برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرچم ۷۰۰ رنگ
درباره آلبوم «پرچم سفید»؛
پرچم ۷۰۰ رنگ
  • امیر بهاری
محسن چاوشی در آستانه آغاز سال نو «پرچم سفید» را به علاقمندانش عیدی داد تا ایام نوروز را با صدای خواننده محبوبشان سر کنند و ظاهرا تلاش بر این بوده که مثل سفره هفت سین نوروزی هر کدام از این ترانه‌ها رنگ وبوی خاص خود را داشته باشد اما خب هفت سین حداقل در «سین»‌هایشان با هم اشتراک دارند اما ترانه‌های آلبوم پرچم سفید فقط در نام خواننده اشتراک دارند و البته در متن ترانه (شعر)‌های مغلق و بی‌سر وته هم با یکدیگر مشابه‌اند.

در واقع بیش از آنکه نا‌مشخص بودن رویکرد موزیکال آلبوم آزار دهنده باشد، متن ترانه‌ها هستند که لطمه بزرگی به پرچم سفید زده‌اند والا این خواننده تصمیم داشته که در مود‌ها و فضاهای متفاوت آهنگسازی کند و این می‌تواند ویژگی کار باشد. هرچند این ویژگی نیاز به توانی بیش از این دارد. وقتی هنرمندی می‌خواهد آلبوم خود را در چند سبک و گونه هنری مختلف کار کند لاجرم از مکتب‌های موسیقایی مختلف شناخت کافی دارد و این از اثر او هویدا می‌شود هنرمندان بزرگ و مشهوری هستند که در طول سال‌های مختلف کاریشان در سبک‌های مختلف کار کردند (البته کمتر کسی در یک آلبوم چند لحن و چند سبک مختلف را تجربه می‌کند) و موفق هم بوده‌اند. مثلا اریک کلپتون هنرمند برجسته انگلیسی در طول بیش از ۴۰ سال فعالیت هنری‌اش سبک‌ها و صداهای مختلفی را تجربه کرده و موفق هم بوده است اما مثلا جاستین تیمبرلیک از این کار‌ها نمی‌کند چون قد و قواره خودش را می‌داند.

اتفاقا او خواننده بسیار خوبی است و از روی زیرکی است که از این ریسک‌ها نمی‌کند. به نظر می‌آید محسن چاووشی شناخت درستی از خود ندارد و دوستان و مشاوران خوبی هم ندارد. چون هنوز از کارهای موفق و کارهای ناموفق خود درس نگرفته و هنوز بعد از این تعداد آلبوم در حال آزمون خطاست. مثلا انگار هنوز کسی به او نگفته که در یک قطعه هارد راک (ترانه آخر آلبوم) باید چگونه آواز بخواند و نمی‌توان با‌‌ همان ادبیاتی که ترانه‌های قر کمری شیش و هست نوشته می‌شود برای این نوع موسیقی ترانه نوشت و به زور یک لیدگیتار دیسورشن و بالا آواز خواندن توهم ترانه هارد راک را داشت. تازه جدای از این، تجربه این سبک‌ها شناخت فرهنگی آن جریان هنری را هم می‌طلبد که هیچکدام از این بحث‌ها قابل اسنتاج از این اثر نیست.

چاوشی یک صدای خاص و متفاوت برای موسیقی پاپ ایران است. «صدا ساز» قهاری است و لحنی بسیار دلنشین دارد اما هنوز کار موفقی همانند «سنتوری» را تجربه نکرده است. به رقم اینکه نوازنده‌های بسیار خوبی را به کار می‌گیرد (در همین آلبوم فیروز ویسانلو، رضا تاجبخش، بابک صفر‌نژاد و... او را همراهی کردند)، اما هنوز آهنگسازی که بتواند از این قابلیت منحصر به فرد او به درستی استفاده کند، با او همکاری نکرده است. (تجربه‌های روزگاری که غیر رسمی فعالیت می‌کرد و همچنین آلبوم «سنتوری» را کنار بگذاریم). خود چاوشی هم ظاهرا هنوز متوجه نشد چه ترانه‌ای را باید بخواند و چه ترانه‌ای را نه.

البته در این وانفسای موسیقی پاپ که وقتی وارد فروشگاه‌های موسیقی می‌شوی تعداد زیادی عکس شبیه هم می‌بینی و تعداد زیادی موسیقی مشابه می‌شنوی، «پرچم سفید» قابل دفاع است و حرف‌هایی هم برای گفتن دارد. مثلا ترانه اول آلبوم (مردم آزار) اوپنینگ خوبی دارد آواز هم خوب وارد می‌شود، لحن فانکی جذابی هم دارد اما متن ترانه آنقدر بی‌ربط و بی‌محتواست که مخاطب لذت شنیدن سازهای خوب نواخته شده را هم از یاد می‌برد. بعد از همین کار خوب یکمرتبه در قطعه دوم آنقدر فضا عوض می‌شود که حسی که تازه ایجاد شده مخاطب را ترک می‌کند. البته ترانه «خواب بعد از ظهر» هم آکوردهای دلنشینی دارد و در‌‌ همان حال وهوای ترانه آغازین آلبوم است. ولی‌‌ همان اتفاق برایش رخ می‌دهد.

در مجموع این آلبوم از حال و هوای موسیقی هارد راک تا موسیقی ترنس را پوشش می‌دهد! تقریبا بعید است که آهنگسازی توانایی کار خوب در همه این فضا‌ها را داشته باشد. از قدیم گفتند با یک دست نمی‌توان چند هندوانه برداشت. آقای چاوشی چند تا از این هندوانه‌ها را بگذار پایین شاید نتیجه بهتر شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

از نظر هواداران متعصب چاوشی سلطان جهان و همه سبکهاس این واقعا خنده آوره....من کارهای چاوشی را دوست دارم و براش احترام قائلم اما بشدت با منتقد سایت موسیقی ما موافقم...آقا جان شما سبکت پاپه کلی هم طرفدار داری چه اصراریه راک بخونی فانک بخونی بلوز کار کنی 6و8 یا چمیدونم دوروز دیگه یه آلبوم از چاوشی میاد یه ترک هوی متاله یه ترک 6و8 یه ترک اسلو یه ترک ترنس آخه بابا یکدوم...نمیشه که والا اینکه همه چیو باهم قاطی کنی نبوغ نیست...یه سردرگمی یا همون آزمون و خطاس که آدمای تازه کار انجام میدن نه کسی که طرفدارای خودشو داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اخه قربونت برم من. الان تو این بحث کسی از تو پرسیده کدوم خواننده خوبه که تو اومدی در مورد م-ی صحبت میکنی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

کم میارن...حسودا از حسودی......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

بار دیگر سلام به تمامی شما هواداران و مخاطبان محسن چاوشی
آلبوم پرچم سفید هم منتشر شد و بار دیگر محسن چاوشی همدم تنهایی ما گشت
.
فارغ از تمامی نقد ها و جبهه گیری ها در برابر این آلبوم خواستم چند کلامی با شما صحبت کنم
.
پس از انتشار این آلبوم ما و شما نوشته هایی را خواندیم و حرف هایی را شنیدیم که ما را آزرده خاطر ساخت . کسانی که هیچ گاه محسن چاوشی و آثارش را درک نکرده اند و درک هم نخواهند کرد نمی توانند در مورد پرچم سفید اظهار نظر نمایند.
--------
وبلاگ های زیادی به نقد این آلبوم پرداختند که همگی هوادار و دوست دار محسن چاوشی هستند و نقد های انها تماما" از روی دلسوزی و علاقه است اما نوشته هایی که از این سو و آن سو منتشر می شود و دوستان نگارنده نه سبک های موسیقی را می شناسند و نه چیزی از شعر می دانند به خود اجازه می دهند این اثر را نقد کنند .
--------
شما هواداران ، با بها ندادن به این کودکان به ظاهر بزرگ بهترین پاسخ را به آنها می دهید و کسانی که به خود اجازه می دهند هرچه شایسته نیست را به محسن چاوشی و آثارش نسبت دهند حسابشان از قبل معلوم است و واضح است که خط فکریشان از کجا نشات می گیرد .

-------
محسن عزیز آلبوم پرچم سفید را در تنهایی ساخت برای آن هایی که دوستشان دارد و می خواهد همدم تنهاییشان باشد ، پس شما نیز مانند همیشه آرامش خود را در برابر این گونه افراد حفظ کنید و مطمئن باشید هرکه بدی کند در انتها به خودش باز می گردد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

هیچ وقت هیچ نقدی رو قبول ندارن هوادارای چاووشی به نظر منم همین هست که باعث شده هر البوم نسبت به البوم قبلیش ضعیف تر بشه ..... تازه یه البوم دیگه هم اماده داره که مطمئن هستم با همین افراد دوباره کار کرده .... اونم بد از این البوم میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

تشبیه کجا بود باو، این تیکه رو داشته باش
اونوقت مسافرا ینی تو قطار بودن ینی تو معشوق بودن d:

عجبا
شماها برا همه چی داستان میسازید

البته همونطور که گفتم، درک ماها پایینه و گوشامون به موسیقی مسخره عادت کرده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عالی بود جناب بهاری ...عالی .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

man tasoobi barkhord nemikonam, nazaram ine albome sal ya male farzad farzin bod ya lohrasbi, ama inam ye tajrobeye jadid bod belakhare

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اون که قیامتی هست مطمئنن هست.ولی واسه شما هم هست دوست عزیز ... :)
نیستی ؟ =)))) اونجا کاملااااا مشخص میشه که شما طرفدار محسنین :) (
شما میگی من طرفدارش نیستم ولی عاشقه آلبومش شدم. خب این بیشتر شبیه به دروغه .... :) به فکر اینم تو قیامت باش :)

آلبوم محسن چاووشی فوق العاده ضعیف بود. قبول کنین....!!!!!!
به قول دوستمون محسن چاووشی نفس خالی بکشه و آلبومش کنه این طرفدارای افراطی میگن شاهکاره..... :)

ممنون میشم موزیک ما نظرم رو بازم مثل همیشه ثبت کنه :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عزیزم تک آهنگهای جدید محسن یگانه نسبت به کارهای رگ خواب و نفسهای بی هدف ضعیفتره
اما به مراتب از آهنگهای پرچم سفید بهتر و دلنشینتره
ضمن اینکه این تک آهنگها در زمان کمی آماده شده و طبیعیه که به قوت کارهای آلبوم نباشه اما حباب در راهه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سلام
ما که تویه این نوشته ها چیزی ندیدم که بتونیم اونو به نقد تشبیهش کنیم و از ایرادات موجود درس بخونیم
آقا اصلا پرچم سفید بد ولی تو خوب باش !!!

از دوستی پر من
از دوست دلخور من
آجر به آجر من
من پشت دیوارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سلام دست منتقدامون درد نکنه..انگار منتظر بودن آلبوم چاوشی بیاد بیرون تا قلم به دست بگیرن..این عزیزان چرا موسیقی افتضاح ایران رو نقد نمیکنند؟ در ضمن ما دیدیم که منتقد خودش کارشناس و کاربلده...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اشکان جان واقعا این سوالت جدی بود که تو ایران کی میتونه مثل چاوشی راک بخونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دهنم باز موند از تعجب! یعنی رضا یزدانی و اینا هیچن دیگه؟ باز هم تعصب کورکورانه....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

فقط من میتونم بگم کنســــــــــــــــرت =)))))))))))
محسن چاوشی نمیزاری که ... البته حق هم داری :))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ما هم هواداریم دوست عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خیلی واسم جالبه
بازم یه نقد دیگه روی آلبوم پرچم سفید از شما
ندیده بودم تا حالا دو بار یه آلبوم را نقد کنید
و به با قدرت بیشتری سعی بر تخریب اثر داشته باشید
این آقا انگار با چاوشی مشکل داره کلا انگار همتون مشکل دارید
آهنگ هر روز پاییزه که بهترین ترک این البوم هست را برداشته چه جوری نقد کرده!!!!!!
واقعا برات متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

محسنو نقد کنین اما توهین نکنید چون حسودیتونو نشون میده به این خواننده پر طرفدار...
چرا نمیخواین قبول کنید که موسیقی یه چیزه سلیقه ایه؟؟؟؟
دوستانی که با محسن حال نمی کنند خب گوش ندن کسی مجبورشون نکرده...
من خودم از بین خواننده ها محسن چاوشی رو بیشتر از هر خواننده ای قبول دارم...
دوباره تکرار میکنم نقد کنین نه توهین....
این نقدی که گذاشتین توهینه نه نقد چون اصلا تخصصی نیست و من این نقدو قبول ندارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

موسیقی پاپ حیاتش بر اساس اقبال مردم، چاووشی این کارو بلده اینو می تونید از فروش البوماش و دوستادارانش بفهمبد کار سختی که بعد از موفقیت آلبوم متاسفم و سنتوری بطور منظم هر سال البوم و جندین تک آهنگ (در حالی که خواننده های سر آمد موسیقی پاپ 2 سال یا 3 سال یکبار آلبوم تهیه می کنند)تهیه کنی و به تکرار آزار دهنده نرسی و فروش خوبی داشته باشی/نظر نگارنده رو در مورد ترک هر روز پائیزه قبول ندارم چون شعر و صدا و ملودی و.. بمبی از احساسه و دلنشین/
قطار،با من بمون، هر روز پائیزه، پرچم سفید، شعر های شاخصی داشتند و بقیه معمولی
فراموش نکنید جایگاه چاووشی بین مردم، نتیجه ذوق و هنر و تلاش و نوآوری خودشه و شاید جز معدود خواننده هایی باشه که به جای خوانندن مدام روی سلیقه ی بازاری و آزموده شده ی مردم، با موسیقیش مردمو رو به دنبال خودش می کشه
آقای بهاری، نظر شما محترم
اما من به شخصه با آهنگ قطار، هر روز پائیزه و با من بمون، لباس نو .و..دارم زندگی می کنم و عاشقانه دوستشون دارم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خدااااااااااااااااااااااااااا
اون دوستی که حشو رو با ه دو چشم نوشته به شعر "هر روز پاییزه" می یاد انتقاد فنی می کنه !!!!!!
دوست من
عزیز من
ادیب گرامی
شما اصن می دونی حشو چی هس ؟
بعضیا متاسفانه اگه ازشون دیکته بگیری رفوزه می شن اونخ می یان برا من شعر تحلیل می کنن
خدااااااااااااااااااااااا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یک سوال...
اقای منتقد...این آلبوم اصلا کار ترنس داه؟!
شما هنوز فرق هاوس و ترنس رو تشخیص نمیدی عزیزم...
بعد خواب بعد از ظهر رو میگی آکورد های دلنشینی داره؟!
عزیزم این تراک فقط دو تا آکورد داره...
اصلا میدونی آکورد چیه؟!

باقی نقد ها هم هیچ استدلالی پشتش نیست...
شما هنوز فرق فحش دادن رو با نقد نمیدونی...

ما به اینجور نقد ها میگیم نقد اوا خواهری...
- واااای مامان جووون این آهنگ بد بووووووووود...

چرا بد بود؟! به همون دلیلی که فرق هاوس و ترنسو نمیدونی میگی بد بود؟!

عیبی نداره...بزرگ شید تورو خدا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

in naghdaro vel kon.mohsen takeeeeeeeeee.mosighiam salighast na naghdo baresie moghrezane

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یه پیشنهاد به موسیقیه ما(وقتی مستقیما یه سایت مخاطبه ،مخاطبش قرار میگیره بیانگره ارزشه اون سایته پس)لطفا اگر از بهترین های موسیقی نقد میکنید از بهترین نقاده منصفه این عرصه هم استفاده کنید.
میشه با یه نقده منصفانه هم اماره بازدید سایتو بالا برد،اون وقت جنجال به پا نمیشه.
اون نقدیم منصفانه است که بوی علاقه (یا عدم علاقه ی)شخصی نده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

موسیقی = سلیقه!

