برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین کنسرت در تهران
«وحید حاجی تبار» خاطرات یازده ساله اش را مرور کرد
موسیقی ما – «وحید حاجی تبار» برای اولین بار پس از یازده سال در تهران روی صحنه رفت. این خواننده، آلبوم های «هیشکی منو دوست نداره» و «عشق های دروغین» را در سال های 82 و 83 منتشر کرد و چند کنسرت بزرگ در شهرستانها داشت. اما تا شب 6 اسفند، موفق به برگزاری اجرای رسمی در پایتخت نشده بود. او بالاخره اولین کنسرت تهران خود را در سالن «اریکه ایرانیان» برگزار کرد. «فیروز ویسانلو»  رهبر ارکستر او بود و آنها با کنداکتوری متنوع پذیرای مخاطبان بودند.

نکته نگاری خبرنگار سایت «موسیقی ما» از این کنسرت را در ادامه می خوانید.

*پیش از ورود نوازنده ها نریشنی با  صدای «فرشید وحدت» در سالن پخش شد که بخشی از آن اینگونه بود:«امشب به تماشای اجرای موزیسینی می نشینیم که بیش از ده سال است با آثار و ملودی های او خاطره داریم.»  برنامه با قطعه اکتیو «خواب و رویا» آغاز شد. اکت های وحید حاجی تبار در هنگام ورود به استیج و آغاز این قطعه، جالب ودر جهت تهییج حضار بود؛ اکت هایی که هنگام اجرای قطعات شاد و پرانرژی، بیشتر از او دیده می شد.

*فیروز ویسانلو هنگام اجرای برخی قطعات و در آن بخش هایی که خودش نوازندگی نداشت، روی صندلی خود نمی نشست. با چهره ای کاملا جدی به بخش های مختلف استیج می رفت و با حرکات دست و چشم، نکاتی را به نوازندگان یادآور می شد. حاجی تبار در بخشی از برنامه گفت:«لطفا به افتخار بهترین رهبر ارکستر ایران دست بزنید. افتخار می کنم که تور جدید کنسرتهایم پس از این همه سال، به رهبری استاد ویسانلو است.»

*اعضای ارکستر در این برنامه با لپ تاپ روی استیج حاضر نشدند و تمامی ریتم ها و ملودی ها فقط به وسیله سازها نواخته می شد. هرکدام از قطعات هم شروع و پایان متفاوتی داشتند. به این صورت که تمام نوازنده ها برای آغاز یا اتمام هر قطعه نمی نواختند و دو یا سه ساز وظیفه این بخش های اجرای کارها را بر عهده داشتند. تکنوازی یا دونوازی سازهای مختلف هم بخش ثابت تمامی قطعات بود. چند قطعه هم با اجرای بدون ساز وحید حاجی تبار آغاز می شد. تحریرها و تکنیک های پرقدرت آوازی که او به کار می برد، تشویق های ممتد حضار را به دنبال داشت.

*این خواننده طی یک سال اخیر چند تک قطعه را در فضای مجازی منتشر کرد که این آثار با همخوانی بیشتری از سوی حاضران مواجه شد. «هیشکی منو دوست نداره»، «خیانت» و «گیتارمو کوک می کنم» از جمله آثار قدیمی او بودند که زمزمه شعر آنها از میانه سالن به گوش می رسید.

*خواب و رویا – غریبه - حق با توئه – مریم - هیشکی منو دوست نداره – دیوونگی - قصه بدون تکرار - بخش آنپلاگ شامل قطعات توی مهتاب و برگرد و دیگه من دوست ندارم – فرصت - گیتارمو کوک میکنم - دارم عاشق میشم – محاله – خیانت - منحصر به فرد و لیلا قطعات کنداکتور بودند. به دلیل استقبال و درخواست حاضرین، قطعه شاد دارم عاشق میشم دو مرتبه اجرا شد. بخش آنپلاگ در پایان پارت اول برنامه بود.

*اغلب قطعات کنسرت برگرفته از دو آلبوم اول این خواننده بود که فضایی اسپانیش داشتند و تنظیم کنسرتی آنها با تنظیمی که در آلبوم شنیده شد تفاوت چندانی نداشت. این خواننده هم در برخی از این قطعات کلمه های اسپانیولی را چاشنی اجرای خود می کرد!

*حاجی تبار در بخشی از برنامه گفت که فیروز ویسانلو به غیر از نوازندگی، کاریکاتوریست قهاری است. او کاریکاتور خودش را که توسط ویسانلو و روی کنداکتور برنامه کشیده شده بود، به جمعیت نشان داد!

*میلاد مجذوب(گیتار الکتریک)، فرزادقیصری پور(درامز)، پرکاشن(وحید قاسمی)، گیتاربیس(کیوان فرشیدنیا)، امیرکاشانی نژاد(گیتار اسپانیش)، عرفان طیبی(کیبورد)، شاهرخ مدقالچی(کیبورد)، فرید شیخی (ترومپت) و امیر محمدی (کلارینت) و فیروز ویسانلو(رهبر ارکستر و گیتار آکوستیک) اعضای ارکستر در این برنامه بودند.

*وحید حاجی تبار پیش از معرفی «امید حاجیلی» که در سالن حضور داشت گفت:«او کسی است که از زمان آلبوم عشق های دروغین و هیشکی منو دوست نداره با یکدیگر همکاری و دوستی داریم». او همچنین درباره «ناصر فرهودی» هم به این نکات اشاره کرد:«موسیقی پاپ ایران از دهه پنجاه تا امروز مدیون چند نام مطرح است. افتخار می کنم که امشب میزبان یک موزیسین سرشناس و موسس استودیو «پاپ» هستم». «رضا تاجبخش»، «میلاد فرهودی»، «وحید اسداللهی»، «فرهاد مجذوب» (پدر میلاد مجذوب)، «اشکان خشایی»، «پیام قربانی»، «عرفان سلیمی»، «محمدرضا مرادی»، «امیرعباس حسن زاده»، «علی رضازاده»، «وحید فرجی» و «حمید رضا شجاعی» سایر مهمانان این کنسرت بودند.
 
***
در ادامه می توانید عکس های «لیلی شاهوردی» از این کنسرت را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1393 - 11:36

دیدگاه‌ها

جمعه 8 اسفند 1393 - 18:00

عالى بود اين اجرا ؛ بهترين كنسرتى بود كه تو زندگيم رفتم . وحيد خيلى خوب ميخوند . وحيد جون عاشقتم قلب قلب

جمعه 8 اسفند 1393 - 18:00

يه شب به ياد موندنى با صداى بى نظير وحيد عزيز ، مرسى موسيقى ما ، مرسى وحيد حاجى تبار

شنبه 9 اسفند 1393 - 13:50

واقعا عالیییییی بود ... یه شب پر انرژی .. . من هیچ ایرادی نتونستم از این کنسرت بگیرم جز اینکه کاش تا صبح می خوند !!! .. وحید عاشقتونم قلب قلب <3 <3

جمعه 12 خرداد 1396 - 21:52

سلام
اون صدای زن توی آهنگ برگرد/فرصت وحید حاجی تبار مال کیه؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «وحید حاجی تبار» خاطرات یازده ساله اش را مرور کرد | موسیقی ما