برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «اشارات نظر» میلاد درخشانی – 1
پدرام درخشانی: این آلبوم یک شمشیر دو لبه است
موسیقی ما – آلبوم «اشارات نظر» با صدای «میلاد درخشانی» در واپسین روزهای فصل تابستان منتشر شد و برگ جدیدی در کارنامه کاری او ورق خورد. این موزیسین با سابقه در روند تولید آلبوم خود با چهره های متعددی از جمله «پدرام درخشانی» همکاری کرد. این دو زوج هنری موفق پیش از این هم تجربه های موفقی در گروه ها و آلبوم هایی نظیر «رومی» و «افشارستان» داشتند. در اولین بخش از پرونده بررسی آلبوم اشارات نظر به سراغ پدرام درخشانی رفتیم و دقایقی را با او گپ زدیم. برادر بزرگتر میلاد در مورد قطعات این آلبوم نظرات خود را گفت و پیشنهادات جالبی هم برای خواننده اشارات نظر داشت:
 
  • *از چه زمانی در جریان تصمیم «میلاد درخشانی» مبنی بر انتشار آلبومی با صدای خودش قرار گرفتید و آیا او در روند تولید آلبوم از مشورت های شما هم بهره می برد؟
برخی از قطعاتی که شنیده شد از چند سال قبل توسط میلاد زمزمه و خوانده می شد. پس از اینکه او همکاری خود را با «سیروان خسروی» آغاز کرد نسبت به انتشار آلبوم با کلام علاقه مندتر شد. همیشه در این قضیه شک داشت و سرانجام تصمیم گرفت که آلبوم خود را منتشر کند. دوستانی هم مشوق او در این راه بودند. اما در پروسه تولید مشورت های غیرمستقیمی هم به او ارائه کردم و میلاد در طول این سالها تجربیات زیادی کسب کرد که در این آلبوم از آنها بهره برد.
 
  • *آیا حضور میلاد در عرصه خوانندگی یک ریسک بزرگ نبود؟ با توجه به اینکه مخاطبان موسیقی او را به عنوان یک آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده می شناسند.
این تصمیم میلاد ریسک بود ولی هنوز زود است که بخواهم به این سوال شما پاسخ قطعی بدهم. باید کنسرت های او هم آغاز شود و مدت زمان بیشتری از انتشار آلبوم بگذرد. این آلبوم یک شمشیر دو لبه است و شجاعت خاصی را می خواهد. به خصوص اینکه او فعالیت زیادی در این عرصه نداشت و آلبوم «اشارات نظر» سبک کاملا متفاوتی دارد.
 
  • *مهمترین نقاط قوت این آلبوم در چه بخش هایی بود؟
کل مجموعه یک سوژه کاملا متفاوتی دارد. این تفاوت سوژه شامل انتخاب اشعار، تنظیم قطعات، ملودی ها و هارمونی هایی است که در قطعات به کار گرفته شده است.
 
  • *نقطه ضعف این آلبوم در چه بخش هایی بود؟
نظر من شخصی و طبق سلیقه است اما برخی قطعات با صدای میلاد مطابقت نداشت و صدای او روی آن قطعات اصطلاحا ننشسته است. در برخی موارد فضای غمگینی را مشاهده می کنیم که با سلیقه من همخوانی ندارد ولی می بینیم که مورد توجه مردم هم قرار گرفته است. در سایر قطعات او بسیار موفق عمل کرده است و بازخوردهای خوبی را هم دریافت کرده است.
 
  • *میلاد پیش از این در زمینه آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی هم فعالیت می کرد و همین روند را در آلبوم اشارات نظر هم دنبال کرد. به نظر شما او در کدام یک از این حوزه ها دیگر به یک بلوغ کامل رسیده است؟
او در ساخت ملودی های این آلبوم بسیار موفق بوده است. در بخش تنظیم همکارانی نظیر «رضا تاجبخش» را داشته است و نمی توانم بگویم که به بلوغ کامل رسیده است. اغلب گیتارنوازی های آلبوم را هم خودش انجام داده است. همین که توانسته است با ساز غیرتخصصی خودش این چنین نوازندگی خوبی داشته باشد یکی از نقاط قوت میلاد در بخش نوازندگی است.
 
  • *چه پیشنهادات و یا سخنی با میلاد پیرامون ادامه فعالیت او در عرصه خوانندگی دارید؟
من دوست دارم او سبک موسیقی که در «افشارستان» داشت را ادامه دهد و مطمئن هستم که این کار را انجام می دهد. دوست دارم موسیقی که با آن بزرگ شده است را ارائه دهد و خود من هم همین راه را دنبال می کنم. منظور من آن موسیقی تلفیقی نابی است که وجودش احساس می شود. این اولین تجربه میلاد در عرصه خوانندگی بود و اگر بخواهد این بخش را ادامه دهد باید تلاش زیادی داشته باشد. همچنین باید قطعات خود را با دقت بیشتری انتخاب کند. اشارات نظر تجربه موفقی بود که بازخوردهای خوبی هم داشت ولی شخصا دوست دارم به سبک موسیقی افشارستان هم توجه ویژه ای داشته باشد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1393 - 00:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پدرام درخشانی: این آلبوم یک شمشیر دو لبه است | موسیقی ما