برنامه یاد بعضی نفرات
 
میرزمانی و سراج «وداع» را روی صحنه بردند
در کنار دکلمه خوانی وحید جلیلوند؛
میرزمانی و سراج «وداع» را روی صحنه بردند
موسیقی ما – امید شایان: روایت موسیقایی عاشورایی «وداع» به خوانندگی حسام الدین سراج و رهبری محمد میرزمانی پنجشنبه و جمعه شب با حضور حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علاقه مندان موسیقی در برج میلاد اجرا شد. در این برنامه، حاضرین در سالن به بهترین شکل ممکن با گروه و اجرای برنامه اش ارتباط برقرار کرده بودند و توانستند شب خوب و پر از احساسی را سپری نمایند.

در اولین اجرای این کنسرت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از هنرمندان از جمله حمید شاهنگیان (آهنگساز)، علیرضا خورشید فر (نوازنده کنترباس) و... برگزار شد ارکستر با ترکیب سازهای زهی، بادی و کوبه ای همراه با گروه کر روی صحنه آمد و با حضور محمد میرزمانی در مقام رهبر ارکستر و آهنگساز و حسام الدین سراج خواننده، آلبوم وداع اثر مشترک این دو هنرمند را اجرا کردند. قبل از شروع اجرا سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پشت صحنه با برادران تفرشی به عنوان برگزارکنندگان کنسرت، میرزمانی، سراج و همچنین اعضای ارکستر دیدار و گفتگو کرد. در این اجرا، ارکستر قطعاتی چون راز، سرخیل مستان، غریب آشنا، یک دل و یک یار، سر حق، شوخ شیرین، همسفر، وداع ، نی نامه و گریه خون را در کنار چند قطعه آوازی اجرا کردند. البته از آنجایی که در این اثر دکلمه در کنار آواز نقش پررنگی را ایفا می کند وحید جلیلوند در کنار آواز سراج ، اشعار را با صدای دلنشینش دکلمه کرد.

شاید یکی از نقاط قوت این اجرا را بتوان حضور نوازندگان برجسته‌ای چون شهرام میرجلالی نوازنده عود و داوود ورزیده نوازنده نی در کنار گروه ارکستر دانست. چرا که این دو نوازنده در حین اجرای قطعات ساز و آوازی توانستند قابلیت‌های نوازندگی خودشان را به رخ بکشند. سنج و دمام دیگر مشخصه این ارکستر به نسبت بزرگ بود که در قطعه آخر با عنوان گریه خون نمایش زیبایی داشت.

  • حاشيه ها:
- کنسرت «وداع» فرصتی برای سید محمد میرزمانی بود که برای مدتی صندلی ریاست دفتر موسیقی ارشاد که نزدیک به دو سال است بر آن تکیه زده را ترک کند و چوب رهبری ارکستر را به حرکت در آورد. میرزمانی در آهنگسازی و اجرای کنسرت «وداع» از یک ارکستر تقریبا بزرگ البته نه ارکسترسمفونیک بهره برده بود و سازهایی چون ویلون، ویلون سل و کنترباس را در کنار ساز‌هایی مانند عود، کمانچه، سنتور و دف قرار داده بود.

- ارکستری که میرزمانی آن را تدارک دیده بود یک ویژگی بارز داشت آن هم این‌که نوازندگان جوان در کنار نوازندگان باتجربه و ریش‌سپید ساز زدند و چهره‌هایی که در بیشتر ارکستر‌ها دیده می‌شوند این‌بار با ترکیبی متفاوت روی صحنه قرار گرفتند و به فرمان میرزمانی سازهایشان را به صدا در‌ آوردند.

- وزير ارشاد تا انتهاي برنامه در سالن حضور داشت و در اين حضور يك ساعته، غرق در اجراي گروه شده بود.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:49

ممنون بابت عکسها خسته نباشی سعید عبداللهی عزیز
موسیقی ما تشکر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میرزمانی و سراج «وداع» را روی صحنه بردند | موسیقی ما