برنامه یاد بعضی نفرات
 
با کوبیدن موسیقی پاپ، موسیقی سنتی هرگز زنده نخواهد شد
خشایار اعتمادی:
با کوبیدن موسیقی پاپ، موسیقی سنتی هرگز زنده نخواهد شد
موسیقی ما - بهمن بابازاده: خشایار اعتمادی از خوانندگان نسل اول پاپ، در واکنش به اظهارات اخیر شاهین فرهت و مجید کیانی، که موسیقی پاپ را عامل کم ارزش شدن جشنواره موسیقی فجر به حساب آورده اند، گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون نفر انسان مستعد در زمینه های مختلف موسیقی پاپ در حال فعالیت هستند و شاید بیش از بیست میلیون مخاطب را بشود برای این سبکِ محبوب در نظر گرفت. توهین به سبکِ پاپ توهین به بیست میلیون مخاطب و سلیقه و انتخاب آنها است. حرمت امامزاده به متولیان آن است. دوستان با این نوع سخن پراکنی ها، در واقع خودشان را کوچک می کنند.
اساتید به جای توهین مستقیم به موسیقی پاپ، که چیز تازه ای هم نیست و الان حدود 10 سال است مرتب دارد اتفاق می افتد، بهتر است که کمی نوآوری و خلاقیت را به موسیقی سنتی و کلاسیکِ ایرانی تزریق کنند، که در واقع اگر همین چهار پنج شاخصه و چهره اصلی و البته قابل احترام را از کلیت موسیقی سنتی جدا کنیم، آن ها چیزی به جز تکرار مکررات دارند؟
اعتمادی در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما گفت: ما هم معتقدیم که بخشی از موسیقی پاپ بعلت عدم هدایت و نظارت درست و ویترین های فاقد صلاحیت چندان ارزشمند و قابل دفاع نیستند. همان طور که در موسیقی سنتی هم همین طور است. چیپ و بی ارزش خواندن کلیت یک صنعت توهین به دست اندرکاران واز همه مهم تر مخاطبان آن سبک موسیقی است و کسی که به خودش جرأت می‌دهد که آن ها را بی ارزش بخواند، می‌خواهد با این اظهار نظرها نقطه ضعف های صنعت یا ژانر مخصوص به خودش را بپوشاند. علت عقب گرد مشهود موسیقی سنتی ما همین اظهار نظر های غیر کار شناسانه یک عده است و آن ها هرگز دل به یک مبارزه ورقابت مردانه نداده و نخواهند داد. این در حالی است که هیچ‌ وقت ندیده‌ایم که فعالان موسیقی پاپ به صاحت سبک‌های مختلف موسیقی توهین کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

جناب آقای اعتمادی خود شما چه نوآوری در موسیقی پاپتون داشتید آیا غیر از این بوده که صدا و نحوه خوندنتون تقلیدی از خوانندگان لوس آنجلسی بوده که ادعا میکنید موسیقی پاپ نوآوری داشته و موسیقی سنتی نداشته؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

آقاي اعتمادي خودشان هم چيزي به جز تکرار مکررات تا حالا در سبک پاپ نداشته اند !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

از محسن چاوشی یاد بگیرین که بدون تخریب بقیه سبکها خودش چطورسبکی رو ارائه داد که در کل دنیا فقط مختص به خودش باشه و هم اینکه کارشناسان موسیقی پاپ و سنتی و حتی راک رو به تفکر و نوآوری وادار کنه....موسیقی با تخریب همدیگر درست نمیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

با عرض معذرت موسیقی پاپ در ایران مثل دستمال کاغذی شده قصد توهین به موسیقی پاپ را ندارم منظورم اینست که بعد از گذشت چند ماه از انتشار آلبوم دیگر کسی به سراغ آن آلبوم نمی رود نمونه بارزش بنیامین فریدون و.....هستند که بعد از مدتی که در اوج بودند دیگر فراموش شدند اما در موسیقی ایرانی الان هم دیده می شود که آلبوم های 40سال پیش بنان هنوز به روز تولید و به فروش می رسند آقای اعتمادی هم فراموش نکنند این موسیقی ایرانی جایگاه خود را علیرغم تمام بی مهری ها حفظ کرده نمونه اش کنسرت ها هستند که باید بلیت را در بازار آزاد با قیمت چند برابر خریداری کرد به من سر بزنید salmanmosafer.blogfa.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

خطاب به : مسافران دوست عزیز درست نیست که بخاطر کار جندتا از خوانندگان کار بقیه راهم زودگذر و مانند دستمال کاغذی بدانیم. برای نمونه آلبوم حسرت آقای اصفهانی یا آلبوم نفرین آقای چاوشی و... که با گذشت چند سال هنوز هم برای مخاطبان آنها تازگی دارند. توهین به یک نوع موسیقی توهین به مخابین آن است. من به موسیقی سنتی مخصوصا موسیقی لری بسیار علاقه دارم و هر جا کنسرتی باشد سعی میکنم حتما بروم ولی حقیقتا در تنهایی خودم خیلی کم شده که کار سنتی گوش دهم و بیشتر کارهای پاپ گوش میدهم و از صدای جوانانی مانند یگانه و چاوشی و فریدون و... لذت میبرم. ضمنا دلیل پایداری کارهایی مانند کارهای استاد بنان زیبایی و گیرایی آنان است نه صرفا اینکه سنتی بوده اند... یعنی شما انکار میکنید که با گذشت حدود 40 سال از اولین آهنگهای بعضی هنرمندان با اینکه پاپ بوده اند هنوز هم بسیاری از جمله خودم از گوش دادن آنها خسته نمیشوند و لذت میبرند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

امیر خان من اول معذرت خواستم آقای اصفهانی شاگرد استاد شجریان بوده و خودش همواره با افتخار از این یاد می کنه آلبوم نفرین هم باید ده سال بگذره تا ثابت بشه ماندگار هست یانه لری هم جز موسیقی سنتی(ایرانی)نیست بلکه جز موسیقی مقامی من هم در این شک ندارم که بسیاری از آهنگ های پاپ مانگارند مثل ترانه های فرهاد و یغمایی (هر چند راک هستند نه پاپ) ولی دلیلش اصالت راک فرهاد است ولی بازهم معذرت می خواهم به من سر بزنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

خشایار جزو خوانندگان برتر پاپ است
بعضی ها نظرات شخصی شون را پیش خودشون نگه دارن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:33

با توجه به خط آخر متن باید بگم سبک های دیگه ی موسیقی حق توهین به موسیقی سنتی رو ندارن. ناسلامتی این همه استاد بزرگ زندگی خودشونو وقف زنده موندن موسیقی سنتی کردن. آقای اعتمادی هم بهتره به جای اعتراض برن صدای گوش خراششونو درست کنن.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود با کوبیدن موسیقی پاپ، موسیقی سنتی هرگز زنده نخواهد شد | موسیقی ما