برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشنواره‌ي موسيقي جوان ادامه دارد
رافائل میناسکانیان: هنرجویان شهرستانی به استادانِ خوب دسترسی ندارند
موسيقي ما - «رافائل میناسکانیان» از نوازندگان پیشکسوت پیانو و از مدرسان با سابقه‌‌ي این ساز در دانشگاه‌های معتبر کشور است. او امسال نیز مانند سال گذشته در میان هیئت داورانِ سازِ پیانو فعاليت مي‌كند؛ آرپینه ایسرائیلیان، گاگیک بابایان و فریماه قوام صدری در کنار میناسکانیان به عنوان داوران بخش پيانو حضور دارند. دومین روز از جشنواره موسیقی جوان به اجرای شرکت‌کنندگان در بخشِ پیانو اختصاص داشت. این رقابت از ساعت 9 صبح آغاز شد و تا ساعت 16 ادامه داشت.

در پایان این رقابت «رافائل میناسکانیان» درباره‌ي کیفیت‌ اجرای كساني كه در اين رويداد هنري حضور دارند، به موسيقي ما گفت: «سطح نوازندگی شرکت کنندگان بسیار خوب بود و نسبت به سالِ گذشته در همین جشنواره پیشرفت‌هایی داشتند. امیدوارم سال به سال کیفیت نوازندگی هنرجویان بهتر شود. به هر روي با ديدن اين جوانان مي‌توان اميدوار شد كه چهره‌هاي شاخصي وارد نوازندگي اين ساز شوند. سطح کیفی شرکت‌کنندگان با توجه به مواد امتحانی، بسیار خوب بود و به نظر من به طور کلی سطح کار پیانیست‌های جوان کشور ما نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اگرچه در اين ميان مي‌توان با اطلاع‌رساني دقيقي تعداد و همچنين سطح شركت‌كنندگان را در سال‌هاي بعد بيش از اين هم ارتقا داد، همان‌طور كه امسال نيز نسبت به گذشته مي‌توان اين پيشرفت را به شكل محسوسي مشاهده كرد.»

اين نوازنده‌ي پيشكسوت پيانو همچنين از نظمي كه در اين جشنواره وجود دارد، اظهار خرسندي مي‌كند و آن را از لحاظ اجرايي قوي مي‌داند: «اين جشنواره سبب خواهد شد تا علاوه بر برگزيدگان، كليه‌ي كساني كه در جشنواره شركت مي‌كنند، متوجه‌ي ضعف‌هاي خود بشوند و سعي كنند آن را برطرف كنند؛ ضمن آنكه نفوذ موسيقي در زندگي جوانان بيش از گذشته مي‌شود.»

این مدرس پیانو درباره علتِ حضور کم‌رنگِ نوازندگانِ شهرستانی به خصوص در رده سنیِ ج گفت: «شرکت کنندگانی از شهرستان‌ها در اين جشنواره حضور دارند؛ اما به هر حال باید این واقعیت را قبول کنیم که هنرجویانِ شهرستان چندان به استادانِ خوب دسترسی ندارند. همین مسئله موجبِ عدمِ رشدِ هنرجویانِ شهرستانی شده است. در مقابل هنرجویانی که در تهران هستند به راحتی بهترین استادان را می‌توانند پیدا کنند. برگزاری جشنواره موسیقی جوان و نیز اضافه شدن بخش موسیقی کلاسیک به آن صد در صد مثبت بوده و توانسته برای هنرجویان انگیزه‌ی بسیاری ایجاد کند.»

روز گذشته در گروه سنی الف و در سازِ پیانو، آوین سلطانی دانا، کامیار جاجی زاده، ساغر حاجی محمدجوادی، کیمیا رمضانخانی، نگار قاسمی، مانی چنگیزیان فولادی و هستی آریان نیا نخستین کسانی بودند که به روی صحنه رفتند، سپس نوازندگان گروه سنی ب، آناهیتا جمشیدی، اشکان لایق، بابک رشیدیان، علی حسینی، مبین چنگیزیان فولادی، هلیا سرایداریان، مهیار نکومنش و نیما رضاییان قطعه‌های مورد نظرِ داوران را نواختند. پویا جهان آرای، مریم صوفی سیاوش، افشین نصرتی، سپهر داوخونگر، وفا حمید وادقانی و سید طهمورس طباطبایی شکرآبی نوازندگانی بودند که در گروه سنی ج و در ساز پیانو به رقابت پرداختند. دیگر داورانِ بخشِ پیانو هم از کیفیتِ اجرای شرکت‌کنندگان رضایت داشتند. نهمین جشنواره موسیقی جوان امروز با رقابتِ شرکت‌کنندگان در بخشِ گیتار و کمانچه کار خود ادامه می‌دهد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 12:35

دیدگاه‌ها

دوشنبه 23 مهر 1397 - 21:27

ايشون در رسیتال های خودشون میزان به میزان نت اشتباه و به هم ریختن وزن و ریتم قطعات رو داشتند، بعد خودشون رو معلم و استاد پیانو می دونن!!!! متاسفم برای هنرجویان داخل ایران که به این سطح قناعت کردن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رافائل میناسکانیان: هنرجویان شهرستانی به استادانِ خوب دسترسی ندارند | موسیقی ما