برنامه یاد بعضی نفرات
 
دارکوب‌ها با حامد بهداد برج میلاد را لرزاندند
گزارشی از کنسرت گروه «دارکوب» در جشنواره موسیقی فجر؛
دارکوب‌ها با حامد بهداد برج میلاد را لرزاندند
موسیقی ما - گروه دارکوب همراه با حامد بهداد  شب گذشته -دوشنبه ۲ اسفند – در گروه دارکوب برای حاضران در برج میلاد خواند. در این کنسرت علاوه بر کوبش سازهای گروه دارکوب حضور حامد بهداد نیز بر هیجان تماشاگران حاضر در سالن برج میلاد می‌افزود. هر چند متاسفانه مانند دیگر کنسرت‌های کشور به دلیل نداشتن کارگردانی این هیجان در کل کنسرت به یک اندازه باقی نماند و رفته رفته کمتر می‌شد.

اگر یک کارگردان در کنار گروه موسیقی قطعات را طوری انتخاب کند که انرِژی مخاطب تقسیم شود و نیز حضور و حرکت نوازندگان بر اساس یک میزانسن طراحی شده باشد، مطمئنا کنسرت به دلیل چشم‌نوازی آن خسته کننده نخواهد شد. به عنوان نمونه در کنسرت شب گذشته یک نفر از عوامل فنی دائما روی صحنه در حال گشت زدن و تنظیم صندلی‌ها و جای میکروفن‌ها بود و روی صحنه نیز پر از ابزار اضافی بود که صحنه را بسیار شلوغ نشان می‌داد. نور‌پردازی نیز طبق روال معمول به صورت اتوماتیک انجام می‌شد و مکمل کار نبود و فقط یک نوع زیبایی ظاهری به کنسرت می‌داد.

حامد بهداد در کنسرت شب گذشته یک قطعه خراسانی و یک قطعه بوشهری را خواند. نکته جالب توجه قطعه بوشهری این بود که بهداد شعر آن را از روی کاغذ می‌خواند. همچنین با تمام شدن قطعه‌های مربوط با حامد بهداد تعدادی از تماشاگران سالن را ترک کردند. در کل به دلیل اینکه ریتم آهنگ‌ها و صدا‌ها تکراری شده بود و تماماً سازهای کوبه‌ای صدای غالب سالن بودند، مخاطبان در بخش دوم کنسرت، دوم کمی خسته شده بودند و فقط زمانی که همایون نصیری سرپرست گروه آن‌ها را دعوت به تشویق می‌کرد، گروه را به شدت تشویق می‌کردند در حالی که در ساعت اول این کار با هیجان بیشتر و به صورت خودجوش انجام می‌شد.

تنظیم صداهای ساز‌ها نیز به گونه‌ای بود که فقط صدای سازهای کوبه‌ای به گوش می‌رسید و حتی صدای حامد بهداد نیز در هنگام خواندن بسیار کمرنگ بود و به طور واضح شنیده نمی‌شد. سازهای غیر کوبه‌ای تماماً چنین وضعیتی داشتند به جز لحضاتی که در یک قطعه ترومپت و کمانچه در جواب هم نواخته می‌شدند و فضایی متفاوت از کل قطعه‌های دیگر را ایجاد می‌کردند.

در کنسرت شب گذشته هنرمندانی چون حبیب رضایی، حمید فرخ‌نژاد، رضا یزدانی، بابک حمیدیان، پیمان قاسم خانی، بهاره رهنما، هومن جاوید و پدرام درخشانی حضور داشتند.

گروه دارکوب، در سال ۱۳۸۶ به سرپرستی همایون نصیری به همراهی دارا دارائی، بابک بروجردی، امید حاجیلی، حبیب مفتاح و حامد بهداد (به عنوان خواننده) تشکیل شد. نوازنده‌های دارکوب عبارتند از: بهنام ابطحی، پویا نیکپور، دارا دارایی، امید حاجیلی، مسعود همایونی، محسن شریفیان، پیام رونق، پی‌تر سلیمانی‌پور، کوروش بابایی، حسن نجف، حمید اکبری، مرتضی پالیزوان، حسین سنگسر، علی احمدی، روح الله صفوی، احسان شفیعی، سعید صارمی, میلاد سعدی و کیوان ملک محمدی.
منبع: 
برنا
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

نمیشه گفت کنسرت بدون ایراد برگزار شد ولی در کل شب فوق العاده ای بود و خیلی خوش گذشت.خصوصا قطعه های بوشهری و ترکی و قطعه هایی که حامد بهداد خوند عالی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

یعنی تا این حد صداش بده؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

به به به بهداد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

آقا یا خانم محترم لطفا برای تهیه گزارش بیشتر تحقیق کنید و اسم تمامی نوازنده ها را به طور کامل و دقیق بنویسید از جمله آقای میلاد سعدی که به نظر من بین تمامی نوازنده های پرکاشن بعد از همایون اوله.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

بسیار عالی بود،اونایی که ترک میکردن اصلا برای موسیقی نیومده بودن،این میشه که یسری بعده حامد بهداد رفتن،جز بهترین اجراهایی بود که تا حالا رفتم،بر خلاف کنسرتای دگه صدابرداریشم خوب بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

فقط حضور حامد بهداد دارکوب رو مطرح کرده والا سطح کاری دارکوب خیلی ضعیفه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

این همه ایراد گرفتن از این کنسرت واقعا بی انصافیه!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

میلاد سعدی کدومه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

برات متاسفم که میلادو نمیشناسی اونوقت چه جوری روت میشه که بیای کنسرت دارکوب و خودتو از طرفداراش بدونی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

صدای حامد به نسبت خوب بود. گروه دارکوب پاتوق بهترین نوازنده هایی بود که دیدم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:45

با سلام
من و خواهرم یکی از طرفداران گروه دارکوب هستیم اما واقعاً اطلاع رسانی صورت نگرفت و ما کنسرت شما رو از دست دادیم همه شما رو دوست داریم و بهمون خبر بدید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دارکوب‌ها با حامد بهداد برج میلاد را لرزاندند | موسیقی ما