برنامه یاد بعضی نفرات
 
امید حاجیلی کنسرتش را در اوج هیجان و انرژی برگزار کرد؛
حاجیلیتو و کنسرت 72 ملت!
+ مصاحبه موسیقی ما با امید حاجیلی چند دقیقه پس از اجرا
+ عکس های دیدنی سعید عبداللهی از این کنسرت


موسیقی ما - آرتین ولی الهی: کنسرت «امید حاجیلی»، پنج شنبه شب در میان استقبال هوادارانش و با حضور ستارگان سینما و تلویزیون در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. حاجیلی همراه با دوستان هنرمندش که از میان نوازنده های سرشناس انتخاب کرده بود، دو سانس پرهیجان رقم زد. این برنامه به تهیه کنندگی مؤسسه «نوای نی لبک شرقی» به مدیریت علی و ایمان آقایی نسب برگزار شد.
حاجیلی در این کنسرت قطعات مختلفی با سبک و فضاهای متنوع از جمله موسیقی آمریکای لاتین (سبک مورد علاقه حاجیلی)، بندری، افغانی، آذری و... اجرا کرد. علی رغم ریتمیک بودن اکثر قطعات حاجیلی، او با سخنانش در لا به لای اجرای قطعات، به خوبی توانست جَو سالن را مدیریت کند.

حواشی:
*حاجیلی همانطور که در آهنگهایش سبک نسبتاً متفاوتی را دنبال می کند، در کنسرتش هم این رویه را در پیش گرفت. طراحی متفاوت دکور استیج این برنامه، نظر هر بیننده ای را در نگاه اول به خود جلب می کرد.
 
*لباس های متحدالشکل اعضای گروه که روی آنها تصویر ساز هر نوازنده نقش بسته بود، از دیگر نکات جالب برنامه ی امید حاجیلی بود.
 
* پس از ورود اعضای گروه، کنسرت با دونوازی همایون نصیری و دارا دارایی شروع شد. سپس با اجرای قطعه ی «برای عاشقی دیره»، حاجیلی از بالای پلکانی که گوشه ی استیج تعبیه شده بود، روی صحنه آمد.
 
* پس از اجرای اولین قطعه، حاجیلی از حضار خواست هنگام پخش آهنگ بعدی انرژی خود را به صورت «کنترل شده» تخلیه کنند تا او بتواند در آینده هم در کنارشان باشد!
 
* حاجیلی با گفتن اینکه «من اصالتاً آذری هستم»، از آذری های حاضر در سالن خواست تا خودی نشان دهند. سپس قطعه ی محبوب «کوچه لره سو سپمیشم» با سازبندی جدید و متفاوت اجرا شد.
 
* در بخشی از برنامه امید حاجیلی از حضار خواست تا پدر و مادرش را تشویق کنند. او بعد از ابراز علاقه و احترام به این دو نفر، گفت: «یکی از برادرانم که در خارج از کشور سکونت دارد، پس از هفده سال به ایران آمده تا در کنسرت من شرکت کند» و اینگونه برادر وی نیز مورد تشویق گرم مردم قرار گرفت.
 
 
* حاجیلی با گفتن اینکه «آهنگ بعدی، یک آهنگ بندرعباسی است که ناصر عبداللهی آن را خیلی دوست داشت...»، آهنگ «پشت باغ مولُوی» را با لهجه ی بندری خواند و آن را به ناصر عبداللهی تقدیم کرد تا به دوست و همکار دیرینش ادای دین کرده باشد. وی همچنین اظهار داشت که این آهنگ از قطعات آلبوم جدید است.
 
* «التماس» عنوان قطعه ای از آلبوم «آلگرو» بود که مسعود حمیدی (نوازنده و خواننده ی افغان) در آن با حاجیلی به همخوانی پرداخته بود. به دعوت امید حاجیلی، مسعود حمیدی همراه با جاوید تاجیک (نوازنده ی طبلا) در این کنسرت حاضر شدند و در کنار امید حاجیلی قطعه ی «التماس» را اجرا کردند.
 
* مانند اکثر کنسرتهایی که در کشور ما برگزار می شوند، مسئله ی ضعف صدابرداری سالن در سانس اول این برنامه هم وجود داشت و در حین اجرا حاجیلی را مجبور به ارائه ی تذکراتی به صدابردار سالن کرد.
 
* در طول اجرای کنسرت، امید بارها ترومپت (ساز تخصصی اش) را در دست گرفت و با نوازندگی اش همه را به وجد آورد.
 
* قطعه ی «دلبر» از جمله آهنگهایی بود که استقبال بسیار زیادی از آن به عمل آمد. وحید اسداللهی (نوازنده ناغارا) و محمد اسداللهی (نوازنده گارمون)، فضای زیبایی برای این آهنگ ایجاد کردند که با تشویق های مکرر مردم همراه بود.

