برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیر دفتر مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما با رادیو صبا گفت‌وگو کرد
علیرضا قزوه: کار ما موازی با ارشاد نیست
مدیر دفتر مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در گفتگو با رادیو صبا درباره مراحل دریافت مجوز پخش موسیقی در این سازمان توضیحاتی ارائه داد.
 
رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما درباره مراحل دریافت مجوز آثار از مرکز موسیقی صداوسیما گفت: «درهای این مرکز به روی همه باز است و من شخصا پذیرای همه کسانی هستم که در این زمینه استعداد دارند، در این مرکز بزرگان موسیقی بر اساس علم و دانش آثار رسیده را بررسی می‌کند و به طور معمول در طی یک تا دو روز نتیجه بررسی‌ها اعلام می شود. علاقه‌مندان و کسانی که فکر می‌کنند در حوزه شعر، موسیقی و خوانندگی استعدادی دارند، می‌توانند به مرکز موسیقی صدا و سیما واقع در ساختمان اداری صدا و سیما طبقه ششم مراجعه کنند. همچنین علاقه مندان در سایر شهرستان‌ها می توانند به مرکز صداوسیمای استانی خود مراجعه و آثار خود را برای این مرکز ارسال کنند.»
 
قزوه درباره انتخاب سلیقه ای برخی از آثار توضیح داد: «شاید در برهه‌ای از زمان این اتفاق می‌افتاد، ولی امروز ما تلاش می‌کنیم این طور نباشد و آثار با اصالت و فرهیخته به سازمان صداوسیما راه یابند و استعدادهای جوان و کمتر شناخته شده معرفی شوند. هنرمندانی که از نتیجه بررسی‌های آثارشان راضی نیستند، می توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا آثارشان توسط کارشناسان دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.»
 
رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما درباره پخش ترانه‌ها و موسیقی‌های کم کیفیت گفت: «برخی از ترانه‌ها و کارهایی که از رادیو و تلویزیون شنیده می شود، گاهی بدون مجوز از طریق مدیران تولید و پخش راهی آنتن می شود که این کار به عنوان تخلف ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد، همه تلاشمان را می‌کنیم که این تخلفات کمتر شود. با بررسی آثار رسیده از شهرستان‌ها و تجلیل از جوانانی که در این زمینه استعداد دارند، تلاش می‌کنیم این استعدادهای با اصالت به سمت موسیقی های بی اصالت کشیده نشوند و جذب صداوسیما شوند و آموزش های لازم را ببینند.» 
 
قزوه در پاسخ این سوال مجری برنامه که به نظر شما دریافت مجوز یک موسیقی و ترانه از وزارت ارشاد و دفتر موسیقی صداوسیما موازی کاری نیست؟ توضیح داد: «در سازمان صداوسیما سلسله مراتب و قوانینی برای پخش وجود دارد، برای مثال گاهی یک اثر مجوز پخش در شبکه استانی یا جام جم را دارد، ولی همان اثر در شبکه های سراسری قابل پخش نیست که این قوانین نیز متناسب با مخاطب سنجی های انجام شده وضع شده است.»
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 - 16:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا قزوه: کار ما موازی با ارشاد نیست | موسیقی ما