برنامه یاد بعضی نفرات
 
موسیقی نمایش کافه عاشقی بار دیگر روی صحنه رفت
پیمان خازنی: اعتقادی به این‌که می‌گویند عمرِ موسیقی ردیف تمام شده،‌ ندارم
موسیقی ما- موسیقی نمایش کافه عاشقی به کارگردانی جلال‌الدین دری و آهنگسازی پیمان خازنی برای سومین بار در پردیس تاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

«پیمان خازنی» در این باره چنین توضیح می‌دهد: «استقبال مخاطبان پیشین و درخواست‌هایی که داشتیم ما را برآن داشت که برای سومین بار به فکر اجرای این اثر بیفتیم. گروه اجرایی کافه عاشقی هر بار با تغییرات تازه روی صحنه می‌رود که بتواند علاوه بر جذابیت‌هایی که برای مخاطب ایجاد می‌شود، برای اعضای گروه هم تازگی‌هایی داشته باشد. این بار دوم است که در پردیس تاتر شهرزاد روی صحنه می‌رویم و حجم قابل توجهی از بلیت‌ها نیز به فروش رفته است. جلال‌الدین دری کارگردانی است که تاریخ و ادبیات را می‌شناسد و هنگامی که به سراغ متنی مثل لیلی و مجنون نظامی می‌رود، تازگی‌هایی بر ان می‌افزاید که بیننده‌های متفاوتی با آن همراه می‌شوند.»

این آهنگساز با ابراز رضایت از انجام این کار و آهنگسازی بر روی این مثنوی از حکیم نظامی اظهار داشت: «موسیقی در کافه عاشقی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. قسمت اعظم آن‌چه روی صحنه اتفاق می‌افتد با موسیقی همراه است. من تلاش کرده‌ام با ابزار و ادوات موسیقی ایرانی و ملودی‌پردازی دستگاهی نقشی کوچک در ادامه حیات این موسیقی نجیب و اصیل داشته باشم. ضمن این‌که این کار نشان می‌دهد که هنوز موسیقی ایرانی گیشه دارد و می‌توان با خلق ملودی‌های دلنشین مثل قطعۀ چشم جادو اکثریت قابل ملاحظه‌ای از مردم را با موسیقی ایرانی همراه کرد. من به این‌که می گویند عمر موسیقی ردیف دستگاهی سرآمده است، چندان اعتقادی ندارم.»

تصنیف چشم جادو به آهنگسازی پیمان خازنی و خوانندگی میثم اکبری بر روی شعری از جلال‌الدین دری که در این نمایش با استقبال عمومی مواجه شده است،با تنظیمی تازه در نسخه‌ای ضبط استودیویی شده و توسط هنرمندان این اثر به تمامی علاقمندان موسیقی ف ایرانی فاخر تقدیم می‌شود. در چشم جادو پیام سوری پیانو و  امیر تهرانی گیتار الکتریک نواخته اند. میکس و مستر چشم جادو در استودیو هنر انجام شده است.

گفتنی است اجرای موسیقی نمایش کافه عاشقی از روز ۲۷ بهمن ماه جاری در پردیس تأتر شهرزاد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

آهنگ چشم جادو را از این صفحه  دانلود کنید.
 
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 11:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیمان خازنی: اعتقادی به این‌که می‌گویند عمرِ موسیقی ردیف تمام شده،‌ ندارم | موسیقی ما