* از دیگر قطعه هایی که با استقبال روبرو شد، قطعه ی شش و هشتی بود که امید ابتدا ترجیع بند آن را خواند و از مردم خواست تا آن را چند بار تکرار کرده و هنگام اجرا با او همخوانی کنند. «دوسِت دارم رو تو به من کِی میگی، گمون کنم وقت گل نِی میگی»، بخشی از این ترانه بود که با همخوانی مردم اجرا شد.

* آرش مقدم (درامز)، همایون نصیری (پرکاشن)، دارا دارایی (گیتار باس)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، خشایار حیدری (پیانو)، موموریضا (کیبورد)، حسین شریفی (ترومبون)، رامین هراتی (ترومبون)، فرشید شیخی (ترومپت)، کامیار ماندگاریان (ترومپت)، مجید ترکاشوند (ساکسفون) و سینا ذکایی (فلوت) نوازندگان چیره دستی بودند که گروه امید حاجیلی در این اجرا را تشکیل می دادند. هم چنین وحید اسدالهی (ناغارا) و محمد اسدالهی (گارمون) برای نواختن در قطعه آذری و مسعود حمیدی (خواننده و نوازنده هارمونیوم) و جاوید تاجیک (طبلا) هنرمندان افغان، نوازندگان میهمان این کنسرت بودند. علاوه بر این، مسعود عبدالرحمن، فاطمه سمنانی، سمیرا ملک، میلان فتحی، غزال پاریاب، مجید کمالی و امیر محمدی در قالب گروه کُر به همخوانی با امید حاجیلی پرداختند.
 
*  برای عاشقی دیره، دوباره، دیگه بسه، عاشقتم، بیا بریم بوم، التماس، دیگه بسه، دلبر، کوچه لَرَه، پشت باغ مولُوی و دوسِت دارم، از جمله قطعاتی بودند که امید حاجیلی در میان شور و هیجان هوادارانش اجرا کرد.
 
*فواد حجازی، سیامک انصاری، غلامرضا نیکخواه، عارف لرستانی، هادی کاظمی، شهاب رمضان، نیما رییسی، شاهد صادقپور، امیر طبری، شاهین آرین، حمید آقاگلیان و شادی احدی فر، از جمله میهمانان سرشناس امید حاجیلی در این کنسرت بودند.
 


 گفت و گوی اختصاصی موسیقی ما با حاجیلی، چند دقیقه پس از پایان اجرا؛
امید حاجیلی: دلم می خواهد متفاوت باشم
 
  • از طراحی صحنه و دکوراسیون متفاوت برنامه ات شروع کنیم. ایده اش از کجا آمد و چه شد که چنین دکور متفاوتی آماده کردید؟
این ایده در کنسرت قبلی ام (31 تیر و 1 مرداد 89) در سالن اریکه ایرانیان پیاده شده بود. دوست داشتم مخاطبانم را غافلگیر کنم و به کسانی که هزینه می کنند و به کنسرتم می آیند احترام بگذارم. دلم می خواست کارم با دیگران تفاوت داشته باشد. سعی کردیم در این کنسرت این کار را انجام دهیم. البته این امر با همکاری و پیگیری های علی و ایمان آقایی نسب محقق شد. معمولاً تهیه کننده ها چنین کاری نمی کنند. اما چون این دو برادر با من هم عقیده بودند، سلیقه به خرج دادند و خدا را شکر این کار به خوبی انجام شد و از این حیث یکی از متفاوت ترین کنسرتهایی بود که تا به حال برگزار شده. البته باید دید نظر کسانی که به کنسرت آمدند در این باره چیست و خوششان آمده یا نه...
 
  • چرا یک فضای ساحلی را روی صحنه پیاده کردی؟ قایق، تصویر دریا، نخل...
از آنجایی که بیشتر قطعات من انرژیک است و به سبک موسیقی جنوب ایران و آمریکای لاتین نزدیک است و فضای جنوبی دارد، احساس کردم این فضا نیز به کارهایم نزدیک است. فکر می کنم با آهنگ ها هماهنگ بود.
 
  • استقبال مردم و انرژی آنها در طول کنسرت چطور بود؟
سانس اول خیلی خوب بود و سانس دوم بی نظیر بود. من سالهاست روی استیج می روم، سانس دوم یکی از پر انرژی ترین کنسرتهایی بود که تجربه کردم. این را به خاطر این که کنسرت خودم بوده نمی گویم. اما دوستانی که در سالن بودند به من چنین چیزی گفتند. مردم واقعاً بی نظیر بودند. ممنونم که از من حمایت کردند.
 
