برنامه یاد بعضی نفرات
 
در 74 سالگی و به‌خاطر آسیب‌های ناشی از قطع نخاع
«جسی نورمن» درگذشت
موسیقی ما - «جسی نورمن» خواننده‌ی سوپرانوی امریکایی-افریقایی تبار که او را اسطوره‌ی اپرا می‌دانستند، در 74 سالگی درگذشت.

این خواننده، نخستین رنگین‌پوستی بود که در دنیای اپرا به موفقیت رسید. او بیش از هر چیز به عنوان خواننده اپراهای ریشارد واگنر شهرت داشت و در طول عمر خویش آثاری از فرانسیس پولنک، لئوش یاناچک، بلا بارتوک، جوزپه وردی، ریشارد اشتراوس یا آرنولد شونبرگ را نیز اجرا کرده بود.

نورمن در طول زندگی‌اش چهار جایزه گرمی و همچنین جوایزی چون نشان اسپینگارن، جایزه مرکز کندی، نشان ملی هنر، جایزه ولف در هنر و جایزه گرمی یک عمر دستاورد هنری را به دست آورده بود.

نورمن یکی از مشهورترین ستارگان اپرا در سراسر جهان به شمار می‌رفت، اما به عنوان خواننده موسیقی جاز نیز از معروفیت برخوردار بود.

جیمز نورمن و الن استورکی (برادر و خواهر این هنرمند) به مناسبت درگذشت خواهرشان اطلاعیه‌ای منتشر کرده و در آن نوشته‌اند: «ما به دستاوردهای هنری جسی نورمن و همچنین به تلاش‌های انسان‌دوستانه او در مبارزه با گرسنگی، بی‌خانمانی و برای آموزش جوانان در عرصه‌های هنر و فرهنگ افتخار می‌کنیم.»

اپرای متروپولیتن در نیویورک که نورمن در آن ۸۰ برنامه اجرا کرده بود در اطلاعیه‌ای نوشت که «یکی از بزرگترین سوپرانوهای نیمه دوم سده گذشته» از دنیا رفته است. پیتر گلب، مدیر اپرای متروپولیتن گفت: «جسی نورمن یکی از بزرگترین هنرمندانی بود که در اپراخانه ما برنامه اجرا کرده بود. میراث او جاودانه خواهد بود.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 16:47

دیدگاه‌ها

جمعه 12 مهر 1398 - 11:43

روانش شاد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «جسی نورمن» درگذشت | موسیقی ما