برنامه یاد بعضی نفرات
 
جزئیات اجراهای زنده «بمرانی»، «پالت»، «اسکارلت دهه شصت»، «داماهی» و «کاکوبند» در سال جدید
حضور پررنگ تلفیقی‌ها در کورس کنسرت‌های نوروزی
موسیقی ما - سال 95 برای گروه‌های به اصطلاح تلفیقی، سال بدی نبود؛ از انتشار آلبوم‌های متعدد گرفته تا کنسرت‌های پرتعدادشان که به دفعات تمدید می‌شدند و حتی گاهی فروش بلیت‌های اجراهای آنها در تهران با برخی چهره‌های مطرح پاپ برابری می‌کرد.

حالا دیگر این گروه‌ها با توجه به استقبال مخاطبان، پای ثابت اجراهای نوروزی شده‌اند و قرار است در سال جدید، کنسرت‌هایی را در تهران، شیراز و جزیره قشم برگزار کنند که می‌توانید جزئیات اجرای آنها را در گفت و گو با «موسیقی ما» بخوانید.

 
  • * اولین اجرای مستقل «گذشتن و رفتن پیوسته»
اولین کنسرت گروه «بمرانی» در سال جدید، هفته دوم فروردین در تهران برگزار می‌شود. بمرانی‌ها طی روزهای نهم و دهم فروردین 96 با قطعات آلبوم «گذشتن و رفتن پیوسته» و منتخبی از دیگر قطعات پرطرفدار خود، در برج آزادی روی صحنه می‌روند که به نوعی اولین کنسرت مستقل این گروه پس از انتشار آلبوم جدیدشان محسوب می‌شود؛ آلبومی که بهمن سال جاری به بازار آمد و توانست در جمع آثار پرفروش موسیقی تلفیقی قرار گیرد.

البته آنها این آلبوم را پیش از این در قالب جشنواره موسیقی فجر و به فاصله یک هفته پس از انتشار آن روی صحنه برده بودند که با وجود زمان کوتاهی که از انتشار آن می‌گذشت، با واکنش بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

اعضای گروه بمرانی، سال آینده برنامه‌های مفصلی برای اجراهای زنده خود دارند و قرار است علاوه بر چندین اجرا در پایتخت، کنسرت‌های «گذشتن و رفتن پیوسته» را در برخی شهرستان‌ها نیز برگزار کنند. علاوه بر آن، گروه این روزها مشغول کار روی مجموعه جدید و متفاوتی است که اطلاعات آن به زودی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کنسرت «گذشتن و رفتن پیوسته» روزهای پنجشنبه و جمعه، 9 و 10 فروردین در سالن برج آزادی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.
 
  • * «اسکارلت دهه شصت» به سرزمین مادری می‌رود
پروژه «اسکارلت دهه شصت» با اجرای مشترک سجاد افشاریان و گروه رام، از آن دست برنامه‌هایی بود که در دو سال گذشته با توجه به استقبال جلب توجه مخاطبان، بارها تمدید شد و توانست بیش از بیست سانس در تهران روی صحنه برود.

حالا قرار است این گروه به دلیل درخواست‌های مکرر مردم شهر شعر و هنر، برای اولین‌بار به شیراز، یعنی زادگاه سجاد افشاریان برود و به این ترتیب در تاریخ 8 ، 9 و 10 فروردین در سالن «باشگاه دانشگاه شیراز»، با تغییراتی در رپرتوار بخش موسیقی، مهمان مخاطبان شیرازی باشند که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این برنامه به سایت «ایران تیک» مراجعه کنند.

در اين پرفورمنس که به نويسندگی و كارگردانی سجاد افشاريان و موسيقی گروه رام برگزار می‌شود، مخاطب با نوعی هم‌نشينی خلاقانه تئاتر و موسیقی مواجه می‌شود که شامل مونولوگی (اجرای تک نفره) با تم عاشقانه و اجتماعی در سه اپيزود است و در قسمت‌هایی با موسیقی پیوند می‌خورد.

