برنامه یاد بعضی نفرات
 
بنیاد کودک
هم‌زمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفت‌گو و توسعه
«حمید قنبری» ششمین قطعه «همساز» را با همراهی سازهای برزیلی منتشر کرد
موسیقی ما- «حمید قنبری» ششمین قطعه از پروژه موسیقایی «همساز» را هم‌زمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفت‌گو و توسعه با همراهی سازهای برزیلی نواخته است. 

«حمید قنبری» پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه «همساز» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: «در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ‌آمیزی سازهای کوبه‌ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود.»

«قنبری» در خصوص ریتم نواخته شده در ششمین قطعه «همساز» اظهار داشت: «این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی 10 ضربی با نام سماعی ثقیل است.»
 
این نوازنده، انتشار این قطعه همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه را بهانه ای برای پرداختن به ارزش های تنوع فرهنگی در عرصه موسیقی برشمرد و افزود: «پیام همدلی و همراهی از جمله اصلی ترین رویکردهای پروژه همساز بوده است. بنا بر این مناسبت تقویمی بعد وسیع تری به این میدان داده و موضوع ارزش های تنوع فرهنگی را در راستای چگونگی بهتر با هم زیستن و درک متقابل به کار گرفته‌ایم.»
 
قنبری توجه به اشتراکات فرهنگی به جای موشکافی اختلافات را راهگشای زندگی بهتر برای جهانیان دانست و گفت: «این پروژه همچنان با رویکرد صمیمیت، همراهی و هم اندیشی در هم‌نوازی ها برای پذیرش اختلاف نظرها و فرهنگ‌های مختلف ادامه خواهد داشت و با رویکردی بین المللی به همراهی با سازهای کشورهای مختلف می پردازد. قطعات موسیقایی این پروژه در قالب کلیپ های کوتاه تصویری در فضای مجازی با قابلیت دسترسی و تماشای عموم منتشر می‌شوند.»
 
در قالب پروژه «همساز»، تا کنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا(ساز باستانی کشور چین) و با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشر شده است.
 
تمبوریم از جمله سازهای کوبه ای طوق دار با قطر 15 سانتیمتر است و با یک دست (معمولا با دست راست) نواخته می شود. پاندیرو ساز ملی برزیل است که به عنوان بخشی جدا نشدنی در جشن سالانه ماردی گراس شناخته می شود و در تمام سبک های موسیقی برزیلی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ساز کویی کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی محسوب می شود. این ساز به دلیل صدای بی همتا و پرمعنایی که دارد جای خود را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ باز کرده است. کویی کا معمولا نقش تکنوازی یا افکت های صوتی را به عهده دارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 13:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حمید قنبری» ششمین قطعه «همساز» را با همراهی سازهای برزیلی منتشر کرد | موسیقی ما