برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرپرست گروه «داماهی»، موسیقی فیلم سینمایی «خرگیوش» را می‌سازد
دارا دارایی: این موسیقی با الهام از کمدی‌های دهه شصت هالیوود ساخته می‌شود
موسیقی ما - دارا دارایی، آهنگساز و نوازنده جوان اما باتجربه موسیقی، برای اولین‌بار در طول 20 سال فعالیت هنری خود، ساخت موسیقی متن یک فیلم سینمایی را برعهده گرفته و مشغول کار روی موسیقی فیلم «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی است که اتفاقاً اولین تجربه کارگردانی باغبانی نیز محسوب می‌شود.

دارا دارایی در حالی ساخت موسیقی برای این فیلم را قبول کرده که این روزها مشغول کار روی دومین آلبوم گروه «داماهی» نیز هست. او برای آهنگسازی فیلم «خرگیوش» فضای جدیدی را تجربه می‌کند. فیلمی کمدی که داستان سه جوان از سه طیف مختلف جامعه را به تصویر می‌کشد و هنرمندانی چون سیامک انصاری، بابک حمیدیان، جواد عزتی و... در آن بازی می‌کنند.

مانی باغبانی که به عنوان نویسنده و دستیار نویسنده در فیلم‌هایی چون «نهنگ عنبر»، «مادر قلب اتمی» و «هفت دقیقه تا پاییز» حضور داشته، این‌بار نه به عنوان نویسنده بلکه در سمت کارگردان پشت دوربین حضور دارد و تجربه ساخت موسیقی فیلم نخستین کارگردانی خود را به دارا دارایی داده است. این موزیسین درباره این تجربه می‌گوید: «موسیقی این فیلم با الهام از کارهای گروه The Police و کمدی‌های دهه شصت هالیوود در حال ساخت است. درواقع ایده کارگردان این بود که از تم‌های این گروه استفاده کنیم. من هم قصد دارم در نسخه نهایی، از یک‌سری المان‌ها و موتیف‌های ملودیک و هارمونیک و هر چه که کمی تداعی‌کننده موسیقی این گروه باشد، بهره ببرم اما اینطور نیست که مشخصاً از یک آهنگ آنها برای این موسیقی استفاده کنیم.»

اولین حضور دارا دارایی در یک پروژه تصویری به همراه گروه «داماهی» بود که نوروز امسال با عنوان سریال کمدی «بیمار استاندارد» از تلویزیون پخش شد و حالا اولین تجربه سینمایی او، باز هم یک پروژه طنز است. دارا درباره اینکه آیا به فعالیت در این ژانر علاقه‌مند است می‌گوید: «این جریان انتخاب من نبوده و درواقع کاملاً اتفاقی پیش رفته است. به دلیل دوستی و مراودات موسیقایی‌ام با مانی، یک روز سر صحنه فیلمبرداری آنها رفتم و مانی همانجا از من خواست موسیقی این فیلم را بسازم.»

این نوازنده گیتارباس درباره تجربه تصویر و علاقه‌ای که به این حوزه دارد می‌گوید: «ساخت موسیقی متن، دنیای متفاوت و تجربه بسیار جالبی است. البته من قبلاً تجربه موسیقی تیاتر داشته‌ام اما کار سینما همیشه برایم جذاب بوده است. الان هم تلاش می‌کنم که بهترین کار را ارائه کنم. «خرگیوش» فیلمنامه جذابی دارد و فضای جالبی در فیلم حاکم است که شاید قبلاً خیلی آن را تجربه نکرده‌ایم. من سال‌ها است که می‌خواهم این کار را انجام دهم و این اتفاق برایم شانس بزرگی است تا فرصتی شود و بتوانم وارد این مقوله شوم؛ چراکه ذهن بسیار بازی در این رابطه دارم و می‌توانم خیلی کارها انجام دهم. علاقه دوم من بعد از موسیقی، سینما است و طبیعتاً ترکیب این دو می‌تواند برایم جذابیت زیادی داشته باشد.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1395 - 22:42

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دارا دارایی: این موسیقی با الهام از کمدی‌های دهه شصت هالیوود ساخته می‌شود | موسیقی ما