برنامه یاد بعضی نفرات
 
نخستین آلبوم گروه مشترک نیما رمضان و امیر بال‌افشان منتشر شد
«بالزن»؛ منظره‌ای صوتی از والس شاعر با متن
موسیقی ما - گروه موسیقی «بالزن» با موسیقی نیما رمضان و امیر بال‌افشان و همچنین خوانندگی امیربال‌افشان، روز گذشته مراسمی برای انتشار نخستین آلبومش با همین نام، در سام‌سنتر برگزار کرد.
 
این مراسم که با حضور طرفداران و هنرمندان حوزه موسیقی برگزار شد، از ساعت 17 آغاز و تا ساعت 19 با عکس و امضای آلبوم سپری شد و بعد از آن هم، سه قطعه توسط نیما رمضان و امیر بال‌افشان اجرا شد.
 
آلبوم «بالزن» که پیش از این سه قطعه و همچنین یک موزیک‌ویدئو از آن منتشر و درواقع از فرودین امسال شروع به انتشار قطعات‌شان کرده بودند، 9 قطعه دارد که در فضای موسیقی الکترونیک و آلترناتیو منتشر شده و تنها نوازنده آن مهرداد عالمی است  که در برخی قطعات ویلنسل نواخته است. آرش پاکزاد هم میکس و مسترینگ آلبوم را برعهده داشته است.
 
اشعار این آلبوم سروده نصرت رحمانی است که در کاور آلبوم یادداشتی از مُ.امام‌وردی درباره این شاعر و همچنین گروه «بالزن» چاپ شده و در بخشی از این یادداشت آمده: «بازن مایل بوده تا در عین پای‌بندی به هویتِ شعر نصرت، با تقطیع‌ها و دست‌بردن‌هایی که محصول خوانش شنیداری از متن‌اند، تعادل همیشگیِ بین متن و خوانش موسیقایی را از نو و با مناسبات صوتی خود، بازسازی کند. «بالزن» منظره‌ای صوتی از والس شاعر با متن است.»
 
آنها در کاور آلبوم به بخشی از کتاب «بالزن‌ها» نوشته محمدرضا کاتب اشاره کرده و نوشته‌اند:
«یه جلبک یا مولکول کارهای عظیمی در طبیعت می‌کنه که یه گله آدم الکی‌خوش نمی‌تونن بکنن. وقتی می‌بینی تو دنیایی زندگی می‌کنی که هر چیزی صدتا شغل و وظیفه داره و وجود تو با این همه ادعا این‌طور به درد نخور از کار دراومده، چاره‌ای نداری جز اون‌که مثل یه جسد با اون همه پوسیدگی و بیکاری کنار بیای، یا بگردی یه علتی، هدفی، تَهی، چیزی برای خودت دست و پا کنی و به این بهونه اگه بدن یا خودت رو پیدا نمی‌کنی دست کم یه تکونی به هیکل قناست بدی. باید گاهی یه حرکتی بکنی که معلوم شه اصلاً زنده‌ای. آدم‌های زرنگ بهونه‌های خوب و دشمن‌های قبراق و جوندار برای خودشون دست و پا می‌کنن تا اگر شده به بهونه‌ی اون‌ها یه پله بیشتر بالا برن. گاهی آدم جوری گیر می‌افته که حتی یه توهم یا خیال کارش رو راه می‌ندازه. اگه دلت خواست اسم این توهم رو تو بذار صید، صیاد و ارباب یا بالزن...»
 
آرش سعیدی، آرش پاکزاد، آرمان گرشاسبی، میلاد باقری، اشوان، گروه دال، کاوه عابدین، بیداد، داریوش آذر، سیاوش رحمانی و... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

آلبوم «بالزن» به تهیه‌کنندگی حمید خسروبیگی، توسط نشر و پخش جوان به مدیریت نیما جوان منتشر شده است که می‌توانید آن را از شهرکتاب‌ها و فروشگاه‌های موسیقایی تهیه کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397 - 15:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «بالزن»؛ منظره‌ای صوتی از والس شاعر با متن | موسیقی ما