برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تغيير زمان و مكان؛
نشست گروه شمس در موزه موسيقي برگزار مي‌شود
موسیقی ما - همزمان با سي‌امين سال تاسيس گروه موسيقي شمس، اين گروه برنامه‌هاي آتي خود با تغيير مكان و زمان به موزه موسيقي تشريح مي‌كند.به مناسبت سي‌امين سال تاسيس گروه شمس به سرپرستي كيخسرو پورناظري، نشست مطبوعاتي اين گروه با حضوركيخسرو پورناظري (سرپرست و آهنگساز)، تهمورس پورناظري (آهنگساز) و عليرضا قرباني (خواننده) برپا مي‌شود.

اين نشست قرار بود دوشنبه 17 آبان ساعت 10 در خانه هنرمندان برگزار مي‌شود كه به دليل همزماني با ديگر نشست‌ها، به چهارشنبه 19 آبان ساعت 30/12 در موزه موسيقي واقع در خيابان تجريش، خيابان دربندي(مقصود بيگ سابق)، كوچه نمازي، نبش كوچه مرواريد، پلاك 9 موكول شد.

به گزارش فارس، كيخسرو پورناظري در سال 1359 گروه تنبور شمس را بنيان نهاد كه اين كار، راهي نوين را براي نگاه به گروه نوازي موسيقي تنبور پيش اهل موسيقي نهاد. شناخت پورناظري از ساز تنبور و آشنايي عميق‌اش با موسيقي نواحي منطقه كرمانشاه و علاوه بر آن استفاده ظريف و متناسب از ساز دف در ساختار گروه فضايي را فراهم آورد تا نگاه به گروه نوازي تنبور صورت و صبغه‌اي متفاوت پيدا كند و بعدها گروه‌هاي ديگري هم به تاسي از كار وي در اين زمينه شكل بگيرد.

حاصل شكل گيري اين گروه انتشار آلبوم‌هايي چون «صداي سخن عشق» ، «حيراني»، «مهتاب رو» و ... است .
پورناظري در سال‌هاي مياني دهه 70 به اتقاق فرزندانش ، تهمورس و سهراب تحولي جدي‌تر در گروه شمس را كليد زد كه حاصل آن اجراي بيش از 300 كنسرت در داخل و خارج از ايران و انتشار آلبوم‌هايي ديگر است.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:44

bazam dir fahmidam :-(

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشست گروه شمس در موزه موسيقي برگزار مي‌شود | موسیقی ما