برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور اهالی شعر و موسیقی
نشست آبان‌ماه «عصر شعر و ترانه» برگزار شد
موسیقی ما - نشست پاییزی مشترک شاعران و ترانه‌سرایان با اهالی موسیقی تحت عنوان «عصر شعر و ترانه»، پنجشنبه 4 آبان با اجرای عبدالجبار کاکایی و با حضور محمدعلی بهمنی، محمد سلمانی و محمدرضا محمدی نیکو به عنوان کارشناس‌های ترانه، شعر کلاسیک و شعر آزاد در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
 
در بخش کارگاهی این نشست، آثار شاعران توسط کارشناس‌های این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در انتهای بخش کارگاهی به دو نفر از برگزیدگان این بخش از نظر تیم کارشناسی، هدیه‌ای از سوی نشست «عصر شعر و ترانه» اهدا شد.
 
سید عباس سجادی، امیر ارجینی، کاوه جوادیه، صابر سعدی‌پور، میثم بهاران، سعید سکاکی، احمد امیرخلیلی، سمانه نایینی، افسانه حسنیه، مریم مایلی زرین، رسول پیره، مرتضی لطفی، آریا معصومی و... از دیگر شاعرانی بودند که در بخش شعرخوانی ویژه این نشست داشتند. محمدرضا محمدی نیکو و محمدعلی بهمنی نیز اشعاری را برای حاضران خواندند.
 
«مصطفی جلالی‌پور» مدرس آواز و خواننده گروه موسیقی «قمر» در نشست آبان ماه «عصر شعر و ترانه» دستگاه آوازی اصفهان را برای حاضرین توضیح داد و با اشاره به گوشه‌های این دستگاه، قطعات معروف سنتی را که در این دستگاه خوانده شده بود برای حاضرین به صورت آواز زنده خواند.
 
گروه موسیقی «هیمن» به سرپرستی مجید حاجبی در این نشست اجرای موسیقی را برعهده داشتند. در بخش پایانی نیز «رضا شادکام» یک قطعه را برای حاضران خواند. این قطعه که «دشت گندم» نام داشت، پیش‌تر به عنوان تیتراژ پایانی سریال «همسفران باد» از شبکه سوم سیما منتشر شده بود. ترانه این اثر سروده «عبدالجبار کاکایی» است، آهنگسازی آن را شهرام محسنی و رضا شادکام و تنظیمش را بابک مافی و رضا شادکام بر عهده داشته‌اند.
 
در ادامه گزارش تصویری «موسیقی ما» از نشست آبان‌ماه عصر شعر و ترانه ببینید.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1396 - 21:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست آبان‌ماه «عصر شعر و ترانه» برگزار شد | موسیقی ما