مهم اینه پرچم سفید برای طرفداران واقعی محسن چاوشی یک البوم بی نظیر هستش.
راک و هاوس و ترنس و اینا معنی نداره، مهم اینه اکثر هوادارها دوس دارن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اینم نمیتونم بفهمم یه آهنگ رگی (خواب بعدازظهر ) و یه آهنگ 6-8 اسلو (جوابم نکن) بین بلوز - هاوس و راک چیکار میکنه!!
کاش دلتنگ و دیوار بی در رو جای این دوتا میذاشت.فضای آلبوم هماهنگ می شد و میشد باز شاهکار.
مرسی امیر بهاری نقد خوبی بود.
فقط چاوشی و بس.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوست عزیز تمام سبک هایی که اقای چاوشی سراغش رفتن سبک های سختی هستن که بزرگانی دارن و ایشون باید به بزرگان این سبک ها پاسخگو باشن !(در وجدانشون نه در میتینگ!)
اگر قرار بود همه بتونن هم راک بزنن هم شیش و هشت که خدا بیامرز هایده از این کارا میکرد که به آقای چاوشی نرسه این اکتشاف!
والا!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من قبول دارم تنوع خوبه... اما چقدر تا چه حد؟؟؟ تنوع در خئ چند تا تراک خوبه..اینطوری اگه کارا هم ضعیف از آب در بیاد بقیه خرده نمیگیرن...نه این که کل آلبوم به چز چند تا تراک همه تو سبک راک و بلوز باشن! چرا اینقدر متعصبین؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

آقا جان سعید عبدالهی حرف خوبی زد اون شب ، میگفت خود چاوشی دوست داره نقد بشنوه دوست داره همه در موردش حرف بزنن

بذارید بزنن شما ها غمتون نباشه

اینها اگه چاوشی رو دوست نداشتن که دونه دونه تراک هاشو گوش نمیدادن و از بر نمیشدن

=)) =))

شما ها زندگیتون رو بکنید و با محسن چاوشی عزیز خوش باشید ، به فکر بعقیه نباشید بخدا همه دارن حرص میزنن چون خوانندشون انقدری که چاوشی محبوب شده محبوب نیست
هنوز خودش رو نشون نداده این همه طرفدار داره و همه دارن براش سر و دست میشکونن ، بنده خدا میدونه و خودش رو نشون نمیده دیگه

چاوشی جان چاکریم داداش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

لینک ۲تا نقد مثبتو بده لینک بیستا نقدمنفی رو بدم,خودمونو که نمیتونیم گول بزنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خوبه!
خیلی جالبه!
اگه نمیخواین قبول نکنین ولی این آلبوم جزو بهترین کار هایی بود که از چاووشی شنیدم و به نظرم علت این همه نقد های پی در پی و یکی جالب تر از دیگری هم همینه!
بعضی از دوستان هم که همیشه لطفشون شامل حال هواداران محسن چاووشی هست از این قضیه سو استفاه کردن! البته ما به لطف هاشون عادت داریم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سلام به همه
دوستان من نظراتونو خوندم و نرای همتون محترمه ولی فکر نمیکنید دارید زود قضاوت میکنید خدایی این رسمش نیست کارای محسن چاوشی ستاره ایه و مورد پسند هر کسی نیست و عده ای خاص دوستدارن که به این هنگ هاگوش کنن.چرا سعی دارین محسن روخراب کنید به خدا حیفه .سبک و سیاق محسن جوریه که دوست نداره با هر کسی کار کنه و سلیقه و سبک محسن با حسین صفا بیشتر جوره با ترانه سراهای دیگه .
من نمیگم نقد کردن خوبه یا بده ولی نقد داریم تا نقد یه موقع طرف میاد نقد میکنه برای پیشرفت یه چیزی یا کسی یه موقع هم نقد میکنه برای تخریب و کوچیک کردن یه کسی .
آقای بهاری شما میتونستید خیلی بهتر عمل کنید.
اون دوستانی هم که میشینن و به نظراات هوادارای محسن چاوشی رای منفی میدن فقط اینو میگم که نکنید .
در مورد آلبوم های محسن هم میتونم بگم که تو ایت 8-9سالی که محسن میخونه هر روز داره به طرفداراش اضافه میشه .
آلبوم های محسن خاصه و همون طوری که گفتم مورد پسند هر کسی نیست و طرفدارای خاص خودش رو داره اون عزیزانی هم که گفتن آلبوم پرچم سفید خوب نبوده و ضعیف بود خوب برادر من شما گوش نکن .شما گوش نکنی آسمون به زمین نمیاد که اون کسی که دوست داره میخره و گوش میکنه لذتشو هم میبره .ه چز دیگرو هم بگم اگر آلبوم پرچم سفید خوب نبود موقع تحویل سال تراک پرچم سفید رو از تلویزیون پخش نمیکردن .
پس نتیجه میگیریم که آلبوم خوبی بوده وگرنه این همه رای نمیاورد .شما دوست عزیزکه مخالف کارای محسن چاوشی هستی برادر من این همه خواننده داریم تو این مملکت شما برو آهنگ هر کسیو که دوست داری گوش کن کسی که جلوتو نگرفته کسی هم چاقو نذاشته رو شاهرگت که الا باید این آلبوم رو گوش کنی.
کارای محسن جوری هست که با یک بار گوش دادن نمیتونی در موردش قضاوت کنی باید چندین و چند بار گوش کنی که بفهمی محسن چی خونده .
در مورد صدای محسن هم اینکه من و خیلی های دیگه صداشو دوست داریم چرا ؟چون که یه غمی تو صدای محسن چاوشی هست که آدمو جذب خودش میکنه.و اینکه محسن مثل خواننده های دیگه نیست که بیاد شعر و آهنگ یکی دیگرئ برداره و باز خونی کنهو بگه که من خودم این شعر و ملودی رو ساختم (قابل توجه هوادارای م . ی)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سلام آقای هنرمند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیدوارم حداقل نوه هاتون تراک قطار رو درک کنن.
خودتون که ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به قول رضا یزدانی که میگه:
قافیه‌های افتضاح، ترانه‌ها بی‌آبرو
بخون شاید با خوندنت، تاریخمون شه زیر و رو

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

چرا وقتی یکی کار تکراری میکنه میگیم واااااااااااااای تکککککککککککککککککرار,درجا ... و وقتی کسی خودشو تکرار نمیکنه اینطوری حرف میزنیم واقعا که

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

تحلیل خوبی بود اما من تک تک تراک ها دیوونه ام کرده و با اون ارتباط برقرار کردم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

تا حدود زیادی حرف ایشون رو قبول ندارم،از نظر من توی البومای مجاز چاووشی پرچم سفید بهترین البوم بوده...نمیگم نقص نداشته ولی تو هر البوم چاووشی چند تراک بود که اصلا قابل گوش کردن نبود ولی پرچم سفید البومی بوده که میشه تمام تراکاش رو گوش کرد.

البته با یه جمله ایشون موافقم که محسن بعد از اینهمه البوم نباید ازمون وخطا کنه ولی در کل موافق این نقد نیستم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

محسن چاوشی یه زمانی خواننده محبوب و نامبروان من بود. همون روزا که سنتوری تازه پخش شده بود و ترانه هاش حسابی گل کرده بود.
رفتم mp3 کامل کارهاش رو خریدم و دیگه چاوشی شده بود همدم تنهاییهای من.
من با آهنگهایی مثل "آهای تو که این همه دوری از من" - "سه شنبه ها" - "خودکشی ممنوع" - "بانوی من" و ... زندگی کردم.
اما افت چاوشی دقیقا از جایی شروع شد که اولین آلبوم مجازش رو روانه بازار کرد. این در حالی بود که همقطارش یعنی محسن یگانه روز به روز داشت بهتر و پخته تر می شد و نفسهای بی هدف و یه شاخه نیلوفر هم که در فاصله زمانی کمی منتشر شدند و خب این کجا و آن کجا!
همین شد که محسن یگانه به تدریج و خیلی آروم جای محسن چاوشی رو در قلب من گرفت. البته چاوشی خواننده بسیار خوبیه ولی در انتخابهاش داره اشتباه میکنه و این اشتباهات در مورد یگانه خیلی کمتره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من که از تک تک ترک های آلبوم راضیم و تونستم با همشون ارتباط بر قرار کنم. هیچ مشکلی هم ندارم با اینکه محسن هر آلبومش داره یه فضایی رو ایجاد میکنه.
اما به نظرم دیگه وقتش رسیده تا محسن با توجه به نتیجه ی آلبوم هایی که داده، آلبوم بعدیش رو بسازه و به فکر تغییر سبک نباشه.
تا حدی با حرف های آقای بهادری موافقم اما لحن ایشون بیشتر توهین کردن تا نقد کردن.
وقتی مقاله نویس های ما نقد کردن درست رو بلد نباشن از بقیه چه توقعی میشه داشت ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یه شاخه نیلوفر آهنگهای خوبی داشت و انصافا چاوشی ملودی های زیبایی ساخته بود اما عدم تنوع و یکنواخت بودن فضای آلبوم باعث شد که کلیت آلبوم نتونه اون طور که باید و شاید موفق بشه
در آلبوم بعدی (ژاکت) این تنوع بیشتر شد اما ملودیها دیگه اون ملودی های جون دار یه شاخه نیلوفر نبودند و کارهای سطحی مثل بازار خرمشهر و لولای شکسته و ... در این آلبوم زیاد بود. البته کارهای خوبی مثل خنده - بخون امشب - دور آخر و تراک 3 هم در آلبوم وجود داشت.
آلبوم حریص یه آلبوم تنظیم محور بود که تنظیمهای خیلی خوبی داشت اما چاوشی باز هم در ملودی سازی افت کرده بود و اون تنظیمهای زیبا حیف شدند. چمدون تنها آهنگی از این آلبوم بود که به دل من نشست.
این آلبوم هم که دیگه واویلا!!
یه سقوط تمام عیار برای محسن چاوشی. البته 2 تراک خیلی خوب داره (جوابم نکن و هر روز پاییزه) ولی خیلی از تراکهاشو حتی یه بار هم نمیشه گوش کرد!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ترانه های این آلبوم فوق العاده افتضاحه (البته به جز چند مورد)
سوژه های تکراری و نخ نما شده اون هم بدون هیچ نوآوری و خلاقیتی و بدون استفاده از ترکیبهای دلنشین و زیبا

چند بیت از ترانه های ضعیف این آلبوم
موهات کهکشونات چشمات ستاره هاتن منظومه های شمسی جف گوشواره هاتن ( پدیده های کیهانی خیلی بد در این بیت به کار رفتند)
عمر هر چی غیر از عشق مث عمر کوتاهه!!!!! (دیگه نیازی به توضیح نداره)
اره رو چون فرو کنی چه در کشی چه تو کنی (استفاده بیجا از یه ضرب المثل وسط یه ترانه)

البته نمونه خیلی زیاده ولی من هر چی الان می گردم یک ترکیب زیبا و جدید و دلنشین تو ترانه های این آلبوم پیدا نمیکنم و به نظر میرسه که نبوغ حسین صفا ته کشیده!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

نمی‌فهمم کجای ترانه‌ی قطعه‌ی آخر قر کمری‌ست؟! ترانه‌سرا سعی می‌کند فضای تیره و سیاهی بسازد، اینکه تا چه حد موفق بوده جای بحث است اما حداقل ادبیاتش "قر کمری" نشده.
آهنگساز تمام قطعاتش از جمله سنتوری تا بحال خود او بوده، (اگر منظور ملودی‌گذاشتن برروی ترانه است) که بیشترین سهم در عوامل موفقیتش همین ملودی‌هاست، که خوشبختانه هنوز هم در این مورد افتی پیدا نکرده. اگر منظور تنظیم است، بله او رویکرد تنوع‌طلبی پیش‌گرفته که در بعضی موارد باعث پس زدن مخاطب قدیمی‌اش می‌شود، اما با این‌حال فکر می‌کنم این آلبوم در تنظیم‌ها گامی رو به تعادل دارد.
فبلی اسم مستعار بود؟ :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

الان به نظرت ترانه هر روز پاییزه شیش و هشته؟؟؟؟!!!!!!!!!
لعنت به این نقد........ (اینم شیش و هشت بود، لیدگیتار دیسورشن هم نداره )

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دمت گرم
واقعا درسته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

بگو مگو - خواب بعدارظهر - مردم آزار
سه تا شعر که هرچی فک میکنم نمیفهمم چرا چاوشی انتخابشون کرده.
فضای آلبوم بهم ریختس.من با یه شاخه نیلوفر زندگی کردم ولی با این نمیشه ارتباط برقرار کرد.هیچ تناسبی بین کارا نیس.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من خودم یکی از طرفداران محسن چاوشی هستم و واقعا این حرف ها را قبول دارم اما یکم لحن تند بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من به عنوان طرفدار دو اتیشه و قدیمی سلطان محسن چاوشی از شنیدن ترانه های بسیار ضعیف و سطحی صفا خسته شدم.

دوست داشتن یا عشق دوست دارمت با عشق عشق من به دوست داشتن قابل تصور نیست؟
آخه این ترانه ست؟

چرا با روزبه بمانی همکاری نمی کنی؟ با یغما گلرویی و...؟
نمیدونم بحث رقمیه که میگیرن؟ مشکل کجاست؟ چرا جواب ما رو نمیدی؟

تو رو خدا به فکر ما هم باش... دوست داریم این صدای بی نظیر و شگفت انگیز ترانه های خوب بخونه نه این....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اقا می دونی شما عادت کردی تا اخر عمرت از صبح تا شب خودتو تکرار کنی و ار بقیه هم میخواهی همین کارو کنن و اینو از یاد نبر خیلیها دارن با همون اهنگه اخری که اسمشو گذاشتی راک زوری زندگی میکنن و سعی کن نقد کنی نه تخریب و فراموش نکن خودتم هنوز توی شوک اهنگ قطاری اقای تخریبچی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

قابل توجه جناب بهاری :

1 - خواب بعد از ظهر کلا" 2 آکورد دارد .

2 - هرروز پاییزه هارد راک نست بلکه سافت راک است . خوب است کمی سبک های موسیقی را بشناسیم بعد دست به قلم شویم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ولی به نظر من به امثال ترانه های یگانه بخصوص این تک اهنگایی که جدیدا داد میگن افتضاح

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

آقای امیر بهاری! من دستت رو می بوسم به خاطر این نقد.

من با چاوشی زندگی کردم و می کنم. این آلبوم (در کل خوب) یکی از بدترین تجربه های تجربه ی یک اثر هنری در طول زندگیم بود.

هنوز باورم نشده که چاوشی این ترانه های افتضاح رو خونده!
نمی دونم چه اصراریه به کار با این ترانه سرا؟

محسن من بازم سنتوری میخوام.
من از کارهای به اصطلاح پرتحرکت خوشم نمیاد.
نمونه ش فاجعه ی بازار خرمشهر و میخرم برات النوگی طِلا!
من از این ترانه های دوزاری متنفرم.
و با این همه هنوز طرفدارتم و در کنارت. ولی این عهدی ابدی نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

محسن چاوشی عزیز! به گوش باش! به هوش باش! دوستت کسیه که این نقد رو نوشته و نه طرفدارنی که با تعریف از هر اثرت دارن نابودت می کنن!

تو یک نابغه ای. در این شکی نیست. صدات بی نظیره. در سطح دنیا.
ولی مطمدن باش با این ترانه ها. با بازار خرمشهر ها. با این سرگردانیت. خودت رو نابود میکنی.

جایی گفتی بازار خرمشهر غمگین بود!!! و موفق!! برات عروسی میگیرم بزرا پولامو جمع کنم برات النگو بگیرم!!!!
این بود محسن ما؟

من میدونم ریشه این نظراتت کجاست. طرفدران متعصب!!!!!!!
نفس بکشی و سی دی خالی بدی بیرون میگن شاهکاره!!!!!

محسن. همون محسن قبل باش. شش و هشت نمیخوایم. این ترانه های ما قبل ضعیف رو نمی خوایم. همون محسن سابق شو... لطفا.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

محسن چاوشی اگر میخواد به روزهای اوج برگرده باید این انتقادات رو به دقت بخونه و بررسی کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

طرفدار متعصب = دشمن هنرمند
IP:2.185.148.164
دوشنبه 28 فروردین 1391 - 14:4

محسن چاوشی عزیز! به گوش باش! به هوش باش! دوستت کسیه که این نقد رو نوشته و نه طرفدارنی که با تعریف از هر اثرت دارن نابودت می کنن!

تو یک نابغه ای. در این شکی نیست. صدات بی نظیره. در سطح دنیا.

ولی مطمدن باش با این ترانه ها. با بازار خرمشهر ها. با این سرگردانیت. خودت رو نابود میکنی.

جایی گفتی بازار خرمشهر غمگین بود!!! و موفق!! برات عروسی میگیرم بزرا پولامو جمع کنم برات النگو بگیرم!!!!

این بود محسن ما؟

من میدونم ریشه این نظراتت کجاست. طرفدران متعصب!!!!!!!

نفس بکشی و سی دی خالی بدی بیرون میگن شاهکاره!!!!!

محسن. همون محسن قبل باش. شش و هشت نمیخوایم. این ترانه های ما قبل ضعیف رو نمی خوایم. همون محسن سابق شو... لطفا.

ممنون دوست عزیز واقعا حرف دل منو زدی .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

شما چرا از طرف ما حرف میزنه؟ چرا توهین میکنی؟
واقعا به نظرت دروغ میگه؟ واقعا ترانه ها خوب بودن؟ اصلا میدونی ترانه چیه؟ ادبیات چیه؟ هنر چیه؟
اصلا میدونی نقد چیه؟
فرقش با دشمنی رو میدونی؟
میدونی هیچی مثل نقد شدن به هنرمند کمک نمیکنه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عزیزم این نقد نیست یه تحلیل و بررسی کلیه
واقعا هم آلبومش ضعیف بود دیگه قبول کنید! مخصوصا ترانه هاش که واقعا عذاب آوره
طرفدار خوب به فکر پیشرفت هنرمندشه نه اعتماد به نفس دادن کاذب به اون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من نه طرفدار محسن چاوشی ام و نه هیچ کس خاص دیگه ولی خوب متوجه می شم به چی میگن نقد و به چی میگن کوبیدن...!
حداقل می خواین کسی رو بکوبونین اینقدر رو بازی نکنین تا دستتون خونده نشه...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

چرا امروزم مث دیروز و فرداس/این چه تقدیر سیاهیه خدایا
بذار این سوالو از خودت بپرسم/این تقاص چه گناهیه خدایا
با توام آی روزگاری که گرفتی/از دل ساده من دلخوشیاشو
فکر کنم من و تو من بعد بی حسابیم/آی زمونه بیا بیخیال ما شو
چرا اون ابر سیاه بی کسی/سایه هاش رو بخت تیره منه
چرا جز دلتنگی و دلواپسی/در خونمو کسی نمیزنه
این روزای بدبیاری که همیشه/واسه من مث یه شب تاریک و سرده
اگه یک روزم بخواد بره از اینجا/از همون راهی که رفته بر می گرده
دیگه هیچ چیزی ازم نمونده دنیا/جز همین جونم که مونده کف دستت
این که چیزی نیست دیگه ته مونده هاشه/همینم بگیرش از من ناز شستت

واقعا میتونی اینو با بگومگو و خواب بعد از ظهر مقایسه کنی؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عزیزم اینا چه حرفیه آخه میزنی؟
شما میدونی؟
هر نقدی ، نقد داره.
شما خودت بلد نیستی نقد دیگرانو نقد کنی.
طرز حرف زدنتو ببین.
کسی یه آلبوم رو نقد می کنه که موزیسین باشه و کسی نقد اون منتقد رو نقد می کنه که اونم موزیسین باشه.
من در مورد امیر بهاری نمی دونم موزیسین هست یا نه ولی از شما معلومه که موزیسین نیستی.
البته منظورم این نیست که فقط بدونی آکورد یعنی چی.
موزیسین بودن فراتر از تشخیص ترنس و هاوس و آکورده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

manam moafegham bayad ba roozbe bemany ham kar kone

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

الان شما اگر یه وبگردی کنید و نقد هایی که بر این آلبوم بر روی فضای مجازی منتشر شده است را مشاهده کنید ،نقد هایی که
از سوی دوست و دشمن متخصص و یا شنونده عام موسیقی
منتشر شده
در قریب به 95 درصدشون مثبت و روبه جلو این آلبومو خوندن
واقعا نمی دونم موسیقی ما چه مشکلی داره
و چه اصراری داره این آلبومو این صورت نقد کنه اون هم دو مرتبه
واقعا مشکوکه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

