برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور مجید سالاری و امیر دارابی در «هفته موسیقی تلفیقی تهران» اتفاق افتاد:
شب درخشش جوانان
موسیقی ما - در چهارمین شب از «هفته موسیقی تلفیقی تهران»، گروه «اوان» و امیر دارابی در دو سانس به ترتیب آثار خود را اجرا کردند.

به گزارش «موسیقی ما»، گروه «اَوان» پیش از این، آلبوم «اَوان» را منتشر و کنسرتی در مجموعه برج آزادی و فرهنگسرای ارسباران برگزار کرده بود كه توانستند در این اجرا مسلط و هماهنگ‌تر از اجرایی که در جشنواره فجر داشتند ظاهر شوند. موسیقی آن ها فرم شناخته شده‌ای ندارد و مبنای بیشتر قطعات نوازندگی است. در بیشتر قطعات هر نوازنده تک‌نوازی کوتاهی دارد. قطعات گروه، اصطلاحا «گروو» خاصی ندارد و ارتباط با مخاطب را دشوار می‌کند که البته در این اجرا تا حدی بیشتر شده و کمی به مخاطب نزدیک‌تر شده بودند. نکته جالب این‌که با وجود تعداد زیاد سازها یکی از صدابرداری‌های خوب در این چند شب را شاهد بودیم.

در گروه «اَوان» دانیال جلالی (کلارینت و ساکسیفون)، علیرضا برزگر (سنتور)، حمید نعیمی (گیتار الکتریک)، مهرداد مهدی (آکاردئون)، میلاد مرادی (کمانچه)، رشاد شالپوش (بربت، دیوان الکترونیک و باقلاما)، برزو بهرامی (پرکاشن و سازهای کوبه‌ای ایرانی)، فرید فرزیان پور (درامز)و آرش ضرابی (کنترباس) می‌نوازند و دانیال جلالی، علیرضا برزگر و حمید نعیمی به عنوان آهنگساز حضور دارند كه قطعاتى از تنها آلبوم گروه را اجرا كردند.
  • *****
پس از اجرای گروه «اوان»، امیر دارابی پیانیست و موزیسین ۱۹ ساله همراه با گروهش روی صحنه رفتند. گروهی که از حمزه یگانه (کیبورد)، امین طاهری (درامز)، مجید سالاری (خواننده) و امیر دارابی (پیانو) تشکیل شده است. مى توان گفت دارابی يكى از پدیده هاى موسیقی کشور در یک سال اخیر است. او شاگرد شهرداد روحانی و حمزه یگانه بوده و در جشنواره موسیقی فجر هم (در بخش استعدادهای جوان) اجرای درخشانی داشته است. اجرای دیشب این گروه با تکنوازی پیانو توسط امير دارابی شروع شد و سپس امین طاهری اضافه شد. بعد از آن چند قطعه به صورت تریو همراه با حمزه یگانه اجرا شد و سپس مجید سالاری به گروه پيوست. با وجود نبودن گیتار باس در این آنسامبل، یگانه با استفاده از کیبورد جای خالی صداهای بم را پر می‌کرد. تکنیک و حسی که در نوازندگی امیر دارابی وجود داشت چندین‌بار باعث تشویق مخاطبان در میان قطعات شد. همچنین حضور مجید سالاری که از نسل جوان بندر عباس است باعث شور و هیجان بیشتر مخاطبان شده بود. او در اين كنسرت از ابراهيم علوى و رضا كولغانى، كه به ترتيب نوازنده و خواننده گروه «داماهى» و همچنين همشهرى او محسوب مى شوند، به دليل كمك و توجهى كه از سوى آنها شامل حالش شده بود تشكر ويژه اى كرد.

در اين برنامه اکثر قطعات از میان آثار استاندارد جز انتخاب شده بودند و علاوه بر آن آثاری از امیر دارابی و حمزه یگانه هم اجرا شد.

امير دارابى قرار است به زودى اولين آلبوم خود با نام «دستان خالى» را كه در مجموعه آلبوم هاى «احوالات شخصى» قرار دارد، منتشر كند. او در اين آلبوم كه با محوريت ساز پيانو شكل گرفته، با هنرمندانى چون حمزه يگانه، آرين كشيشى و رضا عسگرزاده همكارى كرده است.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 12:07

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شب درخشش جوانان | موسیقی ما