برنامه یاد بعضی نفرات
 
به آهنگسازی نوید دهقان و با صدای حمیدرضا نوربخش
«در آتش آوازها» منتشر می‌شود
موسیقی ما ـ آلبوم موسیقی «در آتش آوازها» به آهنگسازی و سرپرستی نوید دهقان، خوانندگی حمیدرضا نوربخش و با همکاری گروه موسیقی «قمر»، با تکنوازی سه‌تار بهداد بابایی و براساس اشعاری از سیمین بهبهانی، عراقی و شیدای گیلانی چهارشنبه 19 مهر ماه به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی منتشر می‌شود.

نوید دهقان آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «قمر» در مورد آلبوم «در آتش آوازها» می‌گوید: «آهنگسازی این اثر در دستگاه همایون صورت گرفته و توسط حمیدرضا آداب در طول چهار سال در فاصله سال‌های 91 تا 95 در استودیو پاپ تهران ضبط شده است؛ چون وسواس‌های زیادی داشتیم ضبط آن چهار سال طول کشید. ارکستر آن سال 91 ضبط شد و آوازها و تصانیف آن را نیز در سال 94 ضبط کردیم و سعی ما این بود که از نظر ضبط، اثر از کیفیت خوبی برخوردار باشد. و با این اثر، بیش از 10 کنسرت را در نقاط مختلف کشور و همچنین در جشنواره‌های جهانی موسیقی اجرا کرده‌ایم. بهداد بابایی به عنوان تکنواز سه‌تار در این اثر موسیقایی با گروه موسیقی «قمر» همکاری کرده‌اند.»

وی همچنین توضیح داد: «در این آلبوم از اشعار شیدای گیلانی در تصانیف استفاده کرده‌ام که شعرها به سبک هندی است و خیلی کم بر روی آنها کار آهنگساری شده است و در این چند سال اخیر، خیلی کم در مورد آنها شنیده‌ام؛ چون بیشتر بر روی اشعار سعدی، حافظ و مولانا و در واقع سبک عراقی است که آنها تصنیف ساخته می‌شود و یا آواز روی آن خوانده می‌شود و به دلیل واژه‌ها، تعابیر و ترکیباتی که خیلی سخت و عجیبتر است؛ آهنگسازی در سبک هندی خیلی کم است. آهنگسازی من هم تحت تأثیر سبک هندی شعر قرار گرفته است و نسبت به کارهای قبلی و کارهای بعدی که حتی انجام داده‌ام تفاوت خیلی چشمگیری در این اثر در نگرش به شعر وجود دارد.»

این نوازنده کمانچه در مورد همکاری با حمیدرضا نوربخش خواننده موسیقی آوازی ایران گفت: «حمیدرضا نوربخش خواننده‌ای است که تبحر و شهرت خاصی در آواز دارند و در این سالها گزیده کار هستند و در طول این سالها با گروهها و هنرمندان و اساتید مطرحی همچون؛ فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، کیخسرو پورناظری و داریوش پیرنیاکان آلبوم و اثر منتشر کرده‌اند و برای گروه موسیقی «قمر» هم افتخاری است که ناخواسته به نوعی اسمش در کنار این اساتید موسیقی ایران قرار گرفته است. ساز و آواز بخشی است که این روزها در موسیقی ایرانی خیلی به آن پرداخته نمی‌شود و یک مقدار کمرنگ شده است؛ بخش ساز و آواز یکی از بخش‌های مهم و شاید مهمترین خصوصیت موسیقی ایران بوده است. ما در آلبوم «در آتش آوازها» خیلی ویژه به ساز و آواز پرداختیم و در مورد آن خیلی فکر و همچنین کار شده است و این اثر هم به همین دلیل اسمش «در آتش آوازها» است. »
وی در مورد همکاری با صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» در انتشار آثارش گفت: «از سال 92 با آلبوم موسیقی «وطن» با صدای سالار عقیلی همکاری‌ام با شرکت «ایران گام» شروع شد؛ از آن موقع که چهار سال می‌گذرد من با هیچ شرکت موسیقی دیگری برای انتشار آثارم حتی وارد مذاکره هم نشده‌ام. چون آثارم در شرکت موسیقی «ایران گام» خیلی با برنامه، منظم و خیلی خوب منتشر شده است و در این چهار سال، به صورت مستقیم چهارمین اثری است که از گروه موسیقی «قمر» توسط شرکت «ایران گام» منتشر می‌شود و آلبوم «بر مدار زمان» اثر فرهاد صفری از نوازندگان گروه «قمر» نیز توسط شرکت «ایران گام» منتشر شده است و مجموعه گروه «قمر» از سال 92 تا الان 5 آلبوم با آقای صدرالدین حسین‌خانی منتشر کرده است و از این حیث، خیلی ویژه است.»

اعضای گروه موسیقی «قمر» که نوید دهقان را در آخرین اثرش همراهی کرده‌اند، عبارتند از بهزاد رواقی ـ نوازنده تار، حمید بهروزی‌نیا ـ نوازنده تار، علیرضا گرانفر ـ نوازنده سنتور، شاهین صفایی ـ نوازنده بم‌تار، حسین محمد حسینی ـ نوازنده نی، نسیم اربابی ـ نوازنده کمانچه، سارا هستی ـ نوازنده کمانچه، نیلوفر شهبازی ـ نوازنده کمانچه آلتو، مهزاد خردمند ـ نوازنده کمانچه آلتو، فرهاد صفری ـ نوازنده تنبک و شهریار نظری ـ نوازنده دف.

آلبوم موسیقی «در آتش آوازها» در پاییز سال 91 و تابستان سال 95 توسط حمیدرضا آداب در استودیو پاپ تهران ضبط شده است؛ عکاس این اثر معین هاشمی نصب و طراح گرافیک آن را فرشید خیام‌زاده انجام داده و مدیر اجرایی آن را نیز برعهده مهدی بشکوفه بوده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1396 - 15:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «در آتش آوازها» منتشر می‌شود | موسیقی ما