شما طرفدارای چاوشی فک میکنین خودتون استادین و بقیه هیچ،آخه اینم شد شعر
هر روز پاییزه هر هفته پاییزه هر ماه پاییزه هر سال پاییزه هر ده ،هر 20سا، هر نیم قرن ، هر 1قرن ،هر یک میلیون سال هر.....
اینو تو ادبیات بهش میگن هشو آخه چه معنی میده این (حالا یکی میاد میگه از درک شما پایینه،

یا ترانه قطار ، اول بگم که قطار یه چیزیه که آدما باهاش مسافرت میکنن ، اونوقت قطار قلب منه ینی چی ؟؟
راستی یادم رفت اینا از درک ماها پایین تره ها تورو خدا ببخشید(دی:)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یکی اینو بگیره
آلبوم شاید در حد و اندازه محسن چاوشی نباشی ولی اینگونه نقد دور از انصافه
برای معروف شدن راه های بهتر از نقد کردن هم هست
...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

کاملا" با نویسنده موافقم. محسن چاوشی هنوز در حال آزمون و خطاست! تنظیم ها از زمین تا آسمون با هم تفاوت دارند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

استراتژی هواداران مجترم آقای چاوشی در بخش کامنت ها:
1-در کامنت های دیگران اسم چاوشی را ببرند
2-در کامنت های چاوشی اسم سایر خواننده ها را ببرند
!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوستایی که طرفدار سر سخت این آلبوم هستند توجه کنند:!! این آلبوم اگر هم فوق العاده باشه یا به قول هوادارای متعصب و ...چاوشی! بهترین اثر قرن و حتی جهانی باشه یا در حد یه کتاب قطور حرف واسه گفتن داشته باشه ... چاوشی یه آلبوم در میون داره افت و خیز میکنه... 2تا تراکی که سینا حجازی تنظیم کرده بود جز ضعیف ترین تراک های آلبوم بودند( نه از نظر تنظیم! از نظر ترانه ضعیف و لحن خوندن) آقا کارای سینا واسه خودش خوبه! اصلا به تیپ محسن نمیاد... این آلبوم فقط 2 تراک خوب داشت...یکی تراک 2 یکی هم تراک آخر. موزیک ما جان! تایید کن لطفا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اصرار بیش از حد به کارکردن با حسین صفا واقعآ به کار چاوشی لطمه می زنه. ترانه هاش اصلا قابل مقایسه با شعر و ترانه های کسانی مثل یغما گلرویی، افشین یداللهی،محسن یگانه و ... نیستند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

جنـاب !
شما از لحن نقدتون بر این البوم معلوم بود که نه از ترانه های حسین صفا چیزی متوجه میشوید نه ... ! :))
شما دقیقا از همون دسته افراد هستید که فقط چسبیدید به اهنگ ـای سنتوری محسن و دیگر هیچ !
(البته این را هم فقط برای این میگویید که هواداران بر سرتان نریزند ! )
متن ترانه مردم ازار بی سرو ته بود ؟
ما هواداران در مقابل این گونه نقد ها فقط میگوییم : بـاوشه دوست عزیز ! :))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من از زمان شنیدن سنتوری تا حالا خیلی به خودم فشار آوردم بین اون سنتور سر حال و پرنشاط اردوان کامکار و این صدای خسته و زخم خورده چاوشی ارتباط بر قرار کنم اما نشد...و این رو گذاشتم به حساب نبوغ سینمائی مهرجوئی... الان هم حوصله شنیدن این آثار ضعیف رو ندارم از نقدهاتون معلومه چه خبره...
عشق است صدای شهرام ناظری که شعر مولانا و فردوسی را داره دوباره جون میده...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من نه منتقد هستم و نه موزیسین. تنها از جایگاه یه مخاطب موسیقی پاپ ایران نظرم رو می نویسم :
قطعاتی که تو این آلبوم شنیدم یا متوسط بودند یا ضعیف. حتی یک قطعه ی قدرتمند هم بینشون نبود. منظورم قطعه ای در حد مثلا دیوار بی در هست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خیــــلی از نظرات سایت موزیک ما رو تا حالا خوندم.

راستشو بخوای بهترین نظری بود که تا الان خوندم.

عالی گفتی.
مخصوصا : نفس بکشی و سی دی
خالی بدی بیرون میگن شاهکاره!!!!!

مرسی ازت :) عالی بود :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

تعصب رو بذاریم کنار و قبول کنیم ترانه ها فاجعه بودند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

kash kasi afkar bozrg mohsen chavoshi ra midanest
shayad bayad mohsen chavoshi niz manand kheyli ha tekrar mishod

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

حسادت چرررررررا؟؟؟

چاووووووووشی عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

نمی دونم چرا بعضی ها سعی در تخریب محسن رو دارن؟؟؟؟؟؟؟؟اگه یکم از حسادتشون نسبت به محسن کم کنن اونوقت می فهمن که چاوشی با همه فرق داره و هرچی بخونه قشنگه.......................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

فکر نمی کنم تو کل دنیا کسی باشه اندازه من چاوشی گوش کرده باشه!
شب و روزمه دیگه.
ولی میدونید دیگه با پرچم سفید قاطی کردم. بازم محسن فوق العاده بودا.
ولی ترانه ها اینقدر بد بود که قابل تحمل نبود.
حالا اگه این نقد ها نباشه محسن از کجا باید اینو بفمهه؟
هوادارای متعصب که نمیذارن نقد به گوشش برسه فقط میگن شاهکار هر چی باشه!
ممنون از موسیقی ما. بازم ازین کارا بکنید.
رضا صادقی هم افت کرده. واسه اونم بذارید. این بزرگترین کمکه به موسیقی ایران.
البته بماند که افت چاوشی بیش از هر چیز به هر روز بدتر از دیروز شدن ترانه ها بر میگیرده.

پی نوشت: باید یه کمپین درخواست از محسن چاوشی برای قطع هکاری با این ترانه سراهای آماتور و بی استعداد و همکاری با روزبه بمانی افشین یداللهی یغما گلرویی و... ره بندازیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من یه سوال دارم اگه آلبوم خوب نبوده چرا این همه نقد میشه مثلا کی البوم ...با خیلی های دیگه رو این همه نقد میکنین.البومی که تو یه سایت این همه مورد نقد قرار بگیره یعنی نقاط مثبت زیادی داره که شما ظاهرا نمیخواید ببینید.شاید نقاط منفی آلبوم رو خوب گفته باشید ولی چون باز هم از نقاط مثبت چشم پوشی کردید نقد منصفانه ای نبود.با این نقد های نا منصفانه فقط طرفدارا و محبوبیتتونو کمتر میکنید.شما که به فکر طرفدارای چاوشی هستید مواظب باشید طرفدارای خودتونو از دست ندید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

تا حدودی با نقدهای آقای بهاری موافقم اما واقعا لحن بد و زننده ای بکار برده.
انتقاد باید در کمال احترام صورت بگیره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

توهم زدی ترانش قشنگه داری با یکی از بهترین ترانه های البوم خواب بعد از ظهر مقایسه میکنی ! همون دور خودت نچرخ ادم خندش میگیره گوش میکنه یا مثلا ترانه بگو مگو که یه اهنگ اکتیو هاوسه از فداکاری که نمیدونم چطوری به اون میگن ترنس بهتر نیست ؟! حرفای خنده دار نزن عزیزم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سایت "موسیقی ما" داره همه تلاششو میکنه که آلبوم "پرچم سفید" رو همه جوره از روی "ضعف" زیاد "بکوبه" و از روز دوم انتشار آلبوم , این سایت شروع کرده به حاشیه سازی و حرفایی که همش از رو سلیقه بوده و هیچکدوم بار علمی و موسیقایی نداشتن و صرفا" برای اسم دار کردن به اصطلاح "منتقدین" خود بوده !بخاطر این پشت کار قوی بهتون تبریک میگم! آقای "منتقد"!! آقای "امیر بهاری"!!تو به حرفای خودت میگی "نقد" ؟؟ کدوم قسمتش بار موسیقایی داشت جز اینکه از سلیقه خودت حرف زدی؟؟؟! قوی ترین قطعه ی آلبوم (هر روز پاییزه) رو هرجور شده بردی زیر سوال که چی ؟؟؟! شعرش قر داره؟؟؟! اصلا 6/8 یعنی چی ؟؟ اصلا اینارو بیخیال ..!! شعر یعنی چی؟؟ شعر هر روز پاییزه رو بنویس رو کاغذ ..!! ببین میتونی ریتمیک اجراش کنی؟؟ از مضمون این شعر چی فهمیدی؟؟پاییز سمبل چیه؟تویی که اسم خودتو گذاشتی "منتقد" و این سایت هم همه جوره تو و امثال تو رو حمایت میکنه , کِی تونستید موشکافانه آلبومو نقد کنید جز اینکه فقط گفتید "آلبوم ضعیفه و شعرا مشکل داره؟؟!!!چه مشکلی ؟؟ اینکه شما نمیتونید شعر رو درک کنید دلیل بر ضعف آلبوم نیست!!! شما با سبکهای : "جز,رگی,درتی هاوس,..." آشنایی داری؟؟!میدونی واسه این سبکها چه نوع شعری باید گفت؟؟! آقای منتقد "عزیز" اینکه هنوز اطلاعات شما خیلی کمه از شعر و موسیقی ، اطلاعات کافی یه منتقد رو نداری دلیل نمیشه هنر "محسن چاوشی" رو زیر سوال ببری .... !!
یه نکته عجیبی تو "نقد" شما دیدم که برام جالب بود :))
"در مجموع این آلبوم از حال و هوای موسیقی هارد راک تا موسیقی ترنس را پوشش می‌دهد" ..
آخه دوست عزیز مشکل اینجاست که هنوز شما نمیتونید سبکارو از هم تشخیص بدید..!! کدوم ترک ترنس بود ؟؟؟ متاسفانه باید بگم آلبوم قطعه ی ترنس نداشت ...!! اگه منظورتون ترکهای 3 و 6 هستش, اونها در سبک هاوس و درتی هاوس تنظیم شدن ..!! آلبوم حریص رو گوش دادی؟ به ترکهای 1,6,8 میگن ترنس !!
هارد راک ؟؟؟! تورو خدا این حرفارو نزنید !! فکر کردید مردم ایران موسیقی سرشون نمیشه ؟؟! هارد راک اینجوریه؟یه شب که میخوای بخوابی پیش خودت یکم فکر کن .. !! باور کن این حرفای شما و امثال شما در آینده جواب داده میشه ..!! از طرف هواداران چاوشی نه! از طرف خود چاوشیم نه!!! بلکه از طرف "حق"...
آلبوم پرچم سفید یه آلبوم کاملا نوین و پر از ایده های جدید و خلاقیت هست ..متاسفانه شما با حاشیه سازیهای کاذب خودتون سعی بر این دارید که آلبوم رو ضعیف جلوه بدید ولی از اینکه "مردم" خودشون درک و فهم دارن غافلید ..!!!چاوشی با آلبوم جدید طرفداران جدیدی هم جذب کرد و این یعنی مفید بودن آلبوم !!این یعنی که در آلبوم پرچم سفید نکاتی دیده شده که برای خیلیها جذاب بوده و باعث شده به این خواننده ی "دوسداشتنی" علاقه پیدا کنن..از بس کارهای ضعیف و کلیشه ای وارد بازار شده بعضیا گوششون به این سبکهای جدید عادت نکرده و وقتی میبینن یه شخصی مثل "محسن چاوشی" با این سبک تحول عجیب و غریبی در موسیقی ایجاد کرده زود میخوان واسه مطرح شدن خودشون و اینکه نشون بدن از موسیقی چیزی میفهمن،رو به سمت انتقاد بیارن !!
حالا بریم سر بحث اینکه گفتی بعد از قطعه ی مردم آزار با یه ترکی مواجه شدی که از اون حس و حال خارج شدی ..!محسن چاوشی کسی بود که در آلبوماش قرار دادن ترکهای "اکتیو" و "اسلو" رو یکی در میون کنار هم "مد" کرده بود. آلبوم "متاسفم"..یا اصلا چرا راه دور بریم؟آلبوم "حریص" .. ترک اول یه قطعه ی ترنس و اکتیو بعد ترک دوم یه ترک اسلو و عاشقانه .. چطور اون موقع اینارو نگفتید ؟؟ آلبوم "یه شاخه نیلوفر"به غیر از ترک اول تقریبا بقیه ترکها اسلو و آروم بود و فضای کاملا سنگینی بود که درکش برای بعضیها سخت بود و همین سایت از سنگین بودن فضای آلبوم ایراد گرفت و منتقد گذاشت و .... بعدش چاوشی تصمیم گرفت از ایده ی قدیمی خودش استفاده کنه و قطعاتی به کار ببره که فضای آلبوم رو بطور کامل بشکنه .. !! حالا باز شما اومدی میگی چرا قطعات بالا و پایینه؟؟!میدونی اینا یعنی چی ؟ اینا یعنی بهونه ! یعنی بدون هیچ اطلاعاتی مامورتون کردن که این داستانارو ببافید ...!
شما به توهین کردن میگید "انتقاد"؟؟ فکر کردی ما نفهمیدیم منظورت از این حرف چی بوده ؟"اما مثلا جاستین تیمبرلیک از این کار‌ها نمی‌کند چون قد و قواره خودش را می‌داند"... واقعا خجالت آوره !! هم متاسفم واسه شخص "تو" و هم متاسفم واسه سایت "موسیقی ما"..
محسن چاوشی کِی با سبکهای "هاوس،جز،رگی،..." آهنگ منتشر کرده که باید حالا ازشون درس میگرفت؟
این طرز حرف زدن یعنی نقد هنری :" به زور یک لیدگیتار دیسورشن و بالا آواز خواندن توهم ترانه هارد راک را داشت"؟؟؟ ما هم از این نقدا بلدیم ولی "موسیقی ما" تایید نمیکنه ..!!
سواد کم شما از سبکهای موجود در آلبوم و نشناختن سبکهایی که قبلا ذکر کردم نتیجش میشه این حرف :" تجربه این سبک‌ها شناخت فرهنگی آن جریان هنری را هم می‌طلبد که هیچکدام از این بحث‌ها قابل اسنتاج از این اثر نیست"
اینکه شما سبک "جز" رو نمیشناسی و نمیدونی چه شعر و محتوایی باید داشته باشه،باعث میشه بگی در آهنگ "مردم آزار" شعر بی معنی و بی محتوی بود ...!!!
*البته در متن ترانه (شعر)‌های مغلق و بی‌سر وته هم با یکدیگر مشابه‌اند* ..!! یبار نشستی فکر کنی راجع به شعرا؟؟؟تو این آلبوم هر شعر متناسب با سبک موجود سروده شده و هنر "حسین صفا" رو نشون میده که بعضیا درکشو ندارن ..!! شاید بیشتر از همه بخاطر این سر شعرها عصبانی هستی که یه شعری مثل شعر "قطار" رو نتونستی برای خودت تجزیه و تحلیل کنی و مفهوم اصلیشو درک کنی ..!! متاسفانه یکی از عادت بد انسانها همینه که وقتی میبینن چیزیو نمیتونن درک کنن،زود سعی میکنن از بین ببرنش و نا مفهوم جلوده بدن!
هواداران چاوشی عادت ندارن در آخر جملاتشون از اصطلاحات یا ضرب المثل های توهین آمیز استفاده کنن(با یک دست نمی‌توان چند هندوانه برداشت) .. پس فقط در آخر باید بگم "به قول پائلو کوئلیو":
*توضیح نده. دوستانت نیاز ندارند و دشمنانت هم باور نمیکنند*

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

چرا نظر منو ثبت نکردین؟؟؟؟؟؟؟
پرسیدم اگه ممکنه جسارتا آقای بهاری بگن که تخصصشون چیه؟
اصلا کاری به نقدشون ندارما ، فقط محض اطلاع!!
ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوستان عزیز خواهشا وقتی یه چیزی رو نمی تونن درک کنن نگن بد بود جناب میثم خان کدوم ترانه عذاب آور بود ؟؟ من نمیدونم چرا وقتی محسن چاوشی آلبوم میده همه میشن موزیسین و ترانه سرا عزیز دلم شما که ترانه های ابتدایی و پر از مشکل فنی رو گوش میدی دیگه نمیگم کدو.م خواننده اونارو گوش میدی معلومه ترانه های اینچنینی برات عذاب آور میشه ... در مورد صحبت های میلاد هم بگم کاملا باهات موافقم ایشون فرق هاوس و ترنس رو نمیدونه هر روز پاییزه رو میگه هارد راک واقعا متاسفم برای سایت موسیقی ما که چنین نوشته هایی رو میذاره تو سایتش ... موسیقی ما این تایید کن همیشه خورشید پشت ابر نمیمونه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من که هوادار دو آتیشه ی محسن یگانه ام ، تمام قد از پرچم سفید حمایت می کنم ... پرچم سفید رو دوس دارمش با عشق !!!

به نقد و این حرفا هم زیاد کاری ندارم ... با آلبوم حال کردم و گوش می کنم بهش و لذت می برم ...

عزیزم چقدر سخته دل کندن از تو ... عزیزم چقدر تلخه کام من از تو ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

بابا این نقدی که نوشتین شاید رو ذهن بعضی ها تاثیر منفی بذاره .

قبل از هر چیز از دوستان میخوام به هم توهین نکنین . و سلیقتون

رو به هم تحمیل نکنین . و یه چیز دیگه اینکه به طور قطع و تمام و

کمالدر مورد کسی نظر ندید.

