برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزیر ارشاد و معاون هنری به تماشای اجرای کیتارو نشستند
مرادخانی: فرهنگ و امنیت ایران را به رخ دنیا کشیدیم
موسیقی ما - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون امور هنری به تماشای اجرای کیتارو، آهنگ‌ساز شهیر ژاپنی نشستند. به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر ارشاد و علی مرادخانی، معاون امور هنری، شنبه شب ۲۶ مهرماه، پس از دیدار با کیتارو در پشت صحنه و اطلاع از روند برگزاری برنامه، به تماشای کنسرت این هنرمند در چهارمین شب اجرایش در تالار وزارت کشور نشستند.

کیتارو روی صحنه با قدردانی از حضور وزیر ارشاد در کنسرتش گفت: به زودی دوباره در ایران برنامه اجرا خواهم کرد. این اجرا‌ها برایم بسیار خاطره‌انگیز بود. این آخرین شب کنسرت ماست ولی به زودی شما را خواهم دید.

او درباره همکاری با ارکستر سمفونیک گفت: بالاخره پس از چهار روز اجرا امروز به بیشترین هماهنگی و یک اجرای خوب با این ارکستر رسیدیم. در ابتدا هماهنگی برایم بسیار مشکل بود که با همکاری مسئولان و نوازنده‌های ارکستر توانستیم با زبان موسیقی با هم ارتباط بگیریم.

معاون امور هنری نیز در حاشیه این کنسرت درباره برنامه‌های آینده برای حضور موسیقی‌دان‌های مطرح جهانی در ایران گفت: با فعال‌سازی ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی زمینه حضور هنرمندان بین‌المللی فعال‌تر خواهد شد و امیدواریم از این به بعد شاهد فعالیت بیشتری در این زمینه باشیم. در برنامه امروز پایه اجرا بر عهده نوازندگان ایرانی بود. همچنین برای این اجرا نوازنده‌ها از ملیت‌های مختلف حضور داشتند که خود گوشه‌ای از دیپلماسی فرهنگی است.

او با اشاره به این‌که در دولت یازدهم موضوع اقتصاد هنر به صورت اساسی مطرح شد، اظهار داشت: در حد توان خود کمک می‌کنیم تا کارهای بزرگ در حوزه هنر به دست بخش خصوصی انجام شود. در دیدار امروز کیتارو عنوان می‌کرد برگزاری آرام این برنامه با حضور چند هزار نفر نشان از امنیت فوق‌العاده ایران دارد. این سخن نشان می‌دهد با اجرای این برنامه امنیت، فرهنگ ملت و فضای آرام کشور را به رخ دنیا کشیدیم.

او درباره توسعه امکانات سخت‌افزاری برای حضور موسیقی‌دان‌های مطرح بین‌المللی و اجرای کنسرت گفت: باید به تدریج این امکانات بهتر شود. همین سالن وزارت کشور از ابتدا برای اجرای کنسرت ساخته نشده ولی از دو نفر از هنرمندان مطرح خواهش کردیم تا کیفیت این سالن را برای اجرا بررسی کنند و آن‌ها سالن را تایید کردند.

شب گذشته، ماسانوری تاکاهاشی معروف به کیتارو در چهارمین شب اجرا در وزارت کشور، کنسرتش را با تک‌نوازی شاکوهاچی در قطعه معروف «فلوت مرکوری» آغاز کرد. در ادامه پنج نوازنده همراه کیتارو در نواختن قطعه جاده ابریشم به او پیوستند و تصاویری که بر پرده سالن به نمایش درمی‌آمد مکمل این سفر خیال‌انگیز بود. بخش دوم کنسرت نیز با همراهی ۳۸ نفر از نوازندگان ایرانی اجرا شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 - 14:34

دیدگاه‌ها

یکشنبه 27 مهر 1393 - 16:16

خیلی خیلی خوب بود :) :)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مرادخانی: فرهنگ و امنیت ایران را به رخ دنیا کشیدیم | موسیقی ما