برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه «آهیل» به یاد پدر بابک صفرنژاد برگزار شد
چهارگاه به روایت هارمونیکا
موسیقی ما - گروه «آهیل» که مدتی از صحنه اجرای زنده دور شده بود، در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت. سرپرست این گروه بابک صفرنژاد که سوگوار پدرش بود، برای مدتی از برگزاری کنسرت خودداری کرده بود و حالا با ضور در جشنواره موسیقی فجر، دوباره فعالیت‌های جدی خود را از سر گرفت. بابک صفرنژاد که یادگیری موسیقی را از 9 سالگی با ساز پیانو آغاز کرده، امروز از بهترین نوازندگان هارمونیکا (سازدهنی) در ایران است.

صفرنژاد همچنین در سال 1388 آلبوم «دوست قدیمی» را منتشر کرد که از اولین آلبوم‌ها با محوریت ساز هارمونیکا در ایران است. اجرای گروه با 15 دقیقه تأخیر در ساعت 18:30 شروع شد و شش قطعه در این کنسرت به اجرا در آمد. قطعه اولی که اجرا شد، «دی بلال» بود و حال و هوایی ایرانی داشت. پس از آن صفرنژاد از حضار تشکر و اعلام کرد تنظیم این قطعه به عهده «حمزه یگانه» بوده است. قطعه دوم حال و هوای بلوز راک داشت و تا حدی یادآور کارهای گروه «زی.زی تاپ» بود. قطعه سوم «فضا» بود که صفرنژاد در مورد این قطعه گفت: «از نظر من فضا یکی از بهترین آثار حمزه یگانه است.»

همچنین از درامر و باسیست گروه تشکر ویژه کرد که با وجو مشغله‌های زیاد در این اجرا حضور پیدا کردند. قطعه چهارم «بلوز برای ما» همان‌طور که از نامش پیداست، در سبک بلوز بود. سولوهای پیانو، گیتار الکتریک و ساز دهنی در این قطعه باعث شد تا پرانرژی‌ترین قطعه در این اجرا باشد. پس از آن صفرنژاد از استاد منوچهر عبداللهی تشکر کرد که در یادگیری و روایت موسیقی ایرانی با استفاده از ساز دهنی  کمک زیادی کرده است.

درآمد چهارگاه با استفاده از هارمونیکا قطعه بعدی بود که در آن بابک برای اولین بار دستگاه‌های موسیقی ایرانی را توسط هارمونیکا و به زیبایی تمام اجرا کرد  و پس از آن، قطعه «چهارگاه» با مشارکت اعضای گروه به اجرا در آمد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اجرا وجود موتیف در قطعات بود. در واقع تمی ساخته می‌شد و بعد از بداهه‌نوازی یا تکنوازی‌ها به آن تم باز می‌گشتند.

صفرنژاد در پایان از مادر خود تشکر کرد که در این اجرا حضور دارد و اجرای گروه را به پدرش تقدیم کرد. در این اجرا حمزه یگانه (کیبورد و پیانو)، فرزاد فخرالدینی (گیتار الکتریک)، امیرعلی طاهری (درامز)، امیر علی ماسوریان (گیتار باس) صفرنژاد را همراهی می‌کردند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 بهمن 1394 - 14:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود چهارگاه به روایت هارمونیکا | موسیقی ما