برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از آلبوم «هوادار» در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد
شهرام میرجلالی: شاید شاگرد خلفی برای استاد رامبد صدیف و موسیقی سنتی نبودم
موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم «هوادار» با صدای «شهرام میرجلالی» عصر روز جمعه 5 خرداد در فرهنگسرای نیاوران با حضور این خواننده، بهنام کریمی (آهنگساز و مدیر هنری و تولید)، علیشاه صمدی (تهیه کننده) و برخی عوامل آلبوم برگزار شد. دست‌اندرکاران این آلبوم پرستاره برای رونمایی از «هوادار» بخش‌های مختلفی را تدارک دیده بودند و سبک و سیاق برگزاری و نوع اجراهای زنده، این مراسم را از برنامه‌های مشابه متفاوت‌ کرده بود. در ابتدای برنامه پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از کلام الله مجید، «رضا امیراحمدی» که وظیفه اجرا را بر عهده داشت مجری ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و معرفی مهمانان حاضر، از بهنام کریمی در خواست کرد تا در جایگاه قرار بگیرد و دقایقی درباره چگونگی شکل گیری آلبوم صحبت کند.

بهنام کریمی در ابتدای صحبت های خود درباره فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی و همچنین تأسیس شرکت طنین آهنگ پارس گفت:«حدود 15، 16 سال است که به عنوان آهنگساز و موزیسین فعالیت حرفه‌ای خودم را دنبال می‌کنم و در این مدت زمان افتخار همکاری با بسیاری از هنرمندان و خوانندگان مطرح کشور را داشتم و آثار متعددی را تولید کردیم. اما همیشه دغدغهای در امور مدیریتی و اجرایی این عرصه داشتم و همین هم باعث شد تا موسسه «طنین آهنگ پارس» را تاسیس کنم تا انشاالله بتواند پایگاه خوبی برای تمامی هنرمندان با استعداد اعم از آهنگساز، ترانه‌سرا، خواننده و هرکسی که سهم کوچکی در تولید یک قطعه موسیقی دارد، باشد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم.»

این آهنگساز و نوازنده باسابقه ادامه داد:«باعث افتخار من است نخستین مجموعه‌ای که از طریق موسسه «طنین آهنگ پارس» در اختیار شما قرار می‌گیرد آلبومی است که توسط خواننده‌ای بسیار توانا، با احساس، بزرگ‌شده مکتب موسیقی سنتی و با اخلاق کاری نمونه تهیه شده است.»

او درباره آشنایی اش با میرجلالی گفت: «چند سال پیش سید محمد کاظمی با من تماس گرفتند و گفتند خواننده‌ای هست که کارش خوب است و دوست دارم همکاری مشترکی صورت بگیرد. طبق روال همه همکاری‌ها از ایشان خواستم قراری را هماهنگ کند تا صدای این خواننده و نوع خوانش او را بشنوم. به جرأت می‌توانم بگویم در اولین همکاری مشترکی که با یکدیگر داشتیم  نکات هنری مهمی را در شهرام دیدم و جایگاه بزرگی را برایش متصور شدم و امروز شروع آن حرکت ما برای رسیدن به جایگاهی است که او لیاقتش را دارد. نمی‌خواهم بلند پروازانه صحبت کنم ولی مطمئن باشید در آینده نه چندان دور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و یکی از بهترین خواننده‌های موسیقی کشورمان خواهد بود.»

کریمی با تشکر از تمامی عوامل آلبوم گفت:«باور کنید زمانی که یک قطعه موسیقی تولید می‌شود شما تنها با یک کلیک ساده آن را گوش می‌کنید و با آن ارتباط برقرار می‌کنید. اما نفرات زیادی زحمت کشیده‌اند و همه از نوازنده، ترانه سرا، میکس و مستر و ... دارند بخشی از وجودشان را می‌گذارند.»

مدیر هنری آلبوم «هوادار» در پایان افزود:«هنر موسیقی به صنعت موسیقی تبدیل شده و بسیار مسیر پر فراز و فرودی است و مشکلات بسیاری در زمینه تولید حتی تک قطعه داریم. چه برسد به تولید آلبوم و موزیک ویدئو! و مسیر سختی در سر راه دوستان و همکارانم وجود دارد و بدون حمایت مالی و معنوی بخش خصوصی با مشکلات زیادی روبرو هستیم. از یک سال و نیم پیش افتخار این را داشتم که با «علیشاه صمدی» مدیر مجموعه «فولاد صنعت» و تهیه‌کننده آلبوم آَشنا شوم که همیشه کنار ما حضور داشت و حمایت و اعتماد کامل کرد و اگر ایشان نبود امروز آلبوم هوادار منتشر و رونمایی نمی‌شد.»