من همونطور که جلوی اسمم نوشتم از یه خواننده دیگه خوشم میاد .

البته این دلیل نمیشه کارای دیگران رو گوش ندم .شاید همه رو

تقریبا به یه اندازه گوش بدم . اما خب از یکیشون از بقیه بیشتر خوشم میاد .

در مورد چاوشی باید بگم که کاراشو خیلی دوست دارم .

نمیگم این آلبوم بی عیب و نقص بود . اصلا نمیخوام آلبومو نقد کنم.

فقط میخوام در مورد چاوشی بگم که کارای خوب زیاد داره .

البته آقای منتقد چیزی خلاف اینو نگفته . ولی طوری این آلبوم رو

نقد کرد که انگار چاوشی یه آدمیه که چیزی از موسیقی سرش نمیشه .از آقای چاوشی عذر میخوام که اینقدر رک صحبت کردم.

ولی هر کی کارای چاوشی رو دنبال کنه میتونه بفهمه که در موسیقی سر رشته داره .

من سنتوری رو که یه شاهکاره میذارم کنار . . .

آهنگسازی " نخل های بی سر " چی ؟ بعضی قسمتاش ملودی

زیبایی داره که نظیرش کمتر شنیده میشه .

محسن چاوشی آثار قویه زیادی داره . . .

بوف کور ، زیبایی ، حریص ، کجاست بگو ، پرچم سفید ، جوابم نکن

پرنده غمگین ، اسیری و . . .

که هر کدوم حد اقل یه ویژگی مثبت رو دارن . البته حد اقل یکی . .
ویژگی هایی مثل تنظیم جالب ، ملودی خ.ب ، ترانه خوب یا خوندن خوب .
ممکنه حتی بعضیاشون همشو داشته باشن .
به نظرم بی انصافیه آدم این همه نکات مثبت در موسیقیه محسن چاوشی رو نادیده بگیره . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عزیز دلم شما اصلا میدونی راک چیه ؟؟ مثلا محسن چاوشی باید بیاد به جیم موریسون پاسخگو باشه !! تویه ایران کی تونسته راک رو در حد چاوشی بخونه ؟ من نمیدونم پس خواننده شما هم باید به بزرگان پاپ جواب بده با ترانه های سطحی که میخونه خودت میدونی کی رو میگم جناب فرانک ... شما فکر وجدان محسن چاوشی نباش حواست به وجدان خودت باشه چون تمام نظراتت با قصد و غرض هست فقط اینو میگم هر وقت خواننده دوراری پاپت تونست یه آهنگ در حد قطار بده اون وقت بیا بحث کن و در مورد راک اظهار نظر کن... موسقی ما تایید کن اسم کسی رو نیاوردم ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

میثم جان تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره همین حرفا رو به یگانه بگو تا بعد چند سال یه پیشرفتی تو کارش حاصل بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

معشوق یکی از مسافرای قطاره و در حال اومدن و قطار قلب منه یعنی معشوق در قلب منه...به این میگن تشبیه ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

انقدر به شنیدن این ترانه های شاده عادت کردید که ...متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

مشکل چاووشی اینه که تو این آلبوم فقط یا حسین صفا کار کرده اگر با ترانه سراهای دیگه مثل روزبه بمانی یغما گلرویی حتی امیر ارجینی کار میکرد (در کنار حسین صفا) کار این جوری در نمیومد....
دومین اشتباه کار با سیناست کارای سینا به محسن به هبچ وجه نمیخوره

ولی بازم کارای زیبا داخل آلبوم مثل قطار هر روز پاییزه و جوابم نکن وجود داشت که خیلی حال کردم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خداوکیلی خودت از این لحن حرف زدنت خجالت نمیکشی!? ادبم خوب چیزیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوستان ابراز مخالفت به این میگن نه اینکه بعضی به ظاهر طرفدارا میان دهنو وا میکنن و هر چی از دهنشون در میاد به نقد کننده میگن(قابل توجه طرفدارای چاوشی)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من هنوز معتقدم یه شاخه نیلوفر محسن شاهکاره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

...چاوشی خدا و مردم داره که دوسش دارن جوان ایرانی-وحیدرضا.ص: هواداران به او لقب خاص ترین خواننده را می دهند. رقیبان توجه ویژه ای به ایده هایش دارند. نگاه منتقدان به کارهایش موشکافانه است. مغرضان به آثارش به دیده نردبامی برای بر سر زبان افتادن می نگرند. شنوندگان او، از حس غریب موسیقی اش می گویند. این قصه اولش -- با غم شروع شده شاید بهترین توجیه برای قرار گرفتن مرد صدا زخمی در مرکز توجهات موسیقی مجاز پاپ، همین تکه از ترانه ی تقاص باشد. صدایی که به یک باره خود را از سایر هم رده های خود جدا کرد. طرز تفکر خاص مرد خاص موسیقی ایران، خاص ترین ویژگی اوست. مسلم است که در دنیای پر التهاب موسیقی امروز و رشد بی حد و مرز آن، هنرمندی که هر روز قدمی به پیش نرود، از جرگه هنر خارج خواهد شد. بررسی اجمالی سه آلبوم آخر محسن چاوشی، با در نظر نگرفتن آلبوم سنتوری، نشان از وجود این ویژگی در آثار اوست. ژاکت، حریص و در نهایت پرچم سفید، حرکت رو به جلوی این خواننده را نشان می دهد. اقبال بیش از پیش به موسیقی چاوشی، نشان می دهد این خواننده در زمره معدود هنرمندانی قرار می گیرد که پس از نزدیک به یک دهه فعالیت هنری، توانسته عموم را به دنبال ایده و تفکرات موسیقیایی خود بکشاند، نه اینکه موسیقی خود را به سمت مطلوب بازار پیش ببرد. مسلم است که در یک اثر هنری نقاط ضعف و قوت وجود دارد و قاعدتا این آلبوم بدون نقص نیست. در بررسی یک اثر باید هر دو بعد، یکسان مورد توجه قرار گیرد. پس از عرضه ی آلبوم، برخی منتقدان، باز هم آثار تازه ی محسن چاوشی را نزول عنوان کردند و در نوشته هایی عجولانه و بعضا مغرضانه، لحن پند دهنده هم به خود گرفتند، لیک: اره را چون فرو کنی -- چه درکشی چه تو کنی برای مشاهده تصاویر ابتدا باید عضو شوید عضویت / ورود زیر پرچم سفید ... آلبوم پرچم سفید در واپسین روزهای سال 1390 به بازار عرضه شد. آرم شرکت های نغمه سرای روژین و تصویر گستر در پشت اینسرت حک شده و شرکت دنیای هنر پخش کننده این آلبوم است. تقریبا شرکت های سینمائی پخش کلیه آثار پرفروش موسیقی را در دست گرفته اند و عملا شرکت های موسیقی از دور خارج شده اند. باز هم بیان می کنم که متاسفانه با این روند سود فروش عمده و جزئی آثار پرفروش به دنیای موسیقی باز نمی گردد و شرکت های تخصصی موسیقی که آثار با ارزش تولید می کنند عملا از معرفی مجموعه های خود به شنوندگان عاجز می مانند. اینسرت: اینسرت سه لت آلبوم پرچم سفید، کیفیت قابل قبولی دارد. البته در بین آلبوم های داخل! روی جلد، تصویر خواننده است با چشمان بسته که با نوارهای رنگی پوشانده شده است. وسط تصویر به صورت بلنک در آمده تا نام آلبوم و خواننده به وضوح مشخص باشد و هم چنین به نوعی القا کننده نام آلبوم در بین رنگ های مختلف باشد. در صفحه پشت اینسرت، اطلاعات قطعات و نوازندگان و دست اندرکاران آلبوم نوشته شده است. در اولین صفحه داخلی، تصویر رنگی از ترانه سرای آلبوم چاپ شده است و در صفحات داخلی، متن ترانه های تمامی قطعات آلبوم با تعدادی غلط املایی نوشته شده است. اطلاعات قطعات: آلبوم 41 دقیقه ای پرچم سفید، دارای 10 قطعه است. تمامی ترانه ها به جز یک ترانه از حسین صفا است و به نوعی یک فول آلبوم از این ترانه سرا است. ملودی های آلبوم از محسن چاوشی است و تنظیم قطعات را سینا حجازی، شهاب اکبری، امیر جمال فرد، کوشان حداد و محسن چاوشی انجام داده اند. نوازندگان چیره دستی چون شاهرخ پورمیامی، فیروز ویسانلو، مجتبی تقی پور، سیامک شکوری، ایمان قیاسی، بابک یوسفی، بابک صفرنژاد، رضا تاجبخش، امید حاجیلی و محمد جاسمی که جملگی از بهترین ها در نوازندگی ساز تخصصی خود هستند، در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند. میکس و مستر قطعات را امیر جمال فرد انجام داده است. بررسی قطعات آلبوم پرچم سفید: در نوشته های اخیر، این بخش حذف شده بود. ولی برای این مجموعه بار دیگر قطعات جداگانه تحلیل اجمالی می شود که این تحلیل فنی یا تخصصی نیست. فقط تحلیل صدایی است که یک شنونده معمولی موسیقی می شنود. هم میگی دوسم داری -- هم ازم گریزونی قطعه اول: مردم آزار. تنظیم کننده سینا حجازی. سرآلبومی پرچم قطعه ای نبود که از همان ابتدا مورد استقبال طرفداران محسن چاوشی قرار گیرد. در عین حال خواننده با قرار دادن آن در ابتدای آلبوم، به احتمال زیاد، هدف خاصی را دنبال کرده است. شروعی آرام و اوج گیری قطعه پس از اجرای دو بیت ترانه و با هنرنمایی امید حاجیلی. اجرا و تنظیم متفاوت در دقایق آغازین آلبوم، نشان از تلفیق خلاقیت های تنظیم کننده و ایده های تازه ی خواننده در این قطعه است. پاسخ های ترومپت یکی دیگر از ویژگی های این قطعه است. معمولا امید حاجیلی در قطعات پاپ مجال کمتری برای این چنین هنرنمایی ها دارد. هر هنرمندی ریسک ورود به ژانر متفاوت موسیقی را نمی پذیرد. شاید یکی از دلایل عدم مقبولیت این قطعه برای برخی شنوندگان نا آشنا بودن به این ژانر باشد. اجرای متفاوت چاوشی با ساختار قطعه انطباق خوبی دارد و تغییر لحن ها در قسمت هایی مثل ... اسم این زرنگی نیست ... توانایی این خواننده را نشان می دهد. من از عشق چیزی نمی خوام به جز تو .... قطعه دوم: جوابم نکن. تنظیم کننده: شهاب اکبری. قطعه دوم آلبوم پرچم سفید، تراکی آرام از زبان عاشق با مضمون آخرین تلاش برای ماندن در کنار محبوب. شاید این قطعه را بتوان یکی از کارهای معمولی آلبوم دانست. اجرای معمولی خواننده، موسیقی ملایم بدون اوج گیری خاص، تنظیم ساده و خطی بدون اینکه فضاسازی ویژه ای انجام شود، دلنشین نبودن قسمت های بی کلام و ترانه ای با ساختار ساده، باعث شده این قطعه ویژگی منحصر به فردی نداشته باشد. خواننده در این قطعه نقش اصلی را دارد و قطعه بدون توجه به تنظیم پیش می رود. خوان هفتصدم گذشت ... قطعه سوم: خوان هفتصد. تنظیم کننده: امیر جمال فرد. این حریف خسته را – خسته تر نکن دیگه – این درای بسته را – بسته تر نکن دیگه. اجرای دو بیت اول ترانه با صدای خواننده که تحت تاثیر افکت های صوتی قرار گرفته، منجر به اوج گیری موسیقی می شود. فضاسازی این قطعه کاملا الکترونیکی انجام شده است و سمپل های آشنایی، به خصوص در قسمت های بی کلام، در آن بکار گرفته شده است. ترانه این قطعه نیز ساختار ساده ای دارد. صدای زخمی محسن چاوشی در این قطعه فضا را به نفع خواننده پیش می برد. هر چند تنظیم امیراوکس باعث ایجاد تنوع در این قسمت آلبوم شده است ولی نمی توان آن را به عنوان یکی از ویژگی های این قطعه در نظر گرفت. دیدم برام تو دنیا – از تو عزیز تر نیست ... قطعه چهارم: با من بمون. تنظیم کننده: محسن چاوشی. هنرنمایی بابک صفرنژاد در ابتدای قطعه فضای متفاوتی ایجاد می کند. در فضایی آرام و دلنشین و پس زمینه گیتار، خواننده اجرای آرام خود را شروع می کند. فضای قسمت های بی کلام قطعه به صدای دلنشین ساز بابک صفرنژاد پر شده است. اجرای زیبای محسن، ملودی زیبا و تنظیم مناسب حال و هوای کار و ترانه ی نسبتا قابل قبول، هر چند کوتاه، یک قطعه زیبا را به شنوندگان ارائه کرده است. دوس داشتن یا عشق – دوس دارمت با عشق ... قطعه پنجم: خواب بعد از ظهر. تنظیم کننده: سینا حجازی. صدای دلنشین گیتار در ابتدای تراک، شنونده را برای قطعه ای در ژانری متفاوت آماده می کند. خواب بعد از ظهر، عاشقانه ای زیبا که انتقال دهنده ی انرژی و عشق به شنونده است، در تمام مدت صدای گیتار را در پس زمینه دارد. در قسمت های بی کلام، سازهای بادی و زهی، به خوبی قطعه را پیش می برد. اجرای متفاوت و زیبای محسن چاوشی، تمام حس ترانه را به شنونده القا می کند. ملودی روان و زیبا، ترانه ی لبریز از عشق و تنظیمی مناسب، ارکان این قطعه زیبا را تشکیل داده اند. همکاری محسن چاوشی و سینا حجازی در این آلبوم منجر به خلق دو اثر بدیع و نو در موسیقی شده است. در صورت ادامه این همکاری بین خواننده ای با توانائی های بالقوه و موزیسینی با ایده های ناب، باید منتظر اتفاقات ویژه ای در موسیقی بود. حرکت به سوی ناشناخته ها برای موسیقی داخلی و ریسک پذیری از نقاط ویژه ای این همکاری است. چشم تو دنبال کیه ... قطعه ششم: بگو مگو. تنظیم کننده: امیر جمال فرد. قطعه با اجرای محسن چاوشی در زمینه موسیقی با ضربآهنگ آرام آغاز می شود. قطعه ی دوم با تنظیم امیر جمال فرد، فضاسازی دیجیتالی بهتری دارد. با سریع شدن ضربآهنگ، لحن اجرای خواننده نیز متفاوت از قبل می شود. اجرای خواننده، در این قطعه برآورده کننده انتظارات شنوندگان است. آواهای افکت شده قسمت های بی کلام، پاسخ زیبا و قابل قبولی به خواننده داده است. شکوائیه ی حسین صفا، لحن متفاوت محسن چاوشی را به همراه داشته است. تلفظ دقیق و کامل کلمات توسط محسن چاوشی که یکی از ویژگی های اجرای این خواننده است، در این قطعه آشکار تر شده است. امیر جمال فرد در این تراک توانائی خود را در فضاسازی دیجیتالی به خوبی نشان داده است. قطعه بگو مگو قطعه ی قابل قبول دیگری در آلبوم پرچم سفید است. من شبو زنده نگه می دارم ... قطعه هفتم: قطار. تنظیم کننده: کوشان حداد. می توان آلبوم محسن چاوشی را به دو بخش تقسیم کرد: تا قطار و از قطار! کمتر شنونده ی آلبوم پرچم سفید درگیر این قطعه نشده است. مهم ترین تاثیر این قطعه، تغییری است که می تواند در ذهن یا احساس شنونده ایجاد کند. تشابیه و استعارات زیبا، متعدد، زنجیروار و شاید منحصر به فرد، ترانه ای خلق کرده که شنونده را بارها و بارها در خود گم می کند. حکایت این ترانه برای شنونده، حکایت "هرکسی از ظن خود شد یار من" است. شاید بتوان گفت با هر بار شنیدن این قطعه، پنجره ی تازه ای از پیچیدگی آن به روی شنونده باز می شود. طولانی ترین قطعه آلبوم پرچم سفید، به یکی از خاص ترین قطعات تبدیل شده است. شاید باید منتظر هیت شدن این قطعه نیز بود. فضاسازی کوشان حداد مناسب حال و هوای قطعه است، ولی با توجه به ترانه و اجرای زیبای محسن چاوشی، شنونده به نحوی درگیر ترانه و اجرا می شود که به این فضاسازی کمتر توجه می کند. اجرای حزن انگیز محسن چاوشی هم در تراک قطار، توانسته اکثر طرفداران این خواننده را سوار بر قطار، شب های متمادی بیدار نگه دارد. در نظر بسیاری از شنوندگان آلبوم، این قطعه بهترین تراک مجموعه پرچم سفید شناخته شده است. از عطش تا کارون ... قطعه هشتم: پرچم سفید. تنظیم کننده: محسن چاوشی. قطعه ای که نام آلبوم از آن گرفته شده است، یکی دیگر از تراک های احساسی آلبوم را رقم زده است. فضای آرام و دلنشین قطعه و ترانه ای که با بازگو کننده ی اتفاقات 8 سال جنگ تحمیلی برای یک خانواده، زمینه را برای پیوند احساسات با خاطرات گذشته فراهم می کند. شاید نسل جدید با این ترانه دیرتر ارتباط برقرار کنند، ولی برای عده ی زیادی بازگو کننده و شبیه سازی خاطراتی است که در قلب ایشان نهفته شده است. خواننده ی صدا زخمی این ترانه، احساس خود در بازگو کردن خاطرات را، به خوبی به شنونده انتقال می دهد. شاهرخ پورمیامی، به زیبایی قسمت های بی کلام کار را به پیش می برد و گوشه ای از هنر خود را به شنوندگان عرضه می دارد. رضا تاجبخش نیز در این تراک به خصوص در ابتدای قطعه، هنرنمایی می کند. با هر گناه باید – عمری تقاص پس داد قطعه نهم: تقاص. تنظیم کننده: محسن چاوشی. این قطعه با صدای تار آغاز می شود و با آغاز اجرای خواننده، زمینه ریتم مشخصی می گیرد. این قطعه که در ژانر متفاوتی اجرا شده است، یکی از کارهای قابل توجه آلبوم است. تنظیم این قطعه که کار خواننده ی اثر است به زیبایی و احتمالا با دقت انجام شده است. پاسخ های تار و گیتار الکتریک و هم چنین سازهای کوبه ای و گیتار باس زمینه، فضای جذابی را برای این قطعه مهیا کرده است. در واقع تنظیم اثر، برجسته ترین ویژگی این قطعه است. شاید بتوان گفت ترانه این تراک، در فضاسازی آن گم شده است. پنهونم از چشمات ... قطعه دهم: هر روز پائیزه. تنظیم کننده: محسن چاوشی. شاید بهترین حسن ختام آلبوم زیبای پرچم سفید، همین قطعه باشد. قطعه ای که مانند تراک قبل در سبک راک اجرا شده است. شاهرخ پورمیامی در چند قطعه آخر، هنرنمایی ویژه ای کرده است و این قطعه را با خواننده ی اثر تا انتهای احساس پیش برده است. چنانکه با اجرای این کاسه لبریزه در زمینه صدای گیتار الکتریک، شنونده نیز لبریز از احساس می شود. ترانه ی زیبای هر روز پائیزه، نشان دیگری از توانایی های ترانه سرای این مجموعه است. احساس فوق العاده خواننده در به تصویر کشیدن این ترانه ی زیبا در ذهن و قلب شنونده و القای حداکثری احساست خود به شنونده، تنظیم و فضاسازی زیبا و بسیار مناسب، قطعه ی ماندگار دیگری از خواننده ی خاص را در پرونده ی موسیقی ایران خلق کرده است. بدون شک می توان ادعا کرد، کمترین شنونده ای است که با احساسات ناب قطعه هر روز پائیزه همراه نشود. با شنیدن هر روز پائیزه، بهترین توصیف این قطعه را در قلب خود بیابید. جمع بندی: همواره در نوشتن تلاش کرده ام تحت تاثیر القائات قطعات و علایق شخصی قرار نگیرم. با رسیدن به انتهای این آلبوم و بارها شنیدن قطعه آخر، به هیچ عنوان احساسات القا شده به وجودم را نمی توانم انکار کنم. لذا در این قسمت که همواره به جمع بندی مجموعه و بیان نقاط ضعف و قوت می پرداختم، فقط خرید آلبوم اصل و شنیدن این آلبوم را پیشنهاد می دهم و از اظهار نظر دیگری خودداری می کنم تا بتوانم تا حدودی بر عهد خود پایبند باشم. مجله جوان ایرانی اینم همشهری جوان http://chavoshinews-dl.tk/Document/H-Javan-(ChavoshiNews.ir).jpg چرا همش نقدای منفی و اشغال تخریب کننده رو میذاری تعریفا رو نمیذاری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

