برنامه یاد بعضی نفرات
 
طبقِ گفته‌ی نماینده‌ی کرمان و راور
وزیر ارشاد با ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان موافقت کرد
موسیقی ما- نماینده‌ی کرمان و راور می‌گوید با توجه به اینکه ۱۵ سال جشنواره موسیقی نواحی در کرمان برگزار می شده و امسال به دلیل شرایط خاصی که در استان وجود داشت، امکان برگزاری نبود، انتظار داریم از سال آینده مجددا این جشنواره به استان کرمان برگردد که وزیر ارشاد موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد.
 
دکترمحمدرضا پورابراهیمی امروز ۱۵ بهمن ماه در جلسه مشترک با وزیر ارشاد با تشکر از حضور مجدد وزیر ارشاد در استان اظهار کرد: «حضور وزیر برای افتتاح بزرگ ترین و فاخرترین تالار فرهنگی هنری کشور در کرمان انجام شده است. با توجه به اینکه ۱۵ سال این جشنواره در کرمان برگزار می شده و امسال به دلیل شرایط خاصی که در استان وجود داشت، امکان برگزاری نبود و انتظار داریم از سال آینده مجددا این جشنواره به استان کرمان برگردد و میزبان برگزاری جشنواره باشیم.»
وزیر ارشاد در این رابطه بیان کرد:«۱۰۰ درصد موافق برگزاری جشنواره در استان کرمان هستیم زیرا استان هم سابقه برگزاری جشنواره و هم ظرفیت را دارد و تالار فرهنگ و هنر کرمان دومین مجموعه مناسب بعد از تهران برای جشنواره موسیقی است.»
پورابراهیمی در ادامه خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مقاومت به صورت سالانه در استان کرمان شد و افزود: «پیشنهاد این است دبیرخانه این جشنواره در کرمان فعال شود و فعالان عرصه فرهنگی هنری در مسائل مربوط به شهید سلیمانی شرکت کنند که هم به ترویج مکتب حاج قاسم و جریان مقاومت کمک می‌کند.»
 
در این رابطه نیز وزیر ارشاد موافقت خود را اعلام کرد و قرار شد از طریق کمیسیون اقتصادی، ردیف بودجه خاصی در بودجه سال آینده لحاظ شده و این جشنواره به صورت سالیانه برگزار شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خواستار حل مشکلات نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راور شد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر، اما به دلیل فقدان نیروی تخصصی، این ظرفیت ها فعال نیست.
 
وزیر ارشاد با استخدام چند نیروی تخصصی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راور موافقت کرد. پورابراهیمی در ادامه خواستار حل مشکلات مطبوعات استان کرمان و تامین اعتبار موزه مطبوعات شد.
 
در این جلسه تدوین کتاب تاریخ مطبوعات استان کرمان توسط خانه مطبوعات و دانشگاه مصوب و مقرر شد در رابطه با بیمه خبرنگاران، نشست مشترک وزارت ارشاد، رفاه و کمیسیون اقتصادی برای تعیین تکلیف سهم کارفرما در بیمه خبرنگاران در سراسر کشور بررسی و اقدام شود.
 
نماینده مردم کرمان و راور در پایان اظهار کرد: از سال گذشته تلاش کردیم در تبصره ۱۸ فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری و صنایع خلاق بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که در استان کرمان نیز عدد قابل توجهی جذب شده و در صورتی که کمیته اقتصاد فرهنگ و هنر تشکیل شود، می تواند به این مسئله کمک کند.
 
 
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 11:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وزیر ارشاد با ماندگاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان موافقت کرد | موسیقی ما