.
حکایتِ یک رفاقت با ملودی‌های استخوان‌دار
آلبوم «سپردمت به جاده‌ها» با اجرای سالار عقیلی و حضور بزرگان موسیقی رونمایی شد
اثری از: 
کارگردان: 
مدیر تولید: 
تصویر: 
تدوین: 
plays 113231
موسیقی ما- مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «سپردمت به جاده‌ها» اثرِ جدید «سالار عقیلی» با آهنگ‌سازی «مسعود پیروی» با یک دقیقه سکوت به احترام مردم داغ‌دیده‌ی آبادان انجام شد. در این مراسم هنرمندانی چون نادر مشایخی، نصیر حیدریان، وارطان ساهاکیان، مجید سینکی، بهنام ابوالقاسم،رضا فرهادی، پژمان بلورچی، کاوه کاتب، شهرام توکلی و نیما جوان در فضای باز فرهنگان فرشته برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «مسعود پیروی» (آهنگساز آلبوم«سپردمت به جاده‌ها») با اعلام یک دقیقه سکوت به احترام حادثه‌دیدگانِ متروپل ، جان‌باختگان و مردم داغدیده آبادان و ابراز همدردی با این فاجعه، درباره‌ی این آلبوم گفت: «این اثر که روزهای آینده به صورت فیزیکی و در آینده‌ای نزدیک به شکل دیجیتال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت یک مجموعه‌ی‌ هشت قطعه‌ای شامل ۲ آواز و ۶ تصنیف است و ماهیت کلی آن حرف‌های دل من بوده است. ملودی‌های این آلبوم را به طور مستقل و بدون شعر نوشتم و در روند کار  شاعران عزیزی که در این مجموعه با من همکاری کردند بر روی آن شعر سرودند. درواقع شکل گیری پیوند شعر و ملودی برای کارهای این‌چنینی بسیار سخت است؛ چرا که ذهن آهنگساز محدود به محتوا و مضمون شعر نیست و ملودی‌ها آزادانه‌تر شکل می گیرند.»

این مدرس دانشگاه ضمن اشاره به مشکلات تولید آلبوم موسیقی گفت: «این مجموعه را با ترکیب و سازبندی متفاوتی با کمک بهنام ابوالقاسم به شکل امروزی درآوردیم و سعی کردیم در همکاری با بهترین نوازنده‌ها و تیم اجرایی، اثری مناسب را به مخاطبان ارائه دهیم. من همه حرفهایم را در آلبوم«سپردمت به جاده‌ها» در همراهی با سالار عقیلی بیان کردم که امیدوارم مقبول واقع شود.»

در ادامه سالار عقیلی نیز در سخنانی ضمن اشاره به آشنایی خود با مسعود پیروی در ارکستر ملی ایران گفت: «حدود ۱۰ سال پیش، زمان تمرین با ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی ، از طریق قطعه«شیدا» که حال و هوای موسیقی قدما را داشت با مسعود پیروی آشنا شدم. اثری که تصور می کردم متعلق به مرتضی خان محجوبی یا استاد برازنده است اما برای ایشان بود. از آن زمان به نوع آهنگسازی‌هایش علاقه‌مند شدم و به او اعتماد کردم تا به امروز که منجر به چنین همکاری مشترکی شد.البته یکی از شروط من برای خوانندگی این آلبوم؛ قرار گرفتن قطعه «شیدا» در کنار دیگر قطعات بود.»

این خواننده با ابراز خرسندی از انتشار فیزیکی آلبوم «سپردمت به جاده‌ها» اظهار داشت: «متاسفانه مدت‌هاست که آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شوند که من این موضوع را نمی‌پسندم؛ چرا که یک اثر موسیقی برای من به صورت فیزیکی و قرار گرفتن در کتابخانه خانه‌هایمان معنا پیدا می کند. خوشبختانه شاهد این هستم که همکاریم با مسعود پیروی و بهنام ابوالقاسم به عنوان تنظیم کننده و نوازنده پیانو قرار است به خانه‌های مخاطبانمان هم برود.»
 
در بخش دیگری از مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «سپردمت به جاده‌ها»، بهنام ابوالقاسم تنظیم کننده این اثر نیز گفت: «این مجموعه برای من حکایت رفاقت است. رفاقتی ۲۰ ساله با مسعود پیروی عزیز که منجر به این شد که در روند کار در جایگاه تنظیم کننده قدم‌هایش در ملودی‌ها برای من آشنا و قابل پیش بینی باشد. من در این همکاری ارتباط مهم بین شاعر و آهنگساز و خواننده را کاملا درک کردم و خوشحالم با حضور سالار عقیلی عزیز این آلبوم به گوش شما می‌رسد.»

رضا فرهادی مدیر استودیو کرگدن و مدیر میکس این اثر نیز گفت: «از پس چنین کارهایی رفاقت‌هایی شکل می‌گیرد و رفاقت‌های گذشته نیز محکم‌تر می‌شود. موسیقی آلبوم «سپردمت به جاده‌ها»یک موسیقی دیرآشناست که از گذشته‌ها؛ یک نخ تسبیح به آن وصل است . ملودی‌های استخوان دار و جذاب در کنار تنظیم‌های متفاوت بهنام ابوالقاسم و توانایی و قدرت صدای سالار عقیلی که ترکیب این سه عنصر برای من شیرینی  میکس را صدچندان کرد.»

وی ادامه داد: «روند شکل‌گیری این آلبوم چهار سال طول کشید. در این مدت ما اتفاقات زیادی را گذراندیم. مسعود و من هر دو  پدرانمان  را از دست دادیم .عاشق شدیم. فارغ شدیم .کرونا داشتیم مسائل مختلفی شبیه همین ضایعه عجیبی که در آبادان اتفاق افتاد، رخ داد که به‌طور قطع در روند انتشار بی‌تاثیر نبود، اما خوشحالم کار به سرانجام رسید.»

فرهادی در پایان گفت: «همان‌طور که برای  جسم و روحتان ارزش قائل می‌شوید؛ برای گوش‌تان نیز ارزش قائل شوید و موسیقی خوب و با کیفیت گوش کنید.»
 
شهرام توکلی آهنگساز و رهبر ارکستر نیز در سخنانی کوتاه خواستار انعکاس نقدهای منصفانه درباره آثار موسیقایی و هنری شد و اظهار داشت: «برای آلبومی که امروز تولید شده، مسعود پیروی  زحمات زیادی کشیده است. فارغ از اینکه موسیقی‌های این اثر با سلیقه‌ی من هم‌خوانی دارد یا خیر؛ به احترام تمام زحمتی که در همه این سال‌ها برای تولید این اثر کشیده تمام قد برایش می‌ایستم و تشویقش می‌کنم.
 
در پایان این مراسم، سالار عقیلی در همراهی با نوازندگان یک آواز و قطعه شیدا از آلبوم «سپردمت به جاده‌ها» را اجرا کرد.


افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
4 + 12 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو حکایتِ یک رفاقت با ملودی‌های استخوان‌دار از سالار عقیلی | موسیقی ما