برنامه یاد بعضی نفرات
 
pat
وداع با بازیگر «رقص کثیف» و «روح»؛
پاتریک سویزی در 57 سالگی درگذشت

موسیقی ما - جواد رهبر: بدون شک اولین خاطره ای که نسل جوان امروز ایران با بازیگری مثل پاتریک سویزی (Patrick Swayze) دارد، به فیلم «روح» (جری زوکر، 1990) و بازی سرشار از احساس او روبه روی دمی مور برمی گردد. سویزی اما بیشتر شهرتش را برای بازی در فیلم «رقص کثیف» در دهه هشتاد به دست آورد.

او روز دوشنبه، در سن 57 سالگی و پس از دو سال مبارزه با بیماری سرطان لوزالمعده در کنار اعضای خانواده اش در شهر لس آنجلس درگذشت.

زمانی که اولین بار خبر ابتلای او به این بیماری پخش شد، گزارشاتی مبنی بر این منتشر شد که او بیشتر از چند هفته زنده نخواهد ماند اما خود او با این که مرگ را نزدیک می دید، اما بیش تر از این امیدوار بود و مطمئن بود که چند سال دیگر هم دوام خواهد آورد.

شهرت و محبوبیت سویزی با در سال 1987 با فیلم «رقص کثیف» رقم خورد. او در این فیلم به نقش جوانی به اسم جانی کاسل بازی می کرد که وارد دنیای رقص می شد و از آن جا که در زندگی واقعی اش هم پسر یک طراح رقص بود، گزینه مناسبی برای این نقش به شمار می آمد. فیلم در تابستان 1987 فروش خوبی کرد و آلبوم ترانه های آن پرفروش شد و یکی از ترانه های آن به نام «(I've Had) the Time of My Life» برنده جایزه اسکار شد.

سویزی یک بار دیگر در سال 1990 در صحنه ای از فیلم «روح» رابطه نزدیکی با موسیقی پیدا کرد؛ در آن سکانس مشهور ترانه «ملودی عنان گسیخته» (Unchained Melody) از گروه «The Righteous Brothers» پخش می شد.

او در چند تئاتر موزیکال مثل «شیکاگو» و «پسران و عروسک ها» هم نقش آفرینی کرد.

تاریخ انتشار : سه شنبه 24 شهریور 1388 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پاتریک سویزی در 57 سالگی درگذشت | موسیقی ما