برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه پیتر سلیمانی‌پور در شب اول هفته موسیقی تلفیقی روی صحنه رفت؛
وقتی موسیقی حرف اول و آخر را می‌زند
موسیقی ما - گروه پیتر سلیمانی‌پو در اولین شب از دومین هفته موسیقی تلفیقی تهران روی صحنه رفت.

چهارشنبه 17 دی ماه فرهنگسرای نیاوران میزبان اجرای گروه 5 نفره پیتر سیلمانی‌پور بود که یک اجرای با کیفیت را پیش روی مخاطبان گذاشتند تا اولین شب از هفته موسیقی تلفیقی با تحسین علاقمندان موسیقی به پایان برسد.

پیتر سلیمانی‌پور (نوازنده ساکسفون) در کنار  نیما رمضان (گیتار الکتریک)، دارا دارایی (باس) ، آرش پژند مقدم (درامز) و حمزه یگانه (پیانو) یک اجرای دقیق و منسجم ارائه کردند. اجرایی که مخاطبانش را با رضایت راهی خانه‌هایشان کرد.

پیتر سلیمانی‌پور در نوازنده و لهجه نواختن‌اش بیشتر وام دار موسیقی جَز است اما در سه سال گذشته چه در مجموعه اجراهایش با کوارتت «کاسته» و چه در گروه جدیدش که در سال 91 و به بهانه همین هفته موسیقی تلفیقی شکل گرفت، تصویر دیگری از خود ارائه کرده است. در چهارشنبه شب سلیمانی‌پور یک نوازنده شش دانگ موسیقی پراگرسیو بود که با همراهی 4 نوازنده توامند دگیر یک موسیقی پراگرسیو و به اصطلاح پلی ریتم را به مخاطبانشان ارائه کردند. نیما رمضان گیتاریست گروه «کامنت» در این اجرا،  حتی در لحظات بداهه نوازی‌اش موتیف‌هایی را نواخت که تا کنون کسی از او نشینده بود. رمضان در لحظات کوتاهی با همان گیتار الکتریکش برداشت آزاد خود از موسیقی ایرانی را هم ارائه می‌کرد. او امروز از مهمترین نوازندگان موسیقی ایران است و در مسیر قرار گرفته که بعدها از او بیش از این خواهیم شنید.

حمزه یگانه و دارا داریی که سابقه همکاری‌ نزدیک به 8 سال با سلیمانی‌پور دارند هم شب موفقی را پشت سر گذاشتند. این دو نوازنده سانس قبل از اجرای پیتر سلیمانی‌پور با گروه خودشان (داماهی)، روی صحنه رفته بودند ولی با این همه ختی در برخی لحظات نوازندگان بهتری از اجرای خودشان بودند و اثری از خستگی در آنها دیده نمی‌شد.

اما آرش پژند مقدم که از بیش از یک دهه گذشته در نوازندگی‌اش با گروه‌های جدی (که مشخص است برایش مطبوع‌ترند) روندی رو به رشد داشته، چهارشنبه شب یک نوازنده تمام عیار بود. درامز در دل این موسیقی پیچیده حل شده بود و صرفا یک ساز ریتمیک نبود ولی در هیچ بخشی از اجرا خودنمایی نکرد.  شاید اگر کسی با دقت در پی شنیدن صدای دامز نبود، متوجه جزئیات مرتبط هم نمی‌شد.

اجرای گروه پیتر سلیمانی‌پور ، اولین اجرای این برنامه بود که بلیت‌هایش به طور کامل فروش رفت. این اجرا تمدید شده و شنبه 20 دی ماه ساعت 19 تکرار می‌شود.

دومین هفته موسیقی تلفیقی به همت خانه‌ هنرهای شهری  از چهارنشبه 17 دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و تا 23 دی ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت سی‌گذر مراجعه کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 دی 1393 - 18:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی موسیقی حرف اول و آخر را می‌زند | موسیقی ما