برنامه یاد بعضی نفرات
 
عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری؛
«شاه‌زیدی» میهمان شب آواز ایرانی می‌شود

موسیقی ما - شانزدهمین شب‌ آواز ایرانی امروز شنبه 24 مهرماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش «موسیقی ما» به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، هم‌زمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و در شانزدهمین شب‌آواز ایرانی علی اصغر شاه‌زیدی خواننده و ردیف‌دان پیش‌كسوت اصفهانی به عنوان میهمان حضور خواهد داشت و سید رضا طیبی به همراه سعید همتیان (نوازنده نی) یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای آوازی در مایه شور و كرد بیات با استفاده از غزلی از دكتر حسن سعیدی می پردازند.
 
سید رضا طیبی متولد 1350 فراگیری ردیف آوازی را با استاد صالح عظیمی آغاز كرد و سپس از رهنمودهای استاد محسن كرامتی بهره مند شده است. وی همچنین به مدت چهار سال آموخته های خود را نزد استاد محمدرضا شجریان تكمیل كرده است. عظیمی نفر اول جشنواره موسیقی دانشجویی كشوری در رشته آواز سنتی و بداهه خوانی است و تاكنون اجراهای مختلفی را در كشورهایی نظیر سوئد، دانمارك، فنلاند، قزاقستان، تایلند، فیلیپین و قرقیزستان برگزار كرده است. وی همچنین سرپرست گروه سرایان است و با اساتیدی چون درخشانی و پایور و همچنین گروه‌هایی چون اركستر سمفونیك تهران، اركستر صدا و سیما، چاوش و دلنوازی همكاری كرده است. سعید همتیان (نوازنده نی) نیز متولد 1350 دارای لیسانس موسیقی از دانشگاه سوره است و از محضر اساتیدی چون مرحوم محمدعلی حدادیان، منوچهر غیوری و جمشید عندلیبی بهره برده است. وی در آلبوم های موسیقی متعددی چون: خانه خورشید، صبح دریا و داستانی نه تازه به عنوان نوازنده همكاری داشته است. همتیان با گروه‌های مختلفی چون بنان، سان، گُلك و نیما در سطح كشور اجرا داشته است.
 
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می توان به اجرای داریوش كاكاوند به همراه محسن فرید مهر اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه ماهور با استفاده از غزل‌هایی از حافظ شیرازی می پردازد.
 
داریوش كاكاوند متولد 1351 استان قزوین به مدت چهار سال ردیف آوازی و مركب خوانی را زیر نظر استاد محسن كرامتی گذرانده است و از سال 1382 به مدت ده سال زیر نظر استاد محمدرضا شجریان آموخته های خود را تكمیل كرده است. وی به عنوان خواننده با گروه‌های بسیاری از جمله مهر و فاخته همكاری كرده است. محسن فریدمهر (نوازنده سه تار) نیز متولد 1363 استان قزوین دارای مدرك كارشناسی ارشد موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر است و از محضر اساتیدی چون مسعود شعاری، بهداد بابایی، داریوش طلایی، محمد علی كیانی نژاد و شریف لطفی بهره برده است. وی به عنوان نوازنده در بسیاری از اجراهای استانی از جمله تهران و قزوین حاضر بوده است.
 
علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه و هم‌چنین ثبت نام و شركت در بخش رقابتی شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir (در قسمت شركت در برنامه شب آواز ایرانی) مراجعه كنند.
گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط شانزدهمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه كنند.
 
شانزدهمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  24 مهر ماه ساعت 18 در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1395 - 13:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شاه‌زیدی» میهمان شب آواز ایرانی می‌شود | موسیقی ما