برنامه یاد بعضی نفرات
 
بهبودی نسبی نوازنده سرشناس سنتور ؛
اردوان کامکار: شرایط جسمی‌ام خوب است
موسیقی ما - تابستان گذشته حامل خبر بدی برای دوستداران خانواده کامکار‌ها بود. اردوان کامکار که آخرین کارش «ریزدانه‌های الماس» در تابستان به بازار آمده بود، سکته کرد و به بیمارستان منتقل شد و تنها خبری که از او و شرایطش در دست بود این بود که همسرش از مردم خواست برای سلامتی نوازنده به نام سنتور دعا کنند. اردشیر، برادر اردوان در گفت‌وگو با موسیقی ما از بهبودی برادرش گفت: اردوان در شرایط خوبی است و به قول خودش خدا را شکر خطر رفع شده است. اردوان کامکار با اشاره به بهبود وضعیت جسمی‌اش در این باره به خبرنگار سایت موسیقی ما گفت: «یک هفته‌ای است که حالم خیلی بهتر است و حتی تدریس در آموزشگاه را آغاز کرده‌ام. البته هنوز تحت نظارت پزشک هستم اما خیلی از دارو‌هایم قطع شده و دز بقیه هم کم‌کم در حال کاهش است. تا یک ماه دیگر تحت نظر دکتر خواهم بود.»

او درباره آغاز تمرین‌های انفرادی‌اش هم توضیح داد: «چند وقتی است ساز به دست گرفته‌ام و اتفاقا خدا را شکر سکته به دستم آسیبی نزده و کماکان در حال بهبودی هستم. تمرین‌هایم را آغاز کرده‌ام و با ساز راحتم. البته بازگشت به شرایط قبل از بیماری کار ساده‌ای نبود چرا که داروهایی که مصرف می‌کنم روی شل کردن عضلات تاثیر دارد و بدنم را کرخت می‌کند. می‌توانم بگویم در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد به شرایط مساعد رسیده‌ام.» خالق قطعه «دریا» همچنین به اضافه شدنش در تمرین‌های گروهی کامکار‌ها هم اشاره کرد و افزود: «با گروه تمرینات را به صورت مرتب آغاز کرده‌ام. برنامه‌های زیادی داریم که با عنوان‌های مختلف برای اجرایشان آمده می‌شویم.»

اردوان در پایان با اشاره به کنسرتی که ماه‌های آینده برگزار خواهد شد گفت: «به‌زودی تمرین‌هایمان را برای اجرایی که پیش‌رو داریم از سر خواهیم گرفت. یکی از تمرین‌هایمان با‌‌ همان گروه همیشگی کامکارهاست و یکی از تمرین‌های دیگر برای داشتن یک ارکس‌تر بزرگ‌تر است که ظاهرا آقای بردیا کیارس در آن کار با ما همراهی می‌کنند.» اردوان کامکار با توجه به دقیق نبودن برنامه‌های گروه کامکار‌ها به مخاطبان قول داد در اولین فرصت خبرهای مربوط به اجرای گروه را به آن‌ها اطلاع دهد.

اردوان کامکار از فرزندان کامکار بزرگ، قطعه دریا را در سال ۱۳۶۹ در تالار وحدت اجرا کرد. وی علاوه بر آثاری که برای تکنوازی سنتور خلق کرد، قطعات دیگری هم برای گروه‌نوازی سازهای ایرانی تصنیف کرد که مورد توجه اهالی موسیقی قرار گرفت. دومین کنسرتینوی سنتور اردوان کامکار که با ارکس‌تر زهی و پیانو همراهی می‌شد، با نام ماهی برای سال نو روانه بازار موسیقی شد. این آلبوم، یک کنسرتینوی مشکل با فضایی رازآلود و باز با لحن و ریتم‌های کردی است. اثر بعدی وی، سولوی بر فراز باد بود. اردوان کامکار، در آلبوم شب، سکوت، کویر اثر استاد محمدرضا شجریان نیز به عنوان نوازنده سنتور همکاری کرد. موسیقی متن فیلم سنتوری نیز از ساخته‌های اوست. پاساژهای سریع و در هم تنیده و ریتم‌ها و مضراب‌های پیچیده، از مشخصه‌های سنتورنوازی اردوان کامکار به شمار می‌روند
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1392 - 15:06

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 14 دی 1392 - 19:13

آثار استاد کامکار تو آلبوم سنتوری با محسن چاووشی هیچگاه فراموشی نخواهد شد. شاهکار بود

یکشنبه 15 دی 1392 - 12:39

خدارو شکر که سلامتیشون رو به دست اوردن .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اردوان کامکار: شرایط جسمی‌ام خوب است | موسیقی ما