برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی جهان در تالار وحدت و به رهبری «نیما پناهی‌ها»
ارکستر و کُر «بل کانتو» شب «شور آواز» را روی صحنه می‌برد
موسیقی ما - ارکستر و کُر بزرگ «بل کانتو» به رهبری «نیما پناهی‌ها» در تهران روی صحنه می‌رود. این برنامه هفتم شهریور و به میزبانی تالار وحدت برگزار خواهد شد. نیما پناهی‌ها در گفتگو با سایت «موسیقی ما» از اجرای برجسته‌ترین اُپراهای ایتالیایی در شب «شور آواز» خبر داد و گفت: «شور آواز عنوان پروژه دیگری از بل کانتو است که براساس شور و اشتیاق مخاطبان و نیز جذابیت‌ اجرای اپراهای ایتالیایی به این عنوان نامگذاری شده است. بل کانتو اصطلاحی ایتالیایی به معنی آواز زیبا و سبکی مخصوص بهترین ملودی‌نویسان و بزرگترین اُپرانویسان تاریخ ایتالیا است.»

او در ادامه هدف از تمام سخت‌کوشی‌های بل کانتو ارائه صحیح هر آنچه در موسیقی این آهنگسازان مدنظر بوده دانست و گفت: «آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با ادبیاتی چنین عظیم و شکوهمند در آثار اساتید بزرگی همچون «جوزپه وردی»، اولویت اصلی در فعالیت گروه است.»

نیما پناهی‌ها در ادامه در خصوص جذابیت کنسرت‌های بل کانتو و همچنین شور و اشتیاق مخاطبان اعلام کرد:«تمام قطعات با دقت بسیار زیادی انتخاب می شوند. اجرای صحیح قطعاتی بسیار زیبا و تاثیرگذار چنان شور و هیجانی در شنونده ایجاد می‌کنند که شنونده نه به اجبار، بلکه از سر شوق در جریان موسیقی غرق شده و عمیقا در جریان مفاهیم زیبای موسیقی قرار می گیرد. همچنین نه تنها موسیقی را درک می‌کند بلکه نوعی همدلی ایجاد می گردد. شنونده بل کانتو دائم غرق در احساسات و شور و هیجان است. با دقت گوش می‌دهد و تمام جزئیات را زیر نظر دارد و این همان شکوهی است که از اجرای بل کانتو توقع می‌رود.»

رهبر بل کانتو دانش کُر را از اصول بل کانتو در اجرای پیش‌رو دانست و تاکید کرد: «مانند همییشه خوانندگان کُر آواز زیبا، پایه و اساس کنسرت‌های بل کانتو هستند و همگی در تلاش برای رسیدن به آنچه آواز زیبا نام دارد.»

نیما پناهی‌ها در مورد ترکیب نوازندگان در کنسرت «شور آواز» هم به این نکات اشاره کرد: «قطعات به شکل استاندارد با همراهی پیانو اجرا می شوند. اما به دلیل اهمیت برجسته‌کردن ملودی‌های بسیار غنی در قطعات این اُپراها، ارکستری بسیار ماهر با ساختار کوئینتت زهی موسیقی را منطبق بر دستنوشته‌های آهنگساز در پارتیتور همراهی می‌کنند. در این اجرا فراز عقیلی(پیانیست)، مونیکا لوران(کنسرت مایستر)، امین عطایی(نوازنده ویولن)، پژمان اختیاری(نوازنده ویولا)، نگار نوراد(نوازنده ویولنسل)، پروانه انارکی(نوازنده کنترباس) پریسا دلفانی(خواننده سوپرانو)، مرتضی اکبرزاده غلامی(خواننده تنور) و محمد حقیقی (خواننده باس) و همچنین خوانندگان آواز زیبا در کُر بزرگ بل کانتو به هنر نمایی می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیط میتوانند به مراکز فروش نظیر سایت «ایران کنسرت» و فروش گیشه تالار وحدت مراجعه نمایند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 - 09:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر و کُر «بل کانتو» شب «شور آواز» را روی صحنه می‌برد | موسیقی ما