برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، مجتبی قیطاقی و ...
آثار چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ارزیابی شد
موسیقی ما- ارزیابی و انتخاب آثار چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران توسط اعضای هیأت انتخاب جشنواره انجام شد.
 
فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، مجتبی قیطاقی، بهمن حاج امینی و احمد بیت‌سیاح اعضای هیأت انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کنار دکتر محمد علی مرآتی دبیر جشنواره، ۲۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره را در روزهای سوم و چهارم مهرماه ارزیابی کردند و هنرمندان راه یافته به بخش نهایی جشنواره به زودی معرفی می‌شوند.
 
همچنین هیات انتخاب آثار و گروه‌های چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پس از ارزیابی آثار در نشستی با محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره و محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره جشنواره نواحی بیان کردند.
 
محمدعلی مرآتی (دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران) گفت: «به اعتقاد من جشنواره چهاردهم با حضور شما بزرگواران، انتخاب‌های شایسته‌ای را رقم خواهد زد و البته استقبال از فراخوان امسال نیز نشان می‌دهد هنرمندان اقوام به تخصص‌های اصلی خودشان برگشته‌اند چرا که براساس محور‌های جشنواره، محدودیتی در ژانر و گونه‌های مختلف ندارند، و به نظرم این روش هر چندسال یک‌بار در جشنواره تلخیص و تمرکز بیشتری در معرفی گونه‌های اصیل دارد چرا که این جشنواره هست که تابع تخصص و انتخاب واقعی موسیقیدان اقوام است که قطعا یک رنگ‌آمیزی متنوع‌تری را در این وحدت فرهنگی موسیقایی بوجود خواهد آورد. خیلی خوشحالم که این مهم به کمک شما عزیزان و با پشتیبانی انجمن موسیقی ایران رقم خورده است.»
 
محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در ادامه این نشست گفت: «از تمام شما عزیزان تشکر می‌کنم که قبول زحمت کرده و آثار چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی را داوری کردید. دبیری چهار دوره قبل این جشنواره برعهده دکتر احمد صدری بود و ایشان پیشنهاد و تاکید کردند که از هنرمندان جوان‌تر در این دوره از جشنواره برای دبیری انتخاب شود. آقای دکتر مرآتی سال گذشته در هیأت انتخاب جشنواره موسیقی فجر همکاری کرد و خوشحالیم که امسال به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فعالیت می‌کنند. دبیر جشنواره بلافاصله شورای سیاست‌گذاری را پیشنهاد کردند و چند جلسه را نیز به صورت آنلاین برگزار کردندو تم اصلی جشنواره و همچنین محورهای کلی فراخوان بدست آمد. سپس دبیر جشنواره هیأت انتخاب آثار را انتخاب و معرفی کردند و با توجه به اینکه جشنواره در کرمان برگزار می‌شود، ایشان به سمت انتخاب داوران از استان کرمان نیز رفتند که این موضوع نیز کار خوب و شایسته‌ای است.»
 
اله‌یاری در پایان تصریح کرد: «امور چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با مدیریت دبیر جشنواره و نظرات شورای سیاستگذاری پیش رفته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انجمن موسیقی ایران و انجمن موسیقی کرمان زحمت اجرایی و پشتیبانی جشنواره را انجام می‌دهند.»
 
چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران توسط دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن موسیقی ایران و حمایت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 13:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثار چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ارزیابی شد | موسیقی ما