پس از صحبت‌های بهنام کریمی تیز آلبوم از قطعات «پاتوق»، «سلسله‌ی چشمات» و «روزا میگذرن» پخش شد و شهرام میر جلالی با خواندن بخش پایانی این تیزر روی صحنه آمد.

در این برنامه به دلیل استقبال خوب هواداران این خواننده عده‌ای به صورت ایستاده در انتهای سالن حضور داشتند و برنامه را تماشا می‌کردند. شهرام میرجلالی پس از عذرخواهی از حاضرانی که ایستاده این مراسم را نظاره‌گر بودند گفت: «دربرنامه‌های بعدی حتماً سالنی خواهیم گرفت که شرمنده دوستداران نشوم. خوشحالم که بالاخره تمام شد و آلبومی که سال‌ها منتظرش بودم و زحمت کشیدیم به همراه تیمی که صمیمانه همراهم بودند منتشر شد. در این صنعت موسیقی، ما برای تولید یک قطعه بسیار سختی می‌کشیم.  در تمام لحظات تولید این آلبوم با وجود تمامی مشکلات و سختی‌‌‌‌های زیادی که برای تولید این آلبوم متحمل شدیم سعی کردم کاری در شأن مخاطبان عزیزی باشد که امروز به این سالن تشریف آوردهاند یا قرار است که در کنسرتها در خدمت آنها باشیم.»

خواننده آلبوم «هوادار» افزود: «امیدوارم آلبومی که تولید شده درآمدی برای فعالیت آینده من باشد که البته بدون حمایت و دعای خیر شما عزیزان هیچکدام از آروزهای من تیک نمی‌خورند. شاید از نگاه برخی مخاطبان اتفاقی که امروز رخ ‌می‌دهد خیلی ساده‌تر از اتفاقی باشد که در دل من می‌افتد. امیدوارم هر کم و کاستی که در برنامه خواهد بود را بر من ببخشید و امیدوارم اتفاق‌های بهتری پیش روی ما باشد.»

میرجلالی همچنین اضافه کرد:«کسانی که پیش از من روی صحنه صحبت کردند کار بنده را به واسطه اجرای زنده و یک سری اتفاقات دیگر برای اجرا سخت کردند و امیدوارم لایق تمام تعریف‌ها و تمجیدها باشم و حداقل امروز صدایم را آنطور که دوستان تعریف کردند بتوانم به اجرا بگذارم.»

پس از پایان صحبت های این خواننده، «یلدا صمدی» نوازنده پیانو روی صحنه آمد و در اجرای قطعات «هوادار» و «دوست دارم»، شهرام میرجلالی را همراهی کرد و در ادامه نماهنگی از عوامل تولید برخی قطعات آلبوم پخش شد تا تماشاگران با هنرمندانی که در شکل‌گیری این اثر پرستاره حضور داشتند، آشنا شوند.

در میانه برنامه با پخش ویدئویی از اجرای شهرام میرجلالی در کنار بانوی سالمند که در فضای مجازی با استقبال خوبی مواجه شده بود، شهاب‌الدین حسین‌پور (کارگردان تئاتر) روی صحنه آمد و میرجلالی درباره این ویدئو گفت: «در زمان تولید آلبوم، از سمت صدا و سیمای مرکز سمنان کاری پیشنهاد شد و همیشه دوست داشتم کار مناسبتی را درباره پدر و مادر اجرا کنم. البته همیشه برای ساخت چنین قطعاتی سخت‌گیر و نگران بودم چراکه باید شأن مادر و پدر حفظ شود. وقتی وارد پروسه ساخت آهنگ مادر شدیم باورتان نمی‌شود که ساده‌ترین و کم زمان‌ترین آهنگی بود که برایش کار کردیم و آهنگ مادر با تمام اتفاقاش ساخته شد و در برنامه «دوستت دارم مادر» پخش شد. به دنبال آن هم اتفاقات بسیار خوبی برای من رخ داد. در آخرین شب تئاتر شهاب الدین حسین‌پور حضور داشتم که استاد «گلاب آدینه» به همراه خانمی که کم توان ذهنی بودند، نقش آفرینی می‌کردند. پس از پایان تئاتر شهاب گفت ما در این سالن یک دقیقه بیشتر وقت نداریم و از من خواست برای این خانم که داشتند به واسطه آخرین شب اجرا و جدایی از گروه گریه می‌کردند ترانه‌‌ای بخوانم. شهاب گفت کمی برایش بخوان شاید حالش بهتر شود و از اینجا شد که این اتفاق عجیب و غریب برای من افتاد. فیلم اجرای من برای این بانوی دوست‌داشتنی هم در فضای مجازی بارها دست به دست شد.»