میشه بگید کدوم اهنگ چاووشی بلوز بوده اهنگ های بلوز به تحریرای سیاه پوستیش معروفه یکی از این تحریرا رو تا حالا از محسن نشنیدم تازه گام صداشم مال بلوز نیست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

راست میگن شعر قطار خیلی سطح پایین تر از من تورو تورو من تور من یا عشق تو شوک بود عشق تو شوک بود فاجعه اینجاست دنباله یه لقمه نونیم فکر کرایه خونه قطار در مقابل اینا اصلا حرفی نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

منم یه شنونده حرفه ایم اما قطعات از سطح موسیقی ایران فراتر بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

در مورد موضوع ترانه ها و یا با یک دست برداشتن چند هندوانه می شود روی حرف هایتان فکر کرد . بعضی ترانه ها قابل دفاع نیست مثل همان مردم آزار .

اما مقایسه سنتوری که 3 ترک و برای یک فیلم خوانده شده با یک آلبوم موسیقی که باید هم سلیقه های مختلف را پوشش دهد و هم بازار را اصلن صحیح نیست .

یا حرف هایتان در مورد قدرت ملودی سازی چاوشی پذیرفتنی نیست یعنی یکی از برجسته ترین ویژگی های این آلبوم ملودی های قوی و نو آن هستند .

نقد جامع و منصفانه ای نبود آقای بهاری .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

این آلبوم متوسط بود ولی ىک پدیده در تنظیم روکرد اونم امیر جمالی فرد بود واقعا کارش خوبه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من سال‌هاست محسن چاوشی گوش می دم و موزیک رو در سطح حرفه ای‌ دارم دنبال می‌کنم،از صدا سازی گرفته تا آهنگ سازی ! چاوشی بار‌ها به مشکل تار‌های صوتی خود اطراف کرده و اشکال بزرگ خود دانسته!

پرچم سفید یکی‌ از بهترین آلبوم‌های چاوشی هست. آقایی که نقد می کنند اولش بنویسن تخریب بعد هرچه دوست دارند بنویسند! فراستی ادبیاتی وارد هنر کرد که عده ای دارند پیروانش می شوند.آقای فراستی اگر نقدی هم می‌کند یکی‌ از بالاترین و خاص‌ترین مدارک آکادمیک سینما را دارد. حضرت نقاد،این آلبوم آهنگ ترنس نداشت! شما با یک شنونده معمولی‌ که فرق ترنس و هاوس را نمی‌داند فرقی‌ ندارید،پس بهتر هست آهنگ‌ها را گوش بدید و در دفترچه خطرت خودتون چند خطی‌ بنویسید. از دوستان فعال در این سایت هم عاجزانه درخواست دارم نسبت به نقد‌هایی‌ که منتشر می کنند دقت لازم را داشته باشند،نقد‌ها تخریب هست و کاملا سمت دار!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

میثم و محمد و ... که میگید ترانه هاش افتضاحه سرچ کنید ترانه هاشو خودتون میفهمید بهترین ترانه سرای ایرانه ،البته اگه در حدی بفهمید که (قطار قلب منه) قطار یه تیکه سنگه همه ارزشش ،همه احساسش ،همه ی خاطراتش به مسافراشه،مسافرا شعرن ،شعر دلتنگیه شعر خاطراته شعر غمه ،شعر عشقه ،مسافرا برن قلب من میشه یه تیکه سنگ. من کور بودم ،دلت که لرزید ،عاشق کس دیگه شنیدی ،من با چش دلم دیدم.مادرم سنگ صبورم بهش گفتم اینم شد مث قبلیا ،طفلی دلش لرزید دلش دوباره شکست مث قبل ،همه چی خوب بود بد شد دوباره ،تو ذل تابستون تو کوچه برف نشست. هنوز بارونه ،قلبم قطاره ،هی مسافرا میان و میرن ،فقط دلتنگیش برا من میمونه. ریل به ریل ،شب به شب لحظه به لحظه غم تو خونه منه. قطار قلب منه ،من کورم ،چشم تو پنجره هاش.تو نیستی ،پنجره ها بستن ،مسافرا خستن ،دلم تنگ شده برات ،تو برف و بارونی ،ببار تا دم صبح ،قلب شکسته من تو برف مدفونه ،دلم پیش تو گیر کرده نمیتونه دوباره مسافر سوار کنه. صد صفحه دیگه تو عمق این شعر میتونم بنویسم.فقط گله دارم از محسن چاوشی ،بگومگو - مردم آزار - خواب بعدازظهر ،هنوز نمیدونم چرا انتخاب کرده برا آلبوم ،شعرا عالیه ولی اصلا به حال و هوای آلبوم و مخصوصا خود چاوشی نمیاد.چاوشی تکه پس ترانه سراش هم تکه.اینه رمز موفقیت چاوشی.سالهاس زندگی میکنم با کارای چاوشی.بزرگ شده شهر و محل خودمه تو مشهد.عمق کاراشو درک میکنم ،معرفتش ،مرامش. در ضمن برزخ عشقی هر روز پاییزه درک بالایی میخاد بشه فهمید گیر کردن تو عشق یعنی چی !نه راه پس نه راه پیش ، من زیر آوارم ،بی عشق میمیرم من روز دیدارم ،لعنت به این دیدار ،لعنت به این دیوار ،لعنت به این آوار. من زیر آوارم!!! حالا برید کارای بازاری ،کلیشه و دمده ... و مخصوصا!!!...رو گوش بدید حال کنید آآآآ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خواهشا جواب بدید ...ایا اسم این رو میشه نقد گذاشت؟؟؟؟؟

تا الان ندیده بودم یک البوم رو 2بار به اصطلاح نقد کنید....همشم تخریب ... این چه لحنیه.....چرا علمی نقد نمی کنید....شما که سلیتتون این همه ادعای علم موسیقی داره چرا تو نقداتون با علم و مدرک حرف نمی زنید....هر کی بخونه متوجه میشه از روی غرض نوشته شده....اخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یاد همه ی شما دوستان عزیزم باشه.....که خدا هست و از همه ی حسد ها و غرض های ما با خبره.....خوش باشید.
تایید کنید....دلم رو با این نوشته شکستید....انصافمون کجا رفته؟؟

محمد از کرمان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

کارای محسن چاوشی تو این چند سال ایراداتی داشت ، به قول بعضیا فرازو نشیب داشت ...

اما هیچ وقت درجا نزد - خودشو تکرار نکرد ...

اینا واسه ما طرفداراش با ارزشه ...

حالا هم مثه یه مرد خودش از مردم خواسته - پرچم سفید - رو نقد کنن ...

بهتر نبود همین آقا میومد محترمانه پیشنهاد میداد ؟؟؟ از چاوشی میخواست با شاعرای دیگه هم کار میکرد و ... بهتر نبود ؟؟؟

با این کارا نذاریم هنرمندامون دلسرد بشن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

حسودی نکن دوست عزیز ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

قابل توجه اونایی که از اشعار آقای صفا ایراد میگیرن.
واقعا شما متوجه نمیشید قطار قلب منه یعنی چی...
عمر هر چی غیر از عشق مثل عمر کوتاهه یعنی چی....
بعدشم آیا به نظر شما اشکالی داره هر قطعه ی آلبوم یه سبک باشه....
حتما قراره چاوشی هارد راک رو به همون شیوه ی متداولش اجرا کنه پس ابداع و نو آوری به چی میگن.....
آیا سازندگان موبایل به جای اینکه هر روز دنبال ساختن رابط کاربری مناسب تری برای گوشی های هوشمند خود باشند باید تلفن را به همان سبکی که گراهام بل ساخت عرضه کنند....
بابا بیخیال شید هر چی بگید باز هم فروش آلبوم های چاوشی پایین نمیاد....
در ضمن اگه اشعار آقای صفا رو متوجه نمیشید بهتره از کتاب های کمک آموزشی دبیرستان در حوزه ی آرایه های ادبی استفاده کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

کسی میتونه به من بگه منظور این قسمت از شعر مردم آزار چیه ؟

(زخم میزنی اما از جزام بیزاری )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خوب برادر بحث ما این نیست که شما شنونده حرفه ای نیستید یا خدایی ناکرده درک موسیقایی ندارید
بلکه بحث ما اینه که فقط شما شنونده نیستید و قرار نیست فقط رای شما ترتیب اثر داده بشه
ما هم هستیم و علاقه داریم که شنیده بشیم و اگر شنیده نشدیم خیلی راحت میتونیم بگیم آقای چاوشی داره خیل عظیمی از نظر عامه رو بیخیال میشه تا بپردازه به یه عده که فقط به به و چه چه میکنند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوست عزیز بنده بدون سرچ هم میتونم بفهمم ایشون بهترین ترانه سرای ایران نیست
نیازی به سرچ نیست چون بنده شخصا سالها با این ترانه ها زندگی کردم و مخاطبشون بودم
بهترین ترانه سراهای ایران یغما گلرویی ، روزبه بمانی ، بابک صحرایی و... هستن

ایشون زمانی ترانه های خوبی میگفتن که الان مورد انتقاد تمامی جامعه ترانه هستن
شما که با سرچ کردن به این نتایج رسیدین چطور با این اطمینان نظرتون رو میگید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوست منتقد خواستن آلبومو نقد کنن ؟چرا در مورد ترک قطار چیزی نگفته ؟ترانه ی ترک اخر بد بود ؟اصلا" خنده داره واقعا" خنده داره موزیک ما از ضایع ترین آلبوم ها تعریف میکنه اونوقت جوری میخواد نشون بده که البوم چاووشی یه البوم متوسط به پایین وتکراریه.......چرا یه نقد منصفانه وحرفه ای نمیزارید...زمان همه چی رو مشخص میکنه....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به نظرمن که در کل آلبوم خوبی بود در این آشفته بازارموسیقی.طبیعیه که در یک آلبوم2ترک ضعیف هم وجود داشته باشه؛منم باسیناحجازی موافق نیستم اصلأ تیپ کاریشون بهم نمیاد ولی بااین حال صدای چاوشی انقد قدرت وصلابت داره که خیلی ازین ایرادات زیر قدرت صدابه چشم نمیاد؛باهمه ی این نقدهایی که شده بازم چاوشی جایگاهشوهم توبازارموسیقی هم تودل هواداراش حفظ کرده؛بقول پویابیاتی عزیز بازم این محسن چاوشیه که توی موسیقی ایران چه توی آثارزیرزمینی چه توی آثارمجازحرف اول رومیزنه.
دوسدارهمیشگیه شخصیت وصدای چاوشیه عزیز.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اقا محمد گل خوب چشماتو وا کن...
همون اهنگ قطاری که میگی افتضاح بود الان تو این سایت بهترین ترانه شده...
پس بدون تو یه چیزیت هست نه اهنگ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

نمام کارای ضعیف هر خواننده ای قابل نقد کردنه ... نقد !!!!! نه تخریب !!!!!!

محسن چاوشی هم تو دوران 9 ساله ی خوانندگی ، آهنگسازی و تنظیمش مثه تمام خواننده های معروف دنیا کارای ضعیف داره - در کنارش کارای فوق العاده هم داره ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

بدون هیچ غرضی آلبوم محسن فاجعه بود-برای من محسن مجاز فقط دریه شاخه نیلوفر وحریص خلاصه میشه وتو ژاکت هم فقط در دور آخر-واقعا این هوادارای نامرد محسن دارن از بین میبرنش-با تعصب بیخود جرات اشتباه اونو زیاد کردن-

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

حرف واسه گفتن زیاد دارم
اما لازم نمی بینم اینجا بگم.
ضمنا کاری به نظر مخالف و موافق ندارم فقط نظر خودمو می گم.
فقط یک جمله می گم و اون هم اینه که فقط یک قرن طول می کشه تا فقط (تا کید می کنم) تا فقط تراک قطار رو درک کنیم.
هممون من و شما و خیلی های دیگه.
تراک ها و آلبوم های قبلی که جای خودشو دارن.
تا بعد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ای بابا معشوق که قطار نیست.توجه کن قلب قطاره مسافرا در قطارن که خود معشوق هم مسافره چه ربطی داره که مسافرا تو معشوقن؟؟؟؟؟؟مسافرا تو قلبن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اگه یک بار با دقت گوش کنین میفهمین.اگه به جای اینکه فقط بخاطر خراب کردن چاوشی آهنگاشو گوش نکنین میتونین درکش کنین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خودم تو نظرسنجی سایت به یغما گلرویی رأی دادم.ترانه های جدید حسین صفا خیلی رنگ و بوی پست مدرن داره طول میکشه تا جا بیفته،چیزی که محسن چاوشی هم نگرانش بود ،اینکه تا البوم بعدیش ترانه ها نتونن ماهیتشونو نشون بدن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ببخشید زمان چی رو مشخص می کنه ؟؟؟؟ آلبوم واقعا یک آهنگ خوبی نداره که بگیم به مرور زمان میشه گفت که کدوم وارد دل مردم میشه .. یه نگاه دوروبرت بنداز آهنگ "ناری ناری ناری" رو به آلبوم پرچم سفید ترجیح می دن .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

حرف دل همرو زد.

طرفداراش اینقد به خودشون تلقین نکنن که آلبوم پرچم سفید شاهکاره...!

محسن خیلی ضعیف شده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من نه قصد توهین دارم نه هیچی فقط یه جمله به همه ، آقایی که پاییز رو تا ته گوش دادی و بیت هاش و از بر شدی الان یادت اومد نقد کنی ؟؟
باز هم میگم شما اگه با چاوشی حال نمیکنید بابا گوش ندید مگه مجبورید ؟؟ تا ته گوش میدید تو دلتون میشینه حالتون رو مکینید بعد صبح که میشه واسه اینکه حرفی زده باشید میایید نقد میکنید
کسی مجبورتون کرده گوش بدید ؟؟
چاوشی واسه طرفداراش میخونه همین طرفدار نیستی گوش نده باباجان
عجب گیری کردیم از دست شما بخدا ، تمام قطعه آهنگ ها رو از بر شده بعد میگه این چه آلبومیه قبول کنید ضعیف دیگه ،
شماییکه دم از ادبیات میزنی از تشبیه چیزی شنیدی ؟ قطار قلب منه چشم تو پنجره هاش ، ببار تا دم صب اینها همه تشبیه برادر من تشبیه
خودت رو اذیت نکن محسن چاوشی گوش نده که بخوای حریص بشی و نقد کنی ، اسم آۀبوم رو بدون دیگه حریص :))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خواب بعد از ظهر یکی از بهترین ترانه های آلبوم؟!
دیگه بهترینش این باشه ببین بقیش چین!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سلام دوست خوبم من خودم ترانه سرام ولی اگه قرار باشه بهترین ترانه های چاوشی رو توی این چند مدت پیدا کنیم باید آلبوم پرچم سفید و زیرو رو کنیم ترانه های فوق العاده قوی پاییز و قطار و عمر زندگی کوتاه از شاهکارهای ترانه سرایی هست و باید به حسین صفا تبریک گفت مطمئنا کسانی مثل روزبه بمانی هیچ وقت نمی تونستند قطار و لمس و کنند و بیافرینند!

