برنامه یاد بعضی نفرات
 
ساخته و نواخته‌ی پریچهر خواجه و توسط انتشارات ماهور
جلد اول از مجموعه «مضراب: تمرین‌هایی برای ساز قانون» منتشر شد
موسیقی ما- جلد اول از مجموعه «مضراب: تمرین‌هایی برای ساز قانون» ساخته و نواخته‌ی پریچهر خواجه توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

مباحث و مطالب کتاب که برای هنرجویان دوره متوسطه به بالا (هنرجویانی که مهارت‌های پایه نوازندگی را به خوبی آموخته‌اند) تهیه و تدوین شده است، انطباق چندانی با کارگاه ردیف دستگاهی ندارد و آنچه بیشتر مدنظر بوده، صرفاً بهره گیری از قواعد درست و بالابردن سطح تکنیک نوازندگی است.
 
پریچهر خواجه درباره این کتاب نوشته است: «نواختن صحیح و روان هر ساز، افزون بر تمرین مداوم، نیازمند آگاهی از تکنیک و فنون نوازندگی آن ساز است و توجه به ریزه کاری‌ها و ظرایف، ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. 

کمبود مرجع و کتابی که این نیاز نوازندگان و هنرجویان قانون را برآورده کند از دیرباز وجود داشته است. کتاب حاضر که حاصل بخشی از سال‌ها تلاش و تحقیق بی وقفه و مستمر نگارنده بوده و تمامی مطالب و محتوای آن ابداع و ساخته ذهنیات و تجارب این جانب در این امر است، پاسخی به این نیاز است. به این منظور، از میان تمرین‌هایی که در این سال‌ها به منظور پیشرفت و تقویت توان نوازندگی هنرجویان ساز قانون تصنیف کرده‌ام، سی تمرین را برگزیده‌ام و برای اینکه این قطعات بهتر در خاطر بنشیند، آنها را به فراخور حالات حسیشان نامگذاری کرده‌ام و مجموعه‌ای فراهم آمد که کتاب پیش روست.»
 
پریچهر خواجه، عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران و مدرس دانشگاهی ساز قانون است. «ترانه: چهل قطعه برای ساز قانون»، «یاد ۱: سی قطعه برای ساز قانون از استادان موسیقی ایران»، «یاد ۲: سی‌وسه قطعه برای ساز قانون از استادان موسیقی ایران» و «گلنوش: چهل قطعه برای ساز قانون» از دیگر کتاب‌های اوست. کتاب «گلنوش» در اصل گردآوری قطعات زنده‌یاد سیمین آقارضی، موسیقیدان فقید ایرانی و از نوازندگان مطرح ساز قانون است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 15:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جلد اول از مجموعه «مضراب: تمرین‌هایی برای ساز قانون» منتشر شد | موسیقی ما