  • با توجه به ریتمیک بودن قطعات تو، کنترل جَو سالن سخت به نظر می رسید، اما مشکلی پیش نیامد. چطور از پس این قضیه بر آمدی؟
خدا را شکر من تجربه ام کم نبود. درست است که این دومین کنسرت مستقل خودم به عنوان خواننده بود، اما تجربه ی سالها نوازندگی و رهبری ارکستر خواننده های مختلف، مخصوصاً در سبک پاپ، خیلی برایم مؤثر بود. من فاکتورهای درونی و ذاتی ای دارم که خیلی در این زمینه به من کمک کرد. خدا را شکر مردم هم خودشان مراعات می کنند و می دانند که باید در کنسرت چه فرمی باشند.
 
  • بسیاری از نوازندگان گروه تو، از اعضای گروه دارکوب هستند. نمی ترسیدی که فضای کنسرتت به برنامه های دارکوب نزدیک شود؟
نه، اصلاً. چون من تنظیم کارهایم را خودم انجام می دهم، رهبر ارکستر خودم هستم و فرم کارها مطابق سلیقه ی من است. در دارکوب با اینکه همایون نصیری سرپرست گروه است، اما سلیقه ی همه ی بچه ها دخیل است. از طرفی کارهای دارکوب بی کلام است و کار من با کلام. تفاوت زیادی وجود دارد.
 
  • درباره ی حضور خواننده و نوازنده ی افغانی در کنسرتت بگو...
از آنجایی که در آلبوم «آلگرو» آقای حمیدی در قطعه ای با من خوانده بود، در این کنسرت هم مانند کنسرت قبلی از ایشان استفاده کردیم. به نظرم حضور خواننده و نوازنده ی میهمان برای بیننده تنوع و جذابیت ایجاد می کند و برنامه را از یکنواختی خارج می کند. من دوست دارم وقتی کسی هزینه می کند و به کنسرت می آید - آن هم با این قیمت های بالای بلیت که خود من هم راضی نیستم اما به خاطر هزینه های بالا و مخصوصاً سالن چاره ای نیست - راضی از سالن بیرون برود. شاید خیلی ها برایشان مهم نباشد و بخواهند سالن پر شود تا جیب خودشان پر شود؛ خیلی ها هم هستند که رضایت مخاطب واقعاً برایشان مهم است و همه ی تلاششان را می کنند. بالاخره هر کس عقیده ای دارد.
 
  • قطعه ی «دلبر» از ابتدای کنسرت بارها از تو درخواست شد و پس از اجرایش مردم استقبال چشمگیری از آن کردند...
بله، خدا را شکر مردم پسندیدند. در «دلبر» از آکاردئون استفاده کرده بودیم که آذری بود و فکر می کردیم که مردم خیلی دوست داشته باشند. به همین دلیل برای کنسرت از استاد اسداللهی و پسرشان دعوت کردم، چون کارشان واقعاً خوب است. بخش آذری کار را بیشتر کردیم تا آقای اسداللهی و پسرشان هنر خود را بیشتر به نمایش بگذارند و مردم لذت ببرند.
 
  • یک قطعه ی بندری هم به یاد ناصر عبداللهی خواندی. درباره ی آن هم توضیح بده.
قطعه ای که خواندم، یک قطعه ی قدیمی بندر عباسی به نام «پشت باغ مولُوی» است که بندری ها می خوانند و ناصر هم در کنسرتهایش خوانده بود. من سالها با ناصر کار کردم و حس کردم وقتی روی استیج می روم، باید دِینی که به او دارم را ادا کنم. ناصر همیشه دوست داشت که مردم شاد باشند. به این دلیل یک آهنگ بندرعباسی شاد را تمرین کردم تا با لهجه بخوانم و به روح ناصر تقدیم کنم.
 
  • برای اجرا در شهرستانها هم برنامه ریزی کرده اید؟
صحبتهایی برای اجرای کنسرت در بندرعباس شده است. اگر مجوزهای لازم صادر شود انشاالله شهریور ماه در این شهر کنسرت خواهیم داشت.
 
  • نکته ی دیگری هست که بخواهی اشاره کنی؟
به بچه های گروه خسته نباشید می گویم. کارهای من خیلی پیچیده و سخت بود و خیلی اذیت شدند. به دلیل زیاد بودن تعداد نوازنده ها، هماهنگ کردن آنها سخت بود و واقعاً تک تک بچه ها مایه گذاشتند و از عهده ی کارها برآمدند. همه ی بچه ها زحمت کشیدند، حتی نوازنده های میهمان ساعت ها با ما تمرین کردند. تصمیم گرفتیم برای این برنامه یک صدابردار جدا مخصوص گروه داشته باشیم که کاربلد باشد. حمیدرضا مرادی این مسئولیت را بر عهده داشت و از او ممنونم. تمام تلاشمان را کردیم که کنسرت را بهترین کیفیت برگزار کنیم، با اینکه زمان کم بود. البته این کمبود زمان برای دیگران هم وجود دارد. از موسی پیمان (اسپانسر)، دوستانم در شرکت آپارمن دیزاین که طراحی صحنه را در مدت کوتاهی انجام دادند، علی قاضی زاده بابت طراحی پوستر و بروشور، پونه میرلو برای طراحی لباس و مانی جهانتاب سپاسگزارم.  از سایر کسانی که به نحوی در برگزاری این برنامه زحمت کشیدند و در هر سطحی به ما کمک کردند، حتی خدمتکاران سالن، تشکر می کنم.