من طرفدار پر و پا قرص استاد عقیلی هستم اما بهترین آلبوم چاوشی رو پرچم سفید میدونم همه چیز تمام تنظیم و ملودی ترانه و میکس و مستر!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یه نگاه کلی میندازیم به ترانه "خواب بعد از ظهر"
اینم بگم که من نه کارشناسم و نه ترانه سرای حرفه ای فقط به عنوان یه مخاطب ساده که علاقمند به ترانه است و کارهای ترانه سراهای کشور رو دنبال میکنه و گاهی هم خودش چیزهایی روی کاغذ می نویسه اینا رو می نویسم

عمر زندگی کوتاس مث شعله کبریت/عمر هر چی غیر از عشق مث عمر کوتاهه
تو 1 بیت چند بار کلمه "عمر" تکرار شده؟! عمر هر چی غیر از عشق مث عمر چی کوتاس؟! "عمر" یه کلمه نسبیه که راجب چیزای مختلف میشه استفاده کرد. خودش که به خودی خود کوتاه نیست!!
همسفر شدن مث دربه در شدن خوبه
چه تناسبی بین همسفر شدن و در به در شدن وجود داره کما اینکه اینها کاملا متضاد همدیگه هستند!
من که قلب کوچیکم بی تو کاسه خونه/من که کاسه چشمم جز تو از کسی پر نیست
باز هم تکرار بیهوده یک کلمه (کاسه) و اینکه کاسه خون معمولا برای چشم استفاده میشه نه برای قلب!!! مگه قلب هم کاسه خون میشه؟!!
دوس داشتن یا عشق/دوس دارمت با عشق
عشق من به دوس داشتن/قابل تصور نیست
چه مفهوم شاعرانه ای پشت این ابیات پنهانه؟! شاعر میگه من عاشق دوس داشتنم حالا هر چی که باشه اصلا هم مهم نیست مهم دوست داشتنه!!
مث خواب بعد از ظهر/تلخه اما می چسبه
مث چای بعد از خواب/تلخه اما شیرینه
2 بار به کار رفتن کلمه "تلخ" که حس جالبی رو به شنونده منتقل نمیکنه. کی گفته خواب بعد از ظهر تلخه؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عزیزم محسن یگانه داره هر روز پیشرفت میکنه دیگه نیازی به توصیه من نداره
D:

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

قبول کنیم که پرچم سفید یکی از ضعیف ترین آلبوم های چاووشی است
ببنید ژاکت هم ضعیف بود ولی آهنگ بازار خرمشهر آن را بالا کشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

باز هم البومه طوفانی از چاوشی
و باز هم حسادت ورزیدن ها اغاز گشت
بس کنید
نمیتونید از محبوبیت چاوشی حتی یک زره هم کم کنید
بس کنید و به زندگی خود بپردازید...

یا حق

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

نه خیرم من طرفدارش نیستم اتفاقا خیلی هم از این آلبوم خوشم اومده
سر ته همه رو به هم وصل نکنین
یه جوری می گین انگار فقط طرفداراش از این آلبوم خوششون اومده !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

موزیک ما اگه همین یه موردو رعایت کنه که نمی کنه اونوخ شاید بتونه تو تولدش لااقل یه نقطه ی مثبت نشون بده.
چون من چار ساله دارم می یام اینجا اصلا تغییری نمی کنه.نه از لحاظ محتوایی نه ظاهری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

لطفا بار مفهومی و نکات ظریفی که توی ترانه مردم آزار بوده و هیچ کس متوجه نشده رو برای ما مشخص کنید!

این همه تعصب جلوی دید شما رو گرفته...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

واقعا چه خبره اینجا
آقایون و خانم ها من واقعا تعجب می کنم از این همه استعداد. به خدا حرف های این مثلا منتقد و بی خیال نظرات شما عالیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

البوم چاوشی نسبت به البومای قبلیش ضعیف نیست بلکه قوی تر هم هست ولی نسبت به خواننده های دیگه ضعیفتر بود(به خاطر همینه که ضعیف دیده میشه)
چاوشی جان شما که ترانه سرا یی نمیکنی لااقل میتونی رو انتخاب ترانه هات و ترانه سرا بیشتر دقت کنی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

بعضی ها هستند الکی میگن من طرفدار فلان خواننده هستم ولی پرچم سفید بهترین آلبوم بود
خودتی!!!
شما هوادارنماهای متعصب دیگه دستون رو شده واسه همه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

منم طرفدار یگانه ام و دقیقا با نظرت موافقم
نمی گم آلبومش خارقالعادس منتهی بهتر از تمام کارای قبلیشه
من از پرچم سفید حمایت می کنم !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

تو رو خدا اسم پست مدرنو دیگه نیارین
مونده دیگه حسین صفا بشینه پست مدرن و غزل پست مدرنو از این جور چیزا بگه !
ایشون نه صلاحیت فنیشو داره و نه ترانه پست مردن یا غزل پست مدرن همچین آش دهن سوزیه !
محسن چاووشی و حسین صفا تو این آلبوم خارق العاده نبودن منتهی بهتر از تمام آلبومای قبل بودن و خیلی مونده تا ملت اینو بفهمن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

نه عزیز اشتباه فهمیدی!!!
اتفاقا خودتی!!!
من خودم طرفدار محسن یگانه ام
اما آلبوم پرچم سفید آلبوم خوبی بود.
مث طرفداراش نمی گم شاهکاره و از اینجور حرفا منتهی نسبت به بقیه ی آلبوماش بهتر بود.
گرفتی داداش؟!
معنی خودتی رو عوض کن !
خودتی !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوست من الان من جواب شما رو فنی بدم یا در حد مخاطب معمولی؟
انتقادای شما تا حدودی درسته اما چن تا اشکال اساسی داره
1.عمر زندگی کوتاس...
در ادبیات صنعتی داریم به نام "تکرار" که از آرایه های ادبی محسوب می شه و باعث زیبا شدن شعر و ترانه می شه.
اما تعریفی که از عمر کردید کاملا صحیحه منتهی شاعر ابتدا می یاد فرضی رو می کنه سپس حکمش رو بر پایه ی فرضش بنا می کنه.
فرضش در مصراع اول هست که عمر رو کوتاه فرض کرده "آنگاه" هر چی غیر از عشق باشه مثل عمر هست یعنی کوتاه ! اما از نظر شما می تونه عمر خیلی هم بلند باشه منتهی شاعر دیدگاهش رو در مصراع اول مشخص می کنه!
2.تناسب بین همسفر شدن و در به در شدن یه رابطه ی رتبی متاخره که هم مقدم داره هم موخر.همسفر شدن مقدم هست و در به در شدن موخر.یعنی اگر من عاشق با تو معشوق همسفر بشم نتیجش برای من در به در شدنه که همون طور که همسفر شدن خوبه در به در شدن هم خوبه.منظور اینه که حتی پرداختن هزینه ی این عشق هم برای من آسونه.
3.در مورد عشق و دوست داشتن یه نظریه و جود داره که می گه عشق مرتبه ی والای دوست داشتنه که اگه با این دیدگاه به ابیات نگاه کنی معنیش حتما برات روون تر می شه.گر چه نظر افرادی مثل دکتر شریعتی بر عکس این هست منتهی سر کلمات که دعوا نداریم.مساله اینه که اگه بین دوست داشتن و عشق از لحاظ رتبه فرق قائل بشیم،معنی رو راحت تر دریافت می کنیم
+
اما در بقیه ی موارد کم و بیش با شما موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

منم موافقت ام داش علی
راستی هرچی انتقاد بیشتر باشه یعنی آلبوم ترکونده بی خیال
سال 90 آلبوم چاوشی و لهراسبی بی باک بهترین بودن
منم از چرچم سفید حمایت میکنم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

با نقد این چنینی کاملا مخالفم ، این نقد نیست این کوبیدنه !!! ولی با بعضی قسمتهاش موافقم .

به نظر من آلبومی نبود که مثل آلبومهای قبل دلنشین باشه ولی انصافم نیست که به این شکل نقد بشه !

محسن باید به بیرون از سایت رسمی خودش یه نگاهی بندازه نه اینکه فقط نگاهش به اونجا باشه ! من خودم از 5-6 ترک خوشم اومد ولی واقعا اون 4 ترک دیگه قابل شنیدن نیست . شاید از لحاظ موزیک نرمال باشه اما محسن این راهش به نظر من اشتباهه .

محسن جان سرتو از فنس بیرون کن تا ببینی آلبومتو چقد پس میزنن ! این محسن با محسن چند سال پیش خیلی متفاوته . دیوار بی درت منو کشت ! هر روز پاییزت منو داغون کرد . اما مردم آزارت چی بود ؟

این درسته که تغییر سبک دادی ، اما هوای ماها رو هم داشته باش تورو خدا . با اینکه از چند ترک این آلبوم خیلی خوشم اومده اما بازم به سبک قدیمت هیچی نمیرسه . عشق 2 حرفی ، ابرای پاییزی ، کابوس و.... خیلی های دیگه ... خدایی این آهنگات قابل مقایسه نیستن با آلانت

شاید اگه از همون اول با این سبکها میخوندی هیچوقت هوادارات نمیشدم ! به خودت بیا محسن جان تو با اون سبک محسن چاوشی شدی نه با این سبک !

دوستدار همیشگیت میکی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

محسن چاوشی یه استثناء در تاریخ موسیقی ایرانه و نابغه ایست که هنر موسیقی کشور تا سالهای سال مانند او را نخواهد دید.مطمئن باشید با این مطالب تخریب کننده که به اسم نقد سازنده به خورد من و شما میدن نمیتونن حتی ذره ای از محبوبیت محسن رو کم کنن و حتی اندکی به اعتبار محسن عزیز لطمه بزنن.برای من البوم یه شاخه نیلوفر محسن چاوشی یه البوم خارق العاده در موسیقی تاریخ ایران و حتی موسیقی دنیاست و من تا به حال البومی رو همچون یه شاخه نیلوفر ندیدم که اینقدر فوق العاده و زیبا باشه و هیچ گاه تاریخ مصرف نداشته باشه و در هر زمانی بشه به اون گوش داد.واقعا باید یه هنرمند نابغه باشه تا بتونه اثری همچون یه شاخه نیلوفر رو خلق کنه.در مورد البوم ژاکت هم باید بگم با این که البوم خوبی بود ولی به هیچ وجه نتونست من رو راضی کنه هرچند در البوم ژاکت هم چند ترانه مانند دور اخر و اسیری و حراج فوق العاده بودن ولی کلیت البوم راضی کننده نبود مخصوصا اگر میخواستیم این البوم رو با شاهکار یه شاخه نیلوفر مقایسه کنیم نتیجه واقعا نا امید کننده در میومد.اما ژاکت هم گذشت و البوم حریص منتشر شد که به نظر من البوم بسیار خوبی بود و حسابی هم این البوم در میان مردم گل کرد و به فروش خیره کننده ای هم دست پیدا کرد که البته لیاقتش رو هم داشت.و اما سرانجام رسیدیم به البوم پرچم سفید که به نظر من نزدیکترین البوم به یه شاخه نیلوفر و بهترین البوم محسن بعد از یه شاخه نیلوفر همین البوم پرچم سفیده.پرچم سفید هم از اون دسته البومهاست که تاریخ انقضا نداره و همیشه تازه و نو میمونه.اهنگهای قطار .هرروز پاییزه.با من بمون و بگو مگو و مردم ازار و تقاص بدون شک جزو بهترین قطعات محسن چاوشی هستن.در مورد حسین صفا هم باید بگم وی بعد از روزبه بمانی بهترین ترانه سرا در داخل ایران محسوب میشه و همچنین بهترین گزینه برای همکاری با محسن چاوشی که امیدوارم باز هم این همکاری ادامه داشته باشه هرچند ای کاش محسن چاوشی در البومهای بعدی باز هم از امیر ارجینی استفاده کنه.تنها اتقادی که به محسن دارم کنار گذاشتن محمد رضا اهاری هستش که با تنظیمهای خارق العاده ش در یه شاخه نیلوفر کولاک به پا کرد و هر چند در ژاکت هم 3 ترک رو تنظیم کرد ولی دیگر خبری ازش نشد.ای کاش دوباره محسن چاوشی تنظیم تمامی اهنگاش در البوم بعدی رو به اهاری بسپره و باز هم به او اطمینان کنه.در اخر هم درود بر استاد محسن چاوشی میفرستم که در تنهایی های ما سنگ صبور ماست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

هه هه هه هه دارم ریسه میرم از این نظر باشه بابا اصلا چاوشی ضعیفترین خواننده ی تاریخ موسیقی ایران ما چاوشیستیا رو به حال خودمون بزار محسن برا ما کار میکنه قدرشم میدونیم نه برای تو که طرفدار خواننده ی دیگه ای وقتی دیدی البوم چقدر شاخه منفجر شدی از حسادت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوست عزیز اگر شما به "آره رو که فرو کنی چه درکشی چه تو کنی" میگی پست مدرن که باید از آمریکا شروع کنی و تعریف پست مدرن رو تغییر بدی
آقای صفا صاحب سبک هستن و سبک خودشون رو دارن اما این الزاما نشونه درست بودن ترانه هاشون و خوب بودنشون نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

فقط شما میفهمی
ما دبیرستان نرفتیم همه جهشی خوندیم از راهنمایی!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

پس آهنگ قطار واسه نوه های ما سروده شده ؟؟؟ عمر ما هم که کفاف نمیده ... بس کنید تعصب بی جا رو ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

آقای محتر وقتی بلد نیستی نظر نده !!! همین !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

همه کسای که میگن بده محسن . پاشین جمعش کنین بابا نقد چیه؟؟؟ البوم به این ماهی شماها چه میدونین از موسیقی؟؟؟ها...
اسمشو گذاشتین نقد؟؟ این یه جور بی احترامیه به محسن
اینم بگم من تو 10 سبک مختلف به طور حرفه ای کار میکنم و اطلاعات دارم. چاووشی تو سبک خودش تکه . هر کسیم میگه فلان ترکش بد بوده بره 10 بار دیگه گوش کنه که بفهمه قدرت صدا و اهنگسازی و ترانه سرا چیه...
بگردی تو دنیا شاعر مثل حسین صفا پیدا نمیکنی واقعا قویه.آمادم واسه جواب...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

منظورم قطار و هر روز پاییزه.
هم دیدنی بودی هم خواستنی بودی هم چیدنی بودی هم باغچمون گل داشت.قطار رد شد و رفت مسافرا موندن مسافرا که برن قطار میمونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

با نظرت موافقم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به این میگن تناقذ گویی یه هنره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

تو هم یکی از طرفدرای تعصبیش هستی که مثلا می خوای بگی همه خوششون اومده و مثلا من طرفدار نیستم ;)

آره دقیقا.
واقعا غیر طرفداراش از آلبوم پرچم سفید هیچکی گوش نمیده و میگن ضعیفترین آلبوم...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

شاعر در مصراع اول "عمر زندگی" رو کوتاه فرض کرده نه عمر رو! (عمر زندگی کوتاس مث شعله کبریت)
مخاطب ساده نمیتونه این رابطه ای که شما از همسفر شدن و در به در شدن تعریف کردید رو بفهمه!
در مورد عشق و دوست داشتن هم بحث و صحبت زیاده اما شاعر "دوست داشتن" رو به معنای عام استفاده کرده و به نظر میرسه که منظورش "دوست داشتن معشوق" نیست بلکه فقط و فقط دوست داشتنه
در مجموع به نظر میرسه ترانه سرا در خیلی از ترانه ها صرفا به دنبال جور کردن وزن و قافیه بوده (که انصافا از این لحاظ ترانه ها مشکلی ندارند) ولی به محتوا و مضمون و حس شاعرانگی زیاد توجه نکرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

جناب کیوان خان خوبه که اسم رضا یزدانی به گوشت خورده جیم موریسون چی یا کوئین ؟من منتظر بودم یه لیست 50 نفری نام ببری نمیخوام در مورد یزدانی باهات بحث کنم ایشونم کارشون تا حد زیادی خوبه بحثی در این مورد ندارم بحث من روی شناخت سبکهای ارائه شده هست مثلا این دوستمون گفته چاوشی باید بیاد به بزرگان راک جواب بده بحث من اینه عزیز دلم کدوم بزرگ راک ؟؟ چاوشی باید به کی جواب بده ؟؟ اصلا خوندن راک توسط چاوشی به ایشون چه ربطی داره مگه ایشون چه کاره هستند تو این موسیقی بحث من اینه جناب کیوان خان ... ما متعصب ما چشامون کور شماها موزیسین شماها ترانه سرا به اینا خوش باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

میثم خان حالا ما متعصبیم شما موزیسین خوبه که پیشرفت ایشون رو فقط شما طرفداران متعصبش می بینید ... پیشرفت تو چندتا آهنگ آخرش کاملا واضح بود یعنی آخر تنظیم ، ترانه ، ملودی سازی خداییش متعصب ماییم یا شما ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عجب!
طرفدار یگانه ای بعد بحث کارشناسه و حمایت تعصب وار از چاووشی میکنی!!!!
((خنده))
نقل قول188.158.103.148:
"دوست من الان من جواب شما رو فنی بدم یا در حد مخاطب معمولی؟

انتقادای شما تا حدودی درسته اما چن تا اشکال اساسی داره

1.عمر زندگی کوتاس..."
در ضمن چه لزومی داره شما طرفدار به اصطلاح یگانه تو این صفحه چندین بار حمایت تعصب وار از چاووشی انجام بدی؟؟

خیلی خودتی!!!

