برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «از عشق» حمید عسکری – 2
برای کوچ غریبانه ی یک دوست؛ سید ابوالحسن مختاباد
چندپاره یادداشت کوتاه در باب کنسرت همایون شجریان
جستاری در تحلیل محتوای کنسرت همایون شجریان و ارکستر سیاوش
نگاهی به آلبوم موسیقی بی‌کلام «از تهران با عشق» به آهنگسازی علی زرکف
کنکاشی درباره اینکه آیا ترانه فارسی افول کرده است؟
نگاهی به بازتاب‌های بین المللی مراسم خاکسپاری یک خواننده محلی لر زبان:
در سوگ «پورنگ پورشیرازی» که با رفتنش، موسیقی ایران دچار خلأ بزرگی شد
به یاد وحید (شکرالله) حیاتی که ناباورانه درگذشت
به یاد آیدین الفت
نقدی بر هیئت انتخاب و سیاست‌های جشنواره ترانه افشین یداللهی
درباره مطالبه جدید اهالی موسیقی که درمان موقت است
شجریان‌زدگی چه پیامدهای سوئی برای موسیقی ایران به دنبال خواهد داشت؟
کنکاشی در فضای حاکم بر مدیریت فرهنگی کشور
به مناسبت چهل‌وهفتمین زادروز «همایون شجریان» خواننده شاخص موسیقی ایران
به بهانه زادروز استاد شهرام ناظری
به مناسبت سالروز تولد فروغ فرخزاد
به بهانه پنجاه و هفتمین سالروز تولد استاد کیهان کلهر
نگاهی به موج مهاجرت اهالی موسیقی که تازه در ابتدای آن هستیم
پاسخی به پرسشِ «چرا شیوه‌های آوازی متعدد در ایران وجود ندارد؟»
​نگاهی به کتاب «فرهنگ و هنر سه‌تارنوازی»
یادداشتی در خصوص انتشار آلبوم «شمس جان» اثر عماد توحیدی
درباره پاسخ سیامک قلی‌زاده به یادداشت آرش نصیری در موسیقی ما درباره ساسی
پاسخی به یادداشتی که «ساسی» را نماینده جامعه «موسیقی» ایران نمی‌داند
یادداشتی از مهدی وجدانی
یادداشت «نادر مشایخی» به بهانه حاشیه‌های اخیر ارکستر سمفونیک
نگاهی به واکنش های کیهان کلهر، همایون شجریان، سیروان خسروی و پرواز همای درباره حوادث اخیر و تبعات آنها
نگاهی به موسیقی نمایش بداهه به کارگردانی آروند دشت‌آرای و موسیقی علی کیانیان
برای تجلیل از استاد «ناصر فرهنگ فر»
به بهانه چهل وهشتمین سال‌روز درگذشت داوود پیرنیا
برای درگذشت استاد دهلوی
درباره سال‌های خاموشی تدریجی شمع پرفروغ موسیقی، آقای معلم، استاد حسین دهلوی
یادداشتی درباره اجرای «سوگ آزادگی»‌
به بهانه‌ی زادروز استاد محمدرضا شجریان
نگاهی به فصل اول مسابقه «عصر جدید»
نگاهی به اجرای اخیر ارکستر ملی ایران برای کودکان
پاسخی به یادداشت «لازم یا نالازم؛ مسأله این است» از دکتر مانی جعفرزاده
پاسخی به چند بحثِ متمدّن پیرامون موضوعی به‌نامِ «اُرکستر موسیقی ملّی»
نقدی بر صحبت‌های دکتر مانی جعفرزاده درباره ارکستر موسیقی ملی ایران در گفت‌وگو با «موسیقی ما»
یادداشتی در واکنش به اظهارات «مانی جعفرزاده» درباره‌ی ارکستر ملی
یادداشتی کوتاه بر دو اظهار نظر اخیر مدیرکُل دفتر موسیقی در گفت‌وگو با «موسیقی ما»
درباره موسیقی فیلم «میدان جوانان سابق» به کارگردانی مینا اکبری و آهنگسازی علی صمدپور
برای «بهرام دهقانیار» به خاطر دریافت جایزه بهترین آلبوم تلفیقی در پنجمین «جشن سالانه موسیقی ما»
چند کلمه درباره‌ی جشنواره‌ی موسیقی فجر
به بهانه‌ی تجلیل از «ابراهیم قنبری مهر» در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما
جشنواره سى وهفتم فیلم فجر - نگاهی به موسیقی فیلم‌ های بنفشه آفریقایی و جمشیدیه
به مناسبت دریافت تندیس طلایی بهترین آهنگساز و آلبوم موسیقی ارکسترال از پنجمین جشن موسیقی ما
به بهانه تقدیر از استاد «ایرج» در پنجمین جشن سالانه موسیقی ما
جشنواره سى وهفتم فیلم فجر - نگاهی به موسیقی فیلم‌ های ناگهان درخت و سال دوم دانشکده من
به بهانه سهمِ موسیقی مستقل در سی و چهارمین جشنواه موسیقی فجر
