برنامه یاد بعضی نفرات
 
به منظور کمک برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا صورت می‌گیرد
اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کارهای فرهنگی و هنری
«به منظور کمک به کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا قرار می گیرد.»

«سیدحسین سیدزاده» مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمنِ بیان این مطلب می‌گوید: «متاسفانه صدمات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نامطلوبی را به دنبال داشته است. و اکثر هنرمندان کشور فاقد درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند و وضعیت موجود، موجب بیکاری و مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ، هنر ورسانه شده است. صندوق اعتباری هنر  بسته‏‌های حمایتی برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد و طی این مدت رایزنی های متعددی با نهادهای مسئول انجام شده است.»
 
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: «خوشبختانه با پیگیری های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت های معاون اول رییس جمهوری بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند. طی هماهنگی با دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق اعتباری هنر به فعالان فرهنگی و هنری این حوزه پرداخت کند.»

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: «صندوق اعتباری هنر تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به کار خواهد گرفت. چگونگی پرداخت این تسهیلات پس از تدوین شیوه نامه اجرایی متعاقبا اعلام می شود.»

همچنین روز گذشته جلسه ای با ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات مدیره و مشاوران صنفی صندوق اعتباری هنر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و تاثیرات و  ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای فرهنگی هنری کشور بررسی و مقرر شد 35هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه خود در سه ماه ابتدای سال جاری معاف شوند. تخصیص این اعتبار بالغ بر 350 میلیارد ریال است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 15:12

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کارهای فرهنگی و هنری | موسیقی ما