برنامه یاد بعضی نفرات
 
 «علیرضا عصار انتخاب اول من در موسیقی بود»
گفتگوبا «امین حیایی» درباره تجربه تئا‌تر موزیکال «قحطی نور» و تیم حرفه‌ای موسیقی‌ای که برای این موزیکال گرد هم آورده:
«علیرضا عصار انتخاب اول من در موسیقی بود»
موسیقی ما - بهمن بابازاده: امین حیایی این روز‌ها درگیر نمایش موزیکال «قحطی نور» است و قرار است به عنوان خواننده روی صحنه تالار وحدت بیاید. این تئا‌تر موزیکال که در بخش موسیقی آن هم چهره‌های سر‌شناسی از قبیل همایون نصیری، پدرام مرندیز، پویا نیکپور، دارا دارایی، علیرضا طباطبایی و... در آن حضور دارند، نخستین اجرایی است که در آن حیایی در قالب یک خواننده، تجربه اجرای زنده را داشته باشد. گفتگوی «موسیقی ما» با این هنرمند را می‌خوانید:

  • هنرمندانی که برای بخش موسیقی این برنامه در نظر گرفته‌اید، چهره‌های بسیار سر‌شناس و شاخصی هستند که هر کدام در شاخه خودشان، یکی از بهترین‌ها هستند. این انتخاب بهترین‌ها برای این کار در جهت بالابردن کیفیت کار بود یا استفاده از وجهه آن‌ها؟
قطعا کیفیت برای من خیلی مهم بود. من سعی کردم بهترین‌ها را برای این کار انتخاب نمایم و همین باعث شد سراغ این دوستان بروم.

  • و این اجرا برای شما اولین اجرای زنده‌تان در قالب یک خواننده به حساب می‌آید. چه حسی دارید؟
البته این برنامه کنسرت نیست. یک تئا‌تر موزیکال است که قرار است در حین اجرا من قطعاتی را در آن اجرا کنم. من تئا‌تر کار می‌کردم و در واقع شروع کارم تئا‌تر بود. تئا‌تر کودک. مدتی بود که از آن دور بودم و این دوری باعث شد در شاخه‌هایی مثل سینما و موسیقی تجربیات بیشتری بیاموزم. بیشتر فکر کنم و بهتر یاد بگیرم. آرامش خوبی هم داشتم و همین باعث شد توانایی‌هایم گسترش پیدا کند. همه این تجربه‌ها نوعی سرمش برای من بود که باعث شد انگیزه‌هایم نیز بیشتر شود. مدیریت پشت دوربین و کارگردانی را یاد گرفتم و دانسته‌هایم بیشتر شد.
در جزئیات کارهای موفق بیشتر دقیق شدم و سعی کردم بیشتر به آن‌ها و شاخصه‌های مهم و تاثیر گذار در آن اهمیت بدهم. دوستان موزیسین هم که جزو دوستان بودند و به کارشان عشق می‌ورزیدند. بخاطر همین حس خوبی از این کار دارم.

  • و کار تیمی و انسجام جالبی هم ظاهرا بین گروه وجود دارد.
بله همه کمک می‌کنند و گروه موسیقی واقعا انرژی بالایی دارند و این خیلی خوب است. بچه‌های صحنه و دکور هم که کلی زحمت می‌کشیده‌اند.

  • برای اجرای زنده موسیقی استرس نداری؟
نمی‌خواهم بگویم اجرا روی صحنه برایم عادی شده ولی واقع استرس ندارم. چون قرار است روی صحنه خودم باشم و همین واقعی بودن نقش خیلی به من کمک می‌کند. دوستان این کاره هم خیلی به من کمک می‌کنند و استرس را از من دور می‌کنند. راستش را بخواهی نگران این ماجرا نیستم.

  • در بین خواننده‌های داخلی کار کدام یک از ستاره‌های پاپ را بیشتر می‌پسندی؟
خوب قطعا آقای علیرضا عصار انتخاب اول من‌اند و تاثیر گذاری زیادی هم روی من داشته‌اند. احسان خواجه امیری و محسن یگانه و خشایار اعتمادی هم انتخاب‌های بعدی من هستند. قبلا خیلی آلبوم‌ها را می‌گرفتم و گوش می‌کردم. الان ولی کمتر.

  • یعنی پیگیریتان از سینما بیشتر شده؟
نه موسیقی و سینما را با هم دنبال می‌کنم. این دوره فرصتی بود برای من که تجربه‌های هنری‌ام را بیشتر کنم.

