برنامه یاد بعضی نفرات
 
25 اسفند و همزمان با اولین سالگرد درگذشت این ترانه‌سرای خاطره‌ساز
مراسم یادبود اولین سالگرد درگذشت «افشین یداللهی» برگزار می‌شود
موسیقی ما مراسم اولین سالروز درگذشت زنده‌یاد دکتر «افشین یداللهی» روز جمعه 25 اسفندماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران و بر مزار این هنرمند فقید از ساعت 15 برگزار می‌شود. در این برنامه علاوه بر حضور خانواده مرحوم یداللهی، جمعی از هنرمندان سرشناس کشور هم حضور دارند و دوستداران این شاعر و ترانه‌سرای خوش‌نام می‌توانند در این برنامه شرکت نمایند. آرش یداللهی درباره این مراسم در صفحه شخصی خود نوشت:« در این روزهای پر از غم و اندوه نبود افشین عزیز. پس از یکسال از سفر بی بازگشت اش، در سالروز خاموشی آقای ترانه ایران بر سر قرار آخرین خداحافظی زمینی با افشین یداللهی در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران گردهم می آییم تا یادش را با صدا و کلام اش زنده نگهداریم و خاطره بازی کنیم با افشین عزیز و گرامی بداریم خاطره سازی سال های با او بودن را .»
 
اما چندی پیش به همت آرش یداللهی و در آستانه سالروز درگذشت برادرش کمپین ایمن رانندگی کنیم راه‌اندازی شد. این کمپین به شکل متفاوتی مقوله رانندگی ایمن را مورد بحث قرار داده و در جریان آن عنوان شده که فقط چهره‌های سرشناس سرمایه کشور نیستند. بلکه تمام مردم ایران که سالانه بارها عازم جاده‌ها و مسافرت می‌شوند سرمایه هستند و می‌توانند آینده زیبایی را تجربه کنند.
 
متن کامل این کمپین که تا کنون با استقبال خوب مخاطبان موسیقی و ترانه همچنین چهره‌های سرشناس مواجه شده به شرح زیر است:«این روزها که به سالگرد سفر بی‌پایان برادرم نزدیک می‌شوم، یاد روزهای پر از درد و رنج و اندوه فقدان «افشین یداللهی»، هم برای خانواده‌اش و هم برای دوستان و طرفداران‌اش می‌افتم و نبودش را لحظه لحظه در میانمان لمس و حس می‌کنم؛ ............ افشین که در یک تصادف رانندگی 25 اسفند 95 از میان ما رفت حاصل ذهن مخدوش و بی‌نظم فرهنگی جامعه‌ای هست که هر آنچه برایش اتفاق می‌افتد را به گردن شرایط و جامعه محیط پیرامون و آدم‌های آن می‌اندازد و خود را مبرا از هر گونه قصور می‌داند، و همیشه در گفتگوهای درونی و بیرونی خود؛ در پی پیدا کردن مقصری بیرونی هست تا با فرافکنی بر محیط پیرامونی، خود را از مسئولیت اجتماعی که بر دوش دارد رها کند، ما در مقام یک شهروند معضلات و کمبودهای اطراف خود را منتقدانه به نقد می‌نشینیم و با نگاهی ریزبین از رأس تا ذیل جامعه خود را متهم به بی‌مسئولیتی می‌کنیم؟ آیا تا به حال به ساده‌ترین رفتارهای خود دقت کرده‌ایم که تا چه حد مسئولیت شهروندی خود را نقد کرده و فرصت‌های بهبود آن‌ها را شناسائی کنیم؛ و تلاش کنیم، مسئولانه، هم سلامت خود و هم سلامت و آرامش همشهریان و هم‌میهنانمان را در طول شبانه‌روز تأمین کنیم؟ ............... وقتی آگاه باشیم برای نمونه نتیجه بی‌احتیاط و خطرناک رانندگی کردن هم به خود و هم به دیگران امکان صدمه وارد شدن وجود دارد و با هر برخوردی (تصادفی) هم به خود و هم طرف‌های مقابل و هم عابران و مردم پیرامون محل تصادف را با راه‌بندان و زیان جانی، مالی، زمانی و روحی روانی صدمه خواهند خورد؛ و نگوییم به ما چه ربطی دارد؟! و ریز شویم در جزئیات بعد از حادثة احتمالی و متوجه شویم به اینکه مرگ فقط برای همسایه نیست؛ و شاید لحظه‌ای گریبان ما را هم خواهد گرفت و خانواده و عزیزان ما را هم در غم و اندوه فرو ببرد؛ ............. آنگاه متوجه می‌شویم تک تک ما نسبت به سرنوشت هم مسئولیم، و نمی‌توانیم از زیر بار مسئولیت شهروندی خود شانه خالی کنیم، جائی ما مقصر اتفاق ناگواری هستیم که برای شهروند عزیزی اتفاق ناگواری می‌افتد و وقتی اتفاقی ناگوار برای ما افتاد شاید شهروند نازنین دیگری مسئول آن خواهد بود؛ و به قول معروف از هر دست بدهیم از همان دست می‌گیریم؛
 
این نوشته‌ها و این کمپین ایمن رانندگی کنیم افشین یداللهی  درد‌نامه‌ای هست برای یادآوری اینکه ما در کنار هم هستیم که معنای زندگی اجتماعی و بشری و شهروندی را درک کنیم، در غیر اینصورت می‌توانیم برای فرار از مسئولیت شهروندی به زندگی انفرادی بدون هیچ رابطه‌ای پناه ببریم تا هیچ مسئولیتی بر دوش ما نباشد تا راحت و بدون دغدغه، به دوران باقی مانده زندگی خود بپردازیم؛ این روزها که کم کم به تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم و مسافرت‌های نوروزی روزهای پر از عشق و محبت و پر از شادی را برای ما به ارمغان می‌آورد؛ بیابیم برای تک تک سرمایه‌های انسانی این مرز و بوم احترام قائل باشیم و به این نکته توجه کنیم که فقط افراد مشهور و تاثیرگذاری چون افشین یداللهی و همانند او آدم‌های با ارزش این دنیا نیستند؛ تک تک ما سرمایه‌های بی‌جایگزینی هستیم که نبود هر کدام از ما ضربه‌ای به پیکر جامعه‌ای خواهد زد. ما می‌توانیم پویا و با احساس و با عشق به همدیگر امروز و آینده‌ای پر از زیبائی تجربه کنیم؛ بیاییم به پاس‌داشت یاد و خاطره‌ای زنده‌یاد دکتر افشین یداللهی به کمپین #ایمن_رانندگی_کنیم_افشین_یداللهی  بپیوندیم.
تهران
پنج‌شنبه 12 بهمن 1396
آرش یداللهی»
 
کمپین ایمن رانندگی کنیم علاوه بر استقبال در میان مردم و چهره‌های سرشناس با واکنش مثبت برخی مسئولین هم مواجه شده و قرار است بیلبوردهایی از این حرکت در جاده‌ها قرار بگیرد.
 
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 15:49

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراسم یادبود اولین سالگرد درگذشت «افشین یداللهی» برگزار می‌شود | موسیقی ما