شهاب‌الدین حسین‌پور در تکمیل صحبت‌های میرجلالی گفت:«خانم حمیده مستعان در این تئاتر حضور داشتند و شهرام میرجلالی در شب آخر برای ایشان قطعه مادر را خواند و پیام‌های زیادی درباره این ویدیو داشتم. چند شب پیش از شهرام، آقای همایون شجریان مهمان تئاتر ما بودند و در پشت صحنه آهنگی را زمزمه کردند و این خانم نسبت هم علاقه نشان دادند. به همین خاطر از شهرام خواستیم که آهنگی را بخواند و ویدئوی اجرای او در صفحه شخصی خودم یک میلیون بار دیده شد و مورد استقبال قرار گرفت.»

حسین پور ادامه داد: «این آلبوم حاصل حداقل 10 سال زحمت شهرام میرجلالی است و روزهای زیادی را تلاش کرده و منتظر مانده که این اتفاق رخ دهد. حتماً تمامی شما حامی هنر و موسیقی هستید و ما همه جانبه باید حمایت کنیم چون شهرام یکی از نوابغ موسیقی است. خیلی افتخار می‌کنم که بنده مسئولیتی در سامانه tik8 دارم و همین جا اعلام می‌کنم که شهرام هرگونه حمایت مالی و معنوی بخواهد از طریق این سامانه در اختیارش می‌گذاریم.

سپس نماهنگ «مادر» با صدای «شهرام میرجلالی» پخش شد که حاضران با آن همراهی کردند و میرجلالی درباره این اثر گفت: «دوست دارم همانگونه که مادر و مادربزرگ‌هایم از این اثر لذت می‌برند، قسمت شود آهنگی را برای پدرم بخوانم.»

صابر قدیمی از ترانه سرایان این آلبوم سخنران بعدی مراسم بود و درباره این اثر گفت: «در رونمایی آلبوم شهرام میرجلالی که از نوابغ موسیقی پاپ است در خدمت شما هستم و خیلی خوشحالم ترانه‌ای که سروده‌ام به عنوان «هوادار» نام آلبوم شد.»

بخش بعدی این مراسم به پرسش و پاسخ خبرنگاران و عوامل آلبوم اختصاص داشت و شهرام میرجلالی به همراه بهنام کریمی و علیشاه صمدی روی صحنه آمد.

میرجلالی درباره وردش از عرصه موسیقی سنتی به پاپ گفت: «دلیل ورود بنده به عرصه موسیقی پاپ علاقه خاصی به خواننده خاصی نبوده است و هیچ وقت دوست داشتن خواننده‌ای را کتمان نمی کنم و اگر کسی را دوست داشتم به واسطه صدا و کار خوبش بوده است. علت ورودم به موسیقی پاپ بعد از اینکه 12سال شاگردی یکی از اساتید موسیقی سنتی این بود که مواقعی دلم می‌خواست کاری را انجام دهم که دوست داشتم. مثل قطعه‌ای که دوست داشتم برای مادرم بخوانم اما در اشعار موسیقی سنتی که کار می‌کردیم و اشعار فاخری هستند نتوانستم حرف دلم را بزنم. نهایتاً تصمیم بسیار سختی گرفتم چراکه برای موسیقی سنتی خیلی زحمت کشیدم اما تصمیم گرفتم وارد موسیقی پاپ شوم. من 12 سال شاگرد استاد رامبد صدیف بودم از ایشان هم دعوت به عمل آوردم اما شاید شاگرد خلفی برای موسیقی سنتی و استاد صدیف نبودم.»

این خواننده همچنین درمورد علاقه‌اش به خواننده خاصی در موسیقی پاپ توضیح داد: «محسن یگانه را از صمیم قلب دوست دارم و خواننده دیگری را دوست دارم که سالها است که می‌گویند شبیه آن می خوانی! بدون اغراق آقای فریدون آسرایی یکی از بااحساس‌ترین خوانندگان هستند و ما یک قطعه دوصدایی به نام نیمکت با هم ضبط کردیم اما پس از شنیدن کار خودم متوجه نشدم که کدام بخش‌ها را من خوانده‌ام و کدام بخش‌ها صدای آقای آسرایی است! این شباهت اتفاقی است و همیشه سعی می‌کنم از هیچکس تقلید نکنم.»

میرجلالی درباره همکاری‌اش با موسسه تازه تاسیس «طنین آهنگ پارس» توضیح داد: «ما باید برای اخذ مجوز از طریق شرکتی اقدام می‌کردیم و از طرفی بهنام کریمی در زمینه آهنگسازی همکاری های بسیار  موفقی داشتند و شرکت ایشان به واسطه تجربه ایشان، نوپا محسوب نمی‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پروسه تولید و اخذ مجوز تحت نظارت شرکت طنین آهنگ پارس انجام شود. از سوی دیگر برخی شرکت‌ها و تهیه‌کننده‌ها قراردادهای عجیبی با خواننده‌ها می‌بندند. ولی شرایط و قرارداد همکاری من با شرکت طنین آهنگ پارس مبتنی بر احترام و دوستی متقابل و همچنین رعایت تمامی اصول فعالیت حرفه‌ای است.»

