برنامه یاد بعضی نفرات
 
syd
بازگشت تابلوی ستارهٔ پینک فلوید به گالری؛
نقاشی مسروقه‌ٔ سید برت برگردانده شد

موسیقی ما - خودنگارهٔ به سرقت‌رفتهٔ سید برت، ستاره‌ٔ گروه موسیقی راک پینک فلوید، به فاصلهٔ چند روز به گالری آیدیا جنریشن لندن بازگردانده شد.

به گزارش میوزیک فیدز، این خودنگاره که روز نهم ماه آوریل (20 فروردین‌ماه) از گالری آیدیا جنریشن دزدیده شده و برای بازگرداندن آن جایزه‌ای دو هزار پوندی تعیین شده بود، به طرز مرموزی سالم و دست‌نخورده به این گالری هنری پست شد.

این نقاشی 31 در 23 سانتی متری در دهه‌ٔ 1960 قبل از به شهرت رسیدن برت در این گروه موسیقی راک، توسط این هنرمندکشیده شده بود.

سید برت که در سال 2006 درگذشت، گروه پینک فلوید را را در سال 1965 با همکاری راجر واترز گیتاریست، نیک میسون درامر و ریچارد رایت نوازندهٔ کیبورد، بنیان‌ نهاد.

اگرچه او بنیانگذار گروه پینک فلوید بود، فقط دو آلبوم در اواخر دهه‌ٔ 1960 با این گروه منتشر کرد. بعدها پینک فلوید او را به خاطر رفتارهای خودسرانه و غیرقابل پیش‌بینی‌اش کنار گذاشت. پینک فلوید بعدها تبدیل به یکی از مشهورترین گروه‌های موسیقی شد و در آن زمان 200 میلیون آلبوم در سطح جهانی فروش داشت.

سید برت (2006 - 1946) خواننده، آهنگساز، گیتاریست و هنرمند انگلیسی، پایه‌گذار و عضو اصلی گروه موسیقی پینک فلوید به شمار می‌رفت. او به مدت 10 سال هنرمند فعال عرصهٔ موسیقی بود، اما پس از این مدت به انزوا گروید و 35 سال باقی عمرش را دور از آشنایان، رسانه‌ها و دوستان گذراند و در هیچ جمعی حضور نیافت.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 فروردین 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:53

ایکاش در مورد ذنقاشی توضیح بیشتری داده میشد موضوعشچی بوده ممنون

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نقاشی مسروقه‌ٔ سید برت برگردانده شد | موسیقی ما