برای استاد «ابراهیم قنبری‌مهر» که بهترین نوازنده ویولن قرن بیستم دوست داشت ساز او را داشته باشد
جشنواره سى وهفتم فیلم فجر - نگاهی به موسیقی فیلم‌ شبی که ماه کامل شد ساخته مسعود سخاوت دوست
جشنواره سى وهفتم فیلم فجر - نگاهی به موسیقی فیلم‌ آشفتگی ساخته کارن همایونفر
جشنواره سى وهفتم فیلم فجر - نگاهی به موسیقی فیلم‌ آشفتگی ساخته کارن همایونفر
جشنواره سى وهفتم فیلم فجر - نگاهی به موسیقی فیلم‌های مردی بدون سایه و درخونگاه
درباره داود آزاد و ساخت برند شخصی هنری، به مناسبت انتشار آلبوم «یللی»
یادداشتی از علیرضا ایرانی نژاد
یادداشتی به بهانه اکران مستند «چاووش، از درآمد تا فرود»
آنتی‌تزی برای نقد سرپاییِ سازش‌گرانه ترانه
در واکتش به انتشار تیزر انیمیشن زندگیِ درویش خان
داستانِ ما و اُزبَک‌‌ها و چند داستانِ دیگر
یادداشتی بر قطعه جدید سالار عقیلی و فرید سعادتمند
پرونده‌ای برای آلبوم «کجا باید برم» اثر روزبه بمانی و علیرضا افکاری - 2
دیجیتالی‌شدن جامعه چه اثری بر نقد موسیقی داشته است؟
پرونده‌ای برای آلبوم «کجا باید برم» اثر روزبه بمانی و علیرضا افکاری - 1
درباره احسان خواجه‌امیری و استایل و رازهای موفقیتش
درباره تئاتر بینوایان و حاشیه‌های پرشمار این روزهایش
نگاهی به آلبوم «ابراهیم»
نگاهی به قطعه «قلاب» اثر سهراب پورناظری با صدای همایون شجریان از آلبوم «ایران من»
نگاهی به آلبوم «کنسرت تصویری کاوه یغمایی» که نخستین کنسرتش بعد از بیش از یک دهه در ایران بود
برای سالروز تولد استاد حسین علیزاده
سلسله یادداشت‌هایی درباره فرم در آواز ایرانی و نسبت آن با محتوا - 1
نگاهی به اجرای آنسامبل کارگاه موسیقی باروک تهران در تالار رودکی
برایِ هشتاد و سومین زادروز استادِ استادان «احمد پژمان»
به مناسبت زادروز استاد «احمد پژمان»‌
از فوتبال و جادویش که تنها جایی است که فقیر و غنی به یک چشم قضاوت می‌شوند
پاسخی به نقدهای منتشر شده در خصوص ترانه «یازده ستاره» تیم ملی فوتبال در راه جام جهانی
درباره‌ی «داماهی» و هویت موسیقایی یگانه‌اش
برای ناصر چشم‌آذر و روح بی‌قرار و سرکش‌اش
یادداشت محمد صالح علا برای ناصر چشم‌آذر که نخستین ترانه‌اش روی موسیقی او بود
گفتاری از سیدعلیرضا میرعلی‌نقی به بهانه‌ی سالروز درگذشتِ این تصنیف‌سرا
وقتی موسیقی به جان خودش می‌افتد
یادداشت اعتراضی سرپرست گروه دارکوب در باب حال این روزهای تالار وحدت
نگاهی به برنده و نامزدهای موسیقی فیلم‌ مراسم اسکار 2018
نگاهی به آلبوم «حرمان» اثر صادق تسبیحی و امید نعمتی
پرونده‌ای برای آلبوم «جز عشق نمی‌خواهم» علیرضا عصار – 2
نگاهی به موسیقی فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر - 6 (فیلم‌های «سرو زیر آّب»، «عرق سرد»، «خجالت نکش» و «سوء تفاهم»)
نگاهی به موسیقی فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر - 5 (فیلم‌های «ماهورا»، «دارکوب» و «مصادره»)
نگاهی به موسیقی فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر - 4 ؛ فیلم «تنگه ابوقریب»
نگاهی به موسیقی فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر - 3 (فیلم‌های «امیر»، «مغزهای کوچک زنگ زده» و «لاتاری»)
نگاهی به موسیقی فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر - 2 (فیلم‌های «به وقت شام»، «جاده قدیم» و «چهارراه استانبول»)
نگاهی به موسیقی فیلم‌های حاضر در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر - 1 (فیلم‌های «شعله‌ور»، «بمب» و «فیلشاه»)
درباره حمیدرضا نوربخش و کارهایی که می‌توانست و می‌تواند انجام دهد
نگاهی صرفا انتقادی به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

صفحه‌ها




نقد و نظر | موسیقی ما