او در ادامه درباره کنسرت‌هایش توضیح داد: «قرار بود رونمایی ما همراه با نخستین کنسرت آلبوم باشد اما بحث انتخابات و ماه رمضان باعث شد که این مهم با تاخیر همراه شود و نخستین اجرا در مردادماه خواهد بود.»

بهنام کریمی درباره فعالیت های شرکت خود بیان کرد: «بنده 8 سال سابقه همکاری با شرکت ترانه شرقی و 4 سال سابقه همکاری با شرکت آوای سگال پارس را دارم. در زمینه آهنگسازی و نوازندگی هم بیش از پانزده سال است که فعالیت می‌کنم اما به دلیل دغدغه‌های اجرایی که داشتم با جدیت فعالیت‌های شرکت طنین آهنگ پارس را پیگیری کردم و به اتفاقات بزرگتر و گسترده‌تر فکر می‌کنم. ما با خوانندگان زیادی در آینده همکاری خواهیم کرد و چندین آلبوم در دست تولید و اخذ مجوز داریم اما اولویت ما برای قدم اول آلبوم شهرام میرجلالی بود و سایر آثار به زودی در قالب چنین مراسم‌هایی رونمایی می‌شوند.»

علیشاه صمدی درمورد سرمایه گذاری در عرصه موسیقی توضیح داد:«حقیقتاً اعتقاد داشتم که شهرام استعداد دارد و اگر همه همکاری کنند و تمامی عوامل دست به دست هم بدهند چراکه نه و می‌تواند موفق شود و در آینده برای شهرام‌های دیگر هم سرمایه گذاری خواهم کرد.»

میرجلالی با اشاره به اینکه مردم عادت به شنیدن آهنگ‌های تکراری کرده‌اند گفت: «اکنون خوانندگان تمامی آثارشان به یک شکل شده است و همه از خوانندگان مختلف یک صدا و استایل می‌شنویم. اگر در کارهایم تنوع ایجاد کردم به واسطه این بوده که به بخش بیزینس فکر نکردم و اگر به این بخش اهمیت می‌دادم مثل خیلی از دوستان وقتی آهنگ «هوادار» بنده منشتر شد که همه جا شنیده و هیت شد  می‌توانستم 5  کار شبیه آن منتشر کنم و بگویم سبک من این است. درصورتی که بعد از آن آهنگ «دلشوره» را متشر کردم و با تمام دوستانی که کار کردم سبک‌های متفاوت دارند. آلبومی که امروز از بنده منشتر شده مجموعه‌ای از چهار سال فعالیت بنده در عرصه موسیقی پاپ است و دوست داشتم آهنگ‌هایی که مخاطبان من با آن خاطره دارند در این آلبوم قرار بگیرد. شاید برخی قطعات به فضای آلبوم نمی‌خورد اما آنقدر دوستشان داشتم تصمیم گرفتم در این آلبوم قرار بگیرند. اگر امضایی در قطعات من نیست به این خاطر است که من فضاهای مختلفی را تجربه می‌کنم.»

پس از پایان این بخش شهرام میر جلالی قطعاتی را با همراهی ساز پیانو «یلدا صمدی» به اجرا درآورد. در بخش پایانی هم با حضور عوامل تولید آلبوم و همچنین پدر و مادر شهرام میرجلالی از طرح روی جلد آلبوم رونمایی به عمل آمد.

نهایتاً هم این خواننده و عوامل تولید آلبومش در محوطه مجموعه فرهنگسرای نیاوران عکس‌های یادگاری با مهمانان ثبت کردند. سعید داخ، مهراج محمدی، کوروش معصومی، سید محمد کاظمی، صابر قدیمی، معین سجادی، مسعود مرادی، محمد ابراهیمی و میلاد لطیفی از جمله مهمانان حاضر در مراسم بودند.

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر عکس‌های دیدنی «سعید عبداللهی» از متن و حاشیه این مراسم باشید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1396 - 17:09

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 16:55

آلبوم عالی بود

پنجشنبه 11 خرداد 1396 - 15:30

مهرداد يكتا ي ديوار به ديوارم كه بوده . كيجا بوده برنامش؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرام میرجلالی: شاید شاگرد خلفی برای استاد رامبد صدیف و موسیقی سنتی نبودم | موسیقی ما