برنامه یاد بعضی نفرات
 
علی لهراسبی:
قانون كپي‌رايت تجارت موسيقي را حرفه‌اي مي‌كند
موسیقی ما - یک خواننده پاپ گفت: برای رفع معضل کپی های غیر مجاز به اعتقاد من باید سخت گیری وجود داشته باشد تا به مرور زمان، فرهنگ استفاده از کار اورجینال، میان مردم شکل بگیرد.

علی لهراسبی بیان این که وجود قانون کپی رایت، فضای حرفه ای را در عرصه فرهنگ و هنر کشور رقم می زند، گفت: قانون کپی رایت و رعایت آن در جامعه، تجارت موسیقی را هم حرفه ای و انگیزه برای تولید آلبوم‌های موسیقی را بیشتر می کند.

وی اظهار کرد: تا زمانی که ما در جامعه مان قانون کپی رایت نداریم، هنرمند مدام در استرس است که مبادا کارش لو برود یا کپی غیرمجاز آن بیرون بیاید. متاسفانه با وجود این که هر روز دستمزد عوامل تولید، بالا می‌رود هنرمندان با ضرر بیشتری روبه‌رو هستند. با چنین روندی تولید آلبوم کاهش می‌یابد و دیگر انگیزه‌ای برای تهیه‌کنندگان باقی نمی‌ماند.

این خواننده در این باره افزود: هیچ تهیه‌کننده‌ای امروز رغبت سرمایه‌گذاری روی خوانندگان جدید را ندارد و همه، سرمایه‌شان را روی خوانندگان شناخته شده و مشهور صرف می‌کنند که با ریسک و استرس مواجه نباشند. البته این در حالی است که اعتماد تهیه‌کننده به سرمایه‌گذاری بر روی خوانندگان مشهور هم در فروش اولیه است چرا که به هر حال کپی‌های غیرمجاز از آلبوم‌ها به سرعت وارد جامعه می‌شود و تمام سایت‌های اینترنتی با افتخار، آثار را با سه کیفیت! عرضه می‌کنند. این کار غیرقانونی را با افتخار و به‌راحتی انجام می‌دهند و تهیه‌کنندگان گاهی مجبورند به سایت‌ها هزینه ای را بدهند تا مثلا امکان دانلود آلبومی را تا 10 روز به تاخیر بیاندازند.

لهراسبی در ادامه صحبت‌های خود به نبود انگیزه خرید آلبوم‌های اورجینال اشاره كرد و گفت: امروزه شاهد هرچه ارزان‌تر شدن سی‌دی‌ها هستیم. سی‌دی‌های آثار سینمایی را هم با بسته‌بندی و برچسب‌های ارزان‌قیمت تولید می‌کنند تا بدین‌گونه انگیزه خرید کپی غیرمجاز از میان برود و خرید کار اورجینال به فرهنگ عمومی تبدیل شود. اما به نظر می‌رسد انجام این کار در حوزه موسیقی چندان جالب نباشد.

وی پیشنهاد داد مراجع قانونی با نظارت دقیق و سخت‌گیری بیشتر و وضع مجازات، جلوی فعالیت سایت‌های اینترنتی در امر تكثير غيرمجاز آغاز موسيقايي را بگیرند.

این خواننده پاپ ادامه داد: در گذشته بستن کمربند ایمنی از سوی افراد ضروری نمی‌نمود و برای رعایت آن، به اجبار متوسل شدند و بالاخره بعد از مدت‌ها رفته رفته این کار به فرهنگ تبدیل شده است و می‌بینیم که تقریبا تمام افراد، حتی اگر پلیس هم نباشد، کمربند ایمنی‌شان را می‌بندند. برای رفع معضل کپی‌های غیرمجاز هم به اعتقاد من باید سخت‌گیری وجود داشته باشد تا به مرور زمان، فرهنگ استفاده از کار اورجینال، میان مردم شکل بگیرد.

وی ادامه داد: مردمی که هنرمندان خود را دوست دارند، باید بدانند که مثلا اگر آهنگ‌های منِ را دانلود می‌کنند، به ضرر من تمام می‌شود و ممکن است دیگر نتوانم به فعالیت‌ام ادامه دهم.

لهراسبی در پایان درباره قانون حمایت از حقوق مولفین و مصنفین نیز گفت: قانونی که اجرا نشده است، قانون نیست. وقتی این قانون بعد از گذشت سال‌ها هنوز اجرایی نشده، نمی‌توانیم در مورد قابلیت‌های آن بحث کنیم اما فکر می‌کنم پیوستن ما به کپی‌رایت جهانی، می‌تواند راه‌کار خوبی برای حل مشکلات مربوط به مالکیت معنوی آثار هنری باشد.

علي لهراسبي 27 و 28 خردادماه سال جاري در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي كنسرت مي‌دهد.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 خرداد 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

**کنسرت بزرگ سعید شهروز سوم و چهارم تیرماه ۸۹ در تهران**

تاریخ : 3 و 4 تیر 1389 (پنج شنبه و جمعه)

محل برگزاری : سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

ساعت : 21 (هرشب یک سانس)

قیمت : ۱۵-۲۰-۳۰-۳۵-۴۰-۵۰ هزار تومان

رهبر ارکستر : بهنام ابطحی

***مراکز فروش و رزرو بلیط کنسرت بزرگ سعید شهروز

ققنوس:

۲۲۷۳۸۰۰۷ / ۲۲۷۲۸۰۰۷

دارینوش:

۲۲۰۰۰۴۰۰ / ۲۲۰۰۰۶۰۰

سیاه و سفید:

۶۶۹۷۱۶۰۳ / ۶۶۹۵۲۴۹۷

حافظ(شرق) :

۲۲۳۳۹۵۶۳ / ۲۲۳۳۹۵۶۲

هدایت هوشمند قرن(مرکزی) :

۸۸۵۴۲۰۰۲ / ۸۸۵۴۲۰۰۱

فروش اینترنتی:

IRANCONCERT.COM

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

سلام
منم دقیقا موافقم که:
مراجع قانونی با نظارت دقیق و سخت‌گیری بیشتر و وضع مجازات، جلوی فعالیت سایت‌های اینترنتی در امر تکثیر غیرمجاز آغاز موسیقایی را بگیرند.
نقل قول از علی لهراسبی :
مردمی که هنرمندان خود را دوست دارند، باید بدانند که مثلا اگر آهنگ‌های منِ را دانلود می‌کنند، به ضرر من تمام می‌شود و ممکن است دیگر نتوانم به فعالیت‌ام ادامه دهم.
ما همیشه شمارو حمایت میکنیم آقای لهراسبی
وهمیشه ما هواداراتون آلبومای اورجینالتونو تهیه میکنیم
به امید اجرای فوق العادتون در 27 و 28 خرداد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:40

راست میگه واقعا خیلی بده که البوم موسیقی رو از سوپر مارکت ها باید خرید!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قانون كپي‌رايت تجارت موسيقي را حرفه‌اي مي‌كند | موسیقی ما