این شعار رو به غیر از هوادارنماهای چاووشی چه کسی می گوید؟(لحن و تنظیم و ملودی ترانه و میکس و مستر عالی)

پرچم سفید به همراه ژاکت ضعیف ترین آلبومای چاووشی هستند
متاسفم خودکشی لنگه کفش به همراه حریص بهترین آلبوم ها
یه شاخه نیلوفر هم در جایگاه خودش آلبوم خوبی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

بله ما هوادران چاوشی متعصب و شما موزیسین ... عزیزم شما از چه نظری میگی داره افت و خیز میکنه اصلا ببینم اصولت منطقت برای این گفته ات چیه ؟؟ همین دوتا ترکی که شما گفتی خیلی ها خوششون اومده درضمن این یه آلبوم نه دوتا ترک از اون طرف موسیقی سلیقه ایی هست همین ترک دویی که شما گفتی من خوشم نیومد. پس چون شما میگی افت کرده چاوشی میشی موزیسین و مایی که طرفدارشیم و میگیم خوبه میشیم متعصب ؟ من به عنوان طرفدار محسن از 7 تا آهنگاش لذت بردم اون سه تا با سلیقه من جور نبود ولی دلیلی بر ضعف اون 3 ترک نیس عزیزم بهتره کمی منطقی باشی وقتی شما آهگ قطارو نتونستی درک کنی و خوشت نیومده دلیل نمیشه که قطار ضعیف بوده انقد با قصد و غرض نظر ندید اون بالا خدایی هم هست ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

بله جناب میثم خان پیشرفتی رو که گفتی مخصوصا تو این چندتا ترک اخیر ایشون کاملا مشهود بود یعنی آخر تنظیم یعنی آخر ملودی سازی یعنی آخر ترانه سرایی :D حالا واقعا تعصب رو به طور کامل شما بیان کردی عزیزم ما رو متعصب میخوانی در حالی که به آهنگهای سطحی خوانندت میگی پیشرفت آهنگای جدیدش که خودش تنظیم کرده یعنی آخر خنده این تنظیم هارو گوش بده بعد برو سکوتم گوش کن ببین فرق خواننده خودت و کوشان حدادرو ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

این نظرای منفی که میدید، این نقدای الکی که میکنید هیچ وقت نمیتونه ذره ای از علاقه ی هواداران محسن چاووشی کم کنه.
ما عاشق محسن چاووشی هستیم.
نه تنها عاشق آهنگاش، بلکه عاشق شخصیتشم هستیم.
و تا آخرش باهاش میمونیم.
تا کور بشه چشم حسودایی که نمیتونن ببینن.

محسن همیشه تو قلب ماست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

حالا چرا تو اسمتو نمینویسی از چی میترسی؟! تو نظر سنجی معلوم میشه که چقققققققققققققققد هوادار داره.بله

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

" تویه ایران کی تونسته راک رو در حد چاوشی بخونه ؟ "

من جوابم به خاطر این جمله ت بود که هنوزم قبولش ندارم. شما گفتی تو ایران منم گفتم رضا یزدانی..نگفتی خارج که!
چاوشی به بزرگان راک نباید جواب پس بده ! مگه اتحادیه ست که بازخواست بشه؟؟؟
من از سال 83 طرفدار چاوشیم وقتی بچه دبیرستانی بودم... اما الان کم کم دارم سرد میشم ازش.. البته کس دیگه ای رو هم قبول ندارنم تو ایران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خوشم میاد منطقی بشینیم حرف بزنیم! بالاخره یکی پیدا شد! ژاکت رو یادته؟ همون اول چقدر هوادارای متعصب میگفتن بهترین اثر قرن؟؟ هنوزم نظراتش هست تو موزیک ما برو ببین..الان همه دارن میگن ژاکت ضعیفترین اثر بود! خوب این یعنی افت! بعد میاد توی حریص کارایی ارائه میده که همه گیر میشه با سلیقه عام مردم جوره .. همه جا گوش میدن.. خوب این یعنی خیز!! شما میگید قطار فوق العاده..وقتی میگیم شعرش خیلی پیچیده ست سریع میگین گوش شما عادت کرده به چیزای تکراری،برو ...گوش بده و از این حرفا(این منطقه؟؟؟) عزیزم چاوشی باید نظر عامه مردم رو در نظر بگیره نه فقط یع عده هوادار 2 آتیشه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من البوم محسن چاووشیو گوش دادم همه چی خوب بود ولی به جز چند اهنگ بقیه متن ترانه ها واقعاو واقعا بد بودن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اکثر هوادارا یا چند تا هوادارنمای متعصب؟!

هیچ وقت خودت رو جمع نبند!

در ضمن بعضی هوادارنما ها در حال لوس کردن آلبوم هستند

عزیزان هیچ ربطی این آلبوم به یه شاخه نیلوفر نداره
در حد حریص که نیست در حد سنتوری که عمرا

با گذشت زمان هیچی ثابت نمیشه
مگه اختلال روانی داریم
سنتوری یا حریص یا یه شاخه نیلوفر همون اول جواب داد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

قیامتی هم هست آقای محترم
اونجا معلوم می شه من طرفدار چاووشی ام یا نه
شما هم برو فکر اون روز و این تهمتی که به من و یه عده ی دیگه زدی باش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یه بار دیگه هم تو همین صفحه گفتم قیامتی هم هست
اونجا بیا ببین من واقعا طرفدار کی ام.ببین وقتی آلبوم حریص اومد ، از من پرسیدن چطور بود گفتم اصلا خوب نبود.ببین آلبوم رگ خوابو چن تا چن تا می خریدم.
من تو پست پایینی جواب دوستمونو کاملا فنی دادم.ایرادات کار حسین صفا رو هم قبول دارم.بحث من سلیقه ای نبود که می گی هوادار متعصب!
من جاهای دیگه هم گفتم اگه کار قوی باشه حمایت می کنم. از نظر شما قوی نیست ؟ باشه اشکالی نداره ! از نظر من قوی یه .
دوست خوبم تعصب یعنی این که بگی هیشکی غیر از طرفدار چاووشی از این آلبوم خوشش نیومده !
اون طرفدار متعصب از اون ور افتاده شما از این ور!
کمی به هم احترام بزاریم.من حتی اسم شما رو نمی دونم.شما هم فقط می دونی اسم من علی هست . اونوقت چطور می تونی انگ نچسب طرفدار چاووشی رو به من بچسبونی؟ به خدا من به دوست صمیمیم هم نمی تونم شبیه این برچسبو بزنم با این که سالهایه می شناسمش!
شما می دونی من به اعتراض واسه این که آلبوم حریص ضعیف بود این آلبوم رو اصلا نخریدم ؟ من طرفدار چاووشی ام ؟ به خدا همونقد که شما از طرفدار متعصب بدت می یاد منم بدم می یاد.مگه تا حالا همین آقایون کم محسن یگانه رو بی دلیل کوبیدن؟ ببخشید مگه تهمت کاور کردن از روی خواننده ی ترکیه ای رو کیا راه انداختن؟
سلیقه ی من با شما فرق نداره اما اگه هنوزم مطمئنی که من طرفدار چاووشی ام اون دنیا در خدمتت هستیم
به امید پیشرفت هر خواننده ای

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

pas nazararo nemizarid na? bashe ma u sait hesabe bi tarafi mikardim

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به نظرم ایجاد این نقد یه بازار گرمی بود که مسئولین به وجود آوردن مگه میشه پر طرفدار ترین خواننده ایران یه آلبوم بده و کل فراد از اون متنفر باشن ؟!!!!! شما به این صفحه یه نگاه بندازین ... یعنی هیچکس خوشش نیومده؟!!!! حداقل یه نظر موافق میزاشتید که اینقدر تابلو نباشه . دوستان عزیز من خودم خواننده و ترانه سرا هستم اما این روش ها روش های کثیف و منسوخیه .
امیدوارم یه روز ما بتونیم حقیقت ها رو بگیم.

امیدوارم بتونید با حقایق کنار بیایید و نظرم رو تایید کنید.
بد ترین چیز خود فریبیه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

جالبه اونایی که دیسلایک کردن نظرات طرفدارای چاوشی رو تعدادشون 5 هست اکثرا...عجیبه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

من با حرفت تا حدودی موافقم به نظر منم اشتباه چاوشی در همین حد هست چون یه آلبوم برای مخاطب عام میده و یه آلبوم واسه هوادرای دو آتیشه به نظرم باید تکلیف عام رو مشخص کنه پس بیا جملهرو عوض کنیم محسن چاوشی در نگه داشتن مخاطبش افت و خیز داره من این بحث رو قبول دارم ولی به نظر بنده موسیقی چاوشی همیشه رو به بالا بوده و افت و خیزی نداشته اما با اون قسمت یه در میون یعنی عام و هوادارا باهات موافقم... در مورد زاکت باهات موافق نیستم خود من ازش حمایت کردم هیچ وقتم هیچ جایی نگفتم که ضعیفه به نظرم هنوزم کار خوبی هست فقط چند ایراد بزرگ داشت اون آلبوم می تونست فوق العاده باشه اما ایرادایی که داشت نذاشت هنوزم میشه دور آخر رو گوش داد یا خنده رو به هر حال این گذر زمانه که همه چی رو مشخص میکنه دقیقا یادمه سر یه شاخه نیلوفرم همین بحث بود همه میگفتن ضعیفه ولی گذشت زمان باعث شد الان خیلی ها بهترین آلبوم چاوشی یه شاخه نیلوفر رو میدونن به نظر من ما ایرانی جماعت یکم زود قضاوت میکنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

منم از طرفدارای همیشگی سلطان چاوشیم.دوست عزیز دوست داشتن و عشق دو راه متفاوته که در این جمله تقریبا میشه گفت یه جور سوال که باید دوستت داشت یا عاشقت بود؟ که در ادامه میگه هم دوست دارم هم عاشقتم.یه عشق دو اتیشه.منظورش اینه.دقت و فهم ما از ترانه ها پایین واسه همین با بعضی اهنگا ارتباط برقرار نمیکنیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

هر ترانه سرایی 2 ترانه خوب در کارنامش داره
هرچند هر روز پاییزه عالی نبود و فقط خوب بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

علی کاملا راس میگه.غم تو صدای چاوشیم خوب اومدی.تنها صدایی که با وجود این همه غم ارومم میکنه.سلطان خواننده پاپ یا بهتر بگم سلطان خواننده غم چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

چون حرفاشون بی پایه و اساسه حرفی ندارن که بزنن.افرین خوشم اومد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یگانه ای ها اینجا درباره چاوشی داره صحبت میشه باید این کولی ها دیگه تموم بشه .
درباره یگانه مطلب مینویسن طرفدارهای چاوشی میکوبن
درباره چاوشی مطلب مینویسن طرفدارای یگانه میکوبن
بابا انقدر بهم نپرین والا . مگه چی شده واقعا" متاسفم برا هردو گروه چرا نه واقعا چرا .نگین اول اینا بودن این بچه بازی هارو بذارید کنار الان مطمن هستم همتون به بلوغ فکری رسیدین پس چرا انقدر... ولش کن بگیرین میخوام چی بگم .
یه چیز خوبه اینکه تعصب رو برا لحظه ای کنار بزارین و بدون تعصب حرف بزنین.

من رک گفتم امیدوارم بعضی ها نیان تو جاست و از من گله کنن آ
دمتون گرم کنار بزارین هردو گروه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

مگه این سایت ادعا نداره که با مخاطب رو راسته چرا کامنت منو تایید نکردید .
به نظر من سایت خوبی دارید اما حرفایی که من زدم کاملا منطقی و درست بود
و تخریب یک هنرمند و تحریک مخاطبای اون نمیتونه کار اخلاقی باشه امیدوارم تایید کنید یا حداقل جواب بدید .
با تشکر از زحماتتون.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

همون یه شاخه نیلوفر با همه ایراداتش به نظر من بهترین آلبوم چاوشیه...
ژاکت هم اگه 2 تا تراک رو نداشت خیلی بهتر جواب میگرفت...

خوشم اومد از این گفتگو که کردیم! خوش باشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عزیز کامنت منم تایید نشد ولی اعتراضش رو تایید کردن واقعا جالبه.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

شما طرفدارای چاوشی موسیقی رو با فوتبال اشتباه گرفتید مشکل هم همینجاست.
کار اگه قوی باشه همه تحسین میکنن مثل البوم خاص که بهترینشم اهنگ چاوشی بود.
پرچم سفید هم کلا اگه منطق داشته باشی سه تا قطعه خوب داشت.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

به نظر من قشنگیه کار محسن چاوشى این هست که میاد یک صداى جدید روى سبک راک میگذاره!!
این ضعف نیست...
وگرنه مى شد مثل بقیه خواننده هاى دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

برای بعضی منتقدها متاسفم(آقای بهادری) آخه شما که به قول بعضیها که درست هم میگن وقتی فرق نقد با توهین رو نمیدونین چرا آمدین منتقد شدین؟محسن چاوشی عزیز با این کارای دلنشین و زیباش که الحق هم خوب آهنگسازی کرده هم شعراش خوبه و هم تنظیمش عالیه به رشد موسیقی پاپ کمک کنه.به قول خودتون هیچکس نمیتونه تو یه آلبومش به سبکهای مختلفی بخونه یا حداقل تو ایران بخونه.اما این سلطان موسیقی پاپ با دل و جرات زیادش تونسته اینکار بکنه و الحق هم خوب جواب گرفته.شما به جای اینکه از اینجور آلبومهایی که کمتر خواننده ای تو این سالها منتشر کرده بهتره برین سراغ آلبومهایی که داره موسیقی پاپ رو نابود میکنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

وای خدای من بی منطقی تا کجا؟

وقتی چاوشی رو تو راک از رضا یزدانی یا The Ways بالاتر میبرن دیگه نمیدونم باید چکار کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوست عزیزی که میگی محسن یگانه پیشرفتی نداره

شما اصلا تو ایران زندگی میکنی؟؟؟؟؟؟؟
وقتی محسن یگانه آلبوم نفسهای بی هدف رو داد به مراتب از چاوشی ضعیف تر بود ولی وقتی رگ خواب اومد آلبومش از حریص چاوشی که کلی هم پر خرج شده بود بیشتر شنیده شد
الانم با یه 6 و 8 متوسط رو به ضعیف یعنی خیلی دلم ازت پره کل ماشین هارو قبضه کرده
بی منطق نباشید لطفا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

کی گفت امیر جمال فرد یه پدیده است؟

شما برید دوریت - حریص و.. از کوشان
نمی دونم - علی مودک از سیروان
کلی ریمیکس از مهران عباسی
رو گوش کنید بفهمید تنظیم هاوس و ترنس یعنی چی
هی قطع و وصل کردن صدای خواننده یا قطع و وصل کردن موزیک که نشد کار
این کارای امیر جمال فرد خیلی قدیمی شده
چاوشی کارای ریتمیک رو بده کوشان موفق تره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

هنوز فرق نقد کردن با تخریب رو یاد نگرفتی؟!
مخاطبین هم فقط نظرشونو گفتند
یکی میگه من حریصو دوست دارم یکی میگ من یه شاخه نیلوفر رو دوست دارم
نظر میدهند
نقد می کنند
فقط شما دوست دارید
همه بگند به به چه چه چه شاهکاری
اون موقع خوبه!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سلام.اقای چاووشی خواننده خوبی هست اما هر روز داره افت میکنه.خطاهاش زیاده.باید انتقاد سازنده بشه ازش.طرفداراش از روی تعصب افت زیادشو نمیبینن.ایشون سقوط عجیبی داشته تو این چند سال.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

پشت سر آدمهای موفق و بزرگ همیشه حرف و حدیثای زیادی هست.ولی گذر زمان آقای بهاری عزیز همه چیز رو روشن میکنه.طرفدارای محسن چاووشی اغلب کسانی هستن که خیی وقته کارای محسن رو گوش میدن و درک عمیقی از نوع ترانه ها و آهنگ سازی هاش دارن هر چند فضای جدیدی باشه.چون ما ها(طرفدارای محسن) همیشه منتظر جذابیت آلبوم هاش هستیم.شاید دلیل دیگه ی طرفداری ما اینکه واقعا می تونیم با تک تک ترک هاش ارتباط برقرار کنیم.حسی که شما به اصطلاح منتقد عزیز نسبت به هنرمند دیگه برقرار میکنید.کاش فقط 1% حرمت قلمتون رو نگه می داشتینو زحمت 8ساله یه هنرمند بزرگ رو پای سنتوری نمی نوشتین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

مهران دستت درد نکنه یکی پیدا شد حرف دل مارو بزنه.ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خوشحالم که محسن چاووشی اینقد دشمن داره.
این نشون میده چقد کاراش قوی بوده که بقیه چشم ندارن ببینن.

