برنامه یاد بعضی نفرات
 
با داوری خشایار اعتمادی، بابک زرین و افشین مقدم برگزار شد
جشن تولد دکتر افشین یداللهی در برنامه «هزار صدا»
موسیقی ما - عصر روز پنجشنبه بیست و یکم دی ماه، یکی دیگر از برنامه‌های هزارصدای پاپ برگزار شد. در این برنامه، به دلیل تقارن با روز تولد دکتر افشین یداللهی و با توجه به این که از قبل مقرر شده بود، ویژه برنامه‌ای برای دکتر یداللهی باشد، فیلم‌هایی از مصاحبه‌ها و ترانه‌های این هنرمند فقید پخش شد، تیتراژ برنامه روی آهنگ «چه کردی» ایشان ساخته شد و کارشناسان درباره او سخن گفتند. امین قباد «میوه ممنوعه» را خواند، برادر دکتر یداللهی لوح تقدیر خواننده برگزیده را داد و در پایان، خشایار اعتمادی پیانو زد و حاضران در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران «تولدت مبارک» را برای این هنرمند بااخلاق و فقید خواندند.
 
مدیر و مجری برنامه، آرش نصیری برنامه را با خواندن غزل «امشب کنار غزل‌های من بخواب» دکتر افشین یداللهی آغاز کرد و بعد تیتراژ برنامه پخش شد که روی آهنگ «چه کردی» با شعر و صدای دکتر و آهنگ سبحان سیفی ساخته شده بود. سپس همگان به یاد دکتر یک دقیقه ایستاده دست زدند و با حضور کارشناسان روی صحنه و صحبت‌های اولیه‌شان درباره دکتر یداللهی، برنامه مسابقه آغاز شد.
 
اولین خواننده اجراکننده در این برنامه که به قید قرعه انتخاب شده بود، یک خواننده نوزده ساله به نام امیر شیدایی بود که از شهرستان قائمشهر در این برنامه شرکت کرده بود. پس از او، آرمان خلیلی، گروه دونفره دانیال حسینی و کاوه کاویان، علی حسن‌زاده از مشهد، سروش مظهری و علیرضا خراسانی آهنگ‌هایشان را اجرا کردند و به نقد کارشناسان گوش فرا دادند.
 
در بین این اجراها، سه فیلم مستند و گزارشی درباره دکتر افشین یداللهی پخش شد. اولین فیلم، بریده چهار دقیقه‌ای از یک فیلم مستند ساخته شهیار کبیری بود. این مستند که به زودی پخش خواهد شد درباره ترانه است و در آن دکتر یداللهی درباره دغدغه‌هایش در ارتباط با ترانه گفت. فیلم دیگر تدوین شده از بریده‌های فیلم‌های منتشر شده از کلاس‌های ایشان در کنار مهدی ایوبی و همچنین دیگر فیلم‌های منتشر شده از دکتر بود. آخرین فیلم هم، فیلمی از حضور دکتر یداللهی در برنامه هزارصدا بود. یداللهی سه بار در هزارصدا حضور پیدا کرده بود و در بخشی از این فیلم، او که در کنار کیوان ساکت و سالار عقیلی در یکی از برنامه‌های سنتی هزارصدا داوری می کرد، فیلمی از تنبک‌نوازی دکتر یداللهی در بیست سال قبل از آن پخش شده و خود ایشان درباره سابقه تنبک‌نوازی‌اش هم سخن گفته بود.
 
بعد از پایان اجراهای بخش مسابقه، امین قباد برای اجرا روی صحنه دعوت شد. او در ابتدا دو قطعه از ساخته‌هایش را خواند و سپس یکی از ترانه‌های زیبای افشین یداللهی یعنی «میوه ممنوعه» را اجرا کرد که پیش از آن احسان خواجه‌امیری خوانده بود. بعد از استقبال حضار و درخواستشان، قباد قطعه «روانی» را هم اجرا کرد.
 
پس از این اجرا، کارشناسان برای معرفی نفرات برگزیده روی صحنه برگشتند. نصیری علاوه بر خوانندگان شرکت‌کننده، از آرش یداللهی، برادر دکتر یداللهی درخواست کرد تا در کنار داوران قرار گیرد و لوح تقدیر را او به دست خواننده برگزیده بدهد.
 
خشایار اعتمادی که از پیشقراولان موسیقی پاپ بعد از انقلاب است، پیش از این‌که درباره برنامه و داوری در آن سخن بگوید، درباره دوست دیرینه‌اش افشین یداللهی سخن گفت. بابک زرین و افشین مقدم هم قبل از این‌که نفر سوم و نفر دوم را اعلام کنند، درباره یداللهی سخن گفتند و در پایان اعتمادی نفر برگزیده را اعلام کرد که به این شرح‌اند:
خواننده برتر: علیرضا خراسانی، ملودی: مرتضی لطفی، ترانه: مجید صالحی، تنظیم: فرید مهاجرپور
نفر دوم: علی حسن‌زاده، آهنگساز: علی حسن‌زاده، ترانه: مهدی درویش‌زاده، تنظیم: میلاد کمالی
نفر سوم: سروش مظهری، ترانه‌سرا : طهمورث پورشير محمد، آهنگ و تنظيم : محمدرضا چراغعلي.
 
بعد از پایان برنامه، خشایار اعتمادی با پیانو آهنگ تولدت مبارک را زد و حاضران در سالن با هم تولد دکتر افشین یداللهی را جشن گرفتند.
 
برنامه بعدی و در واقع آخرین برنامه سال 96 هزارصدا در بخش پاپ، پنج‌شنبه 17 اسفند برگزار می‌شود تا آخرین شرکت‌کننده در برنامه فینال معرفی شود. دلیل وقفه یک ماهه در برنامه پاپ، مصادف شدن برنامه بهمن‌ماه با ایام فاطمیه است. همچنین برنامه‌های بخش هزارصدای سنتی نیز، چهارشنبه چهارم بهمن و چهارشنبه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 14:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشن تولد دکتر افشین یداللهی در برنامه «هزار صدا» | موسیقی ما