برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «دگردیس» در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت
وقتی یک راکر، آلترناتیو می‌شود
موسیقی ما - فرشاد رمضانی، خواننده و سرپرست گروه «دگردیس» در روز آخر اجراهای تلفیقی روی صحنه رفت. رمضانی حدود پانزده سال پیش پروژه «دگردیس» را تأسیس کرد و با سال‌ها صبر توانست آلبوم «شیدایی درونی 1و2» را منتشر کند؛ آلبومی که بخشی از آن را کاوه یغمایی تنظیم کرده و بخش دیگرش را بصیر فقیه‌نصیری. رمضانی از اولین باسیست‌های بعد از انقلاب است که همراه با گروه‌های پاپ روی صحنه رفت.

همچنین در کنار نام‌های دیگری مانند آرش میتویی، کاوه یغمایی و شهرام شعرباف از اولین افرادی بود که پس از انقلاب دست به تولید آثار راک زد. رمضانی در کنسرت «مترسک» کاوه یغمایی که هنوز از مهم‌ترین اجراهای راک ایران محسوب می‌شود، به عنوان نوازنده باس حضور داشت. رمضانی به همراه گروه «دگردیس» تجربه‌های جدیدی در موسیقی آلترناتیو را آغاز کرد و با تمرکز روی اشعار فروغ فرخزاد آلبومش را حدود دو سال پیش روانه بازار کرد.

اجرای این گروه بدون تأخیر و در ساعت معین شروع شد و در ابتدا قطعه بی‌کلام که نامش گفته نشد اجرا شد. پس از آن «بانوی برفی» از اشعار بهمن بهمن‌دار و «آفتاب می‌شود» از اشعار فروغ به اجرا در آمدند.

رمضانی بین این قطعات توضیح داد که قرار نیست زیاد صحبت کند و برای اجرای موسیقی اینجا جمع شده‌ایم. او همچنین از عین‌الله کیوان‌شکوه و بهرام سلماسی (از نوازندگان پیشکسوت راک و اعضای گروه اسکرپیو) تشکر کرد.

قطعه بعدی که اجرا شد، «خاکسترنما» با شعری از هاله مشتاقی‌نیا بود. از دیگر قطعات اجرا شده «بعدها» با شعر فروغ و «شاسوسا» با شعری از سهراب سپهری بود.

در پایان از هومن اژدری، همایون مجدزاده، امین طاهری و کیوان عسگری (گرافیست گروه) تشکر شد. در این کنسرت هم قطعات بر اساس لیستی که در بروشور جشنواره اعلام شده، اجرا نشد. اعضای گروه دگردیس عبارتند از: بصیر فقیه‌نصیری (پیانو و کیبورد)، سهیل فقیه‌نصیری (گیتار)، آرش احمدی (گیتار)، امیرعلی طاهری (درامز)، سیاوش امامی (کیبورد) و فرشاد رمضانی (گیتار باس).

در این اجرا موسسه
سرنا با در اختیار گذاشتن یک ست درامز mapex حمایت خود از این بخش از جشنواره را اعلام کرد و همچنین سه درامر تکنسین (تعلیمدیده نزد علیرضا طباطبایی) نیز از این موسسه در هر اجرا حضور داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394 - 15:29

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وقتی یک راکر، آلترناتیو می‌شود | موسیقی ما