اين اجرا كه در چنین ابعادی، اولين تجربه در نوع خود به‌شمار مى‌رود، از مهرماه سال ١٣٩٣ با اجراى «صد سال پيش از تنهايى ما» آغاز و دى‌ماه سال ١٣٩٤ با اجراى بسيار موفق «اسكارلت دهه شصت» در سالن مجموعه فرهنگى هنرى برج آزادى و پس از آن سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللى، در اردیبهشت سال 95 به كار خود پايان داد.

خبر خوش اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، احتمالاً در سال جدید نیز برنامه‌های مفصلی برای اجرای این پرفورمنس در دیگر نقاط ایران، در نظر گرفته شود.
 
  • * اولین کنسرت نوروزی «داماهی» در برج آزادی
گروه موسیقی «داماهی» این روزها مشغول آماده کردن رپرتوار کنسرت نوروزی گروه است تا به این ترتیب روز ششم فروردین، برای اولین‌بار در عید نوروز با مخاطبان خود دیدار کند.

«داماهی» که آخرین‌بار در بخش تلفیقی جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفته بود، قرار است روز یکشنبه 6 فروردین، اولین دیدار نوروزی خود را با مخاطبانش در برج آزادی رقم بزند. دارا دارایی (سرپرست گروه) درباره این اجرا به موسیقی ما می‌گوید: «سال‌های پیش همیشه تعطیلات نوروز را با رضا (کولغانی) در جنوب کشور سپری می‌کردیم اما امسال قرار است برای اولین‌بار در این ایام به دیدار مخاطبانمان برویم. محتوای اصلی این برنامه براساس قطعات آلبوم اول است که با تنظیم‌های جدیدتری ارائه خواهند شد. البته ما قصد داریم در کنار آنها، چند قطعه از آلبوم دوم گروه را هم اجرا کنیم؛ از جمله قطعه «جاده لغزنده» که پیش از این هم در کنسرت‌هایمان با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده بود.»

اساس موسیقی داماهی که این روزها مشغول آماده‌سازی دومین آلبوم گروه هستند، برمبنای موسیقی اقوام جنوبی کشور است و این فضا به نوعی دستمایه کارهای آنها قرار گرفته اما آنها این‌بار با تغییراتی، از گرایشات فولکلوریک بیرون آمده‌اند و بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته‌اند.

دارایی درباره این آلبوم می‌گوید: «طبیعتاً به دلیل علاقه ما به موسیقی جنوب، المان‌هایی از این موسیقی در آلبوم خواهد بود؛ مثل صدای عود که ابراهیم علوی آن را با گویش خاصی نواخته است اما به لحاظ آهنگسازی بیشتر قطعات در قالب استاندارد موسیقی پاپ خواهند بود. به هر حال مراحل تکمیلی آلبوم انجام گرفته و اگر طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برویم، دومین آلبوم گروه «داماهی» بهار امسال منتشر خواهد شد.»

دارار دارایی (سرپرست و نوازنده گیتارباس)، رضا کولغانی (خواننده)، حمزه یگانه (نوازنده کیبورد و بنجو)، ابراهیم علوی (نوازنده عود و گیتار)، آرش پژندمقدم (نوازنده درامز) و همایون نصیری (نوازنده پرکاشن) اعضای گروه «داماهی» در این برنامه خواهند بود.
گروه موسیقی «داماهی» روز یکشنبه، 6 فروردین در برج آزادی به اجرای موسیقی می‌پردازد که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.
 
  • * «پالت»، آغاز کننده اجراهای تلفیقی در سال جدید
گروه «پالت» که بدون خبر قبلی و به‌طور ناگهانی، اسفند سال جاری آلبوم صوتی-تصویری «تمام ناتمام» را منتشر کرد، می‌خواهد روز جمعه 4 فروردین کنسرت آن را در برج میلاد روی صحنه ببرد تا به این ترتیب آغازکننده کنسرت‌های گروه‌های تلفیقی در سال جدید باشد.

