برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت مهران مدیری برگزار می‌شود
آذر ماه و همراه با گروه دارکوب؛
کنسرت مهران مدیری برگزار می‌شود
مهران مدیری که ماه گذشته به مدت پنج روز در کنار علیرضا عصار، رضا یزدانی و مانی رهنما در تالار وزارت کشور حاضر شد و قطعاتی را اجرا کرد بار دیگر تصمیم دارد روی سن بیاید و قطعاتی را در مایه‌های موسیقی محلی خراسانی و ایرانی همراه با سازهای کوبه ای اجرا کند. این کنسرت نیز همچون کنسرت یونیسف به همراه گروه موسیقی دارکوب خواهد بود و هم اکنون در مراحل اخذ مجوز است. گروه دارکوب به همراه مدیری این روزها مشغول تمرین قطعات هستند.
مدیری اولین آلبوم موسيقي اش در سال 79 را به نام «از روی سادگی» به آهنگسازی بابک بیات و فردین خلعتبری در مقام خواننده منتشر کرد اگرچه پیش از آن در آلبوم «دلتنگی‌ها» علاقه‌اش به موسیقی را با اجرای دکلمه‌هایی روی موسیقی ثابت کرده بود. او نخستين كنسرت رسمي خود را در بهمن ماه 1383 در تهران اجرا كرد، با انتخاب هوشمندانه ملودي‌ها، تصنيف‌ها و صداي دلنشيني كه از سوي شنوندگان آثارش مقبول افتاده بود، ثابت كرد كه موسيقي را خوب مي شناسد و نيز سليقه مردم هنردوست ايران را!
مدیری ازپنج سالگي با موسيقي آشنا شد و از 12 سالگي به طور جدی به موسيقي كلاسيك گوش مي‌داد و به داشتن يكي از كامل‌ترين آرشيوهاي موسيقي كلاسيك معروف است.
خودش در مورد ورودش به دنیای موسیقی می‌گوید: «پیشنهاد فردین خلعتبری بود گفت بیا و بخوان که این کار راکردم. اینکه چه بازتابی داشت، نمی‌دانم، یکی از علاقه‌های اصلی و ایده‌آل‌ها در زندگی‌ام همین است. خواندن را به شدت دوست دارم.چون مرا راضی می‌کند. فکر می‌کنم حس خوبی منتقل می‌کنم به کسی که می‌شنود یعنی کسانی که شنیده‌اند گفته‌اند چون سعی می‌کنم به طبیعت نزدیکتر باشد ادامه این کار خیلی برایم مهم است. خیلی کوه می‌رفتم. دوستانم مرا مجبور می‌کردند تا بخوانم و بعد سعی کردم کمی جدی این کار را انجام دهم. بعد رفتم رادیو و در کلاس شرکت کردم تا تعلیم موسیقی سنتی ببینم. 2 تا 3 جلسه رفتم. شاید این موضوع به 17ـ 18 سال پیش بر گردد و بعد فرصت نکردم ادامه بدهم، می‌شود گفت که تعلیم ندیدم».
او که در خانواده‌ای اهل موسیقی بزرگ شده و بزرگترين برادرش از پيانيست‌هاي قابل است پسرش را هم به هنرستان موسیقی فرستاده که الان سال‌های آخر هنرستان را سپری می‌کند. خوانندگی تیتراژ سریال‌های «هم نفس» به کارگردانی «مهدی فخیم زاده»، «مهر و ماه»، «شب‌های برره» و «باغ مظفر» از دیگر فعالیت‌های او در زمینه موسیقی محسوب می‌شود. برای برگزاری کنسرت مدیری به همراه گروه موسیقی دارکوب هماهنگی‌های لازم در زمینه اخذ مجوز اماکن نیز انجام شده است. به نظر می‌رسد که در زمینه انتخاب گروه نیز مدیری هوشمندی لازم را به خرج داده و سراغ گروهی رفته که پیش از این علاقه شان را به هنرمندان سینما تلویزیون نشان داده‌اند و با هنرمندانی چون «حامد بهداد» و «محمدرضا گلزار» قطعاتی را به صحنه برده‌اند
منبع: 
فرهنگ آشتی
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

اميدوارم يه روزي گروه دارکوب متوجه بشن که نيازي به خواننده ندارن يا حداقل در انتخاب خواننده دقت بيشتري بکنن. آقاي مديري هم به استعدادهاي ديگرشون توجه بيشتري بکنن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

سلام خسته نباشيد من يك پوستر از مهران مديري در كنسرت داركوب ميخواهم. اگر پوستري باشد كه روي جلد مجله نسيم هراز چاپ شده بيشتر ممنون ميشم. اگه زحمتي نيست اون رو به ايميلم ارسال كنيد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

من به این هنرمند خوب و نازنین کشورم افتخار میکنم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

امیدوارم که مسئولین قدره هنرمندای نازنینی مثل اقای نصیری رو بدونن و تو ییشرفت کار کمکشون کنن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت مهران مدیری برگزار می‌شود | موسیقی ما