باید از دوستان هنرمندم سیامک انصاری، برزو ارجمند، هادی کاظمی و علی لک پوریان به خاطر حضور در تیزر کنسرت و نیما رییسی که از صدای گرمش استفاده کردیم، سپاسگزاری ویژه کنم. امیدوارم فرصتی پیش بیاید تا بتوانم این لطف بی دریغشان را جبران کنم.

از مسئولینی که شرایط برگزاری این کنسرت را فراهم کردند از جمله دفتر موسیقی و حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اماکن و... و همچنین از تهیه کننده های خوب برنامه، علی و ایمان آقایی نسب (شرکت نوای نی لبک شرقی) بسیار سپاسگزارم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1392 - 02:35

دیدگاه‌ها

شنبه 15 تیر 1392 - 09:34

مثل همیشه بی نظیر...خوش به حال کسایی که اونجا بودن.
اقای حاجیلی اهواز هم بیاین لطفا :(

شنبه 15 تیر 1392 - 10:14

دکورشو خیلی دوس دارم.................
حاجیلی همیشه متفاوت کار میکنه......خسته نباشن.

شنبه 15 تیر 1392 - 10:32

آقا جاتون خالی چه حالی داد آهنگ دلبر رو وقتی زنده خوند.......
فوق هیجان

شنبه 15 تیر 1392 - 10:55

دمت گرم امید.. شب فوق العاده ای بود....انشالله ادامه داشته باشه :)

شنبه 15 تیر 1392 - 11:02

اگه میدونستم شهاب میاد منم میومدم

شنبه 15 تیر 1392 - 11:21

omiiiiiiiiiiid hajili TOOOOOOOOOOOOOOOO
khaili khosh gozasht

شنبه 15 تیر 1392 - 11:34

امید کارش خیلی درسته واقعا تنوع کاراش فوق العادس و اصن یه چنین خواننده ای نداشتیم تو کشور...

شنبه 15 تیر 1392 - 11:55

من اقای حاجیلی رو دوست دارم ولی قسمت نمیشه برم کنسرتش

شنبه 15 تیر 1392 - 12:49

doset daram ro to be man key migi , gamon konam vaghte gole ney migi:)))))))
in ahange fogholade bod,mer30

شنبه 15 تیر 1392 - 13:08

ایشالا کنسرت بعد منم بیام.میدونم کنسرتاش خیلی هیجان داره!

شنبه 15 تیر 1392 - 14:44

امید حاجیلی یکی از خواننده های خیلی خوبه و سطح کاراش خیلی بالاست خوش به حال اونایی که رفتن خیلی دوست داشتم باشم ولی متاسفانه نشد ایشالا کنسرت بعدی

شنبه 15 تیر 1392 - 14:50

سانس اول این برنامه توهین علنی به همه حضار بود با تاخیر فراوان و در مجموع 1 ساعت اجرا و صدا برداری افتضاح !!!
جواب ما سانس اولی ها رو کی میده !!!???

دوشنبه 17 تیر 1392 - 01:06
eisa mahmoodzade

آره بابا فقط یه ساعت اصن نفهمیدیم چی شد نمیدونی سانس دوم چقد وقت طول کشیده؟؟؟؟

151.246.244.84
شنبه 15 تیر 1392 - 15:01

بهترین کنسرتی بود که من تا الان دیده بودم . تبریییییک به امید حاجیلی

شنبه 15 تیر 1392 - 15:45

عالی بود! یه شب به یاد ماندنی!واقعا خسته نباشید

یکشنبه 16 تیر 1392 - 15:44

چرا نمی شه عضو شد؟؟؟؟؟؟

یکشنبه 16 تیر 1392 - 20:04

سانس دوم عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
بود :)
امید حاجیلی عزیز به شما و نوازندگان فوق العاده عالیتون و همچنین خوانندگان گروه کر خدا قوت می گم .
واقعا شب بی نظیری بود خیلی بهمون خوش گذشت :))))

دوشنبه 17 تیر 1392 - 19:58

كنسرت عالى بود واقعا خسته نباشيد .

دوشنبه 17 تیر 1392 - 22:41

من هنوز انرژی که از اون شب گرفتم تموم نشده.. واقعا عالی بود...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حاجیلیتو و کنسرت 72 ملت! | موسیقی ما