برنامه یاد بعضی نفرات
 
57 هزار «هنر کارت» صادر شده است
۶۵ هزار و ۷۱۳ نفر کمک هزینه بیکاری ایام کرونا واریز شد
موسیقی ما- مدیر پروژه «هنرکارت» ضمن ارائه توضیحاتی درباره فرایند تولید و توزیع «هنرکارت»، از صدور بیش از ۵۷ هزار «هنرکارت» جدید خبر داد.
 
مصطفی خادم المله مدیرپروژه «هنرکارت» با اشاره به راه اندازی این پروژه گفت: «هنرکارت»، یک کارت هویتی است که به اعضای تأیید شده صندوق اعتباری هنر تعلق می‌گیرد. بنابراین نخستین هدف این کارت شناسایی است که اطلاعات دارنده کارت شامل عکس، نام و نام‌خانوادگی و رشته فعالیت متقاضی به زبان فارسی و انگلیسی بر روی آن درج شده است. «هنرکارت» عضو شبکه شتاب کشور نیز است و تمامی تعاملات مالی صندوق با اعضا از جمله وام، بیمه، کمک مستمری را پوشش می‌دهد.
 
وی ضمن ارائه توضیحاتی درباره پروسه صدور این کارت گفت: پس از ثبت درخواست متقاضیان در سامانه «هنرکارت»، تطبیق اطلاعات ثبت شده متقاضی در این سامانه با اطلاعات ثبتی در سامانه صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود. در صورت عدم تناقض، پرونده به بانک ارسال و افتتاح حساب گروهی صورت می‌پذیرد. برای هر هنرمند یک شماره حساب اختصاصی و جدید تعریف می‌شود. پس از اتصال شماره کارت به حساب، تصویر فرد متقاضی به همراه سایر اطلاعاتی که برای صدور کارت بانکی مورد نیاز است برای چاپ بر روی «هنرکارت» آماده و به چاپخانه ارسال می‌شود. پس از این مرحله، کارت‌ وارد مرحله توزیع می‌شود.

خادم المله در ادامه اظهار کرد: از زمان آغاز ثبت نام تا کنون بیش از ۶۷ هزار نفر از اعضای صندوق در سامانه «هنرکارت» ثبت نام و اطلاعات متقاضیان بررسی شده است. پس از بررسی‌های انجام شده در این مرحله مشخص شد اطلاعات هویتی، اسم لاتین حدود ۴ هزار نفر از متقاضیان با بی‌دقتی ثبت شده است که همین موضوع سبب شد فرایند افتتاح حساب و صدور کارت برای این گروه با تأخیر انجام شود. تصویر پرسنلی متقاضیان به عنوان یکی از پارامترهای هویتی اشخاص، بسیار حائز اهمیت است. تعداد ۱۳ هزار عکس شرایط و یا کیفیت لازم را برای صدور کارت نداشتند. سه مرحله اطلاع رسانی از طریق پیامک و تعداد بی شماری تماس تلفنی با اعضا برای اصلاح اطلاعات طی این مدت گرفته شده است.
 
مدیر عامل «هنرکارت» با اشاره به جزییات توزیع «هنرکارت» گفت: طی رایزنی با مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان صندوق در استان‌ها تصمیم گرفته شد «هنرکارت» هنرمندان استانی از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها توزیع و «هنرکارت» هنرمندان تهرانی به آدرس ثبت شده در سامانه «هنرکارت» ارسال شود. البته در جریان توزیع «هنرکارت» به دلیل حساسیت در حفظ حریم شخصی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، امکان انتشار شماره تلفن گیرنده‌ کارت وجود نداشت. به این ترتیب هماهنگی نیروهای شرکت توزیع کننده کارت‌ها با متقاضیان به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، نقل مکان، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله و ... با سختی زیادی صورت گرفت.
 
خادم المله با اشاره به آمار ثبت نام در سامانه «هنرکارت» عنوان کرد: تا پایان تیرماه سال جاری تعداد ۶۷ هزار و ۴۰۱ هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار عضو صندوق اعتباری هنر در سامانه «هنرکارت» ثبت نام کردند. که برای ۶۷ هزار و ۳۶ نفر معادل ۹۹.۵ درصد افتتاح حساب انجام شده است. برای ۶۵ هزار و ۷۱۳ نفر از اعضا طی دو مرحله کمک هزینه بیکاری ایام کرونا واریز شد. اکثریت افرادی که برای آنها افتتاح حساب انجام نشده است کسانی بودند که اطلاعات هویتی‌شان با اطلاعات ثبت‌ احوال تطبیق نداشته است.
 
وی در ادامه گفت: از ۶۷ هزار و ۴۰۱ نفر متقاضی برای بیش از ۵۷ هزار نفر «هنرکارت» چاپ شده است. به دلیل عدم کیفیت مناسب عکس‌های ارسالی توسط اعضا، امکان چاپ «هنرکارت» بیش از ۳ هزار نفر هنوز فراهم نشده است که این موضوع از طریق پیامک و تماس تلفنی به اطلاع این گروه رسیده است. همچنین اطلاعات ۶ هزار و ۱۵۷ نفر از اعضا به بانک عامل ارسال که منتظر اتمام فرایند چاپ و دریافت «هنرکارت» این گروه هستیم. ۳۶۹ نفر از هنرمندان واجد شرایطی که به تازگی در سامانه «هنرکارت» ثبت نام کرده اند نیز در مرحله بررسی و افتتاح حساب قرار دارند. در میان ثبت نام کنندگان متأسفانه ۷۲ نفر فوت شده اند و برای ۱۳ نفر به دلیل پرونده قضایی امکان افتتاح حساب وجود ندارد. اقدامات قانونی برای برخورداری ۳ نفر از هنرمندان تبعه افغانستان نیز با بانک در حال انجام است.
 
مدیرعامل «هنرکارت» در پایان متذکر شد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار کارت توسط اعضا فعال شده است و فرآیند ارسال کارت‌های باقیمانده با جدیت دنبال می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 14:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ۶۵ هزار و ۷۱۳ نفر کمک هزینه بیکاری ایام کرونا واریز شد | موسیقی ما