عاشقتم سلطان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

سلام دوستان ... من خودم از طرفدارای پروپا قرص چاووشی هستم . لحن صداشو دوس دارم ... نمیدونم چرا هروقت یکی میاد نقد میکنه از چاووشی طرفدارا مخالفت میکنن و یکی که طرفداریشو میکنه همه میان میگن چاوشی هم شد خواننده ... من قبلا هم اومدم اینجا و دیدم این رفتارهای زننده رو ... طرفدارای محسن باید اینو درک کنن که صدا واسه خواننده شدن لازمه اما کافی نیست ... کمی منطقی باشین ... ترانه هایی که محسن در دوران غیر مجاز بودنش میخوند به مراتب قوی تر از ترانه های النش بود ... کسی هست که ترانه ی عشق دو حرفی رو یادش نیاد ؟ کسی هست یادش نیاد که محسن با لحن زیباش میخوند " دلت را خانه ی ما کن مصفا کردنش با من ، به ما درد خود افشا کن مداوا کردنش با من " اما الان دارم از ترانه هاش کلمات بد میشنوم . هف خط و مرموز ... به نظرم باید تجدید نظر کامل بشه تو ترانه هاش . هیچ لزومی نداره که تمام ترانه های ی آلبوم رو یه نفر بگه . حال شاعر بد باشه حال آلبوم بد میشه . و اما خدمت شما مخالفان هم باید عرض کنم اگه شما از خود محسن خوشتون نمیاد که ی بحث دیگه ست . نظر شخصیتونه اما دلیلی نمی بینم که اینقدر بی هوا بهش توهین کنین. مطمئنم همه ی شما حداقل با یه آهنگش خاطره دارین ... اونم ی خاطره ی عاشقانه ... بیاین با نظرات سازنده به همه ی خواننده هامون کمک کنیم رقابت سالم انجام بدن نه اینکه بکوبیم تو سرشون ... خیلیامون فرق نت و ریتم رو نمیدونیم داریم از آکورد و مسائل پیچیده ی موسیقی حرف میزنیم ... دیگه مزاحم اوقات شریف نمیشم . به امید موفقیت واسه موسیقیه سراسر احساس ایرانی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ایشون کلا جز سنتوری هیچی از چاوشی نمیخوان ! میگی نه اینجا رو بخون

http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-1685.html

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

احسنت آفرین
حرف دل تمام طرفدارای محسن چاوشی رو زدی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

نقد بسیار خنده داری بود، ممنون از آقای منتقد که شادمون کردن.
ایشون دقیقا مواردی رو نقد(کوبیدن) که برای همه ی انسانهایی که میتونن بشنون و درک کنن و به یک بلوغ فکری رسیدن، خوشایند بود، ترانه ها بسیار زیبا، مخصوصا قطار، پرچم سفید، و کار بسیار بسیار جذاب پاییز. آقای منتقد خداییش چطور تونستی از این کار عیب بگیری یا پیدا کنی یا بتراشی یا...
اندکی انصاف داشته باشین.
بعدشم. آقای چاووشی باید تو اول آلبومش میگفت کسایی مینونن این آلبوم را گوش کنند که حدددداقل صد دانه یاقوت دسته به دسته رو فهمیده اند(آقایی که میگی قطار، قطاره چطوری میتونه قلب باشه) یاقوت در اینجا اناره.
آدم شاخ در میاره این چیزا رو میخونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

این متن کاملا بی سر و ته که اصلا چکیده ی خاصی نداره جز اینکه فقط سعی شده از اول تا آخر محسن چاووشی و بکوبیده بشه هیچ موضوع خاصی نداره !
این قد بی ر حمانه راجع محسن و کاراش نظر ندین لطفا !!

خیـــــــلـــی بی انصافیـــــــن !!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

حالا بی منطقی تو نظر تو بیداد میکنه یعنی ملاک خوب بودن آهنگ تو کشور ما شنیده شدنش تو ماشینه ؟؟ رگ خواب موفق تر بود چون فقط یه آهنگش تو ماشینا زیاد شنیده شد پس دلیل موفقیت یه آلبوم اینه خوب شد فهمیدیم ... یه چرخی بزنی می بینی آهنگای کیا تو ماشینا بیشتر شنیده میشه اسمشون رو نمی برم ولی خودت برو ببین ... از لحاظ موسیقی بحثی نداری چون پرچم یه سرو گردن بالاتر از آلبومای خواننده ات هس در مورد تک آهنگا هم حرفتای خنده دار زیاد زده بودی محسن چاوشی هم تک آهنگ میده ولی نه به این ضعیفی دیوار بی در کل آلبوم رگ خواب رو حریف بود بعد نمیدونم بحث شما رو چیه بله خوانندتون پیشرفت کرده قبول دارم پیشرفت تو مصاحبه و تهمت زدن به دوستاش در این موارد پیشرفت قابل قبولی داشته .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

عزیز دلم جناب پویا خان من گفتم در حد چاوشی... رضا یزدانی که خیلی دوسش دارم بله خواننده راک واقعی هست اما نوع خوندن چاوشی و رضا باهم کلی فرق داره یعنی سبکشون اصلا فرق داره بحث من این نبود که بهترین خواننده راک هست بحث من این بود حالا چون رضا یزدانی خواننده راک هس محسن چاوشی باید از اون اجازه بگیره واسه خوندن راک ؟؟؟ بحث من اینه برو نظرهارو بخون ببین این طرفدارن م -ی بی منطق هستن یا ما ؟؟ اومده میگه باید اجازه بگیره عزیز دلم وقتی خواننده شما تو دوران جوانی آلبوم داد از کسی اجازه گرفت ؟؟ منطق شما واقعا عالیه یعنی حرف نداره ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

کلا خط مشی شون جالبه
بنده ترانه خواب بعد از ظهر رو نقد کردم تایید نکردن ولی اعتراضشو تایید کردن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوستان عزیز هنوز فرق ساده نویسی و با ساده انگاری رو نفهمیدن
فکر میکنن اگر چیزی به زبان ساده گفته شد حتما مشکلات ترانه نویسی داره
بلکه نمیدونن این حرفها رو چقدر سخت میشه در زبان مردم عامه پیاده کرد و این یکی از هنرهای ترانه سرا هست

داری از اول جاده دو راهی رو نشون میدی
از این لحظه جدا میشی تو دستاتو تکون میدی
حالا من موندم و سایم که از تنهایی بق کرده
من و این نقطه پایان که دنیامو قرق کرده

لطفا یه تصویر سازی مشابه این 4 بیت در این آلبوم بیارید(بجز ترانه قطار)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

این جمله واکنش یک ایرانی هست وقتی دیگه هیچ توجیجی نداره!
زمان همه چیزو مشخص میکنه!!!
همون آلبوم هایی که اینهمه سر و صدا کردن تو طول زمان از بین رفتن
الان چند نفر چمدون گوش میکنن؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

لطفا اصلا در همچین مواقعی از نام محسن یگانه عزیز استفاده نکنید
اگر چیزی هست نظر شخصیه
محسن یگانه در نظر سنجی به آلبوم پرچم سفید رای داده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خوب بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

چرا نظر منو نمایش ندادین؟؟ بهتون برخورد نه؟یکی باید بیاد کار شمارو نقد کنه چقد بهتون فشار اومده؟؟؟ ما عاشقای محسن چاوشی یم تاابدم میمونیم شماهرچی خواستین زور بزنین. فعلا که تونظرسنجی ها محسن چاوشی اوله میدونین فقط از دیروز دلمو گرفتم دارم به این نقد میخندم جک واقعا! just MoHsEn ChAvoShI

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

محسن چاوشی با 250000 رای تو بزرگ ترین نظرسنجی (شبکه ایرانیان) اول شد با نقد بی محتوای یک نفر هیچ اتفاق خاصی نه واسه محسن عزیز و نه ما عاشقای همیشگی ش میفته. اونایی که میگن حرفه این من خودم 8ساله به طورحرفه ای موسیقیو دنبال میکنم یه بیتو بشنوم میفهمم تا آخر چی میخواد بگه و میگم به خصوص آهنگای هرروز باییزه و قطار ازسطح موسیقی اینجا فراتره. وقتی تو نظرسنجی ها این آهنگا گل کرد به من میگین آفرین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

توصیه م به کسایی که به آهنگایی نظیر قطار و هرروز باییزه میگن بی محتوا مخصوصا منتقد گرانقدر اینه که یه کلاس آرایه ادبی حتما بگذرونن و برای شروع میتونن ازکتابای ادبیات دوره راهنمایی شروع کنن.جدی گفتم بدون شوخی.دارم واسشون نگران میشم.هرچند آدمی که با این آهنگا ارتباط برقرار میکنه باید درد عاشقی کشیده باشه اینو نمیشه با کلاس برطرف کرد.کمی روی احساسات و درک ادبیتون کار کنین واز همه مهمتر انصاف داشته باشین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

...! بله من که طرفدار 100آتیشه چاوشی هستم هم قبول دارم تو بعضی چیزا ضعف داره... اما نه به این شکل عجیبی که این آقای نقاد نقد کرد... ایشون ظاهرا هنوز نتونسته تراک قطار و هر روز پاییزه رو درک کنه...! هنوز شعر آموزنده و پر معنی خواب بعد از طهرو نفهمیده... هنوز فضا و شعر پس از حادثه و تجربه مردم آزارو نفهمیده... ایشون هنوز بیت عمیق آخر شعر پرچم سفیدو درک نکرده.. ایشون صدای همنوا بار افکت های تراک خوان هفتصد و بگو مگو رو درک نکرده... الا آخر...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

باسلام
چاووشی مثل شرکت اپل هست !
شرکت اپل میاد واسه مشتریانش نیاز تعریف میکنه نه مشتریهاش واسه شرکتش!!
البته اپل بعضی جاها کوتاه میاد اما همیشه اپل هست که واسه مشتری هاش نیاز تعریف میکنه !
مثلا همه میگن کوشی بلوتوث میخواد اما اپل میگه نه آیفون بلوتوث برای جابه جایی داده نمیخواد!
اپل میاد رو گوشی دستیار سیری میذاره و کم کم مشتری ها اونو نیاز خودشون میبینن در ضورتی که قبلا نبوده
حالا چاوشی هم همینه !
خوشم میاد که واسه مشتریهاش تعریف میکنه که شما الان به این سبک نیاز دارین در موقعی که بازار پاپ پر از تکرارو کپی برداری از هم هست چاوشی میاد سبک جدید رو میکنه
تو هر ترانش صداش یه جوره
عاشق این رفتارشم اما خوب انتقاد هم میشه کرد اما نه این جور !
در کل خوشحالم که گوش دارم و میتونم چاوشی گوش کنم
آهان اینم بگم که اپل با اینکه منتقدان زیادی داره اما همیشه پر حاشیه و برای مشتریانش جذابه
فکر نمیکنید چاوشی هم همین طوره!!؟
اپل تا قبل از معرفی محصولش هیشکی نمیدونه چی میخواد رو کنه ، آیا چاوشی این طور نیست؟
من علاوه بر چاوشی فرزین هم گوش میدم اما وقتی مقایسه میکنم هر آهنگ جدیدی که از فرزین میشنوم انگار قبلا هم این صدارو شنیدم فقط شعرش عوض شده ! اما چاوشی اصلا این حسو ندارم هر آهنگی میده صداشم متفاوت شنیده میشه
آهنگ سال نو که در مورد امام زمان هست رو شما میگین ضعیف؟ اصلا میتونین درک کنین اینو؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

واسه همین انقد بهت فشار اومده ۱۰۰تا کامنت گذاشتی!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوست عزیز مثل این که شما کلا در انزوا به سر میبری
کلا مثل اینکه طرفدارای چاوشی تو جامعه نیستن
شما مشکلت اینه خیلی وقته نرفتی بیرون یه سر برو تا سر کوچه ببین شاهکارهای جناب چاوشی بیشتر شنیده میشه یا آهنگای محسن یگانه
بهتره آدم واقعیت هارو قبول کنه
مطمئنا شما طرفدارای تعصبی محسن اگه همینطوری ادامه بدید اونو به زمین میزنید
در ضمن اون دیوار بی در و.. چاوشی اگه خوب بود هم تو فضای مجازی میگرفت هم تو جامعه ولی متاسفانه..
ولی حباب داره میاد
بعد از انتشار حباب خیلی چیزا روشن میشه
دقیقا مثل رگ خواب

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

چی شد منتظر جوابت بودم پویا خان بله ما تو جامعه نیستیم من ازت سوال کردم شنیده شدن یه اهنگ تو ماشینا دلیل خوب بودن اون اهنگه و پیشرفت واسه خوانندش خودتم میدونی خیلی ها تو ماشین به خیلی چیزا گوش میدن مثل اینکه شما طرفداران جناب یگانه که خیلی تو جامعه هستید نمی دونید مردم چه نوع اهنگایی رو تو ماشینا گوش میدن آهنگای سطحی ... دیوار بی درم هم تو نت موفق بود هم تو جامعه شما از روی تعصب چشماتون رو بستید فک میکنی با انتقاد از محسن چاوشی خوانندت بزرگ میشه عزیزم ؟؟ درضمن زیاد منتظر نباش فوق فوقش رگ خواب 2 هست با ملودی های تکراری و کاورای ترکیه ایی .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خیلی جالبه هر ترانه سرایی دوتا ترانه خوب تو کارنامه اش داره یعنی از اون حرفای فیلسوفانه بود کلی خندیدم ... معلومه دیگه وقتی گوش آدم به ترانه هایی همچون خیلی دلم ازت پره و نمیدونم شاخ غولو از این حرفا عادت کرده باشه و اونارو فوق العاده بدونه معلومه که ترانه هر روز پاییز رو خوب میدونه حالا باز مرام تو رو شکر که نگفتی افتضاحه :D

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ایول مجید اصلا یادم نبود هی میگفتم اسم ایشون رو یه جایی شنیدم پس بگو یادم افتاد دوستان بذارید هر چه میخواهد دل تنگش بگوید ایشون قبلا خودشون رو نشون دادن ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

هرچی باشه از نظر موزیسین ها و بقیه صاحب نظرا به عنوان آلبوم برتر انتخاب میشه
بازم به معرفت محسن و شهاب اکبری که به پرچم سفید رای دادن وگرنه همون دوتا رای رو هم نمی آورد
در ضمن خواننده ما به اندازه کافی بزرگ هست و برای بزرگتر شدن قایم نمیشه
حرف زدن باشما طرفدارای چاوشی کار بی فایده ایه
اصلا چاوشی از همه بهتره
همین شما طرفدارای متعصب باعث شدید چاوشی بشه هرروز بدتر از دیروز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

محسن چاوشی بیشتر از آنکه یک خواننده باشد یک آهنگساز است. اینکه شما به او در ملودی ایراد می گیرید،بیشتر نوشته تان را زیر سوال می برد تا او را.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

یکی از چیزهایی که اکثر ایرانی ها دارن حسادت هست
نمونه ی بارز همین آقایی که این پست انتقادی رو نوشته
از نوشته ها شون مشخصه که نه میدونه آکورد چیه نه ملودی و نه ...
سبک ها رو هم که نمیشناسه / فقط میخواد حس حسادت خودش رو ارضاء کنه
یکی از دوستان خوب نوشته که " تا محسن چاوشی البوم میده همه میشن موزیسین"

"محسن چاووشی حسود زیاد داره"

نمونه ی خارجی هم زیاد هست
که توی دنیا طرفدارای بیشمار دارن ولی توی ایران از روی حسادت متنفر هستن از طرف

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

جواب منو ندادی ملاک اهنگ خوب تو جامعه ما شنییده شدنش تو ماشینا هست ؟؟ اتفاقا بحث با شما طرفدارن متعصب جناب یگانه بی فایده اس انتقادی داری بسم الله البته انتقاد فنی نه اینکه نمیدونم من از این اهنگ خوشم نیومد اون آهنگ اونطوریه بحثی داری در خدمتیم وگرنه قبلا هم گفتم موسیقی سلیقه ایی هست همون طور که من نمی تونم صدای خواننده شمارو گوش بدم و از آهنگاش اصلا خوشم نمیاد شما هم این حقو داری ولی عزیز دلم این به این معنا نیس که بیای تو صفحه چاوشی هر چی دوس داری بگی چاوشی واسه ما کار میکنه ما هم راضی هستیم هر وقت بخواد واسه شما کار کنه یه آلبوم در سطح شما میده ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

توی هنر های دیگه دیدم. زیاد
شاعری که یا نویسنده ای مشخصا از همه هم رده هاش سر تره میشه یک آدم ضعیف. یه آدم که شاعر نیست نقاش نیست ...
امان امان امان از حسادت.

اقا یه روزم نوبت ما می شه که معروف و محبوب بشیم. بجای کوبیدن بقیه سعی کنیم خودمون رو برای اون روز آماده کنیم. البته اگه بخواهیم اینجوری چشم تنگ باشیم هیچ موقع بزرگ تر نمی شیم.
ضمناً بعضی وقتا ادما معنی یه شعر رو نمی فهمن و میگن بی معنیه. خیلی از نقاشا تو دوره خودشون شماتت شدن و شعرا هم. خب از زمانشون جلو بودن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ایشون خواننده محبوب من و اکثر ایرانی ها هستن, ولی بهتره از القابی مثل استاد در جایگاه خودشون استفاده کنیم و از روی تعصب به هر کسی هرلقب بزرگی رو ندیم.
من یک موسیقیدان نیستم اما یک شنونده حرفه ای موسیقی هستم, به نظرم نمیشه گفت یک البوم ضعیف و یکی قوی هست,هرآلبومی ازهرخواننده ای نقاط ضعف وقوت خودشو داره .
من عاشق قطعه پاییز هستم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

اخه کی می اد این همه رو بخونه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

آقای محترم"meysam". اگه شما نمیتونین با این قسمت:
"عمر هر چی غیر از عشق مثه عمر کوتاهه" ارتباط برقرار کنی.
دلیل به بی معنا بودن این تراک نیست.
خود خواننده قبلش میگه: عمر زندگی کوتاس مثه شعله ی کبریت.
پس هر فرد کم سن و سالی هم میتونه به راحتی درک کنه که فقط عشق هست که جاودانه میمونه و تاریخ انقضا نداره.
مثل عشق مخاطبین این اثر به محسن چاووشی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

صــفا خیلی با شعورانه شعر گفته و کسانی که در این حال و هوای مشترک صفا و چاوشی و طرفدارها نیستن متوجه احساسش نمیشن.

محــسن عالی خونده,من با آهنگهاش زندگی میکنم

پرچم سفید بسیار ارزشـــی و هر روز پاییزه فوق العاده است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

خیلی خنده داره که کسی فکر کنه سبک موسیقی سرش می شه و فکر کنه می شه راجع به سبک یک قطعه با چنین قطعیتی حرف زد از همین جا معلومه که اصلا تو باغ نیستی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

ولی جالب نیست که به تراک زیبا گوش بدیم بعد با یه دید سطحی بگیم:
من با قطار مسافرت میکنم اونوقت این خواننده میگه قطار قلب منه.
این یعنی سطح درک پایین خودمون نه شاعر و خواننده ی اثر.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

دوستان هر کسی یک نظری داره از نظر من که با محسن چاوشی زندگی کردم حتی صدای نفس هاشم آرامش بخشه ، اصلا محسن چاوشی پرطرفدارترین خواننده ایران هم نیست مسلما چون محسن چاوشی آدم خاصی هست ، سلایق خاصی داره ، روحیات خاصی داره ، در ضمن یکی از مسخره ترین نقدها نقد حسین صفا هست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پرچم ۷۰۰ رنگ | موسیقی ما