت:‌ «مارتی می‌خواهد بخش خشن و سرشار از تباهی زندگی سیناترا را به تصویر بکشد. اما تینا دوست دارد تصویری که از پدرش ارائه می‌شود، تصویر مردی مهربان باشد و بیشتر روی موسیقی متمرکز شود. ضمن اینکه مردم هم چهره‌ای منزه از سیناترا را بیشتر می‌پسندند.»

دن جالین سردبیر نشریه امپایر می‌گوید: «انتخاب من کلونی است. اوست که می‌تواند کاریزمای سیناترا را روی صحنه خلق کند. گرچه به عقیده من هر سه گزینه برای نشان دادن نیمه تاریک شخصیت سیناترا مناسبند.»

براندن لی از ایندیپندنت فیلم چنل هم می‌گوید: «اسکورسیزی بهترین انتخاب برای کارگردانی چنین فیلمی است. اما من امیدوارم یکی پیدا شود و او را از علاقه بی‌اندازه‌اش به دی‌کاپریو و انتخاب این بازیگر برای ایفای نقش سیناترا منصرف کند.»

زندگی سیناترا بارها موضوع ستون شایعه‌های نشریات زرد شد و نام او همواره مترادف با ارتباط با مافیا و روسای جمهوری آمریکا بود.

کتی شولمن تهیه‌کننده سینما می‌گوید: «همه می‌دانند مارتین اسکورسیزی فیلمسازی به تمام معنا است. پس همه باید مطمئن باشند که او داستان زندگی سیناترا را به گونه‌ای تعریف می‌کند که ذهنیت کسی به هم نریزد.»

منبع: مهر

تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آبان 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نبرد سه ستاره بزرگ سینما برای نقش فرانک سیناترا | موسیقی ما