  • هیچوقت از نحوه ورودتان به عرصه موسیقی نگفته‌اید.
من خیلی دلی، ساز می‌زدم و با پیانو برای خودم آثاری را تمرین می‌کردم. بعد با کارن همایونفر آشنا شدم تا موسیقی برایم بیشتر جدی شود. کارن ذوق موسیقی را به من هدیه داد و وقتی در کنار او بودم و کارن در کنار من کاری را می‌نواخت واقعا دلم غنج می‌رفت. روح موسیقی و ذوق و لذت ن از‌‌ همان موقع سراغ من آمد.

  • در روزهای گذشته دو تن از بزرگان موسیقی مشور استاد خرم و بیگلری‌پور از بین ما رفتند. در این باره صحبتی دارید؟
من فقط متاسفم که چرا زمانی که بزرگان هنر در قید حیات‌اند کسی سراغشان را نمی‌گیرد و به محض فوت یا اتفاقی آن‌ها بلا فاصله عزیز می‌شوند. احترام به پیشکسوت احترام متقابل می‌آورد. خود من که همیشه احترام بزرگان را در هر زمینه‌ای رعایت می‌کنم.

***

  • همایون نصیری:  امین حیای خیلی پر انرژی است
+ کنسرت گروه دارکوب ۱۸ اسفند برگزار می‌شود

همایون نصیری از جمله چهره‌های سر‌شناس حاضر در موزیکال «قحطی نور» است که قرار است در بخش موسیقی این اثر با گروه امین حیایی همکاری نماید. این هنرمند پس از موفقیت‌هایی که با گروه «دارکوب» در دنیای موسیقی به دست آورده، درباره این همکاری گفت: «در بخش سازهای ضربی قرار است با گروه همکاری داشته باشم که آرش خوش خلق و پدرام مرندیز موسیقی این بخش‌ها را ساخته و تولید کرده‌اند. بخش‌هایی هم هست که موسیقی‌ای به شکل پلی بک پخش می‌شود و من روی موسیقی ساز می‌زنم.»

 این نوازنده درباره استفاده از تیم قوی برای این موزیکال از سوی تهیه کنندگان اثر نیز گفت: ‌ «خیلی خوب است که برای خلق هر اثری، بهترین‌ها استفاده شوند. چه دلیلی دارد در شرایطی که یک عده آدم کارلد در هر عرصه‌ای هستد، کسان کم تجربهتر وارد شوند؟ این دید، دید حرفه‌ای و قوی‌ای بوده خوشحالم از سوی دوستان اعمال شده است.» نصیری درباره محتوای این موزیکال هم گفت: ‌ «این برنامه نوعی نمایش است که در قالب موزیکال ارائه می‌شود. امین حیایی هم خیلی خوب و پر انرژی است و به گروه روحیه می‌دهد. همه در این گروه به نوعی سعی دارند کارشان را عالی انجام دهند.» نصیری در مورد فعالیت‌های جدید گروه دارکوب نیز گفت: ‌ «آلبوم دارکوب مجوز گرفته و بزودی منتشر خواهد شد. کنسرتمان در روز ۱۸ اسفند هم در برج میلاد به همت موسسه ققنوس روی صحنه خواهد رفت که اتفاقات خوبی را هم در آن شاهد خواهید بود».

***

  • پدرام مرندیز: امین حیایی قابلیت‌های بالایی دارد

سرپرستی گروه موسیقی موزیکال «قحطی نور» بر عهده «پدرام مرندیز» موزیسین شناخته شده عرصه موسیقی است که قرار است گروه را رهبری کند.

او درباره کلیت این موزیکال گفت: ‌ «بحث موسیقی بحث جدی‌ای است ولی زیاد هم چیز پیچیده‌ای نیست. چیزی که مهم است، کیفیت کار است که از اهمیت بالایی برخوردار است.»

مرندیز در مورد سلیقه و توانایی‌های امین حیایی در بخش موسیقی این اثر نیز گفت: ‌ «امین سالهاست جلوی دوربین است و قابلیت‌های زیادی هم دارد. سلیقه موسیقی این اثر متعلق به خود امین است که به همراه من و آرش خوش خلق آ نرا برای این اجرا ساخته و پرداخته‌ایم.»
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

چقد عوض شده چهره اقای حیایی
این گریمشونه!!!!!!!
بهشون نمیاد اصلا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

بفرما ! نظرات راجع به شکل و قیافه ی طرفو تایید می کنید اونوخ نظر من راجع به سطح گروهی که اسمشو گذاشتید سرشناسو تایید نمی کنید .
این یعنی سانسور مصلحتی.با سانسور نمی تونین حقیقتو بپوشونین.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علیرضا عصار انتخاب اول من در موسیقی بود» | موسیقی ما