برنامه یاد بعضی نفرات
 
اپراهای ایتالیایی در تالار وحدت
«بل کانتو» بار دیگر آثار جوزپه وردی را روی صحنه برد
موسیقی ما - کنسرت گروه کر «بل کانتو» سه‌شنبه، چهاردهم شهریور با اجرای آثاری از آهنگساز شهیر ایتالیایی؛ جوزپه وردی همچون اپرا مکبث و اپرا نیروی سرنوشت در تالار وحدت برگزار شد.
 
 خوانندگان آواز زیبا در کر بزرگ «بل کانتو» به رهبری نیما پناهی‌ها بار دیگر میزبان مخاطبان خود در تالار وحدت بودند و اجرایی دیگر از آثار بزرگ اپراهای ایتالیایی را به صحنه بردند. این گروه در این سال‌ها آثار بسیاری از اپراهای ایتالیایی را اجرا کرده که در میان آن‌ها آثار آهنگساز برجسته، جوزپه وردی سهم بیشتری داشته است.
 
اپراهایی چون نابوکو، لا تراویاتا، دون کارلو، ارنانی و ریگولتو، که در اجراهای قبلی «بل کانتو» به اجرا در آمده‌اند، تأثیرگذار و خاطره‌ساز بوده و همواره مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند. حالا در تازه‌ترین کنسرت این گروه، دو اپرای دیگر از جوزپه وردی اجرا شد که هر دوی آنها، در شمار برجسته‌ترین کارهای تاریخ اپرا هستند؛ یکی اپرای «مکبث» برگرفته از تراژدی مکبث اثر ویلیام شکسپیر و دیگری اپرای نیروی سرنوشت (لا فورتسا دل دستینو) که هر دوی آنها ساخته جوزپه وردی روی لیبرتوی (اپرا نامه) فرانچسکو ماریا پیاوه است.
 
در این برنامه 13 قطعه به زبان ایتالیایی به اجرا درآمد که در میان آن‌ها قطعات دشواری نیز به چشم می‌آمد. اپرای ریگولتو، اپرای ایل ترواتوره، اپرای مکبث، اپرای لا فورتسا دل دستینو، اپرای نیروی سرنوشت همچون روال همیشگی بل کانتو که پایه و اساس آن، اجرای اپراهای ایتالیایی است، اجرا شد.
 
نیما پناهی‌ها پیشتر گفته بود که «بل کانتو» در تمام این سال‌ها نقش بسیار بزرگی در آشنایی مردم با این سبک از موسیقی ایفا کرده که این کنسرت نیز در راستای همین هدف برگزار شد.
 
گروه با ترکیبی از خوانندگان سوپرانو، آلتو، تنور و باس و نوازندگانی از سازهای پیانو، فلوت، ابوا، ویولن، ویولا، ویولنسل، کنترباس و سولیست تنور روی سن حاضر شدند. بهنام ابوالقاسم (پیانیست)، امین عطایی (کنسرت مایستر)، شقایق صادقیان (نوازنده فلوت)، نازنین احمدزاده (نوازنده ابوا)، نوید شعبان‌زاده (نوازنده ویولن)، کاوه تسعیری (نوازنده ویولا)، بهرنگ معتمدی (نوازنده ویولنسل)، هادی اسماعیلی (نوازنده کنترباس) و هادی بادوام نیز در این اجرا سولیست تنور بود.
 
گروه خوانندگان بل کانتو را نیز در بخش سوپرانو، سحر اسلامبولچی، سمانه پایا، آتنا تقوی، صهبا خلیلی امیری، شیوا سلمانی، بهشته صفاخواه، فوژان مالکی، سیما مرزبان، فرین مقدم، غزاله مهرابی، پیتا یاسری، در بخش آلتو طراوت بافزونی، فاطمه حیدری، نیوشا خالقی، طراوت سلحشوری، نگین صدق گویا، غزاله طوسی، بهار مرسلی، مرضیه مولایی، ندا نوری، در بخش تنور سعید اسماعیلی، هادی بادوام، احسان تمرآبادی، آرش فراست، آرون فرد و در بخش باس میلاد بنی‌کلامی، پرهام دمشقی و نیما گچ‌پز تشکیل می‌دادند.
 
نگین صدق‌گویا هنرمند عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در این اجرا در بخش آلتو حضور داشت که اولین حضور این هنرمند در عرصه موسیقی محسوب می‌شد. چهره‌های هنری که برای تماشای این کنسرت حضور پیدا کرده بودند، از هنرمندان عرصه موسیقی، تئاتر، سینما و ادبیات کشور هستند که می‌توان به رافائل میناسکانیان، رضا بابک، بهزاد خداویسی، دکتر افسری و بیژن بیرنگ اشاره کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 16:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «بل کانتو» بار دیگر آثار جوزپه وردی را روی صحنه برد | موسیقی ما