این برای دومین سال پیاپی است که پالت اجراهای زنده خود را از عید نوروز و برج میلاد تهران آغاز می‌کند و احتمالاً سال 96 برای آنها از لحاظ تعداد اجراهای زنده پربارتر از 95 باشد، چراکه به گفته امید نعمتی، آلبوم جدید آنها در دست تولید است؛ آلبومی که می‌خواهند در آن از فضاهای الکترونیک هم استفاده کنند و پیش‌بینی می‌شود تلفیق این نوع موسیقی با استایل همیشگی پالت، در اجراهای زنده آنها بازخورد گوناگونی به دنبال داشته باشد.

پالتی‌ها در این کنسرت منتخبی از قطعات آلبوم «تمام ناتمام» و دیگر آثار خاطره‌انگیزشان را اجرا می‌کنند. البته آنها سورپرایزی هم برای طرفدارانشان دارند و قرار است با اضافه شدن سازهای جدید به کنسرتشان، تغییراتی در رنگ صوتی قطعات به وجود آورند.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت‌های کنسرت «تمام ناتمام» به سایت www.84200.ir مراجعه کنند.

 
  • * «کاکوبند» با خوانندگان پاپ به جزیره قشم می‌رود
نوروز امسال قرار است تعدادی از ستارگان مطرح موسیقی پاپ روزهای سوم تا دهم فرودین به منظور شرکت در جشنواره نوروزی و برگزاری چند کنسرت در جزیره قشم حضور پیدا کنند.

در این میان، گروه موسیقی «کاکوبند» هم برای اولین‌بار روز هشتم فروردین، در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی جزیره قشم روی صحنه خواهد رفت که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های آن را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

کاکوبند بعد از انتشار آلبوم «دعوت»، کنسرت‌های خود را از تهران آغاز کرد و تا کنون در چند شهر ایران اجرای زنده داشته‌اند که استقبال بسیار خوبی هم از آنها به عمل آمد. حال باید دید اولین اجرای خارج از تهران کاکوبند در سال 96 چه بازتاب‌هایی خواهد داشت.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395 - 13:40

دیدگاه‌ها

سه شنبه 24 اسفند 1395 - 20:32

اخ جووون بمراااني هم كنسرت داره❤❤

سه شنبه 24 اسفند 1395 - 20:33

كاكوبند تهران كي اجرا داره؟!!

سه شنبه 24 اسفند 1395 - 20:36

اسكارلت دهه شصت عالي بود واقعا حوصله ادم سر نميرفت، متنوع، عالي

سه شنبه 24 اسفند 1395 - 21:39

سجاد و رام واقعا تجربه موفقي داشتن در اسكارلت. مدتها بود اجراي به اين خوبي نديده بودم من تونستم تهران ببينمش اما اميدوارم به اصفهان هم بياين امسال

سه شنبه 24 اسفند 1395 - 21:51

توروخدا شهرستانهام بياين
ماها چه گناهي داريم مگه؟ خيلي دوست دارم اجراي پالت و بمراني رو ببينم ولي متاسفانه نميتونم بيام تهران
تبريزم

چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 00:11

چارتار كى كنسرت داره؟

چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 13:58

پالت و بمراني عشقن ❤ كاش رشت هم بيان

چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 14:02

چرا تز چهارتار هيچ خبري نيست؟؟ آهنگي، البومي، كنسرتي!!!!!

چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 22:48

اينام جمع شدن دور هم دلشون خوشه موزيك ميزنن. تلفيقيام دارن به تكوار ميفتن ديگه

پنجشنبه 26 اسفند 1395 - 00:21

Chartar chi pas??? Gharar bood ahang bedan biroon ke
Palletam ke eshghe. scarletam ke aalie
Eyd che khoshi begzare emsal

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حضور پررنگ تلفیقی‌ها در کورس کنسرت‌های نوروزی | موسیقی ما