برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هنرنمایی گروهی و تکنوازی ۷ نوازنده موسیقی سنتی و دستگاهی
ششمین دوره کنسرت «برخط ماه و نوا» به پایان رسید
موسیقی ما- ششمین دوره کنسرت «برخط ماه و نوا» سری سوم اجرای آنلاین موسیقی، با هنرنمایی گروهی و تکنوازی ۷ نوازنده موسیقی سنتی و دستگاهی، به کار خود پایان داد.

اولین اجرای شب چهارم و پایانی (جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰) برنامه بر خط ماه و نوا ۳، به گروهی سه نفره متشکل از مرضیه رحیم‌زاده نوازنده سنتور، نازنین غنی‌زاده نوازنده کمانچه و بامداد ملکی نوازنده تنبک اختصاص داشت. این گروه قطعات ضربی آشکار مطلق، چهار مضراب افشاری، ضربی عراق، تصنیف قدیمی و ضربی  بر گُرده‌ی باد را اجرا کردند.
 
«بر خط ماه و نوا ۳» در ایستگاه آخر
 
اجرای دوم شب چهارم، گروهی سه نفره متشکل از مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه، امین گلستانی نوازنده عود و فرهاد صفری نوازنده تنبک بود و این گروه در این کنسرت قطعات پیش درآمد از ساخته‌های مهرداد ناصحی، هفت ضربی بداهه، ضربی عشاق اثر استاد پایور و رِنگ اصفهان اثر استاد پایور را اجرا کردند. قطعات این کنسرت در آواز بیات اصفهان اجرا شد. اجرای سوم و پایانی روز چهارم به تکنوازی زمان خیری نوازنده نی اختصاص داشت و این هنرمند در این کنسرت بداهه‌نوازی و تکنوازی در دستگاه شور را اجرا کرد.
 
در سومین شب (پنجشنبه ۱۴ مرداد)  برنامه آنلاین برخط ماه و نوا ۳ به دونوازی هومن شیرعلی نوازنده عود و ایمان جمشیدی نوازنده تار اختصاص داشت. این گروه قطعات پیش درآمد شور به آهنگ‌سازی هومن شیرعلی، دَم‌ساز به آهنگسازی ایمان جمشیدی و هومن شیرعلی، ضربی بسته نگار و کرشمه و چند ضربی دشتی به آهنگسازی هومن شیرعلی را اجرا کردند.
 
اجرای دوم شب سوم هم، گروهی سه نفره متشکل از مجتبی عسگری آواز، ساعد کاکاوند نوازنده سه‌تار و رشید کاکاوند نوازنده تنبک بود. قطعات این گروه بر اساس بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی طراحی شده بود. اشعار آواز  از سعدی  اجرا گردید.
 
اجرای پایانی روز سوم به تکنوازی نیما نادری نوازنده سه‌تار اختصاص داشت و این هنرمند قطعاتی را در آواز بیات اصفهان اجرا کرد.
 
این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا شد. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.
 
اجراهای چهارمین و پنجمین دوره کنسرت‌های آنلاین برخط ماه و نوا سری ۱ و ۲ در خرداد و تیر ۱۴۰۰ و در هر دوره با حضور ۱۲ گروه موسیقی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بنیاد رودکی و سامانه  وابسته به هفدانگ به صورت رایگان برای علاقه‌مندان به موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی پخش شد.
 
بر همین اساس، صفحات مجازی انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی و یک سامانه دیگر وابسته به بخش خصوصی هفدانگ به عنوان بسترهای پخش مجازی معرفی شده‌اند و مخاطبان می‌توانند بر اساس زمان‌بندی مشخص شده در جدول، به صورت رایگان اجراها را مشاهده کنند.
 
این مجموعه از اجراها، توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 - 13:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ششمین دوره کنسرت «برخط ماه و نوا» به